Problemen met Kronings Mover

Over de verschillende merken, het inbouwen, problemen met movers
RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Problemen met Kronings Mover

Bericht door RogerS » zo 4 mei 2014 14:51

Bij nieuwkoop van onze Knaus 500 FDK Sport hebben wij ook direct een volautomatische Kronings Mover (KG2M) laten plaatsen. Echter wij zijn nooit echt tevreden geweest op de performance van de mover en met het jaar wordt het, naar onze mening ook slechter. Omdat wij vorige zomer ook twee keer een lege mover accu hebben gehad, het voert te ver om de oorzaak hiervoor verder toe te lichten, heb ik de oude accu (VDC31M Calcium semi tractie 105 Ah) vervangen door een nieuwe Optima Yellow Top yst 5.5 van 75 Ah in de hoop dat het probleem bij de accu lag doordat deze onvoldoende stroom nog kon leveren.
Helaas bleek dat niet de oplossing te zijn. De mover had de grootste moeite om de caravan over een hobbelig en nat grasveld te verplaatsen. Ook bij elke hobbel trok de caravan scheef. Als de caravan waterpas gezet moet worden met een leveller.
Afbeelding dan gaat de caravan ook scheef. Je moet dan zelf echt meetrekken aan de kant van de leveller.

Is dat normaal of zou deze mover te licht zijn voor onze caravan? (Lediggewicht zo'n 1060 KG). Ik heb in het begin een keer alles gewogen wat wij in de caravan leggen (+ het gewicht van de mover met accu en luifel, gasflessen etc..) en wij blijven dan nog makkelijk onder de 1440 KG (toegestane gewicht op het kenteken).
Deze week ga ik een afspraak maken met het bedrijf dat de mover in 2011 geplaatst heeft hoe wij dit het beste kunnen oplossen...

Stel dat deze Kroning mover niet geschikt is wat zou je voor zo'n mover tweedehands kunnen vragen?

Zou de AL-KO Mammut M een alternatief kunnen zijn?
Caravanloos. :(

martijn v o

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door martijn v o » zo 4 mei 2014 15:20

Als ik op de site van de leverancier kijk moet ie 2000 kilo kunnen handelen en zelfs nog een flinke helling. Ik heb trouwens met de onze (Truma SER) ook wel dat als ik hem op een blok zet ik de dissel even moet tegenhouden anders trekt ie scheef.

Het lijkt me dus dat er bij jullie iets niet goed zit of verkeerd gemonteerd, of verkeerd ingesteld of er is gewoon iets kapot.

Normaal gesproken heb je twee jaar garantie, en je zou de leverancier dus kunnen aanspreken op het feit dat het ding niet goed werkt, zeker als je al eerder een melding hebt gedaan. Kijk even er zijn ook leveranciers die wel 5 of 7 jaar garantie geven.

Ik zou gaan voor het feit dat je wil dat de leverancier het oplost met de huidige mover. Mocht dat niet kunnen dan een andere mover waarvan je eventueel het prijsverschil in nieuwwaarde zou betalen en daarbij een stukje gebruik. De leverancier ziet het oude ding dan maar te slijten.

Gebruikersavatar
jolly
Berichten: 385
Lid geworden op: zo 13 sep 2009 16:11
Locatie: Geel Be

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door jolly » zo 4 mei 2014 15:41

RogerS schreef:Ook bij elke hobbel trok de caravan scheef. Als de caravan waterpas gezet moet worden met een leveller.
Is dat normaal of zou deze mover te licht zijn voor onze caravan?
Bij de mijne trekt hij ook scheef bij een hobbeligge ondergrond of een leveller. Dit is normaal.
Stel je even voor: Als je op een vlakke en rechte ondergrond voor het linker wiel een leveller legt en je rijdt hem erop met de mover is de afstand die het linker wiel moet afleggen (lengte + hoogte van leveller) groter dan die van het rechter wiel. Als de 2 wielen even snel draaien zal het rechter wiel verder rijden dan het linkse en zal dus de caravan naar links scheeftrekken.

Met de nodige ervaring leer je dan dat bij het pas zetten van de caravan met een leveller je de caravan iets schuin moet zetten naar de andere kant zodat deze zich dan vanzelf rechttrekt.
JAfbeeldinglly camper
No more... Bürstner Averso 450 TS 2009 plus Toyota Hilux Amazonia
Hope for the best... Prepare for the rest...

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door Ab » zo 4 mei 2014 16:37

Is de bedrading van de mover niet te dun, of niet solide aangesloten ? (teveel weerstand, dus ook warmte ontwikkeling op bepaalde punten)
Dat zou maar zo een oorzaak kunnen zijn dat ie zijn volledig kracht niet kan benutten.
Aan de accu (mits die ook vol is) kan het m.i. niet liggen.
Aan de mover in principe ook niet, als die ook voor de rest in orde is.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Fred_1001
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 00:20
Locatie: Almere

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door Fred_1001 » zo 4 mei 2014 16:56

Wij gebruiken een Alko mover.
Die loopt beslist niet scheef bij een hobbelige ondergrond of bij het oprijden van de levelerblokken.

En over de grotere afstand die het ene wiel moet afleggen, dat is in theorie juist.

Alleen bij een geel levelerblok is dat verschil dermate klein dat je dat nauwelijks zal merken.
Lengte blok 38cm, hoogte 8 cm. Dan is het schuine deel gelijk aan de vierkantswortel van (38 kwadraat plus 8 kwadraat) = 38,83 cm. Dan moet het ene wiel dus 8,3mm meer afleggen. knipoog.gif

Het scheeflopen komt simpelweg door het inzakken van de snelheid van het wiel dat omhoog gaat. De movermotor kan de omloopsnelheid niet handhaven bij het gevraagd vermogen.
Zoals Ab terecht opmerkt in de post hierboven, kan het zijn dat de bedrading te dun is, waardoor de spanning op de motor die meer vermogen moet leveren inzakt, of de motor zelf kan de snelheid niet handhaven, simpelweg doordat die niet voldoende vermogen heeft.
Eriba Exciting 465, Fiamma 410 zakluifel en Alko mover, getrokken door een Mercedes C-klasse C 200.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door Ab » zo 4 mei 2014 17:06

Sommige movers wel.. (grotendeels) :wink:
Maar ietsje verschil heb je al gauw. Ook met de sterkere movers als bijv. P1 of Simpark.
Maar als het niet teveel is heb je er geen last van.
Dan bedoel ik dan mee, niet meer dan 1 of 2 cm.
Is het veel meer, dan geeft dat eigenlijk ook niet zoveel, je kan altijd het tegenoverliggende wiel stilzetten toch ?
Of inderdaad zoals opgemerkt, iets schuin beginnen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

martijn v o

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door martijn v o » zo 4 mei 2014 17:51

Denk eerder dat het in de afstelling zit, als ze te dunne kabels gebruiken zou toch heel slecht zijn, de meeste movers hebben een bedrading in hun pakket die je kan gebruiken en anders staat er in het boekje welke dikte ze moeten gebruiken.
Het lijkt wel of er met de instelling iets niet goed zit.
Ze kunnen de computer op de mover koppelen om hem uit te lezen betreft de instellingen.
Lijkt wel of er een softwarematige stroombegrenzing op zit.

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door Ab » zo 4 mei 2014 18:02

Een niet goed gemonteerde kabelschoen kan ook al dezelfde problemen geven. (bijv)
Zeker in combinatie met de van fabriekswege toch niet overdreven dikke bekabeling.

Natuurlijk zou het ook een software probleem kunnen zijn, maar ik zou eerst beginnen bij de bekabeling.
Niet andersom.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door RogerS » zo 4 mei 2014 18:51

RE.gif

Allen bedankt voor de suggesties. Maar ik denk, en hoop, ook dat er een mogelijk probleem is met de bekabeling.
Laatst gewijzigd door Jan van Vijven op zo 4 mei 2014 18:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote voorgaand bericht verwijderd.
Caravanloos. :(

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door FWalraven » zo 4 mei 2014 19:02

Geen enkele mover zal rechtuit blijven rijden op ongelijke ondergrond.
Als een wiel omhoog moet zal dat weerstand opleveren tov van het andere wiel, met als gevolg dat het wiel met de minste weerstand sneller zal gaan draaien en het neuswiel is hiervoor een heel mooi draaipunt, om de cv van richting te doen veranderen.

Ook op nat grasland zal naast het nemen van de hobbels en gaten, het neuswiel de weg van de minste weerstand zoeken, met als gevolg de cv zal van zijn koers afwijken en men moet bijsturen.
Bij echte natte ondergrond, waar het neuswiel half in wegzakt, zal iedere mover er geen probleem mee hebben om een of beide wielen aan het slippen te krijgen. Dus rol draait, wiel draait, maar de cv blijft staan.

Daarnaast zullen een ongelijke bandendruk of een ongelijke aanlegdruk van de rollen van invloed zijn.

Dit alles zou te voorkomen zijn, door synchronisatie van de aandrijfrollen.
Simpel gehouden:
De ene rol vraagt meer stroom, de andere krijgt dan wat minder.
Blijft erover het neuswiel.
Wordt er niet naat rechts of links gestuurd dan moet de cv dus rechdoor blijven gaan.
Wil het neuswiel, controle bv. via een sensor, naar links of rechts zonder te sturen, dan moet een van de rollen wat meer vermogen krijgen zodat de cv weer rechtuit gaat.
Theoretisch en praktisch allemaal mogelijk.
Vraag me niet om het prijskaartje wat eraan komt te hangen.

Frans

Fred_1001
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 00:20
Locatie: Almere

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door Fred_1001 » zo 4 mei 2014 20:15

RE.gif
Onze mover blijft echt rechtuit lopen, ongeacht de ondergrond of bij het oprijden van leveler blokken.
Ook heeft het neuswiel hier echt geen invloed op, in ieder geval niet zoveel dat het me ooit is opgevallen.
En doorslippen van een van de rollen al helemaal niet.

Ik ken de regeling (elektronica) niet die de loopsnelheid van de motoren bewaakt, maar klaarblijkelijk is dit zo georganiseerd dat er geen verschil in omloopsnelheid mogelijk is indien dit niet gewenst is.
Eriba Exciting 465, Fiamma 410 zakluifel en Alko mover, getrokken door een Mercedes C-klasse C 200.

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door FWalraven » zo 4 mei 2014 22:04

RE.gif
Probeer maar eens kaarsrecht naast een strak gespannen lijntje, zonder bijsturen, te rijden.
Als dit lukt, in een weiland, mag je van geluk spreken en behoort je mover tot de groep uitzonderingen die de regelbevestigen.
Een neuswiel heeft zeer zeker invloed op de richting, ook deze zal de weg van minste weerstand zoeken.
Gevolg is dus in meer of mindere mate een afwijking van de rijrichting en iemand zal dit moeten corrigeren.

Frans

RogerS
Berichten: 1036
Lid geworden op: zo 1 aug 2010 21:02

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door RogerS » ma 5 mei 2014 00:59

FWalraven schreef:RE.gif
Probeer maar eens kaarsrecht naast een strak gespannen lijntje, zonder bijsturen, te rijden.
Dat hoeft voor ook niet maar als je zelf handmatig moet bijduwen/trekken om de caravan enigszins de goed kant op te krijgen dat is toch echt teveel van het goede.

Onze schoonouders stonden op naast ons met hun Eriba Troll 550 en hun mover kon de caravan wel recht, misschien niet kaarsrecht, over hetzelfde grasveld krijgen...
Caravanloos. :(

Ab
Moderator
Berichten: 26559
Lid geworden op: do 30 aug 2007 23:17
Locatie: Midden Nederland

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door Ab » ma 5 mei 2014 09:01

Dat kaarsrecht rijden is toch ook helemaal niet belangrijk..
Wat maakt het uit als je af een toe iets moet bijsturen.
Als je de caravan maar zonder problemen op de plek krijgt die je wilt.
En dat hoeft dan nog niet eens op 30 cm nauwkeurig in de meeste gevallen.
Het gaat erom, dat een mover je het zware duw en trekwerk uit handen neemt.

Een mover moet wat mij betreft het volgende kunnen:
Een hellingshoek van 25 graden kunnen nemen.
Over een boomwortel van 10 cm hoog kunnen rijden met minimaal 1wiel, liever met 2.
Door 25 cm versgevallen sneeuw kunnen rijden.
Met de banden een spoor van ca 7 cm diep in drassig weiland kunnen rijden.
Allemaal praktijksituaties die voor kunnen komen. (niet in Nederland, op luxe biljartlaken velden, daar heb je geen mover nodig :wink: )

Ik weet het, dat zijn heel zware eisen. Veel movers zullen het niet redden.
Maar waar heb je een mover voor ? Juist voor situaties waarbij het met de hand of met de auto niet meer lukt.
Als ik nu een mover moest kopen, kocht ik een P1.
Niet dat mijn huidige Simpark niet voldoet, (die is evt ook nog veel sterker te maken) maar echt kracht kan je maar beter teveel dan te weinig hebben. En de P1 is vlgs mij toch gewoon heel wat sterker dan elke willekeurige andere mover.
Ik ga in dit verhaal dan uit van een caravan van 1500 kg of meer.

Het valt mij op, dat veel caravandealers vaak anders adviseren.
Dat deed de mijne ook. De reden was, dat ie van een bepaald merk bij grote omzet extra korting kon bedingen. Dat kan ik nog wel begrijpen ook, een slechte mover was het ook niet wat hij adviseerde, en hij verkocht er best veel van.

Indertijd was Simpark echter de sterkste, en die zit er nu nog steeds onder.
Ben er nog steeds blij mee.

Advies: wil je een mover kopen, stel maar 1 eis aan de leverancier.
De caravan moet over een houten balk van 10 cm kunnen rijden vanuit stilstand.
Doet ie dat bij afname niet, dan vervangen door een andere.
Dan zit je altijd goed.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Air top Suspension. Alde ( vloer) verwarming,
De reis is het doel.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door JPGeetje » ma 5 mei 2014 09:28

RE.gif
Hoewel de P1 het predikaat "oersterk" opgeplakt heeft gekregen, heb ik de afgelopen weken tijdens een korte vakantie in Normandië toch anders moeten ervaren.
Bij het oprijden van een keg (is dat niet 17 gr.?) heb ik verschillende keren de melding "overbelast" op het display van de afstandsbediening moeten aanschouwen, waarna hij er pardoes mee ophield. Dat alles met volgeladen Truma ppp accu.
Ik heb dat nog niet eerder meegemaakt. Steeds was mijn ervaring dat hij zonder moeite die keg op reed. De caravan weegt op zo'n moment ronde de 1450kg.
Het vreemdste is nog wel dat ik thuisgekomen nogmaals ben gaan proberen op de verharde plaats achter ons huis. Daar deed hij het weer met de spreekwoordelijke vingers in de neus. Aan beide zijden, vooruit of achteruit, maakt niet uit.
Het display gaf een belasting van 67% aan bij het oprijden van de keg. Hij ging met een dusdanige snelheid de gele helling op dat hij me er bijna aan de hoge kant weer vanaf reed scratch.gif . Wat de oorzaak van de overbelasting is geweest is voor mij onduidelijk maar de tip van Ab over slechte aansluitingen/contacten geef ik vooralsnog de meeste kans.
Hoe dan ook, ik ga toch maar eens contact zoeken met mijn dealer om de zaak eens aan een onderzoek te onderwerpen.
Ook heb ik de indruk dat de mover tijdens de softstart-procedure eerder "overbelasting" signaleert dan wanneer de mover op volle snelheid draait. weenie.gif

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

FWalraven
Berichten: 1354
Lid geworden op: vr 19 mei 2006 23:02

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door FWalraven » ma 5 mei 2014 10:10

RogerS schreef:
FWalraven schreef:RE.gif
Probeer maar eens kaarsrecht naast een strak gespannen lijntje, zonder bijsturen, te rijden.
Dat hoeft voor ook niet maar als je zelf handmatig moet bijduwen/trekken om de caravan enigszins de goed kant op te krijgen dat is toch echt teveel van het goede.

Onze schoonouders stonden op naast ons met hun Eriba Troll 550 en hun mover kon de caravan wel recht, misschien niet kaarsrecht, over hetzelfde grasveld krijgen...
Het gaat mij er ook niet om dat een cv kaarsrecht over een grasveld behoort te rijden. Dit zal zelden of nooit lukken. Al schijnen er uitzonderingen te zijn. Daar was ook de reactie van kaarsrecht blijven rijden voor bedoeld.

Het gaat erom dat het bijsturen tot redelijke correcties blijven en niet zoals ik uit Uw woorden begrijp dat er met handkracht ingegrepen moet worden om de cv weer in de juiste richting te krijgen. Dat is dan weer het andere uiterste.
Frans

Fred_1001
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 00:20
Locatie: Almere

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door Fred_1001 » ma 5 mei 2014 10:52

Jpgeertje,

Dat is wel vreemd inderdaad. De hoek van onze keggen is overigens "maar" 12 graden.
Was het terrein in normandie zelf wel vlak, of kwam dat er ook nog bij? scratch.gif
Eriba Exciting 465, Fiamma 410 zakluifel en Alko mover, getrokken door een Mercedes C-klasse C 200.

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door JPGeetje » ma 5 mei 2014 13:50

RE.gif
Aan het Normandische land zal het niet hebben gelegen. Het was er op de camping nagenoeg vlak.
Ik moest hem alleen voor het waterpas zetten enkele centimeters op de keg rijden wat op dat moment kennelijk teveel gevraagd bleek te zijn boos.gif
Ik heb overigens mijn Fiamma keggen even opgemeten.
Hij gaat over een lengte van 40cm. 9cm. omhoog.
Omgerekend is dat een hellingspercentage van 22,5%

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

Gebruikersavatar
hendrik38
Berichten: 1299
Lid geworden op: vr 12 nov 2010 17:25

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door hendrik38 » ma 5 mei 2014 19:20

RE.gif Dat moet appeltje eitje zijn voor de mover. Ik heb hetzelfde meegemaakt met mijn simpark die steeds in de blokkering ging. Dat bleek een accu probleem te zijn. Kan het ook zijn dat de PPP niet voldoende opgeladen was destijds?
Skoda Kodiaq sportline 1.5 TSI DSG met een Fendt 515 skm 2014

Gebruikersavatar
JPGeetje
Berichten: 3686
Lid geworden op: di 23 dec 2003 06:20
Locatie: Heel
Contacteer:

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door JPGeetje » ma 5 mei 2014 22:09

RE.gif
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht maar de accu had steeds aan de lader gehangen.
Op de accu zit ook een beveiliging die hem uitschakelt als de spanning te ver inzakt.
Dit is echter niet het geval.
In de beschrijving van de mover staat dat de belasting van de motoren is af te lezen op het display van de afstandsbediening.
Tevens staat er dat de mover automatisch voor 3 sec. wordt uitgeschakeld als de belasting 100% is.
De accuspanning blijft dus gewoon gehandhaafd maar de mover-elektronica schakelt de mover dus voor korte tijd uit.
Dat is naar mijn mening hetgeen wat er gebeurt.
Het is voor mij niet duidelijk hoe de electronica de belasting meet.
Dat kan door meting van het opgenomen amperage, maar natuurlijk ook door het meten van de belaste spanning.
Als de aansluitingen niet 100% zijn zal dit door de ontstane overgangsweerstanden invloed hebben op stoomsterkte en voltage.
Omdat hij het thuis weer prima deed, denk ik aan iets wat er dan wel, dan weer niet is. Dit kan naar mijn mening duiden op een slecht contact.
Enfin, vandaag was de dealer dicht maar morgen gaat er een telefoontje richting Hapert waar ik het probleem dan zal voorleggen.

Groetjes,
Jan
Groetjes,
Jan
Kennis is niet belangrijk als je genoeg kennissen hebt!

pd0bao40

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door pd0bao40 » ma 5 mei 2014 22:24

@JPGeetje mooie berekening Jan maar denk dat er toch een foutje zit in de 22,5%
Ik weet wel 9 :0.4= 22,5 % Maar er moest ergens de Tangens worden toegepast ? Je ziet ik weet het ook niet is ook wel erg lang geleden dat we ons daarmee vermoeiden. Groet, Jaap

martijn v o

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door martijn v o » ma 5 mei 2014 23:01

Berekening klopt. 100 meter weg met een hoogteverschil van 10 meter is 10%
Met de tangens kun je wel de hoek (in graden) berekenen. Hier dus 5,7 graad.

pd0bao40

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door pd0bao40 » ma 5 mei 2014 23:07

RE.gif martijn v.o weer wat geleerd :oops: Jaap.

Fred_1001
Berichten: 154
Lid geworden op: zo 7 apr 2013 00:20
Locatie: Almere

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door Fred_1001 » ma 5 mei 2014 23:21

Haha Martijn, met de hoek ga jij nu de fout in. knipoog.gif

Tangens = overstaande rechthoekzijde gedeeld door de aanliggenede rechthoekzijde.
Dus tangens is 9/40 = 0,225. Inverse tangens van 0,225 = 12,68 graden.

Ben benieuwd JPGeertje wat de reden is.
Eriba Exciting 465, Fiamma 410 zakluifel en Alko mover, getrokken door een Mercedes C-klasse C 200.

Unplugged
Berichten: 640
Lid geworden op: wo 19 aug 2009 10:51
Locatie: Barneveld

Re: Problemen met Kronings Mover

Bericht door Unplugged » ma 5 mei 2014 23:30

RE.gif
Jaap had wel gelijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hellingsgraad
Probleem bij deze rekenwijze is echter dat de effectief afgelegde afstand (de aanliggende rechthoekszijde) veel moeilijker te meten is dan de daadwerkelijk afgelegde afstand (de schuine zijde/hypothenusa)

Maar in de praktijk maakt het niet zoveel uit:
Bij een hellingshoek van 20 graden is de sinus 0,34 en de tangens 0,36 dus je praat over een hellingsgraad van 34% tegen 36%. En dat zijn hellingspercentages die je in de praktijk al zelden tegen komt. Bij lagere hellingshoeken ligt het nog dichter bij elkaar.

Gauw weer ontopic whistle.gif

Edit: Fred had het ook al gezien.

Plaats reactie

Terug naar “Movers”