EZ Wi-FI v5

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

EZ Wi-FI v5

Bericht door fortissimo » wo 22 mei 2019 12:49

Vorig jaar heb ik de EZ Wi-Fi v4 mogen testen en heb ik hier een review geplaatst.
Dit jaar heb ik de kans om v5 te gaan testen.

Vinden jullie het leuk als ik dan weer een review plaats?
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door Paul » wo 22 mei 2019 13:23

Ik ben er wel benieuwd naar, met name de specs.
Is het een soortgelijk ding als de v3 of de v4 ?
En of de 5ghz band beschikbaar is of niet.
Oftewel laat maar doorkomen die review.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

janoniem
Berichten: 3062
Lid geworden op: di 5 mei 2015 21:47

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door janoniem » wo 22 mei 2019 13:39

Ik ben zeer geïnteresseerd in alles wat te maken heeft met WiFi (op de camping).
Kun je een link plaatsen naar de vorige review (zoeken vereist meer posities dan alleen EZ)?
TEC Travelking 510 TE 2002 | Unico Torino | Truma SR version 2 | YT 55Ah | CTEK MXS 5.0 | Mazda CX-5 benzine handgeschakeld 2019

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door fortissimo » wo 22 mei 2019 13:45

Dit is het vorige draadje over de V4 en V4 Lite viewtopic.php?f=65&t=34592

In het mailtje wat ik heb gekregen zag ik staan dat de V5 een paar dingen heeft waar mensen vaak om gevraagd hebben, dus ik hoop dat ik hem snel kan gaan reviewen.
Ik zeg nog maar niet wat ik in het mailtje heb zien staan maar ik ben blij verrast dat de 5 niet alleen in het versienummer terugkomt ;)
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door RichTrip » wo 22 mei 2019 14:23

De specs zien er inderdaad veelbelovend uit thumbup.gif

Ben zeer benieuwd of de V5 het (nog) beter doet dan de V4. De V4 heeft afgelopen meivakantie in Frankrijk twee weken goed zijn best mogen doen. Gewoon via de KPN app Nederlandse televisie gekeken m.b.v. de Chromecast dongle. Chromecast dongle was via WiFi verbonden met de V4. Mijn GSM met de KPN app erop ook. Ging perfect, af en toe even de V4 moeten resetten, maar wellicht had het ook te maken met de internet infrastructuur op de camping.

Ook via de laptop Ziggo F1 gekeken, waarbij de laptop ook met de V4 verbonden was.
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

tanker
Berichten: 19
Lid geworden op: za 19 aug 2017 11:40
Locatie: Elst (gld)

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door tanker » wo 22 mei 2019 16:46

Ik wil dit ook wel volgen, ik twijfel nog steeds of ik tv in de caravan wil hebben.
Ford Kuga 206pk Home Car 470

Gebruikersavatar
RichTrip
Berichten: 1886
Lid geworden op: ma 12 mei 2014 13:56

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door RichTrip » wo 22 mei 2019 17:19

Het is niet alleen voor TV. Wij gebruiken op vakantie 4x een GSM en 1x een laptop. Het feit dat ik met 1 (al dan niet betaald) account klaar ben, dat is echt super handig. En (gratis) WiFi op de camping vereist vaak opnieuw inloggen. Dat is dan met de V4/V5 verleden tijd. Je kunt zelfs een inactivity watchdog (keep alive) instellen, zodat de V4 niet automatisch wordt uitgelogd bij inactiviteit.

Maar het is uiteraard niet altijd hosanna. Vooral in de zomer is de aangeboden WiFi op de camping vaak overbelast. Daar helpt dan de V4/V5 niet tegen om snellere WiFi te krijgen. Vorig jaar zomer op beide campings pech, geen WiFi dekking op de kampeerplek......... :(
Kip Grey Line Special 47 TRZ 2003 + (Kip) Walker Vario Easy Door voortent i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk

Coen70
Berichten: 43
Lid geworden op: di 25 mar 2014 10:24

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door Coen70 » do 30 mei 2019 19:01

Ziet er goed uit! Ik gebruik nu V4 en ben tevreden. Maar vooral de functie om bijvoorbeeld de 4G op je telefoon te delen vind ik een interessante nieuwe feature. Ik hoop dat een aantal voordelen via een update ook op V4 beschikbaar komen. IK ben benieuwd naar je testresultaten.
Ford Galaxy 1.6 Ecoboost met Burstner Belcanto 490TK en Kampa Club air 390 all-season voortent

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door fortissimo » za 1 jun 2019 14:39

De V5 is gisteren ontvangen en ik kan er nu even mee spelen.
Het eerste verslag volgt binnenkort.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door Paul » za 1 jun 2019 14:46

Ik ben benieuwd, laatst even de specs zitten bekijken en dit zou voor mij de potentiële opvolger van de tube-u en R36 kunnen zijn.
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door fortissimo » za 1 jun 2019 17:32

Ruim een jaar geleden had ik de EZHotspot v4 getest.
Een paar weken geleden kreeg ik van EZWiFi de vraag of ik voor hen de nieuwste versie van hun EZHotspot wilde testen. In ruil hiervoor kreeg ik deze set gratis opgestuurd.

Omdat ik de beroerdste niet ben, wilde ik dit wel voor ze doen.
Het feit dat ik gek ben op hebbedingetjes en gadgets heeft hier natuurlijk helemaal niets mee te maken whistle.gif

Bij ontvangst van het pakket viel mij direct op dat op de doos informatie voor zowel v4 als v5 stond.
Dit is in mijn ogen een goede zaak, zo kan een verpakking eenvoudig gebruikt worden voor verschillende producten. Dit is niet alleen een besparing voor de fabrikant, maar ook voor het milieu. Op de sticker met serienummer ed. staat vervolgens vermeld om welke versie het gaat.

De verpakking is verder een standaard doos met daarin enkele vakken waar de apparatuur in ligt.
Hierin zit alles weer separaat verpakt in plastic. Milieutechnisch zou dat denk ik tegenwoordig ook wel anders kunnen.
Ik ben geen milieufanaticus, maar het valt me op dat veel fabrikanten tegenwoordig met binddraadjes, elastiekjes of (beter) met klittenband werken.

Inhoud
Wat zit er dan allemaal in de doos?
1x Hotspot Extender
1x adapter 12 V met in-/uitschakelaar
1x adapter 230 V
4x omnidirectionele dual-band antenne 5 dBI met R-SMA aansluiting
1x omnidirectionele 5 GHz antenne 8 dBI met R-SMA aansluiting aan kabel (3m) met 1x M5-draad aan de onderzijde en 1x M5-draad aan de zijkant
1x omnidirectionele 2.4 GHz antenne 8 dBI met R-SMA aansluiting aan kabel (3m) met 1x M5-draad aan de onderzijde en 1x M5-draad aan de zijkant
2x zuignap met M5-draad
4x rubberen plakvoetjes om onder de Hotspot Extender te plakken

De oplettende lezer is het al opgevallen.
Er zitten dual-band én een 5 GHz antenne bij!

Hiernaast zaten er ook nog 2 klemmen in de omdoos die je met een snel klem aan een tentstok kan bevestigen.
Aan deze klem zit een beweegbare kop met een schroefdraad voor een camera (1/4").
Op dit schroefdraad zit vervolgens een adapter geschroefd met een stuk M5-draad dat weer in de 8 dBI-antenne's past.
Ik weet niet of het opzet is of niet, maar dit schroefdraad blijft 1 cm uitsteken nadat het in de antenne is gedraaid.

Deze schroef kan trouwens uit zijn houder worden gedraaid waarbij de achterzijde zelf ook een 1/4" draad heeft.
Je zou dus in theorie de schroef onderin je camera kunnen schroeven en er een antenne aan kunnen hangen (nuttig? ik denk het niet ;)).

Persoonlijk ben ik erg blij met deze klemmen.
Bij het gebruik van V4 vond ik de bevestigingsmethoden buiten de caravan niet geweldig.
De zuignap plakte niet goed op het (ietwat) bollende raam, de magneten hadden geen grip en verder kon ik niet komen.
Deze klemmen kan ik aan de middelste staander van mijn voortent monteren op de plek waar vroeger de V3 hing.
Misschien dat ze deze klemmen hebben bijgeleverd n.a.v. mijn review want ik zie ze als losse accessoires op de site staan en niet als standaard onderdeel van het pakket.

Om het geheel weer passend in de doos te krijgen is toch lastig, het plastic eromheen zorgde ervoor dat alles lekker compact bleef.
De 2 klemmen kunnen er zelf niet bij.
De maten van de doos zijn 32 x 23 x 6,5 cm.
Het gewicht is ca. 1,45 kg, met de 2 klemmen er bij is het gewicht ca 1,66 kg.

Ter vergelijk.
De V4 (XXL) die ik vorige keer kreeg zat in een aluminium koffertje van 32 x 23 x 8 cm en weegt ca. 1,83 kg.
Bij die versie zaten ook nog een magnetisch voetje met M5-draad, magnetisch voetje met 3 m RG174-kabel en een 12 dBI directionele antenne met R-SMA aansluiting.
Aangezien de aansluitingen standaard zijn en er op de V5 ook een 2.4 GHz aansluiting zit is het vrij eenvoudig om deze spullen op de V5 aan te sluiten.

Ik zag nu trouwens op de website zelf ook alle accessoires staan om los te bestellen, dat was vorige keer niet het geval.

De Hotspot Extender
Is de Hotspot Extender erg veranderd t.o.v. V4?
Op het eerste gezicht lijkt het om dezelfde kast te gaan.
Kijk je wat verder dan zie je een paar verschillen.
Aan de achterzijde zit een tweede USB-poort en de WAN-aansluiting is verplaatst naar de 5e i.p.v. de 1e positie.
Aan beide zijkanten zitten nu 2 R-SMA aansluitingen. Aan de linkerkant 2.4 GHz en aan de rechterkant 5 GHz (aangeduidt met 5.8G).

De verbindingen
Volgens de informatie op de website kan je met de V5 tegelijk met 2 verschillende Wi-Fi netwerken verbinden, zowel op 2.4 als op 5 GHz.
Hiernaast kan je ook 2 3/4G-dongles in de USB-poorten stoppen en zou je 5 apparaten via de netwerkpoorten aan kunnen sluiten (waarbij de WAN-poort ook als LAN-poort gebruikt kan worden).

Technische gegevens
Ik ben voor de technische gegevens een beetje lui en neem dit over van de website.
Wireless
  • 802.11bgn, 2T2R 300Mbps MIMO Technology
  • 802.11ac, 2T2R 867Mbps MIMO Technology

Interface
  • 1 x 10/100/1000 Mbps auto Negotiation WAN Port
  • 4 x 10/100/1000 Mbps auto Negotiation LAN Ports
  • 1 x Reset Button
  • 2 x USB 2.0 Ports


LED Display
  • Built-in Single Display (Green & Blue)

Power
  • DC 12V/1.5A
  • Consumption 12watts peak

Casing Characteristics
  • 198mm X 128mm X 27mm
  • 660 grams
  • Aluminum Alloy Matt Black (powder-coated)
  • 2 x mounting positions 168mm (center to center)

Operating Environment
  • Working Temperature : 0°C~55°C
  • Storage temperature: -40°C to 70°C
  • Working Humidity: 5%~95% RH Non Condensing
  • Storage Humidity: 5%~95% RH Non Condensing
Het testen
Ik heb getest met mijn Samsung S8+ met Android 9.
Mijn router is een ASUS RT-AC3200 met tri-band smart connect.
Dit laatste houdt in dat ik slechts 1 SSID heb voor zowel 2.4 GHz als 2x 5 GHz, de router selecteert automatisch welke verbinding je nodig hebt. Dit is direct een leuke test voor de V5 om te zien welke verbinding ik daar krijg/kan kiezen.

Ik heb de V5 in een houten blokhut op zo'n 11 meter van de router geplaatst en zit zelf naast de router te testen.

Het verbinden gaat eenvoudig.
Zoek naar netwerken, klik op het netwerk dat begint met jouw code (EZ@....) en vul het wachtwoord in dat onderop de V5 en de doos staat.
Direct na het verbinden opent er een inlogscherm van de V5 en kan je hem gaan configureren.
De software oogt hetzelfde als die voor de V3 en de V4 met grote blauwe knoppen.

Klik op 'Scannen naar netwerken' en het spel gaat van start.
Eerste opvallende wijziging aan de software is dat er nu pop-up hulpteksten zijn, helaas zijn niet alle teksten vertaald en zie je soms Nederlandse en soms Engelse teksten staan op 1 pagina. Je kan de pop-ups uitschakelen en dan staan de helpteksten onderaan de pagina. In beide gevallen kan je ze wegklikken.

In het netwerk keuzescherm zie ik nu naast SSID's, sterkte en slotje ook het kanaal staan.
Bij de V4 kan ik ook kiezen voor 'Scannen Publiek Hotspots' en 'Scannen Privenetwerken', nu alleen nog maar voor alle netwerken.
Deze laatste had ik nog nooit gebruikt, maar is wel veel gebruikersvriendelijker. Ook lijkt mij deze noodzakelijker omdat je anders niet kan zien of je voor 2.4 GHz of 5 GHz kiest.

Ik zie mijn eigen netwerk voorbij komen op kanaal 2, 36 en 100. De laatste 2 zijn op 5 GHz.
Ik zie helaas geen sortering terug op deze pagina.
Het zou fijn zijn als je op SSID of op signaal sterkte kon sorteren.
Nu lijkt alles willekeurig weergegeven te zijn.

Bij het verbinden zie je weer alle gegevens van het gekozen netwerk en het MAC-adres van de verbinding.
Het invullen van het wachtwoord is helaas in een veld dat de ingevoerde tekens niet verbergt. Het wachtwoord is dus voor iedereen zichtbaar. Let bij het gebruik van een mobiel toestel goed op het feit dat vaak de eerste letter automatisch als hoofdletter wordt ingevoerd. Dit ligt niet aan de software van de V5 maar aan je toestel.

Na het invoeren van mijn gegevens leek ik verbonden te zijn via de V5, maar ik kreeg de melding dat internet niet beschikbaar was.
Toen ik naar de portal ging kreeg ik ook een melding dat ik een verkeerd IP-adres had.
Ik heb dit ook nog getest met V4 en hier gebeurde exact het zelfde.
Dit is geen fout in de software maar ligt aan mijn toestel.
Het lijkt er op dat mijn toestel automatisch data verkeer over 4G stuurt als de Wi-Fi geen internetverbinding heeft, uitschakelen van 4G was hierbij de oplossing.

Net als bij de voorgaande versie zijn de extra opties nog aanwezig.
Bijv. het aansluiten op een Tor-netwerk, verbinden als OpenVPN client, openstellen als OpenVPN server en verbinden met PPtP/L2tP.
Ook kan je je verbinding delen als gast Wi-Fi.

Een optie die misschien leuk is met kinderen (of voor jezelf) is dat je via de USB-poort bestanden kan delen. Stop er een USB-stick of harde schijf in en je kan filmpjes bekijken.

Conclusie (tot nu toe ;))
De software ziet er iets beter uit en voelt ook sneller aan. Dit hoeft geen direct gevolg van de V5 te zijn aangezien die voor de V4 ook vernieuwd is. Maar als ik kijk binnen de V4 dan zie ik items staan waarbij vermeld staat dat die specifiek voor de V5 gelden. Dus het lijkt er op dat ze beide versies tegelijk hebben vernieuwd.

Betere snelheden zijn haalbaar. 5 GHz draadloos en 1 GB bedraad.
Of dit op de camping werkbaar zal zijn weet ik nog niet, maar voor andere situaties (bijv. thuis) speelt dit wel mee.

De externe beugels zijn voor mij een groot pluspunt. Nu kan er een antenne in de tent worden opgehangen.

De snelheid (zowel op 2.4 als op 5 GHz) t.o.v. de normale verbinding is niet optimaal, maar dat schijnt normaal te zijn bij repeaters. Daar komt ook nog bij dat er i.t.t. op de camping de routerantenne niet vrij staat en dat de EZ HotSpot achter hout staat met de zwakste antennes.

Een groot verbeterpunt dat nog moet worden uitgevoerd in de software vind ik het kunnen sorteren op SSID en signaalsterkte.

Het testen op de camping zal (helaas) pas in de zomervakantie plaatsvinden.
Bijlagen
zijkant v5 v4 2.4 GHz.jpg
zijkant v5 v4 2.4 GHz.jpg (159.21 KiB) 5376 keer bekeken
achterzijde v5 v4.jpg
achterzijde v5 v4.jpg (96.17 KiB) 5376 keer bekeken
voorzijde v5 v4.jpg
voorzijde v5 v4.jpg (98.12 KiB) 5376 keer bekeken
Laatst gewijzigd door fortissimo op za 1 jun 2019 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door fortissimo » za 1 jun 2019 17:34

Nog een paar foto's (het lukt me niet om ze allemaal in 1 bericht te plaatsen)
Bijlagen
pakket.jpg
pakket.jpg (297.21 KiB) 5376 keer bekeken
zijkant v5 v4 5 GHz.jpg
zijkant v5 v4 5 GHz.jpg (53.4 KiB) 5376 keer bekeken
onderzijde.jpg
onderzijde.jpg (168.13 KiB) 5376 keer bekeken
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door fortissimo » za 1 jun 2019 17:35

nog meer foto's
Bijlagen
klem zonder adapter.jpg
klem adapter los.jpg
klem met adapter.jpg
klem met adapter.jpg (331.64 KiB) 5377 keer bekeken
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door fortissimo » za 1 jun 2019 17:35

en nog meer foto's
Bijlagen
8dbi antennes 5ghz 2.4ghz.jpg
5dbi dualband.jpg
schroefdraad.jpg
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door fortissimo » za 1 jun 2019 17:36

Ben ik er al?
Bijlagen
doos inhoud.jpg
doos inhoud.jpg (102.59 KiB) 5374 keer bekeken
doos achterzijde.jpg
doos achterzijde.jpg (287.98 KiB) 5374 keer bekeken
doos gegevens.jpg
doos gegevens.jpg (110.47 KiB) 5374 keer bekeken
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door fortissimo » za 1 jun 2019 17:37

En de laatste...hè hè ;)
Bijlagen
doos voorzijde.jpg
doos voorzijde.jpg (238.12 KiB) 5377 keer bekeken
in doos.jpg
in doos.jpg (247.91 KiB) 5377 keer bekeken
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 3508
Lid geworden op: za 2 aug 2014 21:09

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door Paul » za 1 jun 2019 17:42

Je schrijft dat de snelheid niet optimaal is, wat blijft er over van je originele snelheid ?
BMW 540i X-Drive M-Sport touring (2018) -> Fendt Diamant 560SF (2022)

Re di Coppi
Berichten: 1439
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door Re di Coppi » za 1 jun 2019 17:48

dit ziet er wel interessant uit. Compacter dan de R36 en 5gHz
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door fortissimo » za 1 jun 2019 18:04

pvaken schreef:
za 1 jun 2019 17:42
Je schrijft dat de snelheid niet optimaal is, wat blijft er over van je originele snelheid ?
De snelheid verschilde per meting, maar dat is in huis op mijn eigen router ook zo.
De ene keer heb ik 500 Mbps en de andere keer 200 Mbps (5 GHz)

Getest met V4 (2.4 GHz) : 26 Mbps (binnenshuis, 3 meter van router en mij af)
Getest met V5 (5 GHz) 4 metingen : 12, 60, 60, 12 Mbps (V5 in houten blokhut, 11 meter van router en mij af, waarbij de buitendeur dicht was.
Getest met V5 (2.4 GHz) : 15 Mbps
Ik heb deze snelheden gemeten met de android-app 'Meteor'.
Deze app heeft de verbinding 4x 'Very Good' en 1x 'Awesome' gegeven.

Ik ben benieuwd wat de snelheid op de camping zal zijn tijdens het hoogseizoen.
Voorgaande jaren kwam die aardig overeen met de aanboden snelheden.
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door iemand » za 1 jun 2019 21:09

Tja.. dat je nou niet op de camping staat... ik wel.
Zal ik hem dan maar verder voor je testen whistle.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door fortissimo » zo 2 jun 2019 13:53

RE.gif

Alleen het feit dat je op de camping staat al boos.gif

awhoea.gif
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

iemand
Berichten: 5225
Lid geworden op: za 2 mei 2015 12:23
Contacteer:

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door iemand » zo 2 jun 2019 14:49

Hele middag al in de stoel.... whistle.gif
maar nog niets te testen .... scratch.gif
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door vikingpirate » zo 2 jun 2019 14:51

Leuk spul allemaal maar het kan allemaal veel goedkoper en veel sneller dan dit dure apparaat.

Neem 2 router 1 met DDWRT en de andere met originele firmware.

Router 1 met DDWRT erop ontvangt het Wifi signaal van de Camping ( even als voorbeeld) instellen als DHCP (Linksys E2000)
Router 2 verbind je met Utp kabel met poort 1 van router 1, en deze daar maak je een eigen Wifi netwerk met eigen paswoord klaar. (DHCP uit zetten dat doet router 1) Linksys X3500

Klaar
Check hier een of jou oude router ondersteund word voor een gratis DDWRT firmware.

https://dd-wrt.com/support/router-database/

Je kan met oude B/G/N router hogere snelheden halen dan dit model.

Mijn test kwam uit op 45Mb op 2.4 ghz
en de 5 GHZ op 66MB
Getest thuis op mijn eigen netwerk van Ziggo met 250 MB lijn.
Thuis haal ik de zelfde snelheden op mijn tablet zonder tussen komst van deze twee routers.
Nu heb ik twee router gedaan omdat het wat zwaarder werkt om een Virtual netwerk erbij te doen op de wat oudere 1 Gig routers.
Trekker met sleurhut

Gebruikersavatar
fortissimo
Berichten: 1200
Lid geworden op: vr 3 aug 2012 22:21

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door fortissimo » zo 2 jun 2019 20:27

RE.gif
Dat werkt goed bij een open verbinding, maar niet als je een verbinding hebt waar je met een code per apparaat op een website moet inloggen.
Althans dat is mijn ervaring ;)
Caravelair Ambiance Style 470 (2010) + Honda Accord Tourer (2008)
AfbeeldingAfbeelding

vikingpirate
Berichten: 1074
Lid geworden op: ma 24 okt 2011 15:54
Locatie: Ergens waar mijn huis staat

Re: EZ Wi-FI v5

Bericht door vikingpirate » zo 2 jun 2019 22:24

RE.gif

Helaas klopt jouw verhaal niet.

Namelijk in DDWRT werkt het protocol het zelfde als een Alfa R36, je kan alles zelf kiezen dat is juist het mooie van DDWRT firmware.
Screenshots_2019-06-02-22-28-04.png

Even voorbeeld van internet alleen heb ik achter mijn DDWRT router een tweede staan die alleen wifi uitzend. Omdat ik wat oudere routers gebruik,
Je steld je eerste router in als repeater.
Screenshots_2019-06-02-22-31-15.png
En bij wirelles security kies je de zelfde wachtwoord inscriptie manier als het ontvangen camping wifi signaal , net zoals bij de Alfa R36, allen gaat deze combi veel sneller.
Trekker met sleurhut

Plaats reactie

Terug naar “Radio, TV, Internet, Wi-Fi”