Schuurtent op seizoenplaats

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Schuurtent op seizoenplaats

Bericht door Kampeerliefhebber » ma 4 jan 2021 00:45

Hallo allemaal,

Komend jaar gaan we met onze nieuwe caravan voorzien van zakluifel een seizoenplaats hebben en in de zomer hopelijk naar een zonnige bestemming.

De seizoenplaats is 30 min van huis. Is het slecht weer, dan gaan of blijven we thuis. We willen geen. Voortent opzetten.

Soms wil je wel de nodige rommeltjes kwijt en dus niet in de caravan. Hiervoor willen we een schuurtent.

Heeft iemand ervaringen met een seizoen lang zo’n tent opzetten. Als je advies hebt over welke tent aan te schaffen of hoe vast te zetten, dan hoor ik het graag.

Volvodriver

Re: Schuurtent op seizoenplaats

Bericht door Volvodriver » ma 4 jan 2021 09:36

Een schuurtent met vast grondzeil van Obelink, of vergelijkbaar. Maakt niet uit eigenlijk maar wel graag PVC doek.
Vastzetten: gebruik alle punten aan de tent inclusief de scheerlijnen. (Koop wel extra scheerlijnen van Isabella omdat de bijgeleverde touwtjes rommel zijn.)
Gebruik om vast te zetten wel goede haringen geschikt voor de ondergrond. Wij hebben al 9 jaar zo'n tentje en dat werkt perfect.

koning

Re: Schuurtent op seizoenplaats

Bericht door koning » ma 4 jan 2021 09:48

Een zonnige bestemming, dat kan Zeeland zijn. Maar of ik daar een schuurtent gedurende het seizoen zou opzetten?
Ik geeft dit aan om er rekening mee te houden of de schuurtent wat windvlagen kan hebben. Dus ook rekening houden met de locatie.

Volvodriver

Re: Schuurtent op seizoenplaats

Bericht door Volvodriver » ma 4 jan 2021 10:07

Schuurtent wordt alleen op seizoensplek gebruikt. En dus goed vastzetten met de juiste haringen en scheerlijnen voor de ondergrond. Dan blijft ie gewoon onder bijna alle weersomstandigheden staan.

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Schuurtent op seizoenplaats

Bericht door Ab » ma 4 jan 2021 12:13

Ik zou de bijgeleverde touwtjes en haringen weggooien.
En een rol dikker nylon koord, en een set grote schroefharingen kopen.
Kan je in ieder geval met een gerust hart thuis blijven als het weer eens hard gaat waaien.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
RutgervdH
Berichten: 3
Lid geworden op: do 19 nov 2020 11:26
Contacteer:

Re: Schuurtent op seizoenplaats

Bericht door RutgervdH » ma 4 jan 2021 15:02

Hi Barth,

Is onze Milano niet iets voor jou? Deze voldoet aan alle genoemde wensen!
https://online.fliphtml5.com/ipscr/puyu ... 04034#p=44

Ik hoor het graag als ik je verder kan helpen!
-Rutger

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Schuurtent op seizoenplaats

Bericht door Kampeerliefhebber » ma 4 jan 2021 15:35

Dat zou zeker iets kunnen zijn.

Is zo'n tent inderdaad stormvast?

Grt.
Bart

Kampeerliefhebber
Berichten: 491
Lid geworden op: di 14 jul 2020 23:02

Re: Schuurtent op seizoenplaats

Bericht door Kampeerliefhebber » ma 4 jan 2021 15:36

koning schreef:
ma 4 jan 2021 09:48
Een zonnige bestemming, dat kan Zeeland zijn. Maar of ik daar een schuurtent gedurende het seizoen zou opzetten?
Ik geeft dit aan om er rekening mee te houden of de schuurtent wat windvlagen kan hebben. Dus ook rekening houden met de locatie.
De seizoenplaats is in Oud Beijerland en in de zomer moet je denken (mits mogelijk) Zuid Frankrijk o.i.d..

Grt

Gebruikersavatar
Hans1954
Berichten: 2759
Lid geworden op: zo 2 dec 2012 22:00

Re: Schuurtent op seizoenplaats

Bericht door Hans1954 » ma 4 jan 2021 17:02

Zelf al jaren ervaring met schuurtent. Eerst 1 gehad met een vast kuipzeil nu 1 waar ik later een kuipzeil bijgekocht heb. Ik heb nu de Garda 210 van Obelink. Beide tenten konden in feite uit zichzelf niet blijven staan. Maar met extra stangen (4 dakverstevigingsstangen, 3 balkonstangen en 2 staande stangen tegen achter- en voorwand wordt het al beter. Verder de bestaande scheerlijnen vervangen door betere en 2 echte stormbanden over de tent heen vastgezet met de echte stormharingen. Kastjes zet ik met tie-rips vast aan de balkonstangen. Ik maak afstandsbediende verlichting in de tent. In de tent vinden 2 kastjes een plek, 1 kookmeubel en een mobilcool c40 koelkast. Met verlengsnoer is overal stroom voorhanden voor oven, airfryer, waterkoker, inductiekookplaat, enz. Verder 2 sets haakjes voor kleding. Een huishoudtrap vind ook zijn plaats. Blijft er nog ruimte genoeg over om te koken. Het kuipzeil is van Reda die in feite de fabrikant van de tent is. Bij slecht weer draai ik de luifel in en zet de spullen die normaliter buiten staan ook in de schuurtent. De tafel blijft met afdekking buiten. De tafel staat met haringen vast. Ik zou niet zonder de schuurtent kunnen. Het is wel een hele klus om hem op te zetten omdat het tentdoek ongeveer zo soepel is als de huis van een opblaasbare boot.
Toyota ProAce Camper, Tabbert Puccini 560 TD 250. Dometic Airco B2200, Alko ATC, Omnistor 6200, Truma Duo-Control CS met Eis-ex remote, Truma Ultra-Heat, Afvoerverwarming met heat-tracing en buisisolatie.

Volvodriver

Re: Schuurtent op seizoenplaats

Bericht door Volvodriver » ma 4 jan 2021 17:39

[re.gif]
Ik heb 5 jaar een Obelink schuurtentje (met vast grondzeil) gebruikt en die heeft heel wat storm moeten doorstaan. Ondanks dat het frame aan de dunne kant isheb ik nooit extra stokken hoeven te gebruiken om het tentje goed neer te kunnen zetten. Het staat echt (met het dunne frame) perfect. Extra dragers voor het dak of om de achterkant te ondersteunen is totaal overbodig.
Gewoon op de juiste plekken met de juiste haringen voor de ondergrond (ja drie keer, ik weet het) aan de grond vastzetten. Bijgeleverde scheerlijnen vervangen door kwaliteitslijn, en die ook met de juiste haringen in de grond verankerd, en je hebt een perfect staand tentje dat geen kant opgaat.
Als je onzeker bent dat het niet blijft staan dan doe je er voor je gemoedsrust een paar stormbanden overheen. Maar dat heb ik nog nooit gedaan.
Ik heb dat tentje weggedaan vanwege het zware "niet ademende" doek (PVC).
Ik heb nu eentje van hetzelfde materiaal doek (Ten Cate) als de voortent. Dat ademt beter en komt ook van pas als we een logé hebben die dan in het tentje slaapt.

Gebruikersavatar
RutgervdH
Berichten: 3
Lid geworden op: do 19 nov 2020 11:26
Contacteer:

Re: Schuurtent op seizoenplaats

Bericht door RutgervdH » vr 8 jan 2021 18:25

Barth1234 schreef:
ma 4 jan 2021 15:35
Dat zou zeker iets kunnen zijn.

Is zo'n tent inderdaad stormvast?

Grt.
Bart
Jazeker, wanneer je hem verankerd met 4 stormbanden gaat deze tent geen kant meer op blij.gif

-Rutger

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”