Niet groter maar kleiner
Niet groter maar kleiner
In de laatste aanschaf heb ik onze nieuwste aanwinst al aangekondigd, voor de geïntereseerden nu ook het verhaal over het waarom.
We willen om toekomstbestendiger te zijn een lichtere caravan. Zo hoeven we minder na te denken over de trekkende auto en is de keuze groter, zelfs wanneer er over een EV wordt nagedacht. Ook wil ik compacter rondtrekken. Dutchdrummer vindt dat minder belangrijk, die vindt het wel leuk om ook met de huidige combi door kleine dorpjes en smalle straatjes te rijden.
Eerste reden om toch nu afscheid van de Knaus te nemen is dat de Knaus meer weegt dan we dachten. We hebben ‘m vakantie klaar laten wegen maar zonder kleding en boodschappen. We kwamen uit op 1600 kg. Dan hebben we met de huidige trekker, die we net hebben, geen marge meer. En polderen met kogeldruk en rekenen met marges in weegresultaten om onder de bekeuringsgrens te blijven willen we sowieso niet. Een andere mogelijkheid is om een trekker te kopen die meer mag trekken, maar MTM van de caravan is 1700 kg en dat blijft heel krap.
Tweede reden om van de Knaus afscheid te nemen, is dat we nooit helemaal tevreden zijn geweest over de rij-eigenschappen. Er moeten altijd fietsen mee om aan een beetje fatsoenlijke kogeldruk te komen.
Derde reden: We hebben, tijdens de bouw van ons huis, een jaartje in de caravan gewoond en toen was de ruimte wel fijn. Maar voor de vakantie hebben we nu toch meer het gevoel ons huis mee te slepen en is er minder Yeah-gevoel als we een weekend weg of een vakantie plannen.
Ten vierde: door de overspannen caravan- en campermarkt is inruil nu heel gunstig. De dealers smeken bijna om gebruikte caravans, want ze hebben niks staan. Mogelijk is dat over 1 à 2 jaar anders, als de nieuwe caravan- en camperbezitters weer zorgeloos naar verre bestemmingen kunnen vliegen en hun kampeermiddel van de hand doen en er weer een overschot is aan kampeermiddelen.
Onze wensen:
• Frans bed (liefst aan de voortentzijde van de caravan), in z’n geheel te openen en een matras uit één deel.
• Comfortabel zitten voor minimaal 2 personen, waarbij languit hangend televisie te kunnen kijken, zonder de nek te verdraaien een must is.
• Toilet (het liefst Thetford) en een volwaardige wastafel die niet opklapbaar is.
• Aanrechtblad met plaats voor een Nespresso apparaat. Koelkast hoeft niet groot te zijn, in de zomer gaat er een koelbox mee en koken doen we weinig. Bij de caravan is het meestal Cobben/barbecueën en voor de rest eten we buiten de deur. Kookplaat in de caravan is voornamelijk voor eitjes koken of een blik soep opwarmen. Oven hebben we niet nodig, we kopen liever vers van de bakker en anders hebben we crackers of beschuit.
• Voor en achterzijde van de caravan voorzien van een raam.
• Goede kachel met ringverwarming, vloerverwarming en airco
• Vaste luifel, mover, fietsendrager, duo control + CS en noodstroom
• Leeggewicht rond 1000 kg. Rijklaar inclusief alle opties max. 1250, MTM 1500 kg.
• Gladde beplating
Nadat we erachter kwamen dat we voor lichte caravans toch telkens bij de instapmodellen terecht kwamen, kregen we het gevoel niet te kunnen slagen. De Eriba Nova light had ik al een tijdje in gedachten maar dutchdrummer was ‘m wel telkens voorbijgelopen en er ontbreken toch wel zaken die standaard in andere caravans zitten, die er bij Eriba los bij komen. Zo moet er nog een boiler en ringverwarming worden ingebouwd en met alle andere opties die we weer nieuw moeten aanschaffen loopt de prijs alsmaar op, want alleen de satellietschotel kan worden overgebouwd. Hoewel we de boiler eigenlijk niet gebruiken, vind ik dat deze er wel in moet zitten. Maar kwalitatief is deze Nova light in vergelijking met andere caravanmerken geen instapmodel te noemen.
Met een gunstige inruil en het aanbod van een proefrit met de caravan en een weging nadat alle opties zijn gemonteerd, hebben we de knoop doorgehakt. Het wordt onze tweede Eriba caravan en we voelen nu al de kampeerkriebels en hebben er zin in.
De trend van telkens een stapje groter doorbreken we bij deze, wij gaan kleiner
We willen om toekomstbestendiger te zijn een lichtere caravan. Zo hoeven we minder na te denken over de trekkende auto en is de keuze groter, zelfs wanneer er over een EV wordt nagedacht. Ook wil ik compacter rondtrekken. Dutchdrummer vindt dat minder belangrijk, die vindt het wel leuk om ook met de huidige combi door kleine dorpjes en smalle straatjes te rijden.
Eerste reden om toch nu afscheid van de Knaus te nemen is dat de Knaus meer weegt dan we dachten. We hebben ‘m vakantie klaar laten wegen maar zonder kleding en boodschappen. We kwamen uit op 1600 kg. Dan hebben we met de huidige trekker, die we net hebben, geen marge meer. En polderen met kogeldruk en rekenen met marges in weegresultaten om onder de bekeuringsgrens te blijven willen we sowieso niet. Een andere mogelijkheid is om een trekker te kopen die meer mag trekken, maar MTM van de caravan is 1700 kg en dat blijft heel krap.
Tweede reden om van de Knaus afscheid te nemen, is dat we nooit helemaal tevreden zijn geweest over de rij-eigenschappen. Er moeten altijd fietsen mee om aan een beetje fatsoenlijke kogeldruk te komen.
Derde reden: We hebben, tijdens de bouw van ons huis, een jaartje in de caravan gewoond en toen was de ruimte wel fijn. Maar voor de vakantie hebben we nu toch meer het gevoel ons huis mee te slepen en is er minder Yeah-gevoel als we een weekend weg of een vakantie plannen.
Ten vierde: door de overspannen caravan- en campermarkt is inruil nu heel gunstig. De dealers smeken bijna om gebruikte caravans, want ze hebben niks staan. Mogelijk is dat over 1 à 2 jaar anders, als de nieuwe caravan- en camperbezitters weer zorgeloos naar verre bestemmingen kunnen vliegen en hun kampeermiddel van de hand doen en er weer een overschot is aan kampeermiddelen.
Onze wensen:
• Frans bed (liefst aan de voortentzijde van de caravan), in z’n geheel te openen en een matras uit één deel.
• Comfortabel zitten voor minimaal 2 personen, waarbij languit hangend televisie te kunnen kijken, zonder de nek te verdraaien een must is.
• Toilet (het liefst Thetford) en een volwaardige wastafel die niet opklapbaar is.
• Aanrechtblad met plaats voor een Nespresso apparaat. Koelkast hoeft niet groot te zijn, in de zomer gaat er een koelbox mee en koken doen we weinig. Bij de caravan is het meestal Cobben/barbecueën en voor de rest eten we buiten de deur. Kookplaat in de caravan is voornamelijk voor eitjes koken of een blik soep opwarmen. Oven hebben we niet nodig, we kopen liever vers van de bakker en anders hebben we crackers of beschuit.
• Voor en achterzijde van de caravan voorzien van een raam.
• Goede kachel met ringverwarming, vloerverwarming en airco
• Vaste luifel, mover, fietsendrager, duo control + CS en noodstroom
• Leeggewicht rond 1000 kg. Rijklaar inclusief alle opties max. 1250, MTM 1500 kg.
• Gladde beplating
Nadat we erachter kwamen dat we voor lichte caravans toch telkens bij de instapmodellen terecht kwamen, kregen we het gevoel niet te kunnen slagen. De Eriba Nova light had ik al een tijdje in gedachten maar dutchdrummer was ‘m wel telkens voorbijgelopen en er ontbreken toch wel zaken die standaard in andere caravans zitten, die er bij Eriba los bij komen. Zo moet er nog een boiler en ringverwarming worden ingebouwd en met alle andere opties die we weer nieuw moeten aanschaffen loopt de prijs alsmaar op, want alleen de satellietschotel kan worden overgebouwd. Hoewel we de boiler eigenlijk niet gebruiken, vind ik dat deze er wel in moet zitten. Maar kwalitatief is deze Nova light in vergelijking met andere caravanmerken geen instapmodel te noemen.
Met een gunstige inruil en het aanbod van een proefrit met de caravan en een weging nadat alle opties zijn gemonteerd, hebben we de knoop doorgehakt. Het wordt onze tweede Eriba caravan en we voelen nu al de kampeerkriebels en hebben er zin in.
De trend van telkens een stapje groter doorbreken we bij deze, wij gaan kleiner
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
-
- Berichten: 2683
- Lid geworden op: di 11 okt 2016 16:41
- Locatie: Den Haag
Re: Niet groter maar kleiner
Een prima omschrijving van jullie motivatie, en de gedachte tot toekomst bestendiger maken kan ik mij helemaal in vinden.
Als iedereen bezig is om gezien te worden, wie kijkt er dan nog?
Re: Niet groter maar kleiner
Jullie roepen inderdaad al een poosje dat de volgende caravan kleiner en vooral lichter moest worden... ik had eerlijk gezegd verwacht dat het een T@B zou worden, maar de Eriba Light is ook een prima alternatief, zeker t.o.v. de instappers van de volumemerken.
Toekomstbestendig... ach ik verwacht dat we nog minstens 10 jaar auto's kunnen kopen die ook zware caravans kunnen trekken, maar ook dat is een keuze. Wij ervaren geen beperkingen voor het rondtrekken met onze caravan, noch qua gewicht noch qua formaat en we bezoek toch veelal mini- en boerencampings.
Verbazingwekkend eigenlijk dat zaken als ringverwarming en boiler als accessoires worden aangeboden en niet gewoon standaard zijn in de Eriba, vandaar mogelijk de toevoeging "Light"... die je vanzelfsprekend wat minder light maakt op basis van jullie wensen.
Heel veel plezier ermee; hopelijk hebben ze bij Witoma tijd om jullie nieuwe aanwinst snel in orde te maken
Toekomstbestendig... ach ik verwacht dat we nog minstens 10 jaar auto's kunnen kopen die ook zware caravans kunnen trekken, maar ook dat is een keuze. Wij ervaren geen beperkingen voor het rondtrekken met onze caravan, noch qua gewicht noch qua formaat en we bezoek toch veelal mini- en boerencampings.
Verbazingwekkend eigenlijk dat zaken als ringverwarming en boiler als accessoires worden aangeboden en niet gewoon standaard zijn in de Eriba, vandaar mogelijk de toevoeging "Light"... die je vanzelfsprekend wat minder light maakt op basis van jullie wensen.
Heel veel plezier ermee; hopelijk hebben ze bij Witoma tijd om jullie nieuwe aanwinst snel in orde te maken
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Niet groter maar kleiner
Inderdaad mooi omschreven.
Wij gaan in principe niet groter omdat we in de loop der jaren gemerkt hebben dat wij met onze caravan vaak op mooiere maar wel iets kleinere plaatsen kunnen staan. En dat is voor ons weer prioriteit.
Wij gaan in principe niet groter omdat we in de loop der jaren gemerkt hebben dat wij met onze caravan vaak op mooiere maar wel iets kleinere plaatsen kunnen staan. En dat is voor ons weer prioriteit.
VW Sportsvan 1.5 tsi Comfortline 110 Kw 150 PK, DSG 7, emissieklasse 6, Tungsten silver metallic juni 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Sprite Modial 420 SE uit 2020.
Re: Niet groter maar kleiner
Nogmaals van harte gefeliciteerd met jullie nieuwe caravan
Leuk Daphne dit verslag waarom jullie wilden overstappen naar een kleinere caravan en welke overwegingen jullie daarin hebben meegenomen
Heb net nog even rustig de foto's van het model bekeken wat jullie hebben gekocht, vind het echt een leuke caravan.
Moet je eerlijk zeggen ik loop er op een beurs ook vaak aan voorbij, ik wordt nog wel getrokken door de Touring door de vorm van het model, maar bij andere kleinere Eriba modellen heb ik vooral het 'kleine caravan gevoel waar ik met 1,93 niet inpas". Ik zie nu dat deze caravan ook een stahoogte heeft van 1,98 cm dan maakt volgens mij niks met onze eigen caravan.
Voor wat betreft de keuze voor een Mover was je hierin nog beperkt tot bepaalde modellen? Ik meen mij uit het verleden te herinneren dat door het lage chassis niet alles paste?
En de fietsen? Komen die weer voor op de dissel?
Hebben jullie een 1.300, 1.400 of 1.500 kg as?
Veel plezier met de voorpret en hopelijk kunnen ze hem snel voor jullie klaarmaken!
Leuk Daphne dit verslag waarom jullie wilden overstappen naar een kleinere caravan en welke overwegingen jullie daarin hebben meegenomen
Heb net nog even rustig de foto's van het model bekeken wat jullie hebben gekocht, vind het echt een leuke caravan.
Moet je eerlijk zeggen ik loop er op een beurs ook vaak aan voorbij, ik wordt nog wel getrokken door de Touring door de vorm van het model, maar bij andere kleinere Eriba modellen heb ik vooral het 'kleine caravan gevoel waar ik met 1,93 niet inpas". Ik zie nu dat deze caravan ook een stahoogte heeft van 1,98 cm dan maakt volgens mij niks met onze eigen caravan.
Voor wat betreft de keuze voor een Mover was je hierin nog beperkt tot bepaalde modellen? Ik meen mij uit het verleden te herinneren dat door het lage chassis niet alles paste?
En de fietsen? Komen die weer voor op de dissel?
Hebben jullie een 1.300, 1.400 of 1.500 kg as?
Veel plezier met de voorpret en hopelijk kunnen ze hem snel voor jullie klaarmaken!
Laatst gewijzigd door Aviva op ma 19 apr 2021 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
- Dutchdrummer
- Berichten: 1255
- Lid geworden op: do 27 okt 2005 14:03
- Locatie: NBr NL
Re: Niet groter maar kleiner
De moverkeuze is beperkt tot de ALKO Mammut mover, vanwege het lage chassis.
En er komt een fietsdrager op de dissel voor 2 electrische fietsen.
De as die eronder zit is een 1500 kg as.
Don't count the days.
Make the days count.
Make the days count.
- dieseltijger
- Berichten: 11194
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Niet groter maar kleiner
(Enigszins) herkenbaar de gedachtengang: Ik wil niet dat de keuze van mijn auto (te zeer) bepaald wordt door de massa van de caravan. Dus een joekel van een auto - prima - maar het moet geen "moetje" zijn. Goede zaak dat jullie een kwaliteitscaravan kopen - ik geniet er altijd van als een product of dienst de verwachtingen overtreft.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Niet groter maar kleiner
Wij waren ook verbaasd, maar goed, zo kun je zelf bepalen hoe "light" je het wil hebben. Op de Eriba site kun je de caravan configureren. Hierbij telt niet alleen de prijs op maar ook het gewicht van de accessoires en kun je niets meer aanvinken als je geen laadvermogen meer over hebt. Hoe zwaarder de caravan wordt, hoe lichter de portemonnee
En tja die T@b, leuk maar je gaat niet door voor de koelkast
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
- mrbullmastiff
- Berichten: 1949
- Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
- Locatie: Sluiskil
Re: Niet groter maar kleiner
Veel plezier met jullie nieuwe caravan.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i
Re: Niet groter maar kleiner
Goed doordacht, gefeliciteerd!
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green ) of Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey)met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…
Re: Niet groter maar kleiner
Ik snap je/jullie beweeg redenen wel, wij zijn naar een grotere gegaan maar dat heeft met de gezinssituatie te maken. Als junior echt besluit niet meer mee te gaan dan gaan wij ook kleiner en wellicht lichter. Moet eerlijk zeggen, kijk nog wel eens in een Eriba met hefdak de rest niet nav jullie aanschaf de site eens bekeken en de versie 442 met vast bed spreekt mij wel aan.
Geen idee of de volgende auto, weer benzine word of elektrisch dan is lichter zeker aan te bevelen, maar dat zal voor ons nog wel een jaar of 2, 3 duren.
Dat van de inruil snap ik wel, onze dealer heeft er ook 10 ipv normaal 50 stuks, die verkopen ze zo tegen een hoge prijs.
Nu ff wachten tot hij word geleverd en dan genieten van je/jullie Eriba.
Re: Niet groter maar kleiner
Misschien wel voor de T@B
Laatst gewijzigd door PD op ma 19 apr 2021 16:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
Re: Niet groter maar kleiner
Gefeliciteerd!Dutchdrummer schreef: ↑ma 19 apr 2021 16:05
De moverkeuze is beperkt tot de ALKO Mammut mover, vanwege het lage chassis.
De ALKO Mammut beviel mij prima, het joystickje om mee te sturen en gas geven tegelijk werkt prima!
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.
Re: Niet groter maar kleiner
Wat een leuke ontwikkeling.
Eriba's zijn geweldige caravans.
Heel veel vakantieplezier er mee.
Eriba's zijn geweldige caravans.
Heel veel vakantieplezier er mee.
Re: Niet groter maar kleiner
Een zeer weloverwogen keuze dus dat is natuurlijk goed. Mooie caravan met alle opties die je wilt. Jullie gaan weer voor een vaste luifel. Ik weet niet hoe breed hij wordt bij jullie, die van ons is 3,5m en dat vind ik best smal. Ik denk dat ik de volgende keer voor een Unico of Fortex luifel zou kiezen. Voordeel van de vaste luifel is natuurlijk het gemak.
Ik snap het “gewichtsprobleem” wel, dat heb ik ook wel een beetje. Probleem wordt ook wel veroorzaakt door alle accessoires die wij (en jullie) hebben. Probleem met rijden (ook zonder fietsen) hebben wij niet.
Inderdaad vreemd dat er geen ringverwarming en boiler in zitten. Wij gebruiken de boiler voor de afwas en dat vinden we super.
Heel veel plezier met de nieuwe caravan
Ik snap het “gewichtsprobleem” wel, dat heb ik ook wel een beetje. Probleem wordt ook wel veroorzaakt door alle accessoires die wij (en jullie) hebben. Probleem met rijden (ook zonder fietsen) hebben wij niet.
Inderdaad vreemd dat er geen ringverwarming en boiler in zitten. Wij gebruiken de boiler voor de afwas en dat vinden we super.
Heel veel plezier met de nieuwe caravan
VW Tiguan E-hybrid 2023
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Knaus Sudwind 450 FU Silver Selection 2016
Re: Niet groter maar kleiner
Ik ben van een 510 naar een 450 gegaan onder het motto van “je wordt wel ouder maar niet handiger”. En dat bevalt erg goed.
Zweedse auto, Duitse caravan.
Niet groter maar kleiner
Daphne en Dutchdrummer, wat een goede overweging.
Enne nogmaals gefeliciteerd, overigens wij zijn fan van de Alko mover met de joystick!
Dus dat is een plus wat mij betreft, welkom terug bij de Eriba familie
Mandy en Rick
Wij hebben de luifel opgezet, ook eens proberen :-)
Enne nogmaals gefeliciteerd, overigens wij zijn fan van de Alko mover met de joystick!
Dus dat is een plus wat mij betreft, welkom terug bij de Eriba familie
Mandy en Rick
Wij hebben de luifel opgezet, ook eens proberen :-)
A travel adventure has no substitute.
Re: Niet groter maar kleiner
Daphne en Dutchdrummer, van harte gefeliciteerd met jullie keuze.
Fijn dat je op deze wijze toch de caravan vindt die bij je past.
Groot gelijk dat je niet wilt hannesen met het gewicht en de wettelijke foefjes om dit verbloemen.
Dat geeft volgens mij alleen maar onrust ( althans bij mij wel) en dat wil je nu juist niet, als je met vakantie gaat.
Het gevoel moet goed zijn.
Op deze wijze ben je op de toekomst voorbereidt waardoor je weer jaren vooruit kunt.
Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst!
Fijn dat je op deze wijze toch de caravan vindt die bij je past.
Groot gelijk dat je niet wilt hannesen met het gewicht en de wettelijke foefjes om dit verbloemen.
Dat geeft volgens mij alleen maar onrust ( althans bij mij wel) en dat wil je nu juist niet, als je met vakantie gaat.
Het gevoel moet goed zijn.
Op deze wijze ben je op de toekomst voorbereidt waardoor je weer jaren vooruit kunt.
Heel veel plezier en veilige kilometers gewenst!
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.
[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]
.
Re: Niet groter maar kleiner
Geen straf om de ALKO mover te hebben. Ik heb bij de Movershop ermee mogen spelen. We zijn voor de Truma gegaan omdat die wat gunstiger qua prijs was.Dutchdrummer schreef:
De moverkeuze is beperkt tot de ALKO Mammut mover, vanwege het lage chassis.
Adria Aviva 390 PS achter een Hyundai I30 Wagon 1.5 T-GDI 48V Premium 160 pk | Lach, leef en geniet!
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Truma SX mover | Unico Genua 280 + dakluifel | Unico Torino | in bestelling: Weinsberg CaraOne Hot Edition 480 EU
Re: Niet groter maar kleiner
Grappig... de ene wil van groter en zwaarder naar kleiner en lichter.... de andere wil van kleiner en lichter naar groter en zwaarder
Maar snap jullie argumenten heel goed
Maar snap jullie argumenten heel goed
Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Re: Niet groter maar kleiner
Van harte gefeliciteerd met jullie doordachte keuze en aankoop
Een mooi vooruitzicht, mss heb ik er overheen gelezen maar wanneer krijgen jullie hem.....
Enneh nu wel rustig slapen hè
Een mooi vooruitzicht, mss heb ik er overheen gelezen maar wanneer krijgen jullie hem.....
Enneh nu wel rustig slapen hè
Porsche + Tabbert
Re: Niet groter maar kleiner
Thnx VIP. Exacte afleverdatum is nog niet bekend. Hangt een beetje af of de opties snel leverbaar zijn. Wij hopen met Hemelvaart met de nieuwe weg te kunnen. Alles wat eerder kan is meegenomen.
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021
Re: Niet groter maar kleiner
Mooie weloverwogen keuze.
Gefeliciteerd
En bedankt voor het inkijkje van de overwegingen.
Gefeliciteerd
En bedankt voor het inkijkje van de overwegingen.
Toen ik klein was, had ik een hut en een trekker
Nu heb ik een caravan en een auto.
Nu heb ik een caravan en een auto.
Re: Niet groter maar kleiner
Enne.... dimbaar licht ???Dutchdrummer schreef: ↑ma 19 apr 2021 16:05
De moverkeuze is beperkt tot de ALKO Mammut mover, vanwege het lage chassis.
En er komt een fietsdrager op de dissel voor 2 electrische fietsen.
De as die eronder zit is een 1500 kg as.
Of komt er nog een projectje aan??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.