Verhuur stacaravan en belastingdienst

Alles wat betrekking heeft tot stacaravans
Stacaravan136
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 sep 2020 14:48

Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Stacaravan136 » zo 28 feb 2021 17:02

Vorig seizoen hebben ook wij een stacaravan gekocht en er zelf van genoten. Nu willen wij deze verhuren niet het hele jaar maar om de onkosten er uit te halen zoals stageld ed. Wat geef je de belastingdienst door gewoon t spaargeld of als inkomsten?

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Ab » zo 28 feb 2021 17:07

Of helemaal niks.. [aschrik.gif]
Het stageld is toch ook niet aftrekbaar?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Thornwood
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 29 jul 2020 07:57

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Thornwood » zo 28 feb 2021 17:09

Zolang het alleen verhuur is en je bent zelf de eigenaar hoef je dit niet op te geven. Wel als je aanvullende diensten verleend.
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK

Gebruikersavatar
Thornwood
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 29 jul 2020 07:57

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Thornwood » zo 28 feb 2021 17:11

Ps. Zitten wel meer haken en ogen aan. Bijvoorbeeld toestemming van het park. Zie deze site voor zaken waar je aan moet denken:

https://www.doehetzelfmakelaar.nl/staca ... -verhuren/
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18183
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door deusjevo » zo 28 feb 2021 17:50

[re.gif]

Als het een 2e of recreatiewoning is valt hij in box 3, de huurinkomsten zijn niet belast.

Vreemd dat een stacaravan als bezit in box 1 valt en een toercaravan of auto niet.
Altijd gedacht dat in box 1 je inkomsten, winst uit onderneming en bijv eigenwoning forfait vallen?

Gelukkig doet onze accountant ook al jaren onze inkomstenbelasting.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door janoniem » zo 28 feb 2021 18:05

TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Wie-niets » zo 28 feb 2021 18:29

Soms krijg je zomaar een hele grote fooi een cadeau of je doe iets met gesloten beurzen. knipoog.gif
En kostendekkend van je jaarkosten en zelf veel gebruik maken in het hele jaar van je bezittingen zijn toch ook eigenlijk voor je zelf mooi meegenomen. En ja, zo doe je nog wat met je gelden.
Je kunt natuurlijk ook als je dat leuk vind elke dag naar je spaargelden gaan zitten kijken terwijl dit dan elk jaar door de inflatie minder en minder waard wordt en/of vermogensbelasting daarover te gaan betalen.

En het speelt al wat jaren. Zo meteen als het erdoor komt wordt je huis tussen hypotheekschuld en WOZ waarde over het verschil naar box 3 gebracht en mag je daarover bij drempel overschrijding ook over het meerdere belasting gaan betalen. mrgreen.gif

En inderdaad maakt goede afspraken met de eigenaar en leg die vast om misverstanden te voorkomen. :(

Gebruikersavatar
Thornwood
Berichten: 563
Lid geworden op: wo 29 jul 2020 07:57

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Thornwood » zo 28 feb 2021 20:53

Misschien ff moeite nemen om voorgaande reacties te lezen?:-)
Bürstner Ventana Avantgarde 480 TK

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door janoniem » zo 28 feb 2021 21:38

[re.gif]
Sorry, ik had de doublure ontdekt maar zag geen optie meer om het bericht te verwijderen.
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Niels83 » ma 1 mar 2021 08:26

Wie-niets schreef:
zo 28 feb 2021 18:29

En het speelt al wat jaren. Zo meteen als het erdoor komt wordt je huis tussen hypotheekschuld en WOZ waarde over het verschil naar box 3 gebracht en mag je daarover bij drempel overschrijding ook over het meerdere belasting gaan betalen. mrgreen.gif
Te bizar dit inderdaad. Mijn huis is nu een slordige 180.000 meer waard dan ik het voor kocht. Klinkt leuk, maar je hebt er niks aan, want als ik verhuis moet ik dat weer uitgeven.
Het is wel weer een reden om de bankspaar hypotheek te houden.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Davendre » ma 1 mar 2021 08:47

janoniem schreef:
zo 28 feb 2021 18:05
Lees dit eens:
https://www.doehetzelfmakelaar.nl/staca ... -verhuren/
Heb artikel daar gelezen en heb toch meer vertrouwen op wat er op de site van de belastingdienst staat:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ven/box_1/

Box 1 is belasting uit werk en woning. Een stacaravan valt daar niet onder tenzij je daar het hele jaar mag wonen, dan wordt het gezien als de eigen woning.
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Wie-niets » ma 1 mar 2021 10:00

Hou de Belastingdienst maar aan.... knipoog.gif

En nog even een aandachtspuntje.
Er is verschil in het hele jaar in je Chalet/Stacaravan permanent mogen wonen of het hele jaar beschikbaar voor je is . ( lees het park is gehele jaar open)
Die voorwaarde van permanent op een park/camping wonen ligt bij de/een gemeente . Maar permanent wonen is bij 95 van de 100 gemeentes niet toegestaan. Dat betekent dat je dus moet kunnen overleggen waar je woont en ingeschreven bent en bij welke gemeente en daar je financiële afdrachten plaatsvinden die een gemeente hanteert.

En over die nieuwe Hypotheek gedachte die misschien gaat worden toegepast is de gedachte dat dit eigenlijk een eerlijkere versie is tenopzichte van mensen die hun huis verkopen en een huurhuis of i.d. er voor gaan kiezen om te wonen. Het is maar van uit welke invalshoek je het bekijkt. mrgreen.gif En misschien moet ons belastingstelsel wel eens hier en daar flink op de schop. mrgreen.gif
Overigens wordt ook de vermogensbelasting al flink onder de loep gelegd.
Die loopt al jaren achter wat op de marktwerking inzake de huidige rentes gebeurt. Daar reken de Staat zich ook rijk t.o.v. de werkelijkheid.

Maar.... We zijn hier een Caravanforum..... knipoog.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Jan van Vijven » ma 1 mar 2021 11:02

Verhuren is in dit geval netto, wij doen ook zoiets en dat is zeker aan te bevelen.
Maarrr.... ik zou nooit iets verhuren waar ik zelf dan ook gebruik van wil maken.
Tipje: koop er nog eentje bij voor je zelf, de eerste brengt genoeg op om beide te betalen.
Ik zie elke klant zelf bij aankomst en vertrek en hou enigszins toezicht waardoor de mensen vanzelf de boel proper houden.
Reken erop dat zo’n stacaravan veel te verduren krijgt met al die vakantie gezinnen, dit brengt dan ook extra kosten met zich mee zoals reparaties en vaker matrassen vervangen.
Wie gaat bij jullie de boel schoonmaken? Doe je dat zelf of ga je dat uitbesteden? Uitbesteden kost geld en dan moet je maar hopen dat dit goed gebeurt, het schoonmaken is zeer belangrijk om goede recensies te krijgen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Niels83 » ma 1 mar 2021 12:55

Wie-niets schreef:
ma 1 mar 2021 10:00
Hou de Belastingdienst maar aan.... knipoog.gif

En nog even een aandachtspuntje.
Er is verschil in het hele jaar in je Chalet/Stacaravan permanent mogen wonen of het hele jaar beschikbaar voor je is . ( lees het park is gehele jaar open)
Die voorwaarde van permanent op een park/camping wonen ligt bij de/een gemeente . Maar permanent wonen is bij 95 van de 100 gemeentes niet toegestaan. Dat betekent dat je dus moet kunnen overleggen waar je woont en ingeschreven bent en bij welke gemeente en daar je financiële afdrachten plaatsvinden die een gemeente hanteert.

En over die nieuwe Hypotheek gedachte die misschien gaat worden toegepast is de gedachte dat dit eigenlijk een eerlijkere versie is tenopzichte van mensen die hun huis verkopen en een huurhuis of i.d. er voor gaan kiezen om te wonen. Het is maar van uit welke invalshoek je het bekijkt. mrgreen.gif En misschien moet ons belastingstelsel wel eens hier en daar flink op de schop. mrgreen.gif
Overigens wordt ook de vermogensbelasting al flink onder de loep gelegd.
Die loopt al jaren achter wat op de marktwerking inzake de huidige rentes gebeurt. Daar reken de Staat zich ook rijk t.o.v. de werkelijkheid.

Maar.... We zijn hier een Caravanforum..... knipoog.gif
Maar stel dat ik nu 10 jaar over die 180000 belasting betaal en bij verkoop krijg ik helemaal geen overwaarde omdat de huizen prijzen instorten. Je betaald dan belasting over iets speculatiefs.

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Wie-niets » ma 1 mar 2021 13:57

Algemeen
Inderdaad als je " professioneel " gaat verhuren komt er wel het e.e.a. bij kijken en dien je alles goed vast te leggen met alle ins en outs.
Dat is bij ons door mijn dochter wel goed dicht "gespijkerd" en wordt professioneel aangepakt. ( ze runt ook nog andere zaken naast haar baan dus netjes ook ingeschreven bij de K v K. )
Overigens schoonmaakkosten kun je verplicht stellen bij verhuur, dus deze bij uitbesteding worden gedekt/vergoed. Dit neemt niet weg dat je eigen controles daarop voor je zelf getoetst dienen te worden of de contractuele afspraken goed daarop worden nageleefd.
Tevens een flinke borgstelling vooraf kun je ook bepalen op zaken waar de huurder aan dient te voldoen. ( je mag toch verwachten dat er netjes met de zaken in het verhuurde object wordt omgegaan)
En na afloop doorlopen al dan niet zelf of uitbesteed aan de parkbeheerder die ook weer een bepaald percentage krijg bij verhuur. Het is maar wat je bedingt in de contracten.
En in ons geval hebben wij ons Chalet sedert medio september vorig jaar uit de " echte" verhuur wat niet weg neemt dat goede bekenden die ook netjes zijn of onze eigen dochters gebruik mogen maken van ons Chalet. Ook daar weer de nodige afspraken met de Park eigenaar vastgelegd. En momenteel is de belangstelling erg groot maar wij bepalen. knipoog.gif

Maar onze dochters vertrouwden wij ook om met de caravan op pad te mochten gaan, dat waren ook ervaren caravanners ( met de paplepel caravannen ingegeven) die heel netjes waren. En met verzekeringsmaatschappijen bij melding van dat er je eigen bloedverwanten gebruikmaken van je spullen was nooit een probleem inzake toestemming op jouw eigen verzekeringen.

En zo hoppen wij nu maar omdat we geen caravan meer hebben wat rond bij nog een ander Camping c.q. Park als er geen verhuur is. En de bedoeling is dit jaar nog met een Camper 10 dagen op pad te gaan. Tsja, soms doe je dit dan met gesloten beurs of betaling van kleine vergoeding en daarbij komt kijken wij zijn van huis uit ook heel netjes op onze of andermans spullen en dat geeft vertrouwen. knipoog.gif

En gaan de grenzen weer open als het mij gegeven is dan hebben we nog een paar adresjes waar we hartelijk welkom zijn en uit beleefdheid sowieso de toeristenbelasting en stroom/water gebruik vergoeden en wat extra's met hun doen. mrgreen.gif

En wij houden niet van achter de geraniums te gaan zitten dus doen veel dingen geheel vrijblijvend met plezier om ze wat te ontlasten goed rekening houdend met zeker voor mij de Corona situatie naast hun drukke banen. mrgreen.gif

Oh, en de referenties.... die zijn goed. Er willen dit jaar weer dezelfde mensen graag opnieuw huren. knipoog.gif
Weet je gelijk wat voor mensen je in de Kuip hebt. mrgreen.gif

En Jan, wat die tip betreft over er een bij kopen.... Een paar weken geleden sprak ik iemand van de Chalet bouw die kende iemand die dit deed in het veelvoud elk jaar. Na ruim 9 jaar was hij miljonair. knipoog.gif
En de Chaletbouwers zitten boorden vol met opdrachten. Er schijnt nogal bij veel campings een bepaalde beleidswijze verandering plaats te vinden. Die gaan hun belangen ook meer en meer spreiden of een richting kiezen. Als ondernemer moet je toch meegaan en een bepaalde strategie kiezen, zeker zolang of in de toekomst Corona blijft spelen.
En...
Stil stand in ondernemen leidt vaak tot achterblijven en je " publiek" verlies.

Stacaravan136
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 sep 2020 14:48

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Stacaravan136 » ma 1 mar 2021 15:34

Jan van Vijven schreef:
ma 1 mar 2021 11:02
Verhuren is in dit geval netto, wij doen ook zoiets en dat is zeker aan te bevelen.
Maarrr.... ik zou nooit iets verhuren waar ik zelf dan ook gebruik van wil maken.
Tipje: koop er nog eentje bij voor je zelf, de eerste brengt genoeg op om beide te betalen.
Ik zie elke klant zelf bij aankomst en vertrek en hou enigszins toezicht waardoor de mensen vanzelf de boel proper houden.
Reken erop dat zo’n stacaravan veel te verduren krijgt met al die vakantie gezinnen, dit brengt dan ook extra kosten met zich mee zoals reparaties en vaker matrassen vervangen.
Wie gaat bij jullie de boel schoonmaken? Doe je dat zelf of ga je dat uitbesteden? Uitbesteden kost geld en dan moet je maar hopen dat dit goed gebeurt, het schoonmaken is zeer belangrijk om goede recensies te krijgen.
En wie gaat een tweede betalen? Helaas kan niet iedereen dat betalen een tweede stacaravan dit komt vanzelf wannneer we enkele jaren verhuren. We maken de stacaravan zelf schoon en heb een handige vriend qua klussen dus ook dat scheelt een heleboel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Stacaravan136
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 sep 2020 14:48

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Stacaravan136 » ma 1 mar 2021 15:38

Niels83 schreef:
ma 1 mar 2021 12:55
Wie-niets schreef:
ma 1 mar 2021 10:00
Hou de Belastingdienst maar aan.... knipoog.gif

En nog even een aandachtspuntje.
Er is verschil in het hele jaar in je Chalet/Stacaravan permanent mogen wonen of het hele jaar beschikbaar voor je is . ( lees het park is gehele jaar open)
Die voorwaarde van permanent op een park/camping wonen ligt bij de/een gemeente . Maar permanent wonen is bij 95 van de 100 gemeentes niet toegestaan. Dat betekent dat je dus moet kunnen overleggen waar je woont en ingeschreven bent en bij welke gemeente en daar je financiële afdrachten plaatsvinden die een gemeente hanteert.

En over die nieuwe Hypotheek gedachte die misschien gaat worden toegepast is de gedachte dat dit eigenlijk een eerlijkere versie is tenopzichte van mensen die hun huis verkopen en een huurhuis of i.d. er voor gaan kiezen om te wonen. Het is maar van uit welke invalshoek je het bekijkt. mrgreen.gif En misschien moet ons belastingstelsel wel eens hier en daar flink op de schop. mrgreen.gif
Overigens wordt ook de vermogensbelasting al flink onder de loep gelegd.
Die loopt al jaren achter wat op de marktwerking inzake de huidige rentes gebeurt. Daar reken de Staat zich ook rijk t.o.v. de werkelijkheid.

Maar.... We zijn hier een Caravanforum..... knipoog.gif
Maar stel dat ik nu 10 jaar over die 180000 belasting betaal en bij verkoop krijg ik helemaal geen overwaarde omdat de huizen prijzen instorten. Je betaald dan belasting over iets speculatiefs.
Het recreatiepark is van April tm Oktober en we gaan er zelf af en toe uiteraard ook in om vakantie te houden. Het is dus puur voor vakantie en niet bewoning.

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Jan van Vijven » ma 1 mar 2021 16:16

Stacaravan136 schreef: En wie gaat een tweede betalen? Helaas kan niet iedereen dat betalen een tweede stacaravan dit komt vanzelf wannneer we enkele jaren verhuren. We maken de stacaravan zelf schoon en heb een handige vriend qua klussen dus ook dat scheelt een heleboel.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het was maar een tipje, ik begrijp best dat dit niet altijd zo simpel is. De rente is laag, wellicht een lening? Echt waar, de huur opbrengst van eentje is genoeg om de kosten van twee stuks op te brengen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Gebruikersavatar
Niels83
Berichten: 3605
Lid geworden op: ma 21 mei 2018 16:57

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Niels83 » ma 1 mar 2021 16:20

Dan zou ik toch het risico wat willen overzien. Eerst naar eens deze verhuren als dat loopt koop je evt een 2de voor jezelf?

Citrorob

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Citrorob » ma 1 mar 2021 16:28

Davendre schreef:
ma 1 mar 2021 08:47
janoniem schreef:
zo 28 feb 2021 18:05
Lees dit eens:
https://www.doehetzelfmakelaar.nl/staca ... -verhuren/
Heb artikel daar gelezen en heb toch meer vertrouwen op wat er op de site van de belastingdienst staat:

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ven/box_1/

Box 1 is belasting uit werk en woning. Een stacaravan valt daar niet onder tenzij je daar het hele jaar mag wonen, dan wordt het gezien als de eigen woning.
Als je bij de belastingdienst kijkt, dan moet je wel onder het juiste hoofdstuk en de juiste situatie kijken. knipoog.gif

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Jan van Vijven » ma 1 mar 2021 16:29

@Niels,
Als je ziet wat er voor huur gevraagd wordt voor die dingen, weet je toch genoeg?
Ik weet ondertussen dat ik er veel te laat aan begonnen ben. Ik hou het nu bij één ding omdat ik het rustig aan wil doen.

Maar in mijn bed laat ik nooit vreemdelingen slapen!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Wie-niets
Berichten: 3112
Lid geworden op: wo 15 nov 2017 14:15

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Wie-niets » ma 1 mar 2021 16:39

Het is al gezegd haken en ogen. Heb je die al onderzocht? Toestemming van het Park en beleidsvoorwaarden zijn zomaar niet weg te schuiven. Dus eerst daar duidelijkheid in.Echter er zijn meestal Recron voorwaarden.

Dan in links is het al aangehaald. Timmer de huurvoorwaarden/contract inzake consequenties en het tekenen van dit document goed dicht. En zorg dat betalingen voor de verhuursdatum binnen zijn.
En dan je verzekering is dit goed geregeld bij verhuur?
En ja, je weet vaak niet wat voor mensen je soms binnenhaalt.

Bij verhuur het eerste jaar als je dan in eerste instantie je parkkosten dekkend krijgt ( denk ook aan afschrijving,gas, elektriciteit/watergebruik etc) heb je al veel "gewonnen". mrgreen.gif En toch wat meer overhouden dat is/wordt dan leuk.

Zet dus alles goed op een rij voordat je kunt/gaat beginnen.

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Davendre » ma 1 mar 2021 17:23

Citrorob schreef:
ma 1 mar 2021 16:28
Als je bij de belastingdienst kijkt, dan moet je wel onder het juiste hoofdstuk en de juiste situatie kijken. knipoog.gif
Ik heb gekeken wat er onder box 1 staat. Alles wat er niet thuis hoort staat er niet bij thumbup.gif

En als je dan bijdehand wilt doen, plaats dan een link waar het volgens jou wel zou moeten staan. blij.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Citrorob

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Citrorob » ma 1 mar 2021 18:17

[re.gif]

Bijdehand doen nodigt niet echt uit om uitleg te geven.
Ik ben echt niet te beroerd om bij echte interesse het nader uit te leggen maar verwacht dan een andere toon.

Wanneer je een verhuurbedrijf start dan is het iets anders dan wanneer je het als privé persoon verhuurd.
Wanneer je het vrijwel uitsluitend verhuurd als privé persoon dan is het nog steeds box 3 maar ben je wel BTW-plichtig.

Verhuur van een stacaravan die je als privé persoon hebt en verhuurt valt onder exact dezelfde regelingen als een tweede woning of recreactiewoning.

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... ntiewoning

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... -2e-woning

Die mannen van die andere site hebben dat alleen veel handiger geschreven dan de fiscus dat heeft gedaan en dus was dat een prima link.
Laatst gewijzigd door Forumteam op di 2 mar 2021 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote voorgaand bericht verwijderd

Gebruikersavatar
Davendre
Berichten: 2333
Lid geworden op: vr 14 jan 2011 22:33

Re: Verhuur stacaravan en belastingdienst

Bericht door Davendre » ma 1 mar 2021 18:37

Gaat hier om een particulier die zijn stacaravan wil verhuren. De link die ik heb geplaatst is van toepassing voor topicstarter.

Hij hoeft overigens ook geen aanmerkelijk belang te betalen. Is een beetje dezelfde strekking. mrgreen.gif
Hyundai Tucson N-Line PHEV
Hobby 455uf Excellent

Plaats reactie

Terug naar “Stacaravans”