C'Go

Re di Coppi
Berichten: 1439
Lid geworden op: do 19 sep 2013 09:47

Re: C'Go

Bericht door Re di Coppi » ma 15 jan 2018 21:24

Bij ons hetzelfde, ook wij hebben voor een stapelbed gekozen en een vastbed voor ons. Geen gedoe met ombouwen. En als de kids in een tent willen gaan slepen, verkopen we de hut. Precies zoals PD zegt!
V60, Fendt Saphir 510 TFK

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: C'Go

Bericht door Micky » di 16 jan 2018 17:48

_Jeroen_ schreef:RE.gif

Puur persoonlijk!

Niet iedereen heeft de financiële middelen om na 5 jaar weer een andere caravan aan te schaffen. Wij gaan voor de lange termijn en daarom o.a niet voor een stapelbed.
Niet iedereen heeft de "behoefte" om na 5 jaar een andere caravan aan te schaffen, ik persoonlijk vind het ronduit doodzonde van mijn geld ook al zijn wij fanatieke kampeerders mrgreen.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Gebruikersavatar
4Motion
Berichten: 891
Lid geworden op: wo 13 sep 2017 19:58

Re: C'Go

Bericht door 4Motion » di 9 okt 2018 20:21

Burgelijk schreef:
ma 7 mar 2016 19:44
Nu heb ik eindelijk een tv-steun geplaatst in de C'go blij.gif
Had het besproken met de dealer en tot de conclusie gekomen dat het korte tussenmuurtje tussen het bed en de treinzit het beste plekje zou zijn. Aan tafel kan je tv kijken en als we in bed liggen.
Nu had de dealer wel steunen maar tegen een enorm bedrag. Hij waarschuwde wel dat de muur niet massief is en dat gewicht plus trillen tijdens het rijden en erg belastend kan zijn voor het stukje muur.
Uiteindelijk voor een paar tientjes een afneembare tv-steun gevonden. Aan weerszijde een plaatje hout verlijmd op kleur en exacte het formaat van de bevestiging. Bevestiging aan de kant van de treinzit gedaan zodat de andere kant achter het sier-gordijntje wegvalt.
De steun heeft drie scharnierpunten en kan gekanteld worden... mogelijkheden genoeg om tijdens het slechte weer in het voorseizoen gezellig een filmpje te kunnen kijken thumbup.gif

Zien we op de foto's ook nog eens de nieuwe stopcontacten! Twee stopcontacten en tussenin en de kabelaansluiting van de tv die van buitenaf erin moet.
Mooie oplossing met de TV beugel op deze plek! Ik ben momenteel aan het rondkijken om in onze CGO 495 ook een televisie op te hangen.
Mag ik vragen waarom jullie de tv niet bevestigd hebben aan de overzijde met de bestaande aansluitingen?
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2023

Jeroentje
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 15 nov 2015 08:42
Locatie: Eindhoven

Re: C'Go

Bericht door Jeroentje » di 13 nov 2018 18:27

Na 3 seizoenen met de 495FR word ie ingeruild . Het was een prima caravan. En komt een Dethleffs Generation 515ER voor terug. Waarom?. Enkele bedden, brede instap, combi4 enz..... ook een moderne uitstraling.
Volvo V60 Cross Country D4 , Dethleffs Generation 515ER, truma avento comfort, thule 6200, Enduro 305.

peter stupers
Berichten: 92
Lid geworden op: ma 14 feb 2011 21:18

Re: C'Go

Bericht door peter stupers » do 10 jan 2019 16:07

Ben al effe niet op forum geweest, kamperen nu enkele jaren met onze GO-Dethleffs en zijn er erg over tevreden, de bedden slapen als een tierelier.
Lekker zo 2 aparte bedden met een loopgangetje ertussen, niemand die wakker wordt als je er 's-nachts eens een keertje eruit moet.
Super tevreden. Hangt ook lekker achter onze Dacia Duster.
Groeten uit Tilburg. Peter.

dieselll
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 aug 2015 23:03
Locatie: Ridderkerk

Re: C'Go

Bericht door dieselll » za 2 feb 2019 21:13

Goedendag,

ik ben vandaag naar een dealer geweest en heb een offerte laten opmaken voor een C'go 495 QSK.

toen ik zei dat de inruil van mijn caravan te laag was, vroeg ik om de korting zonder inruil.

hierop had de verkoper slechts 300 euro als korting in petto.
wat is jullie ervaring ? hoeveel marge kan een verkoper weg geven aan de klant ?

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: C'Go

Bericht door PD » za 2 feb 2019 21:17

RE.gif
Op de kale catalogusprijs is 5 tot 10 % mogelijk; op accessoires geven ze dan veelal geen korting.

Elke verkoper benadert dit weer anders; soms krijg je minder korting maar dan weer accessoires "gratis"... de 5-10% is een prima graadmeter.
Omdat echter de 2e hands markt wat onder hoogspanning staat, proberen ze waarschijnlijk je oude caravan toch binnen te harken...
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

dieselll
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 aug 2015 23:03
Locatie: Ridderkerk

Re: C'Go

Bericht door dieselll » za 2 feb 2019 21:52

RE.gif

thanx !! zal dit volgende week meenemen in de 'bespreking' thumbup.gif

Techn
Berichten: 1117
Lid geworden op: di 9 jan 2018 21:26

Re: C'Go

Bericht door Techn » zo 3 feb 2019 09:18

Wat was het inruilbedrag?
Er zal volgens mij toch een beetje verband met elkaar moeten zijn?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: C'Go

Bericht door PD » zo 3 feb 2019 09:42

RE.gif
Nee, dat staat er los van want het gaat om korting zonder inruil.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: C'Go

Bericht door Chris » zo 3 feb 2019 10:09

Ik heb in 2012 veel korting bedongen op onze toen nieuwe Hobby bestelling.
Dat heb ik later wel moeten bekopen denk ik, de after sales service was werkelijk hopeloos.
Garantieklachten werden zo goed als niet opgelost, en de snelheid van handelen bij die dealer was werkelijk schandalig traag.
Korting heeft dus wel 2 kanten.... vergeet dat niet.
Bedongen korting op de caravan was toen 13%, alle bijkomende zaken kreeg ik 0% ...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Gebruikersavatar
Carnavalswiertz
Berichten: 1733
Lid geworden op: zo 22 nov 2015 12:19

Re: C'Go

Bericht door Carnavalswiertz » zo 3 feb 2019 10:13

Ik heb bij aanschaf van nieuwe LMC, na inhalen 2e offerte bij een (Duitse) handelaar, ook een kleine 13% korting gekregen. Service daarna is altijd goed geweest.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Volvo V60 PHEV diesel met 283 pk/640 Nm / LMC 522K met ATC / Thule 6200 Omnistar / Truma XT mover

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 23386
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: C'Go

Bericht door PD » zo 3 feb 2019 10:20

RE.gif
Een korting van 13 % hoor je inderdaad nogal eens in Duitsland; enig nadeel is dat je voor de garantie dan telkens "op vakantie" moet knipoog.gif

Op dit moment lijkt in NL vooral het tijdig kunnen leveren een issue, waardoor de korting al snel stokt bij ca. 8 % al zullen er best dealers zijn die dieper gaan, mogelijk met een voorraadmodel. In dat laatste geval ben je dan wel aangewezen op de door de dealer gekozen fabrieksopties en is bijv. een nog bij te bestellen vloerverwarming niet mogelijk.
Laatst gewijzigd door PD op zo 3 feb 2019 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Fendt Brillant 650 TF (2018), Land Rover Discovery-5 HSE 3.0 TDV6 Black Edition (2018)

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: C'Go

Bericht door Jan van Vijven » zo 3 feb 2019 10:24

Chris schreef:Ik heb in 2012 veel korting bedongen op onze toen nieuwe Hobby bestelling.
Dat heb ik later wel moeten bekopen denk ik, de after sales service was werkelijk hopeloos.
Garantieklachten werden zo goed als niet opgelost, en de snelheid van handelen bij die dealer was werkelijk schandalig traag.
Korting heeft dus wel 2 kanten.... vergeet dat niet.
Bedongen korting op de caravan was toen 13%, alle bijkomende zaken kreeg ik 0% ...
Korting en garantie staan helemaal los van elkaar, een slechte dealer blijft een slechte dealer ongeacht de bedongen korting!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

dieselll
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 aug 2015 23:03
Locatie: Ridderkerk

Re: C'Go

Bericht door dieselll » zo 3 feb 2019 10:48

Bedankt voor de info allemaal. Heb inmiddels een mailtje gestuurd naar een dealer voorbij de Grens in Nijmegen. Eens kijken wat ze aanbieden.

workel

Re: C'Go

Bericht door workel » zo 3 feb 2019 12:02

Zo..........die verkoper heeft je wel heel serieus genomen, snapt het ff niet of beleid van het bedrijf kan ook.

Mijn advies stuur ff mail naar alle Dethleffs dealers in NL voor een prijs opgave zonder inruil, daar zal zeker een aantrekkelijke korting bij zitten.

In Oktober 2014 naast de (nieuwe voorraad) caravan een bod gedaan en die is geaccepteerd, 14% korting. Wetende dat de markt in mijn beleving anders was dan heden ten dagen. Caravan in 2017 ingeruild en heb er uiteindelijk € 250 meer voor gekregen dan ik ervoor betaald heb.

Ik zou geen moeite hebben om een caravan uit Duitsland te halen mits de korting aantrekkelijker is dan in NL. Hoe vaak heb je garantie gevallen die niet opgelost kunnen worden middels de afstand. Wellicht kun je dit vast leggen. Er is altijd een optie om op de terugweg van je vakantie de caravan achter te laten wij de Duitse dealer.

Succes met je aanschaf, zeer benieuwd hoe zich dit ontwikkeld.

Techn
Berichten: 1117
Lid geworden op: di 9 jan 2018 21:26

Re: C'Go

Bericht door Techn » zo 3 feb 2019 13:27

PremiumDiscovery schreef:RE.gif
Nee, dat staat er los van want het gaat om korting zonder inruil.
Dat weet ik ook wel maar het zal toch niet zover uit elkaar liggen toch ??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 35854
Lid geworden op: zo 12 feb 2012 16:48
Locatie: Hillegom

Re: C'Go

Bericht door Chris » zo 3 feb 2019 15:11

Jan van Vijven schreef:
zo 3 feb 2019 10:24
Chris schreef:Ik heb in 2012 veel korting bedongen op onze toen nieuwe Hobby bestelling.
Dat heb ik later wel moeten bekopen denk ik, de after sales service was werkelijk hopeloos.
Garantieklachten werden zo goed als niet opgelost, en de snelheid van handelen bij die dealer was werkelijk schandalig traag.
Korting heeft dus wel 2 kanten.... vergeet dat niet.
Bedongen korting op de caravan was toen 13%, alle bijkomende zaken kreeg ik 0% ...
Korting en garantie staan helemaal los van elkaar, een slechte dealer blijft een slechte dealer ongeacht de bedongen korting!
Dat vraag ik me toch echt sterk af Jan.
Het kwam echt over van... "Jij hebt het hier verspeeld...we doen niks meer voor jou.."
Ze hebben het ook heel bont gemaakt hoor... het verhaal van de kromme deur welke wel vergoed kon worden, maar de opgeplakte sticker die ik zelf moest betalen, was wel het toppunt...
Die opgeplakte sticker mankeerde niks, dus niet vergoed... te gek voor woorden... stom.gif
of, 6x de verkeerde gasveer voor de disselbakklep leveren... stom.gif
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Maar, idd, die dealer ziet mij niet meer terug.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Ferdi

C'Go

Bericht door Ferdi » zo 3 feb 2019 15:21

Ik kreeg bij de vraag welke korting ik krijg zonder inruil. Men zei bij de Adria dealer in D, 10% over de totaalsom, zonder dat ik het mes op de keel had gezet.
Binnen 10 minuten buiten met de deal op zak.
Service en garantie gaan we in maart ervaren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Jan van Vijven
Moderator
Berichten: 16221
Lid geworden op: wo 16 aug 2006 22:01
Locatie: In de buurt van Bartje.
Contacteer:

Re: C'Go

Bericht door Jan van Vijven » ma 4 feb 2019 06:39

Chris schreef:
Dat vraag ik me toch echt sterk af Jan.
Het kwam echt over van... "Jij hebt het hier verspeeld...we doen niks meer voor jou..".
Jij hebt niets verspeeld, hij heeft een klant verspeeld!
Jullie zijn samen tot een deal gekomen, niemand is gedwongen deze te accepteren.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Land Rover Discovery Sport R-Dynamic SE P300e (309 PK 540 NM) (2023)
Adria Action 391 LH (2023)

dieselll
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 aug 2015 23:03
Locatie: Ridderkerk

Re: C'Go

Bericht door dieselll » zo 3 mar 2019 16:32

Allemaal bedankt voor de reacties ! Inmiddels hebben wij een C'Go aangeschaft ! Over 7 weken zijn wij de troste eigenaren van de nieuwe C'Go Up !
Hij is aangeschaft bij Cor Melissant in Dirksland. Dit is niet ver van waar wij wonen. Daar had Theo een mooie prijs gemaakt voor de 495 QSK, maar na het aanhoren van onze wensen en situatie stelde hij voor om na te denken over de Up. Na even wikken en wegen zijn wij overtuigd van dit nieuwe model en van de iets hogere prijs hiervan. Ik kan iedereen adviseren om hier eens te praten voor een volgende caravan. Ze hebben ook mooie occasions staan.

De eerste aanbieder (ook vlak bij onze woonplaats) bleef bij de korting van iets meer van 300 euro. Dit terwijl er meerdere aanbieders ruim 1000 euro of meer weggaven bij de eerste aanbieding.
De aanbieding uit Duitsland kwam via een dealer in Muhlheim. Ze geven een redelijke korting op de iets lagere brutoprijs. Wel moeten zij afleverkosten doorbelasten voor transport uit de fabriek. Dit kennen wij in NL niet. Ook is de montage van bijvoorbeeld een mover enorm duur. Al met al hadden we hier een paar honderd euro kunnen besparen, maar dan moest de mover in NL achteraf worden ingebouwd. Dit vonden wij niet prettig voor de garantie. Ook voor een afleverpuntje zouden we terug moeten naar Muhlheim en dat is ook niet fijn.

symfo
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 3 mei 2019 16:49

Re: C'Go

Bericht door symfo » vr 3 mei 2019 18:06

Ook wij hebben een c'go aangeschaft.( 495FR) Na 16 jaar de camper 450 te hebben bewoond nu tijd voor iets groters. Echter, word ik niet blij van alle negatieve verhalen over de kwaliteit. Heb ik het wel goed gedaan ,had ik niet voor een nieuwe camper moeten gaan? Op You tube circuleren beelden van gebruikerservaringen , die ronduit depressief makend zijn, zoals een duits? oostenrijkse man die de tekortkomingen laat zien, terug gaat naar zijn "Handler" die doodleuk zegt tja, je hebt een "einstieger gekauft, dus dat is het risico. Zijn er mensen met positieve ervaringen met de 495 FR of tips waar ik op moet letten

Gr. Symfo

dieselll
Berichten: 18
Lid geworden op: za 29 aug 2015 23:03
Locatie: Ridderkerk

Re: C'Go

Bericht door dieselll » vr 3 mei 2019 19:47

Als je door blijft zoeken dan blijft je focus op negativiteit. Als een caravan bevalt lees je dat zelden terug.
Ik ben reuze enthousiast en heb al meerdere malen in de c go vertoeft

Gebruikersavatar
Micky
Berichten: 38406
Lid geworden op: do 25 mar 2010 23:31
Locatie: Overijssel

Re: C'Go

Bericht door Micky » vr 3 mei 2019 22:29

De grote regel, ga na aankoop niet zoeken naar ervaringen, doe ze zelf op, ook ik ben hier wel eens ingetrapt en het lijkt echt alsof je de slechte berichten pas achteraf kunt vinden.......
ga gewoon genieten van wat je gekocht hebt thumbup.gif
Volvo V60 B3 R-Design en Saab 9-3 Vector Cabrio 2.0T, Kip KG-45 TLB

Blackboxer
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 18 mei 2016 15:18

Re: C'Go

Bericht door Blackboxer » za 4 mei 2019 09:50

Wij hebben ook de 495fr en zijn al jaren tevreden gebruikers. Stabiel, eigentijds, compleet en de enige dingen die zijn gedaan is een lekkende wastafel kraan onder garantie en sfeerverlichting bij de rondzit.
Goede keuken en ruime hoge koelkast
Prima bed
Voldoende ruimte
Prima sluitingen
Rondzit goed, incl goede kussens en bekleding

Enige minpunt bij de standaard uitvoering was het operatiekamerlicht boven de rondzit en het gebrek daar van lees/sfeer lampjes.

Dus waar leg je de lat of wat ben je gewend?

GroetS,
Hans

Plaats reactie

Terug naar “Dethleffs”