Peloponessos

Plaats reactie
Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Peloponessos

Bericht door Elvis » di 6 feb 2007 03:00

Ik wil weten hoe de weg van Sparta naar Kalamata is. We rijden met een grote caravan waarmee we al vaak in de bergen zijn geweest. Dus aan ervaring ontbreekt het ons niet. We zitten echter niet te wachten om op smalle bochtige weggetjes iedere honderd meter te moeten passen en meten om een tegenligger te passeren. Dan rijden we liever om via Tripoli.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » vr 30 mar 2007 19:41

Echt niemand ervaringen???
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

BDoets

Bericht door BDoets » vr 30 mar 2007 19:49

Geeft de gewone ANWB routekaart in deze geen indicatie? Daar staan altijd blauwe en rode caravannetjes bij moeilijke passages...
Bart

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » vr 30 mar 2007 20:08

De ANWB-routekaarten zeggen me niet zoveel. Ik ken wegen die ik met de caravan liever niet rijdt, maar waar de ANWB niets heeft bijgezet en andersom zijn er ook wegen waar een rood caravannetje bij staat waarbij ik me afvraag waarom die daar in godsnaam bij is gezet.
Er gaat niets boven ervaringen.
Ik weet ok niet of er routekarten van Griekanland zijn. Ik heb wel een hele gedetailleerde kaart aangeschaft, maar dat zegt nog steeds niets over de eventuele moeilijkheidsgraad.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Trolletje

Bericht door Trolletje » do 12 apr 2007 23:32

Hallo,

Wij hebben deze route ook gereden met onze caravan en is goed te doen hoor. Volgens mij stond er een blauw caravannetje op de ANWB route kaart en had ik ook mijn bedenkingen, maar het was een prima route. Erg mooi ook trouwens. Als je nog meer wilt weten over rijden in Griekenland, je roept maar.

Gebruikersavatar
Jan Br
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo 9 mar 2005 09:12
Locatie: Dordrecht

Bericht door Jan Br » vr 13 apr 2007 11:24

Ik ben het niet helemaal eens met "Trolletje" Wij hebben de weg ook een keer gereden met een caravan Knaus 500. Voor wat betreft de hellingen en dergelijke geen enkel probleem en zeker de route is absoluut mooi, maar de weg is wel erg smal en soms aan beide zijden voorzien van een laag opgemetseld muurtje. Toen wij deze route reden zijn wij drie grote houttransporten tegengekomen die wij steeds op voldoende afstand zagen aankomen en konden we steeds wachten op iets bredere plekken, maar als je een flinke vrachtauto of auto-caravancombinatie tegenkomt op de smalle gedeeltes, dan is het echt wel een probleem en ik denk dat wanneer ik zelf ooit weer voor de keus sta dat ik niet meer via deze route ga.
Toyota RAV4 Hybrid 2.5ltr Style AWD 2023,
LMC 470E Passion, Kampa Ace Air 400 All Season, Thule 6200, Dometic 2200 airco, Simpark Easymatic, LiFeP04 30Ah, Alko ATC en nog een paar opties whistle.gif

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » vr 13 apr 2007 19:01

Trolletje schreef:Hallo,

Wij hebben deze route ook gereden met onze caravan en is goed te doen hoor. Volgens mij stond er een blauw caravannetje op de ANWB route kaart en had ik ook mijn bedenkingen, maar het was een prima route. Erg mooi ook trouwens. Als je nog meer wilt weten over rijden in Griekenland, je roept maar.
Laat maar horen dan. Is het verkeer idd zo erg als wordt beweerd? We zijn een aantal keer in Griekenland geweest, echter nooit met de auto. Athene was erg hectisch qua verkeer. Maar de Peloponessos is het Zeeland van Griekenland, dus zo erg zal het toch niet zijn? Van Portugezen werd ook gezegd dat het ongedisiplineerd volk was als het om verkeer gaat. Ik heb me daar toen feilloos aan aangepast. Is dat in Griekenland ook de bedoeling?
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » zo 15 apr 2007 09:26

Trolletje schreef:Hallo,

Wij hebben deze route ook gereden met onze caravan en is goed te doen hoor. Volgens mij stond er een blauw caravannetje op de ANWB route kaart en had ik ook mijn bedenkingen, maar het was een prima route. Erg mooi ook trouwens. Als je nog meer wilt weten over rijden in Griekenland, je roept maar.
Is deze route, volgens jou, goed te doen omdat je met een Troll rijdt of is dit ook voor de wat bredere, zwaardere en hogere caravans goed te doen?
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Trolletje

Bericht door Trolletje » ma 16 apr 2007 21:32

Wij zijn in 2003 ook met de caravan in Griekenland geweest. We hadden toen een Burstner. Vorig jaar weer geweest en toen met de Troll. Met de Burstner hebben we de route gereden en is gewoon goed te doen.
Het is echt geen enge smalle weg of zo. Ik had ook mijn bedenkingen toen ik thuis aan het plannen was, en ja het is best een aardige klim naar boven, maar het was prima te doen. Volgens mij was de weg nergens bijzonder smal. Was gewoon een goede doorgaande route waar je met je caravan prima overheen kunt. Wat staat er op de ANWB routekaart? Ik heb alleen nog maar de Road editions dus kan dat niet voor je nakijken. Wellicht staat er een blauw caravannetje bij, maar dan kun je hem goed rijden als je een beetje ervaring hebt met het rijden van de caravan in de bergen.

Toevallig hebben ook wij met deze Burstner in Portugaal gereden. Wat een verhalen hoor je over het rijgedrag in Portugal! En ik moet zeggen, ze rijden daar ook echt heel apart. De Grieken zijn wat dat betreft toch een stuk bedaarder hoor. Het is wel zo dat alle Grieken een 2-baansweg gebruiken als een 4-baansweg. Maar al het langzame verkeer (zoals vrachtwagens) gaan gewoon helemaal rechts rijden en dan kan een personenauto daar al snel even voorbij rijden. Ik vond dat helemaal niet eng of gevaarlijk.

Wij zijn ook beide keren in Athene geweest. Beide keren op verschillende campings in de stad. En dan met het openbaar vervoer de stad in gegaan. Vorig jaar zijn we vanaf het Noorden Athene ingereden, daar een camping opgezocht. Toen we verder trokken zijn we via Athene (grote weg natuurlijk) aan de westkant weer verder gereden. Dit was allemaal echt prima te doen. We hebben dus niet echt Athene zelf ingereden met de auto. Maar ik weet wel dat ons dat in Portugal Porto ook sterk werd afgeraden. Nou, daar zijn we wel met de auto Porto ingereden, de auto in een parkeergarage gezet en het was niet moeizamer dan buiten de stad rijden. Blijft altijd opletten in Portugal, ook in Porto dus.

Mocht je nog iets anders willen weten, kun je me ook even direct mailen: henniepolak@lycos.nl

vr gr
Hennie

Elvis
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 29 jan 2006 17:19
Locatie: Arnhem

Bericht door Elvis » ma 30 jul 2007 22:41

Nou, we hebben deze route met de caravan gereden. Om eerlijk te zijn, heb ik me vantevoren wel wat zorgen gemaakt om deze route met onze ( niet bepaald kleine) caravan te rijden. Mar achteraf moet ik zeggen dat het allemaal heel erg meeviel. De weg is overal breezat en erg steil is het ook nergens, in de Alpen kom je engere stukken tegen.
Mijn conclusie voor is dat dit stuk goed te rijden voor auto met caravan.
Allen hartelijk dank voor hun bijdragen.
caravanner sinds 1989
Volvo V90 T4 190pk 300 Nm bj 2019 + Fendt Opal 465 SFB bj 2014

Plaats reactie

Terug naar “Griekenland”