Thule cassetteluifel zekeren

Bijzettenten, tenttapijt en/of andere vloeren.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door Leentje » ma 28 sep 2020 20:31

Onze caravan uit 2010 heeft een thule cassetteluifel op het dak liggen.
Tot op heden borgen we deze middels een stormband die over de liggers wordt gespannen.
We kochten van PeggyPeg driehoekjes die je in de peesrail van de luifel kunt schuiven, maar die bleken geen houvast genoeg te hebben. Aan die driehoeken gaat een stormband naar de voorzijde om de luifel te borgen.
Daarom adapters aangeschaft, ook van PeggyPeg. Ook nu "vallen"ze bijna letterlijk uit de peesrail.
Hier zijn vast mensen die dit herkennen. Ik kon helaas geen typenummer vinden op de luifel. Uitgaande van de leeftijd van de caravan zal dit er eentje zijn van ergens vanaf 2010....
Hoe lossen jullie het vastzetten op? (stormband)
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door VIP » ma 28 sep 2020 20:36

En de originele Thule stormbanden die je aan de staanders moet bevestigen, heb je die ook al in gebruik !?
Porsche + Tabbert

DV_t
Berichten: 730
Lid geworden op: di 23 mei 2017 11:46

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door DV_t » ma 28 sep 2020 20:50

Gewoon deze kopen. Die zijn er voor gemaakt en haak je zo in de staanders.

https://www.thule.com/nl-nl/motorhome-a ... oup_197094

De staanders zelf zet ik vast met deze

https://www.obelink.nl/peggy-peg-fix-go-ankerplaat.html

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door PD » ma 28 sep 2020 21:05

RE.gif
Ik gebruik dezelfde stormbanden en grondplaten. Voorts de kunststof PeggyPegs voor het vastzetten van de grondplaten en de PeggyPeg XL aluminium schroefharingen om de stormbanden vast te zetten in de grond.

Deze sets koop je per 2 stuks maar ik heb er 3 in gebruik vanwege de extra middenstaander.
Bijlagen
Screenshot_20200928-210452_Gallery.jpg
506705-506705-images_main-peggy_peg_schroefharing_xl_alu-ecommerce.jpg
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Cdebruin
Berichten: 414
Lid geworden op: do 7 aug 2014 22:26
Locatie: Delftgauw

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door Cdebruin » ma 28 sep 2020 21:34

Zo doen wij dat ook eigenlijk de beste methode de spanbanden aan de poten zetten
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.

Philmar
Berichten: 844
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door Philmar » ma 28 sep 2020 21:38

Bij de Omnistore 2000 van het jaar 2000 gebruikte wij een stormband uit één deel tussen doek en knikarmen met de originele haringen en veren. In de voetjes van de staanders ook twee haringen. Nu zijn de stormbanden meestal tweedelig en worden op een andere manier bevestigd.

Philmar

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door Abve » ma 28 sep 2020 21:52

DV_t schreef:
ma 28 sep 2020 20:50
Gewoon deze kopen. Die zijn er voor gemaakt en haak je zo in de staanders.

https://www.thule.com/nl-nl/motorhome-a ... oup_197094

De staanders zelf zet ik vast met deze

https://www.obelink.nl/peggy-peg-fix-go-ankerplaat.html
Ik zou eerst wel even kijken of de voetplaatjes van de oudere modellen cassetteluifels dezelfde zijn als de generatie vanaf pakweg 2012. Anders koop je wellicht een kat in de zak.
Misschien even een fotootje plaatsen of overleg met een dealer plegen.
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door VIP » ma 28 sep 2020 21:57

Is die Peggy Peg handel alleen in die carnavalskleuren verkrijgbaar ? of zijn ze er ook in een neutrale kleur. (ik kan geen neutrale kleur vinden.......misschien zie ik ze over het hoofd.)

Mochten we ook (nog) voor een cassette gaan dan spuit ik ze wel in een neutrale kleur mrgreen.gif (en ja ik begrijp dat medekampeerders de plaatjes in die felle kleuren beter zien zitten als de luifel is ingedraaid, maar dan zet ik er wel een pilonnetje op).
Porsche + Tabbert

ArnoM
Berichten: 2021
Lid geworden op: zo 24 mei 2020 08:13

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door ArnoM » ma 28 sep 2020 22:10

RE.gif
Dat is idd wel een issue, het is niet de mooiste kleurencombi.
Maar functionaliteit gaat hier even voor esthetica.
mrgreen.gif
................... achter een Volvo XC60 B5 Inscription.

Gebruikersavatar
mrbullmastiff
Berichten: 1947
Lid geworden op: zo 18 aug 2019 23:33
Locatie: Sluiskil

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door mrbullmastiff » ma 28 sep 2020 22:29

Prima spul van Peggy Peg, mij stoort de felle kleur totaal niet.

Die Peggy peg houders om in de pees te schuiven heb je nog een extra adapter voor, te zien op de bijgevoegde foto. Gebruik je die ook?
Bijlagen
peggy.jpg
Laatst gewijzigd door mrbullmastiff op ma 28 sep 2020 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Knaus Sudwind Silver Selection 500EU achter een BMW GT 320D BMW 528i

Abve
Berichten: 580
Lid geworden op: do 6 aug 2020 13:35

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door Abve » ma 28 sep 2020 22:30

VIP schreef:
ma 28 sep 2020 21:57
Is die Peggy Peg handel alleen in die carnavalskleuren verkrijgbaar ? of zijn ze er ook in een neutrale kleur. (ik kan geen neutrale kleur vinden.......misschien zie ik ze over het hoofd.)

Mochten we ook (nog) voor een cassette gaan dan spuit ik ze wel in een neutrale kleur mrgreen.gif (en ja ik begrijp dat medekampeerders de plaatjes in die felle kleuren beter zien zitten als de luifel is ingedraaid, maar dan zet ik er wel een pilonnetje op).
Alleen in die felle kleuren. Ik vind ze ook niet mooi maar alles went mrgreen.gif
Camper:
Carthago C-Tourer (Mercedes),
L.: 7.60 m, 4500 kg.

[i]Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid (Loesje)[/i]

.

Gebruikersavatar
VIP
Berichten: 7976
Lid geworden op: wo 25 dec 2013 09:47
Locatie: Hilton on Wheels

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door VIP » ma 28 sep 2020 22:38

Duidelijk, bedankt voor de reactie's thumbup.gif

We zien tzt wel welke keuze we maken, als het Peggy Pegs worden dan schaffen we ook een spuitbus aan...... mrgreen.gif
Porsche + Tabbert

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door Leentje » ma 28 sep 2020 23:35

mrbullmastiff schreef:
ma 28 sep 2020 22:29
Prima spul van Peggy Peg, mij stoort de felle kleur totaal niet.

Die Peggy peg houders om in de pees te schuiven heb je nog een extra adapter voor, te zien op de bijgevoegde foto. Gebruik je die ook?
Die adapters hebben we en komen ook direct los. Vullen te weinig op.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38567
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door Micky » di 29 sep 2020 14:35

VIP schreef:
ma 28 sep 2020 21:57
Is die Peggy Peg handel alleen in die carnavalskleuren verkrijgbaar ? of zijn ze er ook in een neutrale kleur. (ik kan geen neutrale kleur vinden.......misschien zie ik ze over het hoofd.)

Mochten we ook (nog) voor een cassette gaan dan spuit ik ze wel in een neutrale kleur mrgreen.gif (en ja ik begrijp dat medekampeerders de plaatjes in die felle kleuren beter zien zitten als de luifel is ingedraaid, maar dan zet ik er wel een pilonnetje op).
Heb dit al jaren en is juist heel handig, je vergeet niets en ziet ze niet over het hoofd mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23434
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door PD » di 29 sep 2020 17:04

VIP schreef:
ma 28 sep 2020 21:57
Is die Peggy Peg handel alleen in die carnavalskleuren verkrijgbaar ? of zijn ze er ook in een neutrale kleur. (ik kan geen neutrale kleur vinden.......misschien zie ik ze over het hoofd.)

Mochten we ook (nog) voor een cassette gaan dan spuit ik ze wel in een neutrale kleur mrgreen.gif (en ja ik begrijp dat medekampeerders de plaatjes in die felle kleuren beter zien zitten als de luifel is ingedraaid, maar dan zet ik er wel een pilonnetje op).
Voor de aluminium PeggyPeg XL schroefharingen heb ik bijpassende oranje pilonnen wanneer de luifel tijdelijk is ingedraaid knipoog.gif awhoea.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door Paul » di 29 sep 2020 17:53

Leentje schreef:
mrbullmastiff schreef:
ma 28 sep 2020 22:29
Prima spul van Peggy Peg, mij stoort de felle kleur totaal niet.

Die Peggy peg houders om in de pees te schuiven heb je nog een extra adapter voor, te zien op de bijgevoegde foto. Gebruik je die ook?
Die adapters hebben we en komen ook direct los. Vullen te weinig op.
Dan klopt er iets niet, wij hebben ook de peggy peg stormbanden en de voetplaten en die adapter krijg ik echt met geen mogelijkheid uit de peesrail.

De kleur van het spul ....tsja ik vind het wel mooi, valt lekker op dus stoor me er helemaal niet aan.
Anders gewoon de originele kopen, die zijn gewoon zwart.

Ik heb zo een beetje het hele peggy peg assortiment en ben er uitermate tevreden over.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door Leentje » di 29 sep 2020 17:58

Wij dachten met de adapter ook klaar te zijn maar deze valt er zowat uit. Daarvandaan mijn vraag.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Volvodriver

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door Volvodriver » di 29 sep 2020 18:15

Abve schreef:
ma 28 sep 2020 22:30
VIP schreef:
ma 28 sep 2020 21:57
Is die Peggy Peg handel alleen in die carnavalskleuren verkrijgbaar ? of zijn ze er ook in een neutrale kleur. (ik kan geen neutrale kleur vinden.......misschien zie ik ze over het hoofd.)

Mochten we ook (nog) voor een cassette gaan dan spuit ik ze wel in een neutrale kleur mrgreen.gif (en ja ik begrijp dat medekampeerders de plaatjes in die felle kleuren beter zien zitten als de luifel is ingedraaid, maar dan zet ik er wel een pilonnetje op).
Alleen in die felle kleuren. Ik vind ze ook niet mooi maar alles went mrgreen.gif
40463_peggy-peg-schroefharingoutback-xl.jpg
40463_peggy-peg-schroefharingoutback-xl.jpg (3.95 KiB) 1002 keer bekeken

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3242
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Thule cassetteluifel zekeren

Bericht door Leentje » zo 11 okt 2020 12:02

VIP schreef:
ma 28 sep 2020 20:36
En de originele Thule stormbanden die je aan de staanders moet bevestigen, heb je die ook al in gebruik !?
Nee, maar die lijken het wel te worden. Gisteren was ik bij de dealer ivm kleine klusjes en dit meteen op het woord gegooid. De aanhechting van de Peggy peg zonder adapter valt er zo uit en met adapter is hij te dik en past dus niet in de Thule cassette.
Het blijft dus de oude stormband over de liggers heen of de originele stormband van Thule.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Plaats reactie

Terug naar “Voortenten en luifels”