Nieuwe voortent voor Tabbert Vivaldi 525

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
LucVR
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 15 jul 2016 10:04

Nieuwe voortent voor Tabbert Vivaldi 525

Bericht door LucVR » zo 24 jan 2021 16:47

Hallo,
ik moet een nieuwe voortent kopen voor mijn Tabbert Vivaldi 525 van 2008.
Volgens de fabrikant is de omloopmaat 984.
Ik heb de maat genomen van op de grond via de dakrail en terug tot aan de grond zoals voorgeschreven en kom op 970.

Mijn vorige tent is gesneuveld door "Odette" in september vorig jaar. Dat was een Ventura omloopmaat 18 (van 961 tot 985). Deze tent was eigenlijk aan de grote kant. De elastieken konden eigenlijk niet goed om de haken, er was geen speelruimte. De tent was iets te lang.

Nu wil ik een DWT ParadiesIII kopen, hier zijn de omloopmaten:
maat 14: van 941 tot 970 of
maat 15: van 971 tot 1000.

Wat is jullie mening hierover? Ik zit echt op de grens van beide maten.
Volgens de fabrikant Tabbert zou ik naar maat 15 moeten maar ik heb mijn twijfels dat deze weer net iets aan de grote kant gaat zijn zoals mijn vorige.

Nog een vraagje: iemand ervaring met die DWT ParadiesIII ?
Ik zoek een stevige tent die tegen een windstoot kan. Ik sta een seizoen aan de zee (Nieuwpoort) en mijn ervaring met die Ventura (bijmerk van Isabella) is niet goed.

Gebruikersavatar
MarcoC
Berichten: 4722
Lid geworden op: do 27 jun 2013 15:35
Locatie: Deventer

Re: Nieuwe voortent voor Tabbert Vivaldi 525

Bericht door MarcoC » zo 24 jan 2021 17:03

Ik weet niet wat je budget is? Maar kijk anders eens naar de tenten van Unico of Fortex, deze zijn juist uiterst storm bestendig!

Verstuurd vanaf mijn Nokia 5.1 Plus met Tapatalk

Dethleffs 720 SK Camper Lyfestyle - Audi Q7 3.0 TDI Quattro

koning

Re: Nieuwe voortent voor Tabbert Vivaldi 525

Bericht door koning » zo 24 jan 2021 18:20

Stevige tent die tegen een windstootje kan? https://www.voortent.net/

Gewoon even contact opnemen met Fortex ( Unico kan ook, maar wij hebben erg goede ervaring met Fortex), maatwerk, klantvriendelijk en over de prijs valt altijd te praten.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe voortent voor Tabbert Vivaldi 525

Bericht door Chris » zo 24 jan 2021 20:12

@ LucVR

Ik ben wat verbaast over je keuze voor deze tent als je juist een wind / storm vaste tent wilt hebben.
DTW is zeker niet slecht, maar juist als het op windvastheid en kwaliteit aankomt zou ik geen "Doos" model voortent kiezen.
Een Boog... da's veel windvaster.
En dan merken als Unico of Fortex.
Beide zijn de eenzame top juist als het gaat over windvast gekoppeld aan kwaliteit.
Kost wel wat meer, maar dan heb je ook wel iets heel erg goeds.... ik durf wel te zeggen: Beter dan DTW..
En.. laat deze atelier voortent bouwers jou maat bepalen.
Zij weten exact welke tentmaat je moet hebben, op hun eigen meet-methode gemeten.
Maken de tent exact op maat voor jou caravan...

Unico : https://www.unicovoortenten.nl/

Fortex : https://www.voortent.net/

Aan zo'n mooie Tabbert Vivaldi hoort toch ook een hoog kwaliteit voortent thumbup.gif
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Nieuwe voortent voor Tabbert Vivaldi 525

Bericht door petronella » zo 24 jan 2021 21:08

[re.gif] vergeten jullie Isabella niet knipoog.gif

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35855
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Nieuwe voortent voor Tabbert Vivaldi 525

Bericht door Chris » zo 24 jan 2021 21:29

[re.gif]
Isabella heeft toch geen boogstok voortent?
En TS was met zijn Ventura niet erg tevreden.... Ventura.... Isabella... zeker familie van elkaar.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

petronella
Berichten: 1681
Lid geworden op: wo 7 mar 2012 21:13

Re: Nieuwe voortent voor Tabbert Vivaldi 525

Bericht door petronella » zo 24 jan 2021 22:22

[re.gif] ow, ik wist niet dat ts opzoek was naar een boogtent, inderdaad die maakt Isabella niet.

Ventura komt uit de Isabella familie maar het zijn goedkopere tenten, misschien mindere kwaliteit, dat weet ik niet
Wij hebben onze 4 de Isabella, nog nooit problemen mee gehad, zelfs aan het Gardameer niet en daar hebben we aardig wat voor onze kiezen gehad.
Toen onze kinderen nog mee gingen een paar jaar een voor en nazeizoenplaats gehad, ook daar hield de Isabella zich heel goed.

Volvodriver

Re: Nieuwe voortent voor Tabbert Vivaldi 525

Bericht door Volvodriver » di 26 jan 2021 11:01

Allereerst vraag TS om advie over de DWT ParadiesIII
Niet over Unico of Fortex.

Mijn antwoord op de keuze voor een DWT Paradies III luidt: kwalitatief zeer goede tent. Echter de keuze van het doek, PVC, vind ik persoonlijk niet prettig. Maar dat is mijn mening. Daarnaast, ook weer mijn mening, vind ik hem minder mooi dan Isabella tenten.

Dan de mening van TS over Ventura. Ik vind die niet kloppen. Ventura is weliswaar het B-merk van Isabella maar doet zeker niet onder voor de tenten van Isabella. Ook niet qua doek in vergelijking met de goedkopere Isabella's. En is in veel gevallen beter van kwaliteit dan Dorema bijvoorbeeld. Ik vermoed toch echt dat er meer aan de hand is geweest waardoor de tent van de caravan is afgewaaid. Maar daar kan ik niet over oordelen.

Als je een DWT ParadiesIII koopt loop je mogelijk (bijna zeker) tegen hetzelfde probleem aan als bij de Ventura. Ook die kan eraf waaien.

Het afwaaien van een voortent heeft, bijna, atijd te maken met de bevestiging in de grond. Welke haringen gebruik je in welke grond.
De bij elke tent standaard meegeleverde haringen voldoen namelijk nooit aan zee. Zeker niet in zandgrond.

Verder over de maat: laat de tentenleverancier deze bepalen aan de hand van jou exacte caravan (bouwjaar, modeljaar en type) en vraag maatgarantie. Zodat, als blijkt dat de tent te groot of te klein is, je deze kosteloos kunt omwisselen.
Bij Fortex maken ze de voortent desgewenst overigens aan jou caravan. Die tent kost echter veel meer dan een DWT, Ventura of "goedkopere" Isabella.

koning

Re: Nieuwe voortent voor Tabbert Vivaldi 525

Bericht door koning » di 26 jan 2021 12:23

[re.gif] Een kleine nuance: Als TS de prijzen van DWT en Fortex vergelijkt zal hij zien dat "veel duurder" erg meevalt.
En TS vroeg niet naar Fortex of Unico, maar als je het over stormvast hebt, mogen deze merken ook worden genoemd.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5737
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Nieuwe voortent voor Tabbert Vivaldi 525

Bericht door Morgoth » di 26 jan 2021 12:26

Bij Fortex hoef je de omloopmaat niet op te geven. Je geeft Caravan merk en type en dan bepalen zijn hoe de tent moet worden. Past gegarandeerd
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Volvodriver

Re: Nieuwe voortent voor Tabbert Vivaldi 525

Bericht door Volvodriver » di 26 jan 2021 14:16

[re.gif] [re.gif]
Als je voor omloopmaat 975 (even grof aangegeven) bij de DWT paradies III 2.80 circa € 1.750,- kaal kwijt bent. En bij de Fortex Auronde circa €2.500,- kaal moet neerleggen vind ik een meerprijs van circa 30% voor de Fortex best fors ja.
Maar wie ben ik.

Overigens ik ben fan van Unico en/of Fortex vanwege de stormvastheid en de boogvorm. Maar ook deze kunnen de lucht in. Er zijn stormen die geen enkele voortent kan doorstaan. Maar ik geef alleen maar initieel antwoord op de vraag van TS.

En echt de eerste stormvastheid, ook voor "traditionele" voortenten is toch echt de bevestiging aan de ondergrond. Een DWT Pardies III is net zo stormvast als elke goed "verankerde" voortent.

PS
Ik heb zelf geen DWT tent gehad maar familie van mij wel. Waren er erg tevreden over en konden leven met het doek. Tent stond ook goed. Het is echter niet mijn type tent.
PS II
Voortentkeuze is erg smaakgebonden. Dus als het type jou bevalt gewoon doen.

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Nieuwe voortent voor Tabbert Vivaldi 525

Bericht door Micky » di 26 jan 2021 16:09

Volvodriver schreef:
di 26 jan 2021 11:01
Allereerst vraag TS om advie over de DWT ParadiesIII
Niet over Unico of Fortex.
ik zie dat anders, als je bij zo'n vraag een naar jouw idee betere oplossing hebt, waarom zou je dat niet mogen adviseren, daar is nu juist een forum voor:

LucVR schreef:
zo 24 jan 2021 16:47
Nog een vraagje: iemand ervaring met die DWT ParadiesIII ?
Ik zoek een stevige tent die tegen een windstoot kan. Ik sta een seizoen aan de zee (Nieuwpoort) en mijn ervaring met die Ventura (bijmerk van Isabella) is niet goed.
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”