4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

ZAPC01
Berichten: 56
Lid geworden op: za 10 aug 2019 08:32

4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door ZAPC01 » za 10 aug 2019 10:46

Hallo,

Wij zijn een gezin met 2 kleine kindjes (2 en 4 jaar) en willen graag een 2e hands Eriba Touring Troll aanschaffen. Wij kiezen voor een Touring aangezien deze lekker smal is, goed rijdbaar zijn, niet te groot zijn en omdat ze er leuk uitzien. Ons budget is max 10-12 K, dus zal een wat oudere caravan worden.

We zoeken een 4 persoons omdat dan de kinderen de komende paar jaar nog bij ons in de caravan kunnen slapen. Als ze iets ouder zijn kunnen ze dan in een apart tentje (of in de voortent).

Ik ben er inmiddels achter dat we een Troll moeten hebben. Deze zijn het grootst (en we zoeken dus voor 4 pers). Niet altijd staat duidelijk of het nou een 3 persoonsversie is of een 4 persoonsvariant. Wel willen we een versie met een WC'tje.

VRAAG: op welke type nr's , versie's indelingen moet ik letten als we bovenstaande specs zoeken (troll, 4 personen, WC)? . Verder heeft iemand ervaringen met 4 personen (2 volwassnen + 2 kinderen) in een Troll?

Tot slot, ik denk ergens in het najaar concreet opzoek te gaan (nov/dec). Vermoedelijk zijn dan de prijzen het best. Eens?

Mvg
San Janssen

blazoen
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 6 mar 2015 14:40

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door blazoen » za 10 aug 2019 11:08

Er is geen enkele Eriba Troll voor 4 personen. Het is eigenlijk een 2 persoonscaravan met de optie om het zitje om te bouwen tot 1 extra bedje.
Dat gaat dus helaas niet lukken of jullie moeten 1 kindje bij jullie in bed nemen. De Troll 542 of Troll 540 met een groot bed (indien max. benut) zou dan wel kunnen.
Wij hebben in het verleden een Trol 530 gehad. Fijne caravan om mee te rijden. Verder van binnen echt te klein om met meer dan 2 te verblijven. Je kunt ook zeker niet met 4 aan het tafeltje zitten. Bij de 540 zou je nog het bed overdag weg kunnen halen en dan daar zitten. Zo gezien is dit de enige die nog overblijft.

aukemuis
Berichten: 254
Lid geworden op: za 16 nov 2013 22:28

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door aukemuis » za 10 aug 2019 11:46

er is toch van Eriba een etagenbett te koop voor de troll
Eriba Moving 540B of Adria Adora 563PK getrokken door een link en co 01

Volvodriver

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door Volvodriver » za 10 aug 2019 12:20

De Troll 550 kan/kon met extra bankverbreding geschikt worden gemaakt voor 4 slaapplekken.
Dit geldt ook voor de Triton 418.

ZAPC01
Berichten: 56
Lid geworden op: za 10 aug 2019 08:32

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door ZAPC01 » za 10 aug 2019 18:31

Dank voor uw reacties. Maar als ik het goed begrijp zijn er geen versies van de Troll met zowel een dubbelslaper voor als een twijfelaar ( ca 120 breed,voor de twee kinderen dan) achter. Ik dacht dit dus..

De troll 550 kan dan mogelijk verbreed worden middel uitklap stukje van bank. Deze heeft dus zitje/ 2e bed in de lengte. Het lijkt er alleen op dat dit alleen nieuwere (duurdere) versies betreft?

Iemand meer info over een stapelbed mogelijkheid? Zoals aulemuis aangeeft? Kan oplossing zijn..

Mvg
SAN

Volvodriver

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door Volvodriver » za 10 aug 2019 18:48

RE.gif
Er waren/zijn "stapelbedjes" te koop die je op de kleine treinzit kan plaatsen. Dat is een stalen frame constructie met een doek waar je op kunt liggen. Geschikt voor kinderen tot 40 kg.
Of dit nog leverbaar is, geen flauw idee.

Edit: Ik vond het UWIS caravanbed. Lijkt mij degelijker dan de eerder genoemde constructie die wij vroeger hadden.

Gebruikersavatar
Nimma
Berichten: 7777
Lid geworden op: zo 1 mei 2005 12:54
Locatie: Old city, young vibe

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door Nimma » za 10 aug 2019 19:20

Er is wel degelijk een extra bed te plaatsen/ te koop. Gezien toen we onze laatste Troll kochten. Blijft dat er dan nog minder ruimte binnen overblijft.
Zal eens even voor je zoeken.

Edit: gevonden: het Uwis bed, staat hierboven al genoemd. Gezien in Lichtenvoorde bij Wisselink.
https://www.wisselinkcaravans.nl/produc ... aravanbed/
Kan er wél makkelijk in- en uitgehaald thumbup.gif
Laatst gewijzigd door Nimma op za 10 aug 2019 19:29, 2 keer totaal gewijzigd.
Toyota RAV4 CVT Executive 2010 & Knaus Silver Selection 450FU 2016 🇺🇦

Gebruikersavatar
Hans met Troll
Berichten: 232
Lid geworden op: di 8 mei 2018 18:48
Locatie: Midden limburg

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door Hans met Troll » za 10 aug 2019 19:25

nou,met kleine kinders gaat het,maar...........wat is met een Odin,die grote broer van die troll
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-eriba-odin/k0 in duitsland staan er welke te koop
Blauwe Trekker,witte Caravan whistle.gif

Gebruikersavatar
stoney33
Berichten: 647
Lid geworden op: do 5 jul 2018 21:33
Locatie: 072

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door stoney33 » za 10 aug 2019 19:44

In onze 530 kun je prima met z'n vieren zitten. Maar wij zijn dan ook niet zo groot

Groet, Rob

Toyota FJ Cruiser en Eriba troll 530

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door PD » za 10 aug 2019 19:53

ZAPC01 schreef:
za 10 aug 2019 10:46
Wij zijn een gezin met 2 kleine kindjes (2 en 4 jaar) en willen graag een 2e hands Eriba Touring Troll aanschaffen. Wij kiezen voor een Touring aangezien deze lekker smal is, goed rijdbaar zijn, niet te groot zijn en omdat ze er leuk uitzien. Ons budget is max 10-12 K, dus zal een wat oudere caravan worden.
Ik zou in jullie geval toch ook eens kijken naar andere, lichte, caravans. Een Troll is nou niet bij uitstek een gezinscaravan; sterker nog wanneer de kids iets groter worden, wordt het allemaal wel heel erg krapjes.

Zo'n kleine caravan vraagt veel romslomp zoals elke avond en ochtend alles ombouwen en bovendien kan er ook geen ruime voortent aan. Mogelijk heb je begin september tijd om naar de Caravan Salon in Dusseldorf te gaan zodat je je kunt orienteren op wat er allemaal mogelijk is. Dan kun je daarna alsnog op zoek naar een gebruikte caravan met een voor jullie praktische indeling.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

poorbeek
Berichten: 245
Lid geworden op: do 13 apr 2017 14:22

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door poorbeek » za 10 aug 2019 20:42

Je kunt ook naar de caravan beurs in Utrecht en wij hebben een Touring 310 erg klein dus en zijn met zijn 3en en dat ging prima. Gaan nu naar een 418 toe voor een grotere zit voor en meer kastruimte. Wij hoeven niet zo nodig een wc. Het is maar wat je zelf wenst. Je kan evt een oudere of nieuwere Eriba huren om te proberen dat hebben wij ook gedaan.

Sent from my VOG-L29 using Tapatalk

Eriba Touring Triton 418, Fortex Explorer, Isabella Shadow, Mini clubman Cooper 1.5

IreneH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 23 mei 2019 19:49

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door IreneH » za 10 aug 2019 21:20

PremiumDiscovery schreef:
za 10 aug 2019 19:53
[ Een Troll is nou niet bij uitstek een gezinscaravan; sterker nog wanneer de kids iets groter worden, wordt het allemaal wel heel erg krapjes.

Zo'n kleine caravan vraagt veel romslomp zoals elke avond en ochtend alles ombouwen en bovendien kan er ook geen ruime voortent aan.
Dit ben ik toch niet helemaal met je eens. Wij hebben 12 jaar lang een Troll 550 gehad. Kids waren 9 en 11 toen we hem kochten, die sliepen in een eigen tentje.
Als voortent hadden we een Unico Verona met voorwand, daar konden we met 8 personen ruim in zitten.
Dus nee, te krap is het geen ogenblik geweest en dat ombouwen is minutenwerk. E.e.a hangt uiteraard wel af hoe je de caravan wilt gebruiken. Voor ons was het slaap-en opbergplaats. Leven deden we buiten en met regen in de voortent.

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door PD » za 10 aug 2019 21:22

RE.gif
Kinderen van 2 en 4 jaar, zoals bij TS, liggen voorlopig nog niet in eigen tentjes knipoog.gif
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

IreneH
Berichten: 73
Lid geworden op: do 23 mei 2019 19:49

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door IreneH » za 10 aug 2019 21:25

RE.gif

Keuze van slaapplaats voor kinderen is uiteraard heel persoonlijk. Wat voor de een goed voelt, moet een ander niet aan denken. Maar wij hadden ze op die leeftijd in een slaaptentje in de voortent liggen en zelf in de caravan met de deur open.

Den Adriaan
Berichten: 803
Lid geworden op: wo 20 sep 2017 18:55
Locatie: Urk

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door Den Adriaan » za 10 aug 2019 21:38

En wij hadden ze gewoon in twee tentjes buiten de caravan.
Al naar gelang ze ouder werden mochten ze verder weg gaan staan.
U gaat het raden........het eindigde dat ze nu de hele wereld rondreizen.

DolomietenJan
Berichten: 95
Lid geworden op: di 2 sep 2008 21:30

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door DolomietenJan » za 10 aug 2019 22:14

Ze bestaan wel degelijk. Een Troll 554 GT. Alleen in 2006 en 2007 geproduceerd. Een Frans bed en een rondzit dat is om te bouwen tot een slaapplaats voor twee kinderen. Een heerlijke caravan. Wij kamperen er nu al tien jaar mee. Zo nu en dan staat er wel een op MP naar nooit lang. Succes met zoeken.

ZAPC01
Berichten: 56
Lid geworden op: za 10 aug 2019 08:32

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door ZAPC01 » zo 11 aug 2019 07:41

Dank allemaal. Allemaal bruikbare reacties!

- zo n Uwis bedje lijkt de oplossing. Kan ik mogelijk zelfs voor een Troll met langslaper kiezen ( ben zelf 184) .

- bij die uwis bedjes staat alleen dat deze overal past. Denk alleen niet boven de 1 pers treinrit in de punt van de caravan ( zoals in veel gevallen bij de troll). Zal dan naar een indeling moeten zoeken met treinzit in lengte.
Zijn dat bepaalde type nr’s?

- ook nog even gezocht naar de 554 gt, voorts niet betaalbaar gevonden. Lijkt een nieuwere serie
De 550 lijkt nog te klein

- ok, zal eens verder kijken buiten Troll om. Maar wil expliciet geen grotere en bredere caravan. M.i is er van andere merken weinig aanbod . En stiekem vind ik
Eriba gewoon een leuk merk..

ZAPC01
Berichten: 56
Lid geworden op: za 10 aug 2019 08:32

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door ZAPC01 » zo 11 aug 2019 07:49

Overigens, ben altijd wel benieuwd naar welke kleinere en smalle caravans (merken+ type ) er naast Eriba zijn.. moet wel betaalbaar zijn.. tips?

Volvodriver

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door Volvodriver » zo 11 aug 2019 09:31

RE.gif
Tja dan kom je op Rapido uit. Ook hefdak caravans. Maar verder?
En ze zijn redelijk schaars en dien ten gevolge ook aan de prijs.

Ohw ja, de Kip Vision is er ook nog. (41T of 41ETD) Maar daar geldt hetzelfde voor: redelijk schaars en dus aan de prijs.

Philmar
Berichten: 835
Lid geworden op: zo 11 dec 2016 16:12

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door Philmar » zo 11 aug 2019 09:41

Kennissen hebben tot de kinderen ( tweeling ) 10 jaar werden gekampeerd met hun Troll 550. Hebben nu een 3 jaar een nieuwe Eriba met stapelbed en kinderen slapen nu liever in tentje.

Philmar

Volvodriver

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door Volvodriver » zo 11 aug 2019 09:55

Enneh....... er zijn hier nu eenmaal mensen die van groot, groter, grootst houden. Dat is hun goed recht. Ikzelf hou ook van een beetje ruimte geef ik toe.
Maar ooit, toen ik nog een heel klein Volvodrivertje was (3, 4, 5 jaar), hadden mijn ouders met 2 kinderen een Kip 320. Daar sliepen wij ook met zijn 4-en in (1 op de omgebouwde kleine dinette, 1 in de "brancard" boven de dinette en mijn ouders op de omgebouwde 4-zits dinette) . Toen mijn jongste broertje werd geboren werd het te klein en kwam de Adria 450. Maar tot die tijd dus 3 jaar een kleinere caravan dan een Troll en dat ging super.

PopupPaul
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 29 aug 2016 21:27

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door PopupPaul » zo 11 aug 2019 11:03

Het zitje van de Troll 550 is ruimer dan de andere modellen. Wij gebruiken het kleine kussen van de bed extensie en dan kan je prima met zijn vieren zitten. Met drie grote kinderen kunnen wij met een krukje op de kop met zijn vijven zitten. Wij hebben een Omnistor luifel. Een dagje regen hou je dan wel uit maar met meer dagen regen wordt het krap.
Het extra bed in de 550 is geloof ik 175cm lang. Dus niet echt voor volwassenen geschikt. Eriba Feeling is ook een alternatief maar natuurlijk geen Retro look.
De oudere Touring van voor 2009 hebben een lager deur. Voor mij 1.90m was dat niet te doen. De nieuwere modellen gaat prima.
Succes met de keuze.
Eriba Feeling 442 2022 (voorheen Touring Troll 550
Passie voor koken: Coleman 2-pits benzine brander en een Skotti Grill.

BertJan
Berichten: 2685
Lid geworden op: ma 18 sep 2006 18:06

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door BertJan » zo 11 aug 2019 11:21

er staan door NL Heen diverse touring, tritons Voor 4 personen met toilet, Zoek op caravans .nl deze hebben we lastige zoek criteria,
Eerst op alle eriba, s daarna max gewicht aanpassen Naar 1200 kg Prijs naar 12500 en aAntal per pagina 42

ZAPC01
Berichten: 56
Lid geworden op: za 10 aug 2019 08:32

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door ZAPC01 » zo 11 aug 2019 14:05

Oja ik zie het. Vreemd, inderdaad ook de Triton kan. Dacht eerst dat alleen de Troll een evt. Optie zou zijn. Dit omdat dit de grootste Touring is
Vraag is even wat meer comfort biedt. Een 3 persoons versie met extra “ophang” stapelbed of gelijk een zgn 4 pers versie

HanK
Berichten: 793
Lid geworden op: vr 27 jan 2012 19:19
Locatie: Einde A9

Re: 4 persoons Eriba Troll, waar naar zoeken?

Bericht door HanK » zo 11 aug 2019 16:08

ZAPC01 schreef:
zo 11 aug 2019 07:49
Overigens, ben altijd wel benieuwd naar welke kleinere en smalle caravans (merken+ type ) er naast Eriba zijn.. moet wel betaalbaar zijn.. tips?
Of een Trigano , zijn er ook in diverse maten
Renault Kangoo II 1.2 TCe en Trigano Silver 310 TDL

Plaats reactie

Terug naar “Eriba”