Knaus Sudwind 60 years edition

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door jorissti » ma 24 aug 2020 07:03

Peutje schreef:Zeer fraai, mooie compacte indeling net toch een separate douche zelfs.
Dank, zit echt een cabine voor het douchen, voor ons zal deze normaal gesproken niet gebruikt gaan worden


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door jorissti » ma 24 aug 2020 07:03

mrbullmastiff schreef:gefeliciteerd en veel plezier met de nieuwe caravan.
Dank je


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door jorissti » ma 24 aug 2020 07:13

DV_t schreef:Mooi! Lijkt een beetje op de Fendt 560 SKM of de genoemde 545 kmf. Is dit 2,3 of 2,5 breed?

Enige puntje zou voor mij de bergruimte zijn. Wij hebben twee extra kasten naast en achter het bed en het houdt niet over met twee volwassenen en twee kinderen. Deze lijkt alleen de kast achterin bij de bedden te hebben? Verder moet je alles in bovenkasten kwijt?
Dank je.
Deze caravan heeft de normale breedte, 2,3M. Er zit idd maar een officiële garderobe kast in en dit is te weinig voor een heel gezin. Ook als je 3 wk mooi weer mag hebben en alleen je zwembroek nodig hebt.....
Onze vorig 450fu had ook maar een kast en lieten we alles in sport tassen staan, daar willen we vanaf, van het in tassen hebben. Omdat de kinderen op de rond sliepen, waren de banken helemaal niet toegankelijk. Nu willen we het opslaan onder het stapelbed of onder de banken. Naast de koelkast zit ook nog een kast over de gehele hoogte
Heeft een Fendt dan meer kasten in deze lengte?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door jorissti » ma 24 aug 2020 07:15

Niels83 schreef:gefeliciteerd. mooi ding zeg.

RE.gif Hij heeft 2 extra banken toch? Wij krijgen ook niet alles zo opgeruimd dat we voor een langere vakantie alles klaar hebben liggen Dus hebben we setjes voor een dag onder de bank liggen voor de kids, om de paar dagen pakken we 2x 4 dagen setjes naar boven uit de bank. Mogelijk dat je daar niet mee wegkomt met 12 jarige meisjes, evt in een krat in de bank mogen ze het in de avond zelf even pakken.
Dank je!
Klopt en zoiets als je schrijft.
Er moet ruimte zijn!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Peutje
Berichten: 645
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door Peutje » ma 24 aug 2020 07:44

jorissti schreef:
ma 24 aug 2020 07:13
DV_t schreef:Mooi! Lijkt een beetje op de Fendt 560 SKM of de genoemde 545 kmf. Is dit 2,3 of 2,5 breed?

Enige puntje zou voor mij de bergruimte zijn. Wij hebben twee extra kasten naast en achter het bed en het houdt niet over met twee volwassenen en twee kinderen. Deze lijkt alleen de kast achterin bij de bedden te hebben? Verder moet je alles in bovenkasten kwijt?
Dank je.
Deze caravan heeft de normale breedte, 2,3M. Er zit idd maar een officiële garderobe kast in en dit is te weinig voor een heel gezin. Ook als je 3 wk mooi weer mag hebben en alleen je zwembroek nodig hebt.....
Onze vorig 450fu had ook maar een kast en lieten we alles in sport tassen staan, daar willen we vanaf, van het in tassen hebben. Omdat de kinderen op de rond sliepen, waren de banken helemaal niet toegankelijk. Nu willen we het opslaan onder het stapelbed of onder de banken. Naast de koelkast zit ook nog een kast over de gehele hoogte
Heeft een Fendt dan meer kasten in deze lengte?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wij hebben de kleding in onze 450fu grotendeels toch echt in de bovenkasten liggen, in principe gewoon groot genoeg (ook met 2 tieners).
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

Herman&Saskia
Berichten: 482
Lid geworden op: di 15 okt 2019 09:46

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door Herman&Saskia » ma 24 aug 2020 08:07

Is het gezichtsbedrog op de foto of staat de kachel achterin?
Als dan de schuifdeur dicht is kan de warmte niet echt lekker verspreiden. Met ringverwarming hoopt er nog veel op rondom de unit zelf. Wel mooie kleurstelling binnen, persoonlijk vind ik het dan weer jammer dat het 60 years logo op de kussens zit

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door MIFR » ma 24 aug 2020 08:52

Gefeliciteerd! Hele mooie caravan. Ik vind zowel de buitenkant als dit interieur op dit moment absoluut een van de mooiste van alle caravans die ik heb bekeken. Ook de afwerking en de degelijkheid vind ik een van de beste van alle caravanmerken die ik heb bekeken.

Ik heb zelf zitten wachten op de 580QS. Ik had de hoop dat deze dit jaar aangepast zou worden en dat Knaus deze dit jaar wel zou voorzien van een volledige rondzit. Wij zijn met zijn 5en en had graag gewild dat we met zijn alle konden zitten... Helaas...
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door jorissti » ma 24 aug 2020 21:53

Herman&Saskia schreef:
ma 24 aug 2020 08:07
Is het gezichtsbedrog op de foto of staat de kachel achterin?
Als dan de schuifdeur dicht is kan de warmte niet echt lekker verspreiden. Met ringverwarming hoopt er nog veel op rondom de unit zelf. Wel mooie kleurstelling binnen, persoonlijk vind ik het dan weer jammer dat het 60 years logo op de kussens zit
Staat idd achterin, persoonlijk is voor een caravan zonder kachel mij ook goed.
Werkelijk nog nooit gebruikt in 8 jaar kamperen.....
Stinkt altijd.
Komt nu wel vloerverwarming in, onderdeel van een interessant pakket!

Ben ook wel fan van de kleur stelling, de logo’s zijn ook niet mij favoriet.
De emblemen aan de buitenzijde gaan er ipc vanaf

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door jorissti » ma 24 aug 2020 21:56

MIFR schreef:
ma 24 aug 2020 08:52
Gefeliciteerd! Hele mooie caravan. Ik vind zowel de buitenkant als dit interieur op dit moment absoluut een van de mooiste van alle caravans die ik heb bekeken. Ook de afwerking en de degelijkheid vind ik een van de beste van alle caravanmerken die ik heb bekeken.

Ik heb zelf zitten wachten op de 580QS. Ik had de hoop dat deze dit jaar aangepast zou worden en dat Knaus deze dit jaar wel zou voorzien van een volledige rondzit. Wij zijn met zijn 5en en had graag gewild dat we met zijn alle konden zitten... Helaas...
Dank je!

Het

Afgelopen zaterdag een Sudwind 580qs 60 years van binnen gezien, wat een mega caravan is dit! Dealer had deze net binnen.
Is met een treinzit.

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door jorissti » ma 24 aug 2020 21:57

DV_t schreef:
ma 24 aug 2020 10:50
jorissti schreef:
ma 24 aug 2020 07:13
DV_t schreef:Mooi! Lijkt een beetje op de Fendt 560 SKM of de genoemde 545 kmf. Is dit 2,3 of 2,5 breed?


Heeft een Fendt dan meer kasten in deze lengte?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Hieronder het vloerplan

Afbeelding

Lijkt er idd veel op

De Fendt is een stukje langer en 2,5 meter breed vandaar de vraag.

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door MIFR » ma 24 aug 2020 22:39

jorissti schreef:
ma 24 aug 2020 21:56
MIFR schreef:
ma 24 aug 2020 08:52
Gefeliciteerd! Hele mooie caravan. Ik vind zowel de buitenkant als dit interieur op dit moment absoluut een van de mooiste van alle caravans die ik heb bekeken. Ook de afwerking en de degelijkheid vind ik een van de beste van alle caravanmerken die ik heb bekeken.

Ik heb zelf zitten wachten op de 580QS. Ik had de hoop dat deze dit jaar aangepast zou worden en dat Knaus deze dit jaar wel zou voorzien van een volledige rondzit. Wij zijn met zijn 5en en had graag gewild dat we met zijn alle konden zitten... Helaas...
Dank je!

Het

Afgelopen zaterdag een Sudwind 580qs 60 years van binnen gezien, wat een mega caravan is dit! Dealer had deze net binnen.
Is met een treinzit.
Aan je foto’s te zien ben je in Rosmalen geweest of niet? Daar hadden ze dus de nieuwe 580qs staan? Hij stond nog niet op hun site...
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door jorissti » ma 24 aug 2020 22:55

Dat klopt! Was afgelopen vrijdag binnen gekomen. Een foto van de binnenzijde Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
JosD
Berichten: 618
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 15:57

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door JosD » ma 24 aug 2020 23:17

Sjees wat een ontzettend gave caravan zeg, heel veel plezier ermee !
Ook wij hebben getwijfeld tussen de lichte en de donkerblauwe kussens, ook voor het contrast gekozen van de donkere kussen, dit staat echt prachtig. thumbup.gif thumbup.gif
Volkswagen Tiguan R-line 1.5 150PK 2022 - Knaus Südwind 450FU 2023

Royke2
Berichten: 280
Lid geworden op: za 28 dec 2019 12:14

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door Royke2 » di 25 aug 2020 06:54

Wauw! Sjiek de friemel. Mooie caravan.
Ik herken de keuze die jullie gemaakt hebben. Luifel en dan als het kouder/te nat is om als de kinderen slapen binnen te kunnen zitten.
Doen wij ook al een paar jaar zo, onze ervaring? Super! Je gaat de binneruimte beter waarderen en het gemak van een luifel is ideaal in het op en afbreken. Als het koud is geen 25 kachels om de voortent warm te stoken maar gewoon lekker de ring verwarming aan en het is heel snel behaagelijk.
Wij hebben ook in januari naar deze knaus gekeken maar toen gekozen voor de burstner premio plus 510 tk dus vanwegen de rondzit die miste we toch best wel in de knaus. Heel veel veilige km gewenst en erg veel vakantie plezier.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door MIFR » wo 26 aug 2020 20:23

Ik ben net even kort wezen kijken. Super mooi, dat zeker. Grote kans dat een 580QS (Sport of Sudwind) mijn nieuwe caravan wordt.

In mijn optiek is de Sport op een aantal punten net wat praktischer.

- De Sudwind heeft een "kast" bij de ingang waardoor je nog maar een kleine instap hebt naar het bed. Kast hadden ze weg mogen laten.
- Het aanrechtblad van de Sudwind is korter dan bij de Sport waardoor er geen plaats is voor mijn Nespresso.
- De Sudwind heeft geen volledige rondzit en de Sport wel (wij zijn met 5en dus liever een volledige rondzit).

Natuurlijk heeft de Sudwind ook voordelen;
- Omhoog schuivende disselklep.
- Echte douchecabine in plaats van een gordijn.
- Een extra kast naar de koelkast.
- Medicijnkastje in de badkamer
- Softclose (al maakt me dat weinig uit)

Keuzes keuzes keuzes... whistle.gif whistle.gif
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

Peutje
Berichten: 645
Lid geworden op: zo 14 jul 2019 12:34

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door Peutje » wo 26 aug 2020 20:42

Achter een X5 hoort eigenlijk een sudwind natuurlijk mrgreen.gif
Ik ben geen "Hobby-ist" ->
hutje is een bescheiden Knaus sudwind 450FU silver selection 2018 nieuw uit doos.
508SW 180pk/250nm

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door jorissti » do 27 aug 2020 05:57

JosD schreef:
ma 24 aug 2020 23:17
Sjees wat een ontzettend gave caravan zeg, heel veel plezier ermee !
Ook wij hebben getwijfeld tussen de lichte en de donkerblauwe kussens, ook voor het contrast gekozen van de donkere kussen, dit staat echt prachtig. thumbup.gif thumbup.gif
Helemaal eens over de kussens, al blijft dit persoonlijk.
Maar een beetje constrast heeft ook mijn voorkeur!

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door jorissti » do 27 aug 2020 06:04

Royke2 schreef:
di 25 aug 2020 06:54
Wauw! Sjiek de friemel. Mooie caravan.
Ik herken de keuze die jullie gemaakt hebben. Luifel en dan als het kouder/te nat is om als de kinderen slapen binnen te kunnen zitten.
Doen wij ook al een paar jaar zo, onze ervaring? Super! Je gaat de binneruimte beter waarderen en het gemak van een luifel is ideaal in het op en afbreken. Als het koud is geen 25 kachels om de voortent warm te stoken maar gewoon lekker de ring verwarming aan en het is heel snel behaagelijk.
Wij hebben ook in januari naar deze knaus gekeken maar toen gekozen voor de burstner premio plus 510 tk dus vanwegen de rondzit die miste we toch best wel in de knaus. Heel veel veilige km gewenst en erg veel vakantie plezier.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dank voor de reactie!
Zo heeft een ieder een eigen manier van kamperen en zijn er ook mensen, die het op een gelijke manier doen!
Voortent werden wij niet blij en is dit de beste optie in mijn ogen!
Een Burstner is ook een mooie caravan!
We gaan het beleven volgend jaar!

jorissti
Berichten: 141
Lid geworden op: zo 7 mei 2017 21:35

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door jorissti » do 27 aug 2020 06:07

Succes met kiezen!!
Vind persoonlijk de Sudwind wat chiquer, maar praktisch is ook belangrijk.
Treinrit is krap met z’n 5en?

RDDR
Berichten: 2792
Lid geworden op: vr 21 apr 2017 11:16
Locatie: Omgeving Eindhoven

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door RDDR » do 27 aug 2020 08:41

Wij hebben ook voor deze keuze gestaan voor de 460EU in Sport of Sudwind uitvoering.
BIj de 460EU maakt het voor de badkamer geen verschil (beide geen douche), dus blijven zaken als softclose en disselklep over.

Voor ons was de keuze heel makkelijk en duidelijk: we vonden de interieurkleur (de houtlook delen) van de Sport veel mooier dan van de Sudwind. Ook de vloer van de Sport vonden we fraaier. Als je er zelf in gaat staan is de uitstraling best wel een groot verschil tussen de Sport en de Sudwind.
Overigens kan ik me goed voorstellen dat er ook genoeg mensen zijn die dan de Sudwind mooier vinden. Als dat bij ons het geval was geweest hadden we nu een Sudwind gehad. Dus het advies is: ga naar een dealer en ga er 10 minuten in zitten. Voor ons was de keuze toen klaar.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60

workel

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door workel » do 27 aug 2020 09:49

RE.gif
Hier ook dezelfde afweging gemaakt tussen een Sport en een Südwind 60 years, heb bij de dealer die beide versie had staan de caravans uitvoering bekeken en zoals RDDR ook al schrijf was voor ons de keuze vrij snel duidelijk, kleur hout en vloer van de Sport mooier dan van de Südwind, buitenzijde bestickering en velgen en dieselklep Südwind mooier dan de Sport, meerwaarde van de Südwind en prijsverschil, lees fors duurder heeft ons besloten om een Sport te bestellen.

Uiteraard begrijp ik heel goed dat iemand een Südwind koopt, zeker als je al een Sport hebt gehad, het is echt een hele mooie caravan.

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door MIFR » do 27 aug 2020 10:58

Ik heb alles naast elkaar gezet en het prijsverschil bij mij valt reuze mee. De Sudwind 60-years heeft bijvoorbeeld standaard een 1900KG as, grote koelkast etc.

Als ik een Sport zou kiezen moet daar nog een asverhoging bij (€553), grote koelkast (€956), disselafdekking (€100). Dan zit ik uiteindelijk op een verschil van €800,- wat mij persoonlijk wel meevalt op een totaal bedrag van bijna 35K.

Het struikelblok voor mij is vooral die rare "kast" bij de ingang van de Sudwind boos.gif
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36134
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door Chris » do 27 aug 2020 11:17

RE.gif
Bedoel jij die lage kast links??
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
MIFR
Berichten: 205
Lid geworden op: di 2 jun 2020 17:25

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door MIFR » do 27 aug 2020 11:29

sudwindkast.PNG
sudwindkast2.PNG
Deze kast bedoel ik. Het is eigenlijk een soort kapstop met daaronder een klein kastje waar je eigenlijk net niets in kwijt kunt. Deze kast heeft in mijn optiek meer nadelen dan voordelen. scratch.gif

Bij de Sport kun je mooi aan de achterkant van het bed uitstappen. Hier zul je echt over elkaar heen moeten klimmen als je aan de raamkant ligt :(
Knaus Sudwind 580 QS / BMW X5 M-sport (310PK / 650NM)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 36134
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: Knaus Sudwind 60 years edition

Bericht door Chris » do 27 aug 2020 12:09

RE.gif
A..die..
Gek ding...mee eens
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Knaus”