Muggen

Voor algemene zaken m.b.t. de caravan waar elders op het forum geen onderwerp voor is.
Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Muggen

Bericht door Nimma » di 25 jun 2019 14:05

Net terug van een camping met paarden in stallen en in de wei. Heel leuk voor mijn kleindochter maar om 20:30u een invasie van muggen. En die kwamen voor mij.
Gelukkig had de camping een oplossing voor ín de caravan.
0 muggen, vliegen of andere vliegende insecten die je nachtrust verstoren óf erger je lek prikken. Echt niet één. Die het toch lukt binnen te glippen legt het loodje.
Het kost wat maar daar betaal je dan ook voor. Ook thuis goed te gebruiken. Ramen hoeven niet potdicht.
Bijvoorbeeld dit:
Screenshot_20190625-135903.png
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Patman
Berichten: 1141
Lid geworden op: di 10 aug 2010 22:20

Re: Muggen

Bericht door Patman » di 25 jun 2019 20:28

Die ga ik onthouden, ik ben helemaal lek geprikt... gebruik nu sinds een paar dagen pilletjes van de apotheek.

qone
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 3 apr 2016 09:02

Re: Muggen

Bericht door qone » do 27 jun 2019 20:21

Nimma schreef:
di 25 jun 2019 14:05
Net terug van een camping met paarden in stallen en in de wei. Heel leuk voor mijn kleindochter maar om 20:30u een invasie van muggen. En die kwamen voor mij.
Gelukkig had de camping een oplossing voor ín de caravan.
0 muggen, vliegen of andere vliegende insecten die je nachtrust verstoren óf erger je lek prikken. Echt niet één. Die het toch lukt binnen te glippen legt het loodje.
Het kost wat maar daar betaal je dan ook voor. Ook thuis goed te gebruiken. Ramen hoeven niet potdicht.
Bijvoorbeeld dit:
Screenshot_20190625-135903.png
Net even op de website gekeken en ze beloven veel. Zoveel dat ik haast niet kan geloven. Ik word ook altijd lek gestoken maar het is nogal duur om zomaar te proberen

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Muggen

Bericht door Useless » do 27 jun 2019 20:28

Is, denk ik, net zoiets als thermacell. Alleen is thermacell wat meer algemeen verkrijgbaar en ook wel bewezen effectief. Maar uiteindelijk is het allemaal niet de meest gezonde oplossing.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Gebruikersavatar
deemster07
Berichten: 943
Lid geworden op: di 4 feb 2014 09:49
Locatie: Ooststellingwerf

Re: Muggen

Bericht door deemster07 » vr 28 jun 2019 10:42

Wij zetten de ventilator in de voortent daar houden muggen niet van. Voor de rest smeren/spuiten met deet. Omgeving Venetië.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Passat 7 2011 1.6TDI 330nm 150PK (rollerbank thumbup.gif ), Dethleffs 460T 1999

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: Muggen

Bericht door Nimma » vr 28 jun 2019 13:34

Useless schreef:
do 27 jun 2019 20:28
Is, denk ik, net zoiets als thermacell. Alleen is thermacell wat meer algemeen verkrijgbaar en ook wel bewezen effectief. Maar uiteindelijk is het allemaal niet de meest gezonde oplossing.
Niet gezond?

Let op: Vissen en Reptielen kunnen niet tegen Insect Free!!! Laat je goudvis en leguaan dus liever thuis.









De werkzame stof van Insect Free is milieuvriendelijk. Zo wordt het belangrijkste bestanddeel – pyrethrine – ook toegepast in de biologische landbouw. De stof, die wordt gewonnen uit Afrikaanse of Australische Chrysanten, Door gebruik te maken van onze dispenser kunt het veilig toepassen.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
beautifulworld
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 17 aug 2018 16:15
Locatie: Drenthe

Re: Muggen

Bericht door beautifulworld » zo 25 aug 2019 09:33

campingguy schreef:
ma 27 mei 2019 02:34
Muggenlampen en muggenrackets of spuitbussen helpen niet . Wij hebben alles meegemaakt en we gaan nu al drie jaar met een vierkante klamboe op vakantie en hebben totaal geen last van muggen of kleine insecten in de camper. Het is echt aan te raden als je ongestoord wil slapen. We kunnen de klamboe zelfs buiten ophangen en hebben al de ruimte . Daarom heb ik een tweede erbij genomen voor de kleine. Deze slaapt nu ook zonder overlast van insecten en muggen Tip: Verschillende klamboe formaten zijn verkrijgbaar voor kleine en en grote ruimtes.
mrgreen.gif knipoog.gif
Dank voor de tip over de klamboe en de website. We hebben er een besteld! De muggen hebben onze nachtrust vorig tripje nogal verstoord dus nu nemen we maatregelen thumbup.gif
Kamperen is voor ons vrijheid en genieten van het leven! aflower.gif

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Muggen

Bericht door sindaco » zo 25 aug 2019 09:45

@ nimma
nog bedankt voor de tip met insect free haphop.gif

we hebben nu 4 dagen een dispenser in huis en er is geen mug meer te zien...vliegen ook niet en er was er 1 maar die worden zo sloom dat ze bijna door een slak te vangen zijn.
hiervoor was mijn vrouw elke nacht wel wakker en op jacht naar muggen....

hij staat nu bij ons op een kast die richting de enige deur wijst en doet om de 45 min een pufje in de deur richting.
werkt echt en de buurman hier op het park is al aan het bestellen.

wij dachten dat er nu even minder muggen waren tot de buurman ons vroeg of we ook zo veel last van muggen hadden.

we zijn zeer tevreden en is niet goedkoop, maar met de setting van 45 min doe je 3 maanden met 1 bus.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Muggen

Bericht door sindaco » zo 25 aug 2019 09:47

RE.gif

ik heb al ontdekt dat als je x 1107 dispenser intypt bij aliexpress je dezelfde dispenser koopt voor ongeveer rond de 15-20 euro....

er is al een reserve voor de caravan onderweg....maar je kunt ook de ene die je hebt meenemen en ergens anders gebruiken.
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Gebruikersavatar
WillyL
Berichten: 4190
Lid geworden op: vr 27 nov 2009 14:50
Locatie: Mechelen - België

Re: Muggen

Bericht door WillyL » zo 25 aug 2019 10:10

RE.gif
Voor dat soort dingen zou ik opletten bij ali... Ze durven er wel eens nalaak produceren en vooral monder deugdelijk chemisch spul.
Wanneer het de gezondheid niet kan schaden en het geen kapitaal kost ben je bij Ali... dikwijls beterkoop af, maar soms is dat niet het zelfde als goedkoop.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)

Gebruikersavatar
sindaco
Berichten: 1089
Lid geworden op: za 13 aug 2016 18:17
Locatie: overloon

Re: Muggen

Bericht door sindaco » zo 25 aug 2019 11:55

RE.gif

het gaat alleen om de dispenser en die spuitbus is niet te vinden op ali.....maar de dispenser die ik bij de levering kreeg stond made in china op dus daarom ff kijken en zo gevonden..
cayenne 3.0 tdi v6 ( 2012 ) ..in black ..550nm.. met een fendt 540 TG ( 2013 ).

Useless
Berichten: 436
Lid geworden op: zo 3 sep 2006 17:54

Re: Muggen

Bericht door Useless » ma 26 aug 2019 12:17

Nimma schreef:
vr 28 jun 2019 13:34
Useless schreef:
do 27 jun 2019 20:28
Is, denk ik, net zoiets als thermacell. Alleen is thermacell wat meer algemeen verkrijgbaar en ook wel bewezen effectief. Maar uiteindelijk is het allemaal niet de meest gezonde oplossing.
Niet gezond?

Let op: Vissen en Reptielen kunnen niet tegen Insect Free!!! Laat je goudvis en leguaan dus liever thuis.

De werkzame stof van Insect Free is milieuvriendelijk. Zo wordt het belangrijkste bestanddeel – pyrethrine – ook toegepast in de biologische landbouw. De stof, die wordt gewonnen uit Afrikaanse of Australische Chrysanten, Door gebruik te maken van onze dispenser kunt het veilig toepassen.
Het enige milieuvriendelijke aan deze stof is dat het uit een natuurlijk product wordt verworven. Het is uiteindelijk een landbouwgif dat, in tegenstelling tot andere (meestal synthetische) landbouwgiffen minder schadelijk is voor vogels en zoogdieren, dus ook mensen. Daarom mag het in een hoop landen ook gebruikt worden in de biologische landbouw. Ook omdat de stof vrij snel na gebruik afbreekt. Nadeel van het spul is dat het alle insecten doodt, dus ook hele nuttige insecten zoals bijen e.d. Het is zoals ik al eerder aangaf hetzelfde spul wat ook in de thermacells wordt gebruikt. Het werkt uitstekend maar spaarzaam gebruik is toch altijd raadzaam.
Dacia Duster TCE125 + Delta 3900 TZV met Reichmover, E&P levelsysteem, Karsten voortent en Unico Torino luifel

Gebruikersavatar
Leentje
Berichten: 3237
Lid geworden op: wo 18 apr 2007 23:14
Locatie: In de Babantse Peel

Re: Muggen

Bericht door Leentje » ma 26 aug 2019 18:02

Wij stonden in de Po-delta in Italië, omgeving Ferrara. Het was er vergeven van de muggen helaas. Ze prikten zelfs door de Deet 50% heen. (tropen variant) Van diverse merken geprobeerd, olie, lotion, spray, etc etc.
Met een pup aan boord was de hordeur weinig gesloten, ze zou er van enthousiasme dwars doorheen zijn gesprongen. Meest effectief vond ik de ventilator. Die op het kastje aan het voeteneinde bij het bed, was voor de nachten prima te doen. Buiten ben ik buiten mijn comfortzone gegaan en heb spoot daar rond met een fikse spuitbus met troep. Tevens van die spiralen aan op tafel (soort wierook met citronella), citronellakaarsen en citronellaolie in de olielamp.Zo konden we nog een beetje buiten zitten.
Verkeerd rijden is er niet bij. We zien wellicht iets extra's.....

Jettiny
Berichten: 176
Lid geworden op: zo 15 apr 2018 21:55
Locatie: Uden NB

Re: Muggen

Bericht door Jettiny » zo 22 sep 2019 22:29

Wij hebben vorig jaar in Italië een houder voor 220 volt gekocht met olie erin.
Geen mug te zien !
Goed spul.
Daarnaast hebben een goede elektrische vliegenmepper voor het geval dat er toch muggen binnen zijn gekomen door het sluiten van de ramen b.v.

Vriendelijke groeten,
Tiny
Fendt Saphir 470 TF uit 2005 in combinatie met een Opel Astra 1.4 uit 2012 120 pk.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Muggen

Bericht door Morgoth » wo 25 sep 2019 15:10

Weten jullie dat er sterke aanwijzingen zijn dat insecticiden de ziekte van Parkinson kunnen veroorzaken?
https://www.sciencedaily.com/releases/2 ... 133158.htm
Ik hou er niet zo van om de hele nacht chemicaliën in te ademen. Ik heb liever af en toe een muggenbult.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16222
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: Muggen

Bericht door Jan van Vijven » wo 25 sep 2019 15:32

RE.gif
Weet je dat in sommige gebieden je malaria of knokkelkoorts geleverd krijgt door muggen?
Ik gebruik momenteel deed 50 %...


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

Wim Verso
Berichten: 6505
Lid geworden op: do 4 sep 2008 20:55
Locatie: Anna Paulowna

Re: Muggen

Bericht door Wim Verso » wo 25 sep 2019 15:41

Een eenvoudig middeltje is Dampo, drie streepjes Dampo op je gezicht, ledematen en er komt geen vlieg meer bij je in de buurt, zo vertelde ons een Boswachter in Lauwersoog (Groningen)Dampo is nog steeds verkrijgbaar in de drogisterijen.
Caravan, Beyerland Sprinter 450 EB.

Toyota Corolla Verso 1.8.

Gebruikersavatar
Morgoth
Berichten: 5738
Lid geworden op: di 6 nov 2018 18:53
Locatie: Niedergrafschaft

Re: Muggen

Bericht door Morgoth » do 26 sep 2019 19:05

Jan van Vijven schreef:
wo 25 sep 2019 15:32
Weet je dat in sommige gebieden je malaria of knokkelkoorts geleverd krijgt door muggen?
Zeker. Maar niet in Zandvoort. Als je in zo'n gebied bent zul je moeten kiezen tussen Malaria of Parkinson mrgreen.gif

Overigens in tegenstelling tot wat TS schrijft trekken paarden geen muggen aan. Wel vliegen. Muggen komen door stilstaand water.
Hobby 420 De Luxe uit 1988

Ab
Moderator
Berichten: 26558
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Muggen

Bericht door Ab » do 26 sep 2019 20:26

Heb je het door jou zelf geplaatste bericht wel goed gelezen?
Het betreft 2 specifieke en met naam genoemde chemische bestanddelen. Paraquat en Maneb.
Het is onzin om dan meteen alles over 1 kam te scheren.
In het ( blijkbaar uitstekend werkende) product waar je op reageerde komt het niet eens voor.
Paraquat is overigens niet eens bedoeld voor insecten.
Het is een onkruidkiller.
Maneb idem, is tegen schimmels.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
Fred
Berichten: 341
Lid geworden op: ma 4 jul 2005 11:54
Locatie: Almelo/Ciudad Quesada, Rojales Spanje

Re: Muggen

Bericht door Fred » zo 5 jul 2020 18:25

Gelukkig heb ik een lieve en smakelijke vriendin. In de avonduren thuis op het terras onder de overkapping en op de camping onder de luifel komen die rotbeesten op je af. Mijn vriendin wint het altijd: alle muggen verzamelen zich bij haar.
Op de camping gebruiken we een brandende spiraal en die helpt, weliswaar niet optimaal, maar beter is er niet.
Als we naar binnen gaan en te bedde gaan, ben ik altijd even druk met de muggen: onder de luifel ga ik te werk met het campingstofzuigertje. Langs de caravanzijde van de luifel zitten de meeste en met een stofzuigapparaat zijn die heel snel weg. Het scheelt wel als de buitenlamp NIET boven de deur zit, er komen dan minder muggen binnen. In de caravan zuig ik met die machine zoveel mogelijk muggen weg, als ik ze vind. Deet en Autan moet verder ons beschermen. In de vlucht van zo´n mug gebruik ik ook wel een spuitbus haarlak (van mijn vriendin, zelf ben ik kaal) Na 10 á 20 cm vliegen ze niet meer.
Wellicht helpen mijn wapenen tegen muggen anderen.
Er gaat altijd meer goed dan fout !

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Muggen

Bericht door RonvA » zo 5 jul 2020 18:45

Wij houden ten eerste alle horren eigenlijk standaard dicht. Mocht er toch iets binnen komen hebben we Deed bij + een electrische vliegenmepper + zo'n UV lamp op accu. Tot nu toe in NL nog niet echt last gehad van ongedierte.
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Gebruikersavatar
GSAndre
Berichten: 1014
Lid geworden op: ma 19 mar 2012 22:20
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Muggen

Bericht door GSAndre » zo 5 jul 2020 19:44

Tip van een boswachter; Smeer je in met Vaporub thumbup.gif
Kamperen voegt geen jaren aan je leven toe, maar leven aan je jaren !

nerood

Re: Muggen

Bericht door nerood » zo 5 jul 2020 20:12

En een thermacell dan?
Alleen voor buiten!
https://www.thermacell.com/

Gebruikersavatar
RonvA
Berichten: 826
Lid geworden op: za 11 apr 2020 22:39
Contacteer:

Re: Muggen

Bericht door RonvA » zo 5 jul 2020 22:00

Al die apparaten gebruiken volgens mij soort van dezelfde spray, leuk dat er bij die site staat er niks chemisch in zit, tot je zelf googled naar de active ingrediënten.
Allethrin is also highly toxic to fish, bees and cats. ... Like most insect repellent products, it has to be used with caution, but at least it's not directly applied to the skin, its active ingredient has a low toxicity for humans and it does seem to work.
I'll pass ;)
2021 Toyota RAV4 Hybrid AWD Style
2024 Sunlight Cliff 640 adventure edition

Cara-Fan
Berichten: 1320
Lid geworden op: wo 13 jan 2016 13:42
Locatie: Nederland

Re: Muggen

Bericht door Cara-Fan » ma 6 jul 2020 00:01

RE.gif en Deet is wel gezond wou je zeggen.. [aschrik.gif]

Ik gebruik altijd wierrook onder de luifel en de anti teken/muggenspray van de Groene Linde.

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”