Nog meer perikelen van fietsdragers
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: di 9 aug 2016 17:29
Nog meer perikelen van fietsdragers
beste forumisten.
Een eerste uitstapje met onze Eriba Touring 310. De Touring heeft op de dissel een drager van Thule voor 2 fietsen. Alleen, nu komt het, ik krijg met geen mogelijkheid de 2e fiets te plaatsten. Om en om werkt etc.etc. Geknoei met de spindel, dat zat mij behoorlijk dwars. Dus 1 fiets (elektrisch) van mn vrouw meegenomen en 1 gehuurd ter plekke. Het kan, maar niet de bedoeling.
Ondertussen zat ik naar oplossingen te bedenken:
1. één vd fietsgoten 4 cm omhoog brengen dan is het euvel verholpen:
2. een achterklepdrager van Thule passend voor mn Golf Plus, dan is het probleem helemaal opgelost (zie afb.) Weleenswaar kan de hoogte van de drager ingekortkort worden, want verlichting en kentekenplaat hoeft niet zichtbaar te zijn, de Eriba hangt daar toch achter.
De achterklepdrager wordt alleen voor dit doel gebruikt.
Wat vinden jullie van mijn "kronkel", meer mensen met een dergelijk ervaring?
Een eerste uitstapje met onze Eriba Touring 310. De Touring heeft op de dissel een drager van Thule voor 2 fietsen. Alleen, nu komt het, ik krijg met geen mogelijkheid de 2e fiets te plaatsten. Om en om werkt etc.etc. Geknoei met de spindel, dat zat mij behoorlijk dwars. Dus 1 fiets (elektrisch) van mn vrouw meegenomen en 1 gehuurd ter plekke. Het kan, maar niet de bedoeling.
Ondertussen zat ik naar oplossingen te bedenken:
1. één vd fietsgoten 4 cm omhoog brengen dan is het euvel verholpen:
2. een achterklepdrager van Thule passend voor mn Golf Plus, dan is het probleem helemaal opgelost (zie afb.) Weleenswaar kan de hoogte van de drager ingekortkort worden, want verlichting en kentekenplaat hoeft niet zichtbaar te zijn, de Eriba hangt daar toch achter.
De achterklepdrager wordt alleen voor dit doel gebruikt.
Wat vinden jullie van mijn "kronkel", meer mensen met een dergelijk ervaring?
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
Hele goeie kronkel zelfs.
Lekker druk op de achteras..komt de stabiliteit ten goede..
Of het allemaal past samen weet ik niet maar lijkt mij wel...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
Beter kan het niet.
Geeft je ook meteen de mogelijkheid om met de auto ergens heen te rijden, en verder de fiets te pakken.
Dan kom je op veel mooiere plekken dan met de auto.
Moet je alleen niet te ver inkorten.
Er kunnen 2 fietsen op als ik het goed zie.
Geeft je ook meteen de mogelijkheid om met de auto ergens heen te rijden, en verder de fiets te pakken.
Dan kom je op veel mooiere plekken dan met de auto.
Moet je alleen niet te ver inkorten.
Er kunnen 2 fietsen op als ik het goed zie.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: di 9 aug 2016 17:29
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
He, ik voel mij goed ondersteunt. Soms heb je van die kronkels, trouwens, wat ik bedoel met inkorten van de staanders is eigenlijk dwarsdrager meer naar beneden te monteren, tenminste als het allemaal kan. Uiteraard gaat "Veiligheid voorop". Wordt een aanschaf voor de volgende uitstapje in september. Kan ik mooi mn bestaande fietsendrager op MP plaatsen.
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
Ik betwijfel of dat zomaar kan.
Maar niks is onmogelijk is mijn credo altijd geweest.
Mocht het erg lastig zijn is het vlgs mij nog niet eens zo'n punt.
Aërodynamica mag je toch vergeten als caravanner.
Maar niks is onmogelijk is mijn credo altijd geweest.
Mocht het erg lastig zijn is het vlgs mij nog niet eens zo'n punt.
Aërodynamica mag je toch vergeten als caravanner.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
-
- Berichten: 1317
- Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
- Locatie: Katwijk ZH
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
@TS,
Al meer maal aangegeven, wij hebben de RAMEDE dak drager, past bij jullie ook, de fietsen komen dan plat op dak. zoek maar eens in 't forum op dakdrager of op Google op RAMEDE
Geen reclame alleen een model waar je - ik wel - blij mee bent en alle vrij houd, is voor 2 fietsen.
Dacht eerst voor zo een auto als die WV te hoog, maar geen waar gaat ook daar op (mijn buurman leende mijn setje voor zijn vakantie :) op een Seat Athea
En neen geen provisie en geen aandelen
grtn Jaap van Duijn
Al meer maal aangegeven, wij hebben de RAMEDE dak drager, past bij jullie ook, de fietsen komen dan plat op dak. zoek maar eens in 't forum op dakdrager of op Google op RAMEDE
Geen reclame alleen een model waar je - ik wel - blij mee bent en alle vrij houd, is voor 2 fietsen.
Dacht eerst voor zo een auto als die WV te hoog, maar geen waar gaat ook daar op (mijn buurman leende mijn setje voor zijn vakantie :) op een Seat Athea
En neen geen provisie en geen aandelen
grtn Jaap van Duijn
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
Maar dan is een dakdrager variant toch nog steeds veel handiger?
-
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
Persoonlijk eerder een dakdrager dan achterklep drager.
Qua tilhoogte scheelt het niks meen ik en …
Bij een dakdrager ligt het gewicht meer in het midden ipv achter de achteras.
Met fietsen op de klep wordt onderweg iets pakken uit de kofferruimte wel een dingetje.
Eric
Qua tilhoogte scheelt het niks meen ik en …
Bij een dakdrager ligt het gewicht meer in het midden ipv achter de achteras.
Met fietsen op de klep wordt onderweg iets pakken uit de kofferruimte wel een dingetje.
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
- dieseltijger
- Berichten: 10953
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
Ik gebruik Thule freeride dakdragers voor mijn hybride fietsen, en rij een lage sedan. Het concept heeft als voordelen:
- Op lokatie kan je de fietsen ook meenemen op de auto;
- Koop je ooit een andere auto, dan hoef je alleen de voeten/klemmen van de dakdragers te vervangen, en klaar is Klara.
De nadelen:
- Het op het dak tillen van de fietsen (15 kg) gaat prima met mijn 1,77 meter lengte, maar de voorwielen leiden een heel eigen leven tijdens het opzetten en dan kom je handen te kort.
- Het plaatsen van de fietsen op mijn (lage) sedan gaat, maar eigenlijk is een opstapje wel zo handig. Maar of dat volstaat als je een 30 cm hogere SUV hebt?
- Ik weet niet of je e-bikes op een veilige manier staand op het dak kan vervoeren, het tillen zal zowizo (voor mij althans) een uitdaging vormen of een onmogelijkheid zijn.
- Ik heb gezien dat er ooit liftsystemen waren waar je de fiets naast de auto met de wielen in een goot moest plaatsen, en dan kon je de fietsen -gemonteerd en wel- omhoog hijsen op het dak (liggend of staand, afhankelijk van het systeem). Ik zie ze niet meer.
- Op lokatie kan je de fietsen ook meenemen op de auto;
- Koop je ooit een andere auto, dan hoef je alleen de voeten/klemmen van de dakdragers te vervangen, en klaar is Klara.
De nadelen:
- Het op het dak tillen van de fietsen (15 kg) gaat prima met mijn 1,77 meter lengte, maar de voorwielen leiden een heel eigen leven tijdens het opzetten en dan kom je handen te kort.
- Het plaatsen van de fietsen op mijn (lage) sedan gaat, maar eigenlijk is een opstapje wel zo handig. Maar of dat volstaat als je een 30 cm hogere SUV hebt?
- Ik weet niet of je e-bikes op een veilige manier staand op het dak kan vervoeren, het tillen zal zowizo (voor mij althans) een uitdaging vormen of een onmogelijkheid zijn.
- Ik heb gezien dat er ooit liftsystemen waren waar je de fiets naast de auto met de wielen in een goot moest plaatsen, en dan kon je de fietsen -gemonteerd en wel- omhoog hijsen op het dak (liggend of staand, afhankelijk van het systeem). Ik zie ze niet meer.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
-
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contacteer:
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
@Dieseltjjger, spanbandje op voorwiel en frame doen, verdraaid (stuurt) je voorwiel niet meer.
Eric
Eric
Privé : toyota avensis station 2.0 automaat. (2008)
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
- dieseltijger
- Berichten: 10953
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
Verhip. De kracht van de eenvoud...dank! Scheelt weer een hele hoop verwensingen.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
Ik heb de fietsen ook op het dak staan. Ik pak altijd 1 hand bij de voorvork en 1 hand bij de zadelpenbuis. Dat is voor mij direct de goede positie om voldoende hoog te kunnen tillen en de fietsen in het gootje van de dakdrager te zetten. Door de fietsen op deze manier te tillen, blijft het stuur ook recht staan.dieseltijger schreef: ↑do 20 aug 2020 23:37Verhip. De kracht van de eenvoud...dank! Scheelt weer een hele hoop verwensingen.
Ik zou de fietsen persoonlijk ook liever op het dak hebben, gezien de genoemde voordelen. Ook kan je dan beide (of meer) kwijt op het dak.
Het voordeel van de fiets op de achterklep is mijn inziens, een minder hoge tilhoogte en je hoeft de fietsen minder ver 'van je af' te tillen. Mijn fietsen staan toch ca. 15-20cm naar binnen tov zijkant auto.
Alfa Romeo Stelvio Super 2.0T Q4, '17
Met daarachter
Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino
Met daarachter
Knaus Sport Silver Selection 540 FDK, '21
Met Unico Genua + Torino
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: di 9 aug 2016 17:29
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
heren, thx.
fietsen op het dak is geen optie de golf plus, deze heeft geen bevestigingspunten en aangezien mn lengte ook niet meezit, is het tillen nogal een punt.
Blijf toch op dit moment aan de achterklepdrager te denken. De fietsen mogen weleenswaar tot aan de bumper zakken, scheelt ook in het tillen.
Betekent dat de drager aangepast moet worden.
Ander punt betreft een mover.
Of moet ik elders zijn met mn vraag? Ach toch maar intikken.
Wil graag een mover onder laten plaatsen (achter de wielen).
De metalen spatlappen kunnen dan weg, maar nu de vraag, moet het reservewiel verwijderd of verplaatst worden. Verwijderen is lastig, dan moet daar weer een oplossing komen, of in de auto, in de caravan of thuis laten.
Had zelf het idee om de ophanging vd wiel 5 cm naar achter te plaatsen.
Een 5 mm plaat aanlassen met dezelfde constructie voor het wiel.
Wat vind het forum hiervan? Kan dit?
fietsen op het dak is geen optie de golf plus, deze heeft geen bevestigingspunten en aangezien mn lengte ook niet meezit, is het tillen nogal een punt.
Blijf toch op dit moment aan de achterklepdrager te denken. De fietsen mogen weleenswaar tot aan de bumper zakken, scheelt ook in het tillen.
Betekent dat de drager aangepast moet worden.
Ander punt betreft een mover.
Of moet ik elders zijn met mn vraag? Ach toch maar intikken.
Wil graag een mover onder laten plaatsen (achter de wielen).
De metalen spatlappen kunnen dan weg, maar nu de vraag, moet het reservewiel verwijderd of verplaatst worden. Verwijderen is lastig, dan moet daar weer een oplossing komen, of in de auto, in de caravan of thuis laten.
Had zelf het idee om de ophanging vd wiel 5 cm naar achter te plaatsen.
Een 5 mm plaat aanlassen met dezelfde constructie voor het wiel.
Wat vind het forum hiervan? Kan dit?
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
Ik zou dan voor je eerste optie kiezen
Een vd gootjes 4 cm verhogen op de dissel
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Een vd gootjes 4 cm verhogen op de dissel
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
Ik heb t zo opgelost. 2 maal Thule fietsendrager op de auto, en verstevigen met 4 spanbanden. Werkt prima. Tis even wat werk, maar staat als een huis.
Nadelen:
Je bent in ons geval 2,90 hoog.
Je moet met twee personen tillen.
Tijdens het rijden kan het soms wat gaan fluiten, deels op te lossen door de spanbanden een paar slagen te draaien.
Tis ff onhandig wat je kunt er slecht bij, afhankelijk van je auto, maarrrrr je hebt wel altijd je caravan opstapje bij je.
Voordeel
Auto lekker zwaar, caravan veel lichter.
Je hoeft je geen zorgen te maken over de zg "schaarhoek" tussen auto en caravan.
De disselbak is makkelijk bereikbaar.
Én je kunt je fietsen een dagje meenemen zonder caravan.
De beide Stella fietsen zijn ook iets van 24 kg, zonder accu.
Met deze oplossing de combi vakantieklaar beladen op de weegbrug; auto 1880 kg (moet ik er nog bij (80kg)), caravan 1240 kg.
Deze combi rijdt ala een zonnetje met meer als 600 kg verschil tov de caravan.
Succes met keuze maken!
Grt Fred
Nadelen:
Je bent in ons geval 2,90 hoog.
Je moet met twee personen tillen.
Tijdens het rijden kan het soms wat gaan fluiten, deels op te lossen door de spanbanden een paar slagen te draaien.
Tis ff onhandig wat je kunt er slecht bij, afhankelijk van je auto, maarrrrr je hebt wel altijd je caravan opstapje bij je.
Voordeel
Auto lekker zwaar, caravan veel lichter.
Je hoeft je geen zorgen te maken over de zg "schaarhoek" tussen auto en caravan.
De disselbak is makkelijk bereikbaar.
Én je kunt je fietsen een dagje meenemen zonder caravan.
De beide Stella fietsen zijn ook iets van 24 kg, zonder accu.
Met deze oplossing de combi vakantieklaar beladen op de weegbrug; auto 1880 kg (moet ik er nog bij (80kg)), caravan 1240 kg.
Deze combi rijdt ala een zonnetje met meer als 600 kg verschil tov de caravan.
Succes met keuze maken!
Grt Fred
SUBARU FORESTER (SG) 2.0X AWD met Fendt Saphir 490Q 2006
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers
Soms herken je de juiste weg aan de tegenliggers
- dieseltijger
- Berichten: 10953
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
had ik ook geprobeerd, maar dat is toch te instabiel. Ik pak de fietsen beet iets boven de trapas: 1 hand bij de zadelpenbuis, en 1 hand bij de schuine framebuis die richting balhoofd gaat. Goed te doen, omdat ik geen e-bike heb, maar 2 Batavus Dinsdag fietsen met een Alu frame (15 kg per stuk). Vroeger toen ik een Avensis station had, deed ik de achterdeur open en kon ik op de dorpel staan, buik in de opening, en klaar is Klara.mark m schreef: ↑vr 21 aug 2020 10:36Ik heb de fietsen ook op het dak staan. Ik pak altijd 1 hand bij de voorvork en 1 hand bij de zadelpenbuis.dieseltijger schreef: ↑do 20 aug 2020 23:37Verhip. De kracht van de eenvoud...dank! Scheelt weer een hele hoop verwensingen.
<knipperdeknip>
Met de Avensis sedan zit de middenstijl in de weg. Maar dat spanbandje is een mooie tip.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
-
- Berichten: 91
- Lid geworden op: di 9 aug 2016 17:29
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
mooie oplossingen, op het dak, op de dissel, achterkant caravan etc. etc.
nog even 1,5 week vermaken met fietsen en ontdekken van een nieuwe omgeving.
1. September een proefopstelling maken met een verhoogde 1 verhoogde goot (4 cm). Foto laat ik tzt. zien.
2. Achterklepdrager van Thule aanpassen aan de auto, kan dus tot op de bumper, scheelt tilwerk. Ook dit zet ik even op
het forum.
nog even 1,5 week vermaken met fietsen en ontdekken van een nieuwe omgeving.
1. September een proefopstelling maken met een verhoogde 1 verhoogde goot (4 cm). Foto laat ik tzt. zien.
2. Achterklepdrager van Thule aanpassen aan de auto, kan dus tot op de bumper, scheelt tilwerk. Ook dit zet ik even op
het forum.
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
ooit een dergelijk thule ding gehad. echt voor 2 race fietssn achterop een Corsa. reed prima. maar 1 keer verkeerd er op doen, het greepje schiet los tijdens het monteren lakschade. sws had ik er krassen van en een deuk. Voor mijn auto's geen probleem, koop altijd oudere auto's, met liever een deuk er in want dat scheelt een hoop euro's en doet technisch niets af. ik geef weinig om de buitenkant. maar zo'n nieuwe auto zou meer pijn doen.
Mijn skoda heeft ook geen bevestigingspunt skoda heeft er ook geen dragers voor maar andere partijen wel. Dus binnen NL gaan de fietsen op het dak.
Mijn skoda heeft ook geen bevestigingspunt skoda heeft er ook geen dragers voor maar andere partijen wel. Dus binnen NL gaan de fietsen op het dak.
- dieseltijger
- Berichten: 10953
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
Ook mijn Avensis heeft geen bevestigingspunten, maar dat is geen probleem: thule biedt passende rubber voeten waarop de dakdragers steunen. Door middel van een klem die in de deuropening haakt wordt het geheel muurvast gezet. Prima systeem.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
RE.gif hier niog iemand met een AHA-moment, spanbandjes, schitterend!
Mijn fietsen staan op een gewoon fietsentrekhaakrek dat zelf op een stang met bol staan die op de dissel gevezen staat. Rek zit zowat een meter hoog. Om ze erop te krijgen rem ik het achterwiel, trek het stuur omhoog en draai onderwijl de fiets zodat het voorwiel net in de goot kan. Achter wiel stond aanvankelijk wat dwars voor de goot op een half metertje naast het rek. Daarna hef ik de achterkant op het rek, terwijl het voorwiel verder in de goot rijdt. Al bij al niet te veel kracht nodig want gewicht steunt grotendeels op achter of voorwiel. Ik hef de fiets nooit in zijn gehelen op.
Mijn fietsen staan op een gewoon fietsentrekhaakrek dat zelf op een stang met bol staan die op de dissel gevezen staat. Rek zit zowat een meter hoog. Om ze erop te krijgen rem ik het achterwiel, trek het stuur omhoog en draai onderwijl de fiets zodat het voorwiel net in de goot kan. Achter wiel stond aanvankelijk wat dwars voor de goot op een half metertje naast het rek. Daarna hef ik de achterkant op het rek, terwijl het voorwiel verder in de goot rijdt. Al bij al niet te veel kracht nodig want gewicht steunt grotendeels op achter of voorwiel. Ik hef de fiets nooit in zijn gehelen op.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
2 Fietsen voor op de dissel
Ook nog een fietsendrager achterop [image][/image]Ooit begonnen met een Eriba Puck toen een Eriba Pan en ja vreemd gegaan en een Knaus Sport en fun gekocht'.
Maar Eriba bleef toch knagen en nu weer een Eriba Touring 430
Audi A3 Sportback 40TfsiE
Maar Eriba bleef toch knagen en nu weer een Eriba Touring 430
Audi A3 Sportback 40TfsiE
- dieseltijger
- Berichten: 10953
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
Nog slimmer: een dual use rek! Ehhh.... "gevezen": is hieruit af te leiden dat jouw wieg in de "Zuidelijke Nederlanden" heeft gestaan?
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
RE.gif
Wist je dat niet dan...
WillyL is onze Belgische verslaggever ..
Wist je dat niet dan...
WillyL is onze Belgische verslaggever ..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- dieseltijger
- Berichten: 10953
- Lid geworden op: do 18 apr 2013 14:59
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
Ah so! Slimme oplossing. Daar mag je zo fier als een gieter op zijn.
Pluimvee met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition met achterruitverwarming en een asbakje
Re: Nog meer perikelen van fietsdragers
Wij hebben een mover laten plaatsen, met behoud van het reservewiel onder de caravan.panfamilia schreef: ↑vr 21 aug 2020 16:46Ander punt betreft een mover.
Of moet ik elders zijn met mn vraag? Ach toch maar intikken.
Wil graag een mover onder laten plaatsen (achter de wielen).
De metalen spatlappen kunnen dan weg, maar nu de vraag, moet het reservewiel verwijderd of verplaatst worden. Verwijderen is lastig, dan moet daar weer een oplossing komen, of in de auto, in de caravan of thuis laten.
Had zelf het idee om de ophanging vd wiel 5 cm naar achter te plaatsen.
Een 5 mm plaat aanlassen met dezelfde constructie voor het wiel.
Wat vind het forum hiervan? Kan dit?
Het is een Reich easydriver pro 1.8 geworden. Deze zit achter de as zodat ook het trapje kon blijven zitten.
Aan de houder van het reservewiel is niets gedaan, alleen een beetje verbogen. Niet elke inbouwer laat het reservewiel zitten. Eriba dealer te Barneveld heeft de inbouw gedaan. Daarbij hebben we een 40Ah Victron Lithium accu genomen, die hebben ze zeer netjes achter de kachel weten weg te werken! Geen ruimte verlies. De mover is een geweldige aanwinst.
Volvo V40 T3 Cross Country / Eriba Touring Familia 310 60 Edition
Happy wife, happy life!
Happy wife, happy life!