Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Alles wat te maken heeft met stroomvoorziening, gas en water.
Stekkers, kabels, accu's, verwarming, airco, kooktoestel, gasflessen, toilet/natte ruimte, keuken enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peerke
Berichten: 246
Lid geworden op: za 28 dec 2013 23:55

Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door Peerke » zo 11 okt 2020 21:08

Heeft iemand ervaring met de draadloze & programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ? (inbouw deel vervangt oorspronkelijke Ultraheat bedieningspaneeltje, terwijl thermostaat met LCD display draadloos werkt).

Details:
- Merk: Capricorn (UK)
- Type: Ultra-Vanstat Programmable Wireless Heating Control
- Prijs: £89.99 (ca. €99)
- Eshop: http://capricorn-shop.mybigcommerce.com ... g-control/
Afbeelding
Afbeelding

Ter vervanging van:
Afbeelding

Omdat de prijs wel meevalt, is dit wellicht een mooie optie ?, graag jullie ervaring !

Met vriendelijke groet,
Peerke
Hobby Prestige 650 UMFe caravan en Volvo V60 auto
Afbeelding

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door thmeyer » zo 11 okt 2020 23:00

RE.gif

Het is maar een idee !!

Dat van van jouw zal zeker werken, maar .............

Ergens op het forum heb ik eerder aangegeven, dat ik lui van aard ben en van comfort hou.
Ik bedien met een afstandbediening van KlikaanKlikuit mijn vloerverwarming, TV met decoder en mijn WIFI-netwerk (hoeft s'nachts niet te werken) van uit mijn bed en dat zou ook kunnen met de UltraHeat die ik ook in de caravan heb zitten.
En een extra ontvanger van KlikaanKlikuit heb ik altijd wel mee !!
Thuis gebruik ik als weg ben een programmeerbare timer ook van KlikaanKlikuit de verlichting gecombineerd met een lichtsensor.
Ook deze programmeerbare timer van KlikaanKlikuit zou je kunnen gebruiken voor de UltraHeat.

Opmerking: Het is plug en play en je kan met de afstandbediening altijd deze programmeerbare Timer"overrulen".

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door Micky » zo 18 okt 2020 10:10

RE.gif

Ik gebruik klik aan ook heel veel, echter is het natuurlijk geen thermostaat
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door thmeyer » zo 18 okt 2020 10:39

RE.gif

Mickyyyyy, dat moet jij wel weten.

De Ultraheat heeft toch zelf al een thermostaat !!
En de middelste knop 1 tm 9 daarvan is de thermostaat.

Theo
Bijlagen
Thermostaat Ultraheat.JPG
Thermostaat Ultraheat.JPG (24.51 KiB) 525 keer bekeken
Laatst gewijzigd door thmeyer op zo 18 okt 2020 10:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door Micky » zo 18 okt 2020 10:49

RE.gif

Dat weet ik, maar peerke wil die juist vervangen voor een draadloze (gemakshalve ben ik er vanuit gegaan dat hij dat wil om op een andere plek te kunnen meten) mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door thmeyer » zo 18 okt 2020 10:57

RE.gif
Inderdaad, zoals jij het zeg, heb je helemaal gelijk !!

Sorry, Ook ik kan mij vergissen.

Theo stom.gif
Laatst gewijzigd door thmeyer op zo 18 okt 2020 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door Paul » zo 18 okt 2020 11:13

Die draadloze thermostaat ziet er wel uit als een aardige oplossing.
Alleen jammer dat je die basis unit op de plaats van de originele unit moet plaatsen en dat vind ik optisch geen verbetering.
Voordeel is wel dat je hem nu volledig digitaal in kan stellen, de originele thermostaat is altijd maar een beetje gokken.

Ik heb sinds vorig jaar de optionele externe temperatuur opnemer geplaatst voor de ultraheat.
De temperatuur wordt nu veel preciezer geregeld dan met de originele thermostaat.
Dit als tip voor mensen die net als ik tegen dat probleem aanlopen.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door WillyL » zo 18 okt 2020 11:17

Geen ervaring maar dat is wel een mooi oplossing!
Om toch negatieve opmerkingen te hebben:
1/ jammer van de ledkleurtjes. Ik zou de meer logische volgorde gebruiken, groen 500, geel 1000 en rood 2000w
2/ jammer van de witte behuizing, die past echt niet bij de ganbare kleuren van de Becker armaturen (of hoe heet die firma).
3/ Dit is weerom extra electronica en dus weerom een extra ding dat stuk kan gaan.u
4/ jammer dat de display ook niet aangeeft welk vermogen (centraal) gekozen is (bidirectionele communicatie tussen thermostaat en controleunit) en ja, die bediening vanaf de AB zou ook mooi zijn.

Het zou ideaal zijn om de temperatuur elders in de caravan te meten en in te stellen en waarschijnlijk ook nauwkeuriger, al weet ik nu dat 7-8 goed is 's avonds en 5-6 'snacht en 1 antivries (5°).
Dus noest de termostaat fout hangen (in koude tocht) dan is dit alternatief voor mij wel een aanrader.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
thmeyer
Berichten: 1644
Lid geworden op: vr 6 apr 2012 13:14
Locatie: Nat. park Utrechtse Heuvelrug

Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door thmeyer » zo 18 okt 2020 11:27

RE.gif
Ik ben het met je eens, dat waar de thermostaat hangt belangrijk is, maar de sensor die de temperatuur moet meten is nog belangrijker.

Theo
Groeten Theo (Seat Altea 1.8 TSI DSG-7 155 Kw 210 pk, Avento 445 TF, Truma Ultraheat en Hawker SBS60 Accu, incl. privat WiFi-netwerk (Alfa R36 Special+)

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door sindaco » zo 18 okt 2020 12:16

wij gebruiken het origineel al jaren en het enige wat je hebt met de standaard opstelling is dat als ie afslaat bij ongeveer 20 graden het afkoelt tot ongeveer 18 voordat ie weer aan gaat.

maar voor de nachten...wanneer we hem meestal gebruiken merk je dat niet zozeer en zijn die momenten niet echt merkbaar.

zelf heb ik nog een andere thermostaat liggen die ik naast de thermostaat van de gaskachel kan leggen ( op de bodem van de caravan ).
ooit besteld bij ali.
die kun je gewoon inpluggen op het ultraheat kastje achter de gaskachel en dan schakelt die de thermostaat boven uit.

maar die heb ik nog nooit geprobeerd.
waar ik nog wel aan denk is om het hele ultraheat gebeuren op klikaan..klik uit te maken.....ben ook van de gemakkelijke soort.

verder gebruiken wij de ultraheat tijdens overwinteren en hangen hier op de camping aan de meter, maar het gemak van geen gasflessen is voor mij handig.

maar on topic...ik heb dus wel een andere thermostaat liggen, maar niet echt nodig gehad.
naar verloop van tijd weet je bij welke temperaturen je welke stand moet kiezen.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
dieseltijger
Berichten: 10951
Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59

Re: Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door dieseltijger » zo 18 okt 2020 12:17

Geen ervaring, maar lijkt mij een mooie, functionele toevoeging. Naast het feit dat je op iedere plek nu de temperatuur kunt meten in plaats van alleen maar vlak in de buurt van de kachel lijkt mij het ook een voordeel dat:
a) Je een temperatuur kan instellen in plaats van nietszeggende cijfertjes
b) Mogelijk de hysterese van deze regeling een stuk minder is dan bij de originele thermostaat: Je kan de knop bijna een kwartslag draaien voor de thermostaat weer aanschakelt of andersom - dus grote fluctuaties.

Laat even weten hoe het bevalt na inbouw!
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38407
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door Micky » zo 18 okt 2020 12:31

sindaco schreef:
zo 18 okt 2020 12:16
wij gebruiken het origineel al jaren en het enige wat je hebt met de standaard opstelling is dat als ie afslaat bij ongeveer 20 graden het afkoelt tot ongeveer 18 voordat ie weer aan gaat.

maar voor de nachten...wanneer we hem meestal gebruiken merk je dat niet zozeer en zijn die momenten niet echt merkbaar.

zelf heb ik nog een andere thermostaat liggen die ik naast de thermostaat van de gaskachel kan leggen ( op de bodem van de caravan ).
ooit besteld bij ali.
die kun je gewoon inpluggen op het ultraheat kastje achter de gaskachel en dan schakelt die de thermostaat boven uit.

maar die heb ik nog nooit geprobeerd.
waar ik nog wel aan denk is om het hele ultraheat gebeuren op klikaan..klik uit te maken.....ben ook van de gemakkelijke soort.

verder gebruiken wij de ultraheat tijdens overwinteren en hangen hier op de camping aan de meter, maar het gemak van geen gasflessen is voor mij handig.

maar on topic...ik heb dus wel een andere thermostaat liggen, maar niet echt nodig gehad.
naar verloop van tijd weet je bij welke temperaturen je welke stand moet kiezen.
ik kan je deze aanraden, hiermee schakel ik de vloerverwarming: https://www.conrad.nl/p/voltcraft-sem60 ... lsrc=aw.ds
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door sindaco » zo 18 okt 2020 12:46

bedankt voor de link, maar ik ben nog aan het denken of ik veel ga veranderen.

alleen aan uit op afstand is denk ik al voldoende voor mijn gemak en dan komt de ventilator er ook bij op.
kan ik vooraf instellen wat het s'morgens moet zijn en dan met klik aan het zaakje in beweging zetten thumbup.gif

voor de mensen die willen weten wat ongeveer het verbruik is.
afgelopen winter van 5 december tot 15 maart op deze camping gestaan en al ons stroomverbruik kwam uit op 7,2 kw per dag.

op koude dagen met beetje zon in januari kom je soms op 14 of 15 kw.
wij doen dus niks met gas.

ook evt koken of opwarmen = allemaal elektrisch.

normaal kun je tellen dat onze koelkast bijna 3,2 per dag afneemt dus de ultraheat zal gemiddeld ook 3,5 per dag nemen.
uiteraard hebben we hier geen wintersport temperaturen en dan zou je het niet redden met stroom ivm de calorische waarde en het bijbetalen van 40ct of meer per kw.

maar voor onze omstandigheden hier is het prima....
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Jaap van Duijn
Berichten: 1317
Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
Locatie: Katwijk ZH

Re: Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door Jaap van Duijn » zo 18 okt 2020 16:05

@Sindaco,

Die 40 ct kW voor elektra is een koopje.
Wij betalen op wintersport camping 0,89 Euro per kW en voor 1 Kg gas 4,79 Euro
Dat was 27-12-2019 ik bedoel maar effe.

Maar prachtige en eigenlijk zeer rustige week gehad met skieen.

grtn Jaap

Ron055
Berichten: 258
Lid geworden op: wo 16 sep 2020 14:20

Re: Ervaring met deze draadloze en programmeerbare thermostaat voor de Ultra Heat ?

Bericht door Ron055 » ma 19 okt 2020 14:07

Is het niet zo dat bij de standaard thermostaat het enorm veel uitmaakt waar deze geinstalleerd is? Op de kachel of binnen het bereik van de kachel of in directe zon, dan is de ongewenste beinvloeding groot.
Ik heb hem zelf op maximale lengte van de meegeleverde kabel achterin de zithoek gemonteerd en ervaar dan een behoorlijk constante temperatuur.
Groet,
Ronald (Knaus Südwind 460EU getrokken door een VW t6 TSI, L2 ;)

Plaats reactie

Terug naar “Elektra, gas, water”