Luchtvering of gewone vering?
Luchtvering of gewone vering?
Dit voorjaar wil ik een nieuwe auto kopen waarbij ik de keuze heb tussen luchtvering en gewone vering. Het betreft een BMW X5. Onze caravan mag tot max 1600kg (enkelasser).
Ik vroeg me af of er veel verschil zit in het rijden met een caravan tussen luchtvering of gewone vering. Wie kan me daar wat over vertellen?
Ik vroeg me af of er veel verschil zit in het rijden met een caravan tussen luchtvering of gewone vering. Wie kan me daar wat over vertellen?
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Luchtvering of gewone vering?
RE.gif
Luchtvering zowat iedere moderne vrachtwagen is lucht geveerd.
Heel comfortabel en stabiel.
Luchtvering zowat iedere moderne vrachtwagen is lucht geveerd.
Heel comfortabel en stabiel.
Laatst gewijzigd door Daphne op wo 18 dec 2019 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote voorgaand bericht verwijderd
Reden: quote voorgaand bericht verwijderd
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
- hoboken
- Berichten: 707
- Lid geworden op: zo 7 feb 2016 14:12
- Locatie: Ergens tussen Antwerpen en Brussel
Re: Luchtvering of gewone vering?
Ik zou de luchtvering nemen, erg comfortabel en geen doorzakken meer.
Mercedes Cla 220d 4matic automaat, Coachman Hylander 450, E-go mover, Ducati Hyperstrada
Re: Luchtvering of gewone vering?
Dank voor de reacties. Ik heb in de 5-serie nu ook luchtvering achter, maar voor mijn gevoel deint het soms wat daardoor (al kan ik het niet vergelijken met gewone vering). Herkennen jullie dat, dat het wat kan deinen?
Re: Luchtvering of gewone vering?
Wij rijden sinds begin 2015 met Disco's (eerst een D3 en daarna een D4) en die hebben standaard luchtvering. Ik heb totaal geen last van deinen en kan iedereen luchtvering aanraden. Ongeacht de belading en/of kogeldruk altijd een mooi horizontale combi
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)
-
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
- Locatie: Katwijk ZH
Re: Luchtvering of gewone vering?
@TS,
Ja en waarom lazeren al die vracht auto's om?
5 keer in een bocht de lucht veer in en uit, lucht tank leeg en niets vering.
Vroeger met blad veren hoorde je zelden van dat omvallen.
Zeg nou niet dat we ineens allemaal slechte vrachtauto bestuurders hebben want dat geloof ik weer niet.
Voor een personen automobiel of camper lijkt mij perfect met veren op lcut
mvgr Jaap van Duijn
Ja en waarom lazeren al die vracht auto's om?
5 keer in een bocht de lucht veer in en uit, lucht tank leeg en niets vering.
Vroeger met blad veren hoorde je zelden van dat omvallen.
Zeg nou niet dat we ineens allemaal slechte vrachtauto bestuurders hebben want dat geloof ik weer niet.
Voor een personen automobiel of camper lijkt mij perfect met veren op lcut
mvgr Jaap van Duijn
Re: Luchtvering of gewone vering?
Heeft de X5 niet gewoon altijd luchtvering achter?
Ik rij inmiddels in mijn derde X5 en heb daarvoor twee 5-series touring gehad. Allen hadden luchtvering achter waarbij de tweede X5 ook luchtvering aan de voorzijde had. Het deinen met luchtvering herken ik helemaal niet. Luchtvering achter is ideaal omdat de combinatie altijd horizontaal blijft [kerstduim.gif].
Het verschil tussen de X5 met luchtvering rondom en met luchtvering uitsluitend achter (zelfde type X5) vond ik met de auto-ambulance erachter (ca. 2000 kg) verwaarloosbaar (had toen nog geen caravan). Met de luchtvering rondom was hij iets comfortabeler, maar als ik nu moest kiezen zou ik er niet per se eentje willen met luchtvering rondom. Zeker in het geval van een tweedehands is het storingsgevoeliger dan normale dempers met veren. Denk dan aan de kompressor die wel eens de geest wil geven, de balgen zelf die uitdrogen en dus uiteindelijk een keer stuk gaan en de hoogtesensor die nog wel eens stuk wil gaan.
Kortom: achterzijde is ideaal, maar voorzijde zou voor mij geen must zijn.
Ik rij inmiddels in mijn derde X5 en heb daarvoor twee 5-series touring gehad. Allen hadden luchtvering achter waarbij de tweede X5 ook luchtvering aan de voorzijde had. Het deinen met luchtvering herken ik helemaal niet. Luchtvering achter is ideaal omdat de combinatie altijd horizontaal blijft [kerstduim.gif].
Het verschil tussen de X5 met luchtvering rondom en met luchtvering uitsluitend achter (zelfde type X5) vond ik met de auto-ambulance erachter (ca. 2000 kg) verwaarloosbaar (had toen nog geen caravan). Met de luchtvering rondom was hij iets comfortabeler, maar als ik nu moest kiezen zou ik er niet per se eentje willen met luchtvering rondom. Zeker in het geval van een tweedehands is het storingsgevoeliger dan normale dempers met veren. Denk dan aan de kompressor die wel eens de geest wil geven, de balgen zelf die uitdrogen en dus uiteindelijk een keer stuk gaan en de hoogtesensor die nog wel eens stuk wil gaan.
Kortom: achterzijde is ideaal, maar voorzijde zou voor mij geen must zijn.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
Re: Luchtvering of gewone vering?
Als je de X45e besteld, dan is adaptief onderstel met luchtvering op voor- en achteras standaard, anders een optie van circa € 2200.
Ik heb luchtvering en dat zou ik niet willen missen. Je kunt instellen wat voor vering je wenst, daarnaast is het ideaal met veel bagage en/of de caravan. Zeker doen
Ik heb luchtvering en dat zou ik niet willen missen. Je kunt instellen wat voor vering je wenst, daarnaast is het ideaal met veel bagage en/of de caravan. Zeker doen
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine
Re: Luchtvering of gewone vering?
Ik rij al 20 jaar of meer met een RAM 1500.
Inmiddels met nr 4.Elke keer hetzelfde type.
Die heb ik inmiddels ook al weer 3 jaar.
In de loop van de jaren is het veersysteem steeds bij elke nieuwe die ik had telkens weer veranderd en verbeterd.
De huidige heeft luchtvering.
Is ook echt comfortabeler.
De drempels in de weg waar ik bijna dagelijks overheen moet nam ik ooit stapvoets.
Met de op 1 na laatste met 20 km/u.
Nu regelmatig met 50 kmu of nog sneller.
Ik voel ze nog amper meer.
Ook erg handig is de hoogte regeling.
Bij zware lading in de bak gaat het automatisch, de hoogte verandert niet.
Handmatig kan het ook.
Ik heb ook dezelfde camper (merk, model en bouwjaar) als een familielid.
De mijne heeft luchtvering, de andere niet.
Die zelfde drempels gaat met de mijne een stuk rustiger.
Inmiddels met nr 4.Elke keer hetzelfde type.
Die heb ik inmiddels ook al weer 3 jaar.
In de loop van de jaren is het veersysteem steeds bij elke nieuwe die ik had telkens weer veranderd en verbeterd.
De huidige heeft luchtvering.
Is ook echt comfortabeler.
De drempels in de weg waar ik bijna dagelijks overheen moet nam ik ooit stapvoets.
Met de op 1 na laatste met 20 km/u.
Nu regelmatig met 50 kmu of nog sneller.
Ik voel ze nog amper meer.
Ook erg handig is de hoogte regeling.
Bij zware lading in de bak gaat het automatisch, de hoogte verandert niet.
Handmatig kan het ook.
Ik heb ook dezelfde camper (merk, model en bouwjaar) als een familielid.
De mijne heeft luchtvering, de andere niet.
Die zelfde drempels gaat met de mijne een stuk rustiger.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Luchtvering of gewone vering?
Schei nou toch uit Jaap,natuurlijk lazeren er vrachtwagens om,evenals er veel meer luxe wagens,zonder aanwijsbare reden in de vangrails gaan (zoals op de A 15 ,vorige week,bij het Vaanplein)Jaap van Duijn schreef: ↑di 17 dec 2019 18:48@TS,
Ja en waarom lazeren al die vracht auto's om?
5 keer in een bocht de lucht veer in en uit, lucht tank leeg en niets vering.
Vroeger met blad veren hoorde je zelden van dat omvallen.
Zeg nou niet dat we ineens allemaal slechte vrachtauto bestuurders hebben want dat geloof ik weer niet.
Voor een personen automobiel of camper lijkt mij perfect met veren op lcut
mvgr Jaap van Duijn
Zou dat misschien komen omdat er ,vergeleken bij vroeger,veel meer auto's en vrachtwagens op de weg zitten?
Aan de luchtvering ligt t niet hoor,die ketel is zo maar niet leeg.
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
Re: Luchtvering of gewone vering?
De recentere X5's hebben inderdaad allen luchtvering achter, lees ik nu. Bij de dealer lieten ze het lijken alsof het met of zonder zou zijn. Zijn die luchtveringen nog gevoelig voor kapot gaan of storingen geven?
Re: Luchtvering of gewone vering?
Heb verleden week een nieuwe glc gekocht met luchtvering heb nu een E klasse met luchtvering
Het is een dag en nacht verschil , maak nooit de fout als je luchtvering gewent bent wil je nooit meer anders
Met caravan is er geen betere vering ligt als een blok op de weg .
Moest een andere duurdere uitvoering nemen om deze optie luchtvering te kunnen kiezen , krijg hier geen spijt van , altijd doen
Het is een dag en nacht verschil , maak nooit de fout als je luchtvering gewent bent wil je nooit meer anders
Met caravan is er geen betere vering ligt als een blok op de weg .
Moest een andere duurdere uitvoering nemen om deze optie luchtvering te kunnen kiezen , krijg hier geen spijt van , altijd doen
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.
Re: Luchtvering of gewone vering?
Volgens mij is op de X5 G05 verbrandingsmotor adaptieve demping standaard.
Adaptief onderstel met luchtvering is een optie.
Adaptief M onderstel professional is weer een andere optie.
Volgens mij hebben de G05 verbrandingsmotoren niet standaard luchtvering achter.
Het is waarschijnlijk kiezen, luchtvering voor en achter of geen luchtvering.
De 45e heeft standaard luchtvering voor en achter.
Wat betreft luchtvering storingen is er betreffende de relatief nieuwe G05 nog niet zoveel bekend. Ieder merk/model heeft zijn zwakke punten, de Audi A6 C5 bijvoorbeeld stond geloof ik bekend om zijn luchtvering storingen.
De G05 heeft wel wat stuur en dashboard elektronische dingen.
Adaptief onderstel met luchtvering is een optie.
Adaptief M onderstel professional is weer een andere optie.
Volgens mij hebben de G05 verbrandingsmotoren niet standaard luchtvering achter.
Het is waarschijnlijk kiezen, luchtvering voor en achter of geen luchtvering.
De 45e heeft standaard luchtvering voor en achter.
Wat betreft luchtvering storingen is er betreffende de relatief nieuwe G05 nog niet zoveel bekend. Ieder merk/model heeft zijn zwakke punten, de Audi A6 C5 bijvoorbeeld stond geloof ik bekend om zijn luchtvering storingen.
De G05 heeft wel wat stuur en dashboard elektronische dingen.
Fendt Saphir 650SKM 2018, BMW X5 45e 2020
Re: Luchtvering of gewone vering?
Dit is wel zo'n vreemd verhaalJaap van Duijn schreef: ↑di 17 dec 2019 18:48@TS,
Ja en waarom lazeren al die vracht auto's om?
5 keer in een bocht de lucht veer in en uit, lucht tank leeg en niets vering.
Vroeger met blad veren hoorde je zelden van dat omvallen.
Zeg nou niet dat we ineens allemaal slechte vrachtauto bestuurders hebben want dat geloof ik weer niet.
Voor een personen automobiel of camper lijkt mij perfect met veren op lcut
mvgr Jaap van Duijn
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
-
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
- Locatie: Katwijk ZH
Re: Luchtvering of gewone vering?
@Micky,
Ik ben daar eens over gaan denken, mag toch en alles op een rijtje aan het zetten geweest.
Zit de laatste jaren heel veel op de weg en dan zie je zo 't een en 't ander
Kijk maar als je een foto ziet, of leest over "omgevallen vracht auto, of hem ziet liggen op die rotonde of op of af rit.
Heb ik zeker niet de wijsheid in pacht, maar met lucht verbruik heb ik mijn hele werkzame leven al "herrie" gehad met de mannen aan boord.
Die denken met een kleine werklucht compressor op 8.5 Bar en ketel van 300 liter met 2 of meer slag moer tollen van 1" of meer, aan de gang te kunnen en klagen dan veel "lucht te kort" . Laat Jan van Vijven maar zeggen.
Juist in de bocht met kleine of grotere hobbels zal de lucht vering bij die vracht auto het zwaar hebben en moet constant de compressor met ketel volop leveren.
Zit er maar eens achter, je ziet ze bijkans springen en ja de mannen geven gas, zijn hoger als vroeger.
Geen wetenschappelijk onderzoek, daar komen we toch nooit uit.
Maar mijn baggerboeren verstand en 3 zaken 1-wat was het 2-wat is het nu 3-wat gaat het worden, daar heb ik al veel zaken mee recht gezet, alleen lukt me dat niet met die vracht auto :)
groeten Jaap van Duijn
Ik ben daar eens over gaan denken, mag toch en alles op een rijtje aan het zetten geweest.
Zit de laatste jaren heel veel op de weg en dan zie je zo 't een en 't ander
Kijk maar als je een foto ziet, of leest over "omgevallen vracht auto, of hem ziet liggen op die rotonde of op of af rit.
Heb ik zeker niet de wijsheid in pacht, maar met lucht verbruik heb ik mijn hele werkzame leven al "herrie" gehad met de mannen aan boord.
Die denken met een kleine werklucht compressor op 8.5 Bar en ketel van 300 liter met 2 of meer slag moer tollen van 1" of meer, aan de gang te kunnen en klagen dan veel "lucht te kort" . Laat Jan van Vijven maar zeggen.
Juist in de bocht met kleine of grotere hobbels zal de lucht vering bij die vracht auto het zwaar hebben en moet constant de compressor met ketel volop leveren.
Zit er maar eens achter, je ziet ze bijkans springen en ja de mannen geven gas, zijn hoger als vroeger.
Geen wetenschappelijk onderzoek, daar komen we toch nooit uit.
Maar mijn baggerboeren verstand en 3 zaken 1-wat was het 2-wat is het nu 3-wat gaat het worden, daar heb ik al veel zaken mee recht gezet, alleen lukt me dat niet met die vracht auto :)
groeten Jaap van Duijn
Re: Luchtvering of gewone vering?
RE.gif
Eigenlijk wilde ik niet reageren op je vorige post en deze, maar inhoudelijk klopt er niets van.
Een vrachtwagen kan niet eens rijden als de luchtdruk in het systeem/ketels te laag is, want dan staat de vrachtwagen automatisch geremd.
Eigenlijk wilde ik niet reageren op je vorige post en deze, maar inhoudelijk klopt er niets van.
Een vrachtwagen kan niet eens rijden als de luchtdruk in het systeem/ketels te laag is, want dan staat de vrachtwagen automatisch geremd.
Porsche + Tabbert
Re: Luchtvering of gewone vering?
Luchtvering pompt alleen maar bij als de combinatie doorzakt.
Niet wanneer je door een bocht gaat.
Je hebt systemen die hier wel actief op reageren maar dat vindt nooit plaats door tijdelijk bijpompen maar door een bepaald expansie gedeelte tijdelijk af te sluiten waardoor de zijde van de buitenbocht tijdelijk stugger wordt. Vrachtwagens hebben dit denk ik niet maar dat kan ik mis hebben.
Niet wanneer je door een bocht gaat.
Je hebt systemen die hier wel actief op reageren maar dat vindt nooit plaats door tijdelijk bijpompen maar door een bepaald expansie gedeelte tijdelijk af te sluiten waardoor de zijde van de buitenbocht tijdelijk stugger wordt. Vrachtwagens hebben dit denk ik niet maar dat kan ik mis hebben.
Re: Luchtvering of gewone vering?
je hebt er iig over nagedacht, toch klopt er m.i. niet zo veel van, de vering bijv. staat gewoon heel de nacht op druk, altijd, tenzij er een lek is, dan zakt 1 of meerdere balgen in. als je een auto met luchtvering hebt gehad, weet je ook hoe vaak (of juist hoe weinig) die compressor aanspringt, je kunt dit horen namelijk, niet onder het rijden, maar wel als je naast de auto staat, onder het rijden kun je bijv. verschillende auto's zien wat er gebeurd, er gaat een ledje knipperen als je lager of hoger gaat rijden, bijv. bij het passeren van 130km/h. globaal kun je het zo zien, die veerbalgen zijn als ballonnen, de lucht blijft er gewoon inzitten, wil je echter hoger of lager rijden, dan laat je lucht toe of eruit.Jaap van Duijn schreef: ↑wo 18 dec 2019 06:14@Micky,
Ik ben daar eens over gaan denken, mag toch en alles op een rijtje aan het zetten geweest.
Zit de laatste jaren heel veel op de weg en dan zie je zo 't een en 't ander
Kijk maar als je een foto ziet, of leest over "omgevallen vracht auto, of hem ziet liggen op die rotonde of op of af rit.
Heb ik zeker niet de wijsheid in pacht, maar met lucht verbruik heb ik mijn hele werkzame leven al "herrie" gehad met de mannen aan boord.
Die denken met een kleine werklucht compressor op 8.5 Bar en ketel van 300 liter met 2 of meer slag moer tollen van 1" of meer, aan de gang te kunnen en klagen dan veel "lucht te kort" . Laat Jan van Vijven maar zeggen.
Juist in de bocht met kleine of grotere hobbels zal de lucht vering bij die vracht auto het zwaar hebben en moet constant de compressor met ketel volop leveren.
Zit er maar eens achter, je ziet ze bijkans springen en ja de mannen geven gas, zijn hoger als vroeger.
Geen wetenschappelijk onderzoek, daar komen we toch nooit uit.
Maar mijn baggerboeren verstand en 3 zaken 1-wat was het 2-wat is het nu 3-wat gaat het worden, daar heb ik al veel zaken mee recht gezet, alleen lukt me dat niet met die vracht auto :)
groeten Jaap van Duijn
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB
Re: Luchtvering of gewone vering?
Ginaf bouwde onderstellen voor grote betonmixers.
Zowel vrachtwagenchassis als ook vpor opleggers.
Dat zijn echt beroerde dingen vpor wat betreft stabiliteit.
Door de hoge vracht beton, die ook nog ronddraait.
In bochten, en bij scheefstand door bijv. de berm in te rijden wordt direct gecompenseerd.
Waar eerder die mixers bij de minste of geringste fout van de chauffeur op de kant lagen, blijft het nu overeind.
Het kan dus wel.
Vlgs mij werkt het met een combinatie van pneumatiek en hydrauliek.
Er is dus heel veel mogelijk. Luchtvering is ook al iets uit de jaren 50 van de vorige eeuw.
Sindsdien wel aardig doorontwikkeld lijkt me.
Zowel vrachtwagenchassis als ook vpor opleggers.
Dat zijn echt beroerde dingen vpor wat betreft stabiliteit.
Door de hoge vracht beton, die ook nog ronddraait.
In bochten, en bij scheefstand door bijv. de berm in te rijden wordt direct gecompenseerd.
Waar eerder die mixers bij de minste of geringste fout van de chauffeur op de kant lagen, blijft het nu overeind.
Het kan dus wel.
Vlgs mij werkt het met een combinatie van pneumatiek en hydrauliek.
Er is dus heel veel mogelijk. Luchtvering is ook al iets uit de jaren 50 van de vorige eeuw.
Sindsdien wel aardig doorontwikkeld lijkt me.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.
Re: Luchtvering of gewone vering?
Mooi systeen wat bij Porsche al zo’n 10 jaar leverbaar is:
http://dbtechnology.be/nl/term/pdcc-por ... control-2/
http://dbtechnology.be/nl/term/pdcc-por ... control-2/
Porsche + Tabbert
Re: Luchtvering of gewone vering?
Wat heeft die onzin van Jaap en de reacties daarop te maken met de vraag van de topic-starter? [kerstweetniet.gif]
Als je een splinternieuwe X5 gaat kopen zou ik me daar niet zo'n zorgen over maken. Zodra het een exemplaar betreft van enkele jaren oud en bijvoorbeeld 100k op de teller dan kunnen de door mij eerder genoemde gebreken wel eens optreden. Bij mijn huidige X5 zijn bijvoorbeeld beide achterste luchtbalgen bij 80k vervangen door de vorige eigenaar.
Fendt Diamant 650 SG met daarvoor een Cayenne S
-
- Berichten: 1319
- Lid geworden op: za 12 mei 2012 14:24
- Locatie: Katwijk ZH
Re: Luchtvering of gewone vering?
Allen,
Ok heb ik het verkeerd en geef me over.
Toch ga ik eens bij mijn buurvrouw - eigenaresse van Guyt zand transport - met 25 Ginaf kippers en tig assen vragen.
Maar inmiddels mij in volle overgave hoor
Mag van mijnentwege een slotje op
Jaap van Duijn
Ok heb ik het verkeerd en geef me over.
Toch ga ik eens bij mijn buurvrouw - eigenaresse van Guyt zand transport - met 25 Ginaf kippers en tig assen vragen.
Maar inmiddels mij in volle overgave hoor
Mag van mijnentwege een slotje op
Jaap van Duijn
Re: Luchtvering of gewone vering?
Dank voor de reacties!
Ik weet voor nu even genoeg voor mijn keuze!
Ik weet voor nu even genoeg voor mijn keuze!
-
- Berichten: 6221
- Lid geworden op: vr 5 feb 2010 23:43
- Locatie: Roosendaal
Re: Luchtvering of gewone vering?
Jaap,als je je pneumatiek handboeken eens afstoft zul je merken dat luchtvering op voertuigen geen "grootverbruikers"van lucht zijn.Jaap van Duijn schreef: ↑wo 18 dec 2019 06:14@Micky,
maar met lucht verbruik heb ik mijn hele werkzame leven al "herrie" gehad met de mannen aan boord.
Die denken met een kleine werklucht compressor op 8.5 Bar en ketel van 300 liter met 2 of meer slag moer tollen van 1" of meer, aan de gang te kunnen en klagen dan veel "lucht te kort" . Laat Jan van Vijven maar zeggen.
Juist in de bocht met kleine of grotere hobbels zal de lucht vering bij die vracht auto het zwaar hebben en moet constant de compressor met ketel volop leveren.
Eenmaal als de luchtbalgen op spanning zijn kan een compressor van een vrachtwagen dit op zn sloffen bijbenen.
Zo een systeem "verliest"erg weinig lucht bij in of uitveren,met remmen is wat anders dan gaat er lucht verloren,evenals bij een luchttol.
Maar dat kan een compressor met hoge opbrengst gemakkelijk bijbenen .
Adria Coral Supreme S 670 SLT 130 multijet,turbo-intercooler,luchtvering,sattelietschotel,Alden vloeistof verwarming.
-
- Berichten: 1260
- Lid geworden op: ma 25 jul 2011 20:19
- Locatie: Best
Re: Luchtvering of gewone vering?
Daarbij draaien de huidige comressoren rond de 12 bar tijdens rijden.
Een luchtbals op een oplegger zit beladen zo rond de 6 bar (bij 40 ton). Bij 50 ton komt ie bij mij zo rond de 7,5 bar
Een luchtbals op een oplegger zit beladen zo rond de 6 bar (bij 40 ton). Bij 50 ton komt ie bij mij zo rond de 7,5 bar
Ford focus 2013 1.6 ecoboost Benzine hobby 440 de luxe exellent 2007