caravan voor groot gezin

Voor adviezen over merken en indelingen en alle andere zaken die niet over één bepaald merk gaan.
KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

caravan voor groot gezin

Bericht door KellyVG » di 14 jan 2020 09:07

Hallo! Ik ben nieuw hier en ben hier met een duidelijke vraag (denk ik toch). Wij zijn een gezin met 3 kleine kinderen van 7, 4 en 2 jaar oud. Wij willen graag een caravan kopen (al overwegen we nog om eerst eens één te huren, maar alleen als we één kunnen huren die dan heel dicht aanleunt tov wat we zouden willen kopen). Ik heb echter een redelijk groot wensenlijstje en weet niet of het te vinden is. Ik vind het toch niet… maar het aanbod is zo ruim (en de filters niet altijd zo handig), dat ik zeker nog niet alles gezien heb. Maar misschien kunnen jullie mij uit de losse pols het één en ander voorstellen. Verder zijn we ook wel van plan om wat showrooms te bezoeken. Maar ik informeer liever eerst eens bij gebruikers dan bij verkopers :-)

Wij willen een caravan met 5 vaste slaapplaatsen. De 5e plaats mag ook zo’n zithoek in een kinderhoek zijn die ombouwbaar is tot bed. Maar we willen gewoon niet steeds opnieuw de zithoek ombouwen tot bed. Dus bij voorkeur één dubbel bed en dan nog slaapplaats voor 3 kinderen (zonder de centrale zithoek om te bouwen).
Ten tweede willen we een zithoek waar we effectief met z’n vijven kunnen zitten (wanneer de ochtenden of avonden te fris zijn om buiten te eten)
Ten derde willen we graag een aparte degelijke douche waarbij niet heel de caravan onder water staat na een douche (en dat wordt denk ik echt moeilijk?)
Tenslotte willen we ook graag airco gezien geen van ons goed slaapt in de warmte

We zijn ons bewust dat we een serieuze trekker zullen nodig hebben (en miss extra rijbewijs). Maar we willen eerst gewoon weten of ons eisenpakket bestaande is en welke prijs daar tegenover staat. Want (en hopelijk schop ik hier niet tegen schenen), eigenlijk wouden we graag een mobilhome. Maar dat vinden we nu net iets te duur… Zullen we ons wel aanschaffen later als de kids niet meer mee op vakantie gaan 

Verder twijfel ik ook wel of we zo’n grote caravan moeten kopen. Misschien zullen op termijn één of meerdere kindjes in een tentje willen slapen. Maar dan denk ik nog: als we niet naar een super warm land gaan, of eens in de paasvakantie of in de lente weekendje weg willen, lijkt het mij wel wat frisjes om buiten in een tent te slapen. Maar goed… ik wil dus eigenlijk vooral graag weten of het bestaat en wat de prijs daar dan van is (kan ik uiteraard zelf opzoeken dan).

Ik ben jullie zeer dankbaar om even met me mee te denken!

DanielW
Berichten: 1049
Lid geworden op: do 14 sep 2017 06:43

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door DanielW » di 14 jan 2020 09:26

Welkom, altijd leuk de eerste zoektocht.

Er zijn caravans te huur en te koop met 3 persoons stapelbedden, kanttekening vind ik dat er altijd 2 op een verdieping liggen die nogal claustrofobisch kan zijn... Als je opzoek bent naar een caravan met een 2 persoons stapelbed en een zithoekje om te bouwen, vast slapen en zitten ga je vaak naar erg groot, kijk maar bijvoorbeeld bij Hobby 720UKFE. Dan is zitten met zn 5en aan een rondzit nog best krap denk ik. Airco's zijn er altijd voor caravans, das geen probleem.

Douchen is mogelijk in een caravan, maar warm water is spaarzaam met een klein boilertje, het hele gezin laten douchen kost aardig tijd met opnieuw opwarmen van het water. Ik vind vaak de douchegelegenheden op camping over het algemeen prima met bijvoorbeeld familiedouches tot aan speciale kinderdouchruimtes aan toe.
2002 Knaus 450TU Sudwind met daarvoor 2011 Ford Focus 1.6EcoBoost

"het komt zoals het komt en het gaat zoals het gaat"

Weinsberg
Berichten: 525
Lid geworden op: di 14 jun 2011 11:01

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door Weinsberg » di 14 jan 2020 09:30

Welkom!

De eisen hebben een best prijskaartje als je het mij vraagt, dus denk handig om eerst een budget vast te stellen voor auto en caravan.

Denk dat je al snel op caravan uit komt van 2.5 mtr breedt ivm zitplek voor 5 personen en met het aantal slaapplaatsen dat je niet elke keer om wilt bouwen. Mijn tip alvast, zoek caravan met stapelbed voor 3 achterin en vast bed voorin en midden de zit met keukenblok.

Royke2
Berichten: 279
Lid geworden op: za 28 dec 2019 12:14

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door Royke2 » di 14 jan 2020 09:37

Allereerst welkom! Wat leuk de zoektoch naar een caravan. Met het eisenpaket die je opstelt kom je wel op een forse caravan maar is goed mogelijk en zoals hier werd angegeven ga je naar een caravan van 2.5m breed. Je kan eens kijken naar de hobby 545kmf. Deze voldoet volledig aan je eisenpaket. Zo heeft adria ook vaak 3 pers stapelbed. Je kan kijken naar een burstner 510tk of een hobby 515 uhk. Deze hebben stapelbed extra treinzit en een grote rondzit met een hefbed voor de volwassene. Douche zou ik niet te veel van verwachten de camping sanitair is tegenwoordig gewoon goed.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door KellyVG » di 14 jan 2020 09:50

Al bedankt allemaal. Maar de douche is echt wel een must :-) Maar idd: niet voor het hele gezin, wel voor mezelf :-)

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door Carnavalswiertz » di 14 jan 2020 09:51

Ik heb LMC 522K met 3-stapelbed en vast bed en dinette in het midden. Met 5 rond de tafel gaat, maar “krap”. Airco geen probleem. Douche gaat wel maar begin ik niet aan. Ruimte is krap, warm water beperkt en vocht binnen de caravan wil je ook zo weinig mogelijk.
De LMC, met oplasting die je gewoon nodig hebt, heeft MTM van 1800 kg (of indien gewenst 2000 kg).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Royke2
Berichten: 279
Lid geworden op: za 28 dec 2019 12:14

caravan voor groot gezin

Bericht door Royke2 » di 14 jan 2020 09:56

Als douche echt een must is lijkt
Mij een hobby 545 kmf met 3 stapelbed een hele goeie optie, anders een knaus sport 580qs ( heb je rondzit en douche en optie tot 3 stapelbed)
En je hebt een volwasrdige douche canine zonder meteen naar een dubbelasser te moeten


http://link.marktplaats.nl/m1497129554? ... nt=app_ios

Deze is welliswaar nog met 2 stapelbed, maar 3 is ook mogelijk

http://link.marktplaats.nl/m1501297887? ... nt=app_ios

Trekgewicht blijft ook binnen de perken
Heb overigens nu niet naar de leeftijd gekeken. Weet je budget niet of je een 2e handzoekt of een nieuwe?
Dot zijn enkel voorbeelden
Hierbiven werd aan gegeven dat bij een 3 stapelbed het nogal krap word, nu is dat voor ons als volwassenen wel maar mijn ervaring is dat kinderen niet zo veel ruimte opeisen met slapen en ze vinden in de caravan en in de stapelbed slapen zoiezo al geweldig dus die merken de ruimte niet



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door KellyVG » di 14 jan 2020 10:51

Heb de voorstellen al eens bekeken… Ik wist niet dat de hobby 545KMF mogelijkheid had tot een stapelbed x3? Zie niet goed hoe het zit met de douche, ik vermoed ook gewoon in het toilet? De Hobby Prestige 720UKFe heeft inderdaad bijna alles. Maar ook daar lijkt de douche gewoon in het toilet te zijn… Die douche wordt dus echt wel moeilijk  De enige waarbij ik echt een aparte douche vind, is de hobby prestige 720 KWFU. Maar dan weer geen vast 5e bed… Keuzes maken dus…

De Hobby 515uhk lijkt mij ook perfect qua slaapplaatsen! Kom ik meestal op uit als ik op internet zoek. Maar geen douche lijkt mij?

Buerstner 510tk heeft ook goeie indeling, behalve douche terug.

Lijkt dus echt dat ik keuzes ga moeten maken…

Mij lijkt een stapelbed *3 ook wel te doen voor 3 kids. Al vind ik de indelingen met een 3e kinderbed naast een gewoon dubbel stapelbed wel “aantrekkelijker”.

LMC522K lijkt inderdaad ook geen aparte douche te hebben… Overal dus hetzelfde issue…

Die Knaus 580QS moet ik eens bekijken. Vind hier niet onmiddellijk een duidelijk grondplan of foto’s. Die marktplaats foto’s kan ik hier op mijn laptop niet bekijken. Ik kijk vnvnd eens op vaste pc thuis. Klinkt wel veelbelovend met aparte doucheruimte 

We weten nog niet of we tweedehands of nieuw gaan. We hebben indruk dat die tweedehands caravans niet echt veel goedkoper zijn. En ook twijfel of we dat wel gaan vinden met ons eisenpakket. Nu, we hebben nog wel wat tijd. Ik wil mij nu eerst en vooral goed informeren en kijken wat de mogelijkheden zijn. En eventueel keuzes maken (als dat echt moet). We willen dus niet overhaast gaan kopen om er deze zomer nog mee op reis te gaan. Als we deze zomer met een caravan op reis gaan, dan zal het waarschijnlijk huren worden.

Royke2
Berichten: 279
Lid geworden op: za 28 dec 2019 12:14

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door Royke2 » di 14 jan 2020 11:19

Huren is altijd goed, zou ik wel een model
Huren die je eventueel graag zou willen als indeling en merk en model, vaak kan je bij de caravan dealer een caravan huren en eventueel
Met optie tot koop. Dit zijn vaak splinternieuwe caravans.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door deusjevo » di 14 jan 2020 11:31

RE.gif RE.gif

Wat zijn precies je verwachtingen van het douchen met 5 man in een caravan?
Besef wel dat je maar beperkt warm water hebt dat je dat water meestal eerst uit het toiletgebouw of een kraantje moet halen.
Vervolgens moet je (wellicht) al het afvalwater weer wegbrengen en kan je na zoveel inspanning weer douchen.
Natuurlijk speelt dit niet als je een plaats hebt met city-water aansluiting en een vaste afvoer.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 19709
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door Daphne » di 14 jan 2020 12:05

KellyVG schreef:
di 14 jan 2020 09:07

We zijn ons bewust dat we een serieuze trekker zullen nodig hebben (en miss extra rijbewijs).
Die heb je sowieso beide nodig als je een caravan van formaat hebt. Dus misschien eerst maar eens regelen voordat je een caravan koopt of gaat huren.
KellyVG schreef:
di 14 jan 2020 09:07
Maar we willen eerst gewoon weten of ons eisenpakket bestaande is en welke prijs daar tegenover staat. Want (en hopelijk schop ik hier niet tegen schenen), eigenlijk wouden we graag een mobilhome. Maar dat vinden we nu net iets te duur…
Wat als het niet te duur was? Was de wensenlijst dan hetzelfde als dat je voor de caravan hebt? Want in een camper zijn deze wensen heel moeilijk te vinden, tenzij je met model touringcar op pad wil. Wat zou je dan aan wensen laten vallen?
KellyVG schreef:
di 14 jan 2020 09:07
Verder twijfel ik ook wel of we zo’n grote caravan moeten kopen. Misschien zullen op termijn één of meerdere kindjes in een tentje willen slapen. Maar dan denk ik nog: als we niet naar een super warm land gaan, of eens in de paasvakantie of in de lente weekendje weg willen, lijkt het mij wel wat frisjes om buiten in een tent te slapen. Maar goed… ik wil dus eigenlijk vooral graag weten of het bestaat en wat de prijs daar dan van is (kan ik uiteraard zelf opzoeken dan).
Ik heb het vermoeden dat je nog geen ervaren kampeerder bent of dat dit misschien wel de eerste keer wordt. Hoe het in de toekomst gaat dat weet je nooit. Kinderen groeien, maar geen kind is hetzelfde. Bij een aanschaf nu, al rekening houden met de toekomst is een lastige als er nog zoveel kan veranderen.

Jouw wensen zijn mogelijk om in één caravan te vinden, daar hangt wel een prijskaartje aan.

Succes en vooral ook veel plezier met/bij de zoektocht!
"NORMAAL IS OOK MAAR HET GEMIDDELDE VAN UITERSTEN"

Eriba Nova L 465 -2021
SEAT Ateca FR Business Intense 1.5 TSI DSG7 -2021

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door KellyVG » di 14 jan 2020 12:41

deusjevo schreef:
di 14 jan 2020 11:31
RE.gif RE.gif

Wat zijn precies je verwachtingen van het douchen met 5 man in een caravan?
Besef wel dat je maar beperkt warm water hebt dat je dat water meestal eerst uit het toiletgebouw of een kraantje moet halen.
Vervolgens moet je (wellicht) al het afvalwater weer wegbrengen en kan je na zoveel inspanning weer douchen.
Natuurlijk speelt dit niet als je een plaats hebt met city-water aansluiting en een vaste afvoer.
Is zeker niet de bedoeling om met z’n vijven na mekaar te douchen. Vooral ik zal me daar willen douchen. Sporadisch eens mijn man. Maar veelal zullen de 2 oudste jongens wel samen met papa douchen op een camping! Ik hou er echter niet van…

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door KellyVG » di 14 jan 2020 12:45

Geen ervaren kampeerder inderdaad. Wel al veel in stacaravans vakantie gehouden op campings. En voor we kids hadden, hebben we wel paar keer met een tentje rond getrokken.

Dat prijskaartje schrikt ons niet af als we daarmee ons eisenpakket kunnen capteren… Maar ik heb tot nu toe geen enkele caravan gevonden die voldoet aan al mijn eisen (vooral de aparte douchecabine is een groot issue blijkbaar). Wat campers betreft: wij gaan vrijdag bij een vrienden kijken (die ook 3 kindjes heeft) en die zweert bij hoog en laag cdat haar camper een appartement op wielen is. Dus ik ben benieuwd. Zij hebben ook ervaring met caravans. Dus we gaan daar wel wat info kunnen krijgen. Maar zij zijn blijkbaar van de caravan afgestapt omdat ze nog meer vrijheid wouden en ze dus bij een caravan ook steeds op zoek gingen naar campings om zich te kunnen douchen. In hun camper douchen ze blijkbaar met hun vijven…

thundercat
Berichten: 143
Lid geworden op: za 24 sep 2016 21:56

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door thundercat » di 14 jan 2020 12:52

Wij hadden ongeveer dezelfde wensen/eisen aan een caravan en zijn op een model met hefbed uitgekomen. Onze kinderen zijn nu 7, 5, en 2. Die slapen denk ik voorlopig nog wel even binnen.
Douchen gaat denk ik lasting worden. Met zijn allen naar de doucheruimte was voor ons ook nog wel een stap maar is uiteindelijk alles meegevallen. Vorig jaar hebben we in de zomervakantie een plek gehuurd met prive sanitair. Je "eigen" douche, wc en wasbak direct achter de caravan ideaal. Dit jaar weer voor 3 weken geboekt.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18184
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door deusjevo » di 14 jan 2020 12:54

Om 5 personen te laten wonen en slapen in een camper heb je wel een tjoep van een camper nodig.
Verder heb je niet echt de mogelijkheid van een voortent voor alle zooi die 5 personen meeslepen en die ook ergens gelaten moet worden als er in die camper verbleven wordt.

Ben benieuwd wat je kennissen hebben.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door Conradi » di 14 jan 2020 12:57

De Adria Altea 552 PK heeft 3x stapelbed, vaste douche en is 2,3m breed :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Deze caravan is uitvoerig getest in de actuele uitgave van het Duitse Camping, Cars & Caravans.
KellyVG schreef:
di 14 jan 2020 09:07
Verder twijfel ik ook wel of we zo’n grote caravan moeten kopen. Misschien zullen op termijn één of meerdere kindjes in een tentje willen slapen....
De oudste lag hier nog met 14 jaar in het stapelbed.....
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door KellyVG » di 14 jan 2020 13:27

thundercat schreef:
di 14 jan 2020 12:52
Wij hadden ongeveer dezelfde wensen/eisen aan een caravan en zijn op een model met hefbed uitgekomen. Onze kinderen zijn nu 7, 5, en 2. Die slapen denk ik voorlopig nog wel even binnen.
Douchen gaat denk ik lasting worden. Met zijn allen naar de doucheruimte was voor ons ook nog wel een stap maar is uiteindelijk alles meegevallen. Vorig jaar hebben we in de zomervakantie een plek gehuurd met prive sanitair. Je "eigen" douche, wc en wasbak direct achter de caravan ideaal. Dit jaar weer voor 3 weken geboekt.
Dank je voor je reactie. Maar wij willen graag een caravan kopen om niet meer op voorhand onze bestemming te moeten kiezen. En willen ook niet zolang op dezelfde plek blijven. Dus dat is niet echt een optie voor ons...

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door KellyVG » di 14 jan 2020 13:28

Conradi schreef:
di 14 jan 2020 12:57
De Adria Altea 552 PK heeft 3x stapelbed, vaste douche en is 2,3m breed :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Deze caravan is uitvoerig getest in de actuele uitgave van het Duitse Camping, Cars & Caravans.
KellyVG schreef:
di 14 jan 2020 09:07
Verder twijfel ik ook wel of we zo’n grote caravan moeten kopen. Misschien zullen op termijn één of meerdere kindjes in een tentje willen slapen....
De oudste lag hier nog met 14 jaar in het stapelbed.....
Dat lijkt idd wel onze droom-indeling te zijn (behalve dan het stapelbed, daar had ik liever dus een kinderbed naast het stapelbed als 3e bedje, maar dat lijkt mij de minste toegeving :-))

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door BertJan » di 14 jan 2020 13:32

de hobby prestige 720 KWFU. kan worden uitgerust met een 3 stapelbed

Gebruikersavatar
Conradi
Berichten: 5090
Lid geworden op: zo 15 feb 2015 11:22

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door Conradi » di 14 jan 2020 14:02

KellyVG schreef:
di 14 jan 2020 13:28
....behalve dan het stapelbed, daar had ik liever dus een kinderbed naast het stapelbed als 3e bedje, maar dat lijkt mij de minste toegeving
De Alpina 903 HT van hetzelfde merk heeft dat allemaal, zolang prijs, afmeting en trekgewicht geen belemmering zijn :wink:
Afbeelding
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine

Citrorob

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door Citrorob » di 14 jan 2020 14:54

Zo groot hoeft het niet te zijn.

De ventana 510 in mijn avatar heeft een frans bed en een enorme rondzit waar gemakkelijk 3 kids kunnen slapen.
Op de camping gingen de kind al heel snel naar een gezamenlijk 3 persoons tent. Jongste was toen 3 geloof ik.

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door KellyVG » di 14 jan 2020 15:06

KellyVG schreef:
di 14 jan 2020 13:28
Conradi schreef:
di 14 jan 2020 12:57
De Adria Altea 552 PK heeft 3x stapelbed, vaste douche en is 2,3m breed :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Deze caravan is uitvoerig getest in de actuele uitgave van het Duitse Camping, Cars & Caravans.
KellyVG schreef:
di 14 jan 2020 09:07
Verder twijfel ik ook wel of we zo’n grote caravan moeten kopen. Misschien zullen op termijn één of meerdere kindjes in een tentje willen slapen....
De oudste lag hier nog met 14 jaar in het stapelbed.....
Dat lijkt idd wel onze droom-indeling te zijn (behalve dan het stapelbed, daar had ik liever dus een kinderbed naast het stapelbed als 3e bedje, maar dat lijkt mij de minste toegeving :-))
Ik was iets te snel... heeft een treinzit. Daar kunnen wij vrees ik nooit met z'n vijven zitten.

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door KellyVG » di 14 jan 2020 15:12

Conradi schreef:
di 14 jan 2020 14:02
KellyVG schreef:
di 14 jan 2020 13:28
....behalve dan het stapelbed, daar had ik liever dus een kinderbed naast het stapelbed als 3e bedje, maar dat lijkt mij de minste toegeving
De Alpina 903 HT van hetzelfde merk heeft dat allemaal, zolang prijs, afmeting en trekgewicht geen belemmering zijn :wink:
Afbeelding
Wat een beest :-) Dan hou ik het toch op de hobby prestige 720 KWFU (toch nog iets budgetvriendelijker) scratch.gif

KellyVG
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 13 jan 2020 22:05

Re: caravan voor groot gezin

Bericht door KellyVG » di 14 jan 2020 15:14

BertJan schreef:
di 14 jan 2020 13:32
de hobby prestige 720 KWFU. kan worden uitgerust met een 3 stapelbed
Lijkt voorlopig de beste oplossing... Al zou ik de hobby deluxe 545KMF eens willen zien. Mij niet duidelijk of dat een aparte douche is. Volgens beschrijving wel. Maar ja, wat is een separate douche?

Royke2
Berichten: 279
Lid geworden op: za 28 dec 2019 12:14

caravan voor groot gezin

Bericht door Royke2 » di 14 jan 2020 15:16

Hobby 545 is volledig apparte douche. En apparte douche cabine zelfs optie tot 3 stapelbed en in het midden een rondzit lengte is goed te doen. Wel opletten als je douche in de caravan wilt. De standssrd boiler is 5L ik zou dan wel de 14L boiler pakken gewicht is standaard 1400kg leeg en beladen 1600kg optie tot asverhoging naar 1750kg dus heb je geen beest van een auto nodig. Echter zou ik wel een caravan mover aanraden. De knaus 580qs is vrijwel identiek aan de hobby 545
Voer anders de caravan en type nr is in google dan hebben ze zat reviews van de caravan waarnee ze door de caravan heen lopen en alles laten zien
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Eclipse cross 1.5 cvt 2017 - Burstner 510 Tk 2020

Plaats reactie

Terug naar “Algemene caravan informatie”