Ik zoek een stevige campingtafel

Stoelen, tafels, kasten enz. voor in de voortent of onder de luifel.
Plaats reactie
Ikkedus

Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door Ikkedus » za 8 mei 2010 20:10

Vandaag op zoek gegaan naar een stevige campingtafel, waarop je voor vier personen voldoende ruimte hebt om wat pannen en de borden op te zetten.
We zijn bij de Vrijbuiter geweest en, hoewel de keuze ruim was, viel de kwaliteit ons behoorlijk tegen. Ik vond alle tafels zeer wiebelig.
Wie kan ons iets aanraden (of stel ik mij aan en valt het wel mee met dat wiebelen?)

bavinka

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door bavinka » za 8 mei 2010 20:35

Wij hebben de tafel van Lafuma met de bekende blauwe pootjes. Als je de pootjes goed vastmaakt (in de gaatjes ook klikken als je begrijpt wat ik bedoel) dan is het een hele stevige tafel. Weet even het type niet, maar is ovaal, met een grijs gewolkt blad. Je klapt hem op in de helft.

sjoerdniqui
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 29 mei 2009 23:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door sjoerdniqui » za 8 mei 2010 23:15

Wij hebben ook een ovale, in het midden opklapbare tafel. Deze is van Crespo. We zijn er erg tevreden over. Je kunt er ruim met 4 personen aan zitten en hij is stabiel. Bovendien is hij er nu ook in een wat lichtere aluminium uitvoering, (type = de AL-352). Scheelt weer 2,5 kg.
Hobby 540 UF

Gebruikersavatar
Peli71
Berichten: 431
Lid geworden op: za 24 feb 2007 09:41
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door Peli71 » zo 9 mei 2010 07:48

Het blijft behelpen: stevige tafels hebben een stevige massa, wiebelige tafels hebben een lage(re) massa. Ik heb zo'n Crespo dieplood tafel. Omdat we regelmatig verkassen wordt sjouwen met zo'n zwaar ding wel eens vervelend. Nu zag ik laatst in Zaandam een licht tafeltje van Base-Camp: de Nevada, massa 7 kg, 150 x 80 cm, in hoogte verstelbaar: 34/65/70 cm en een simpele stevige constructie Afbeelding.

Hier dezelfde tefel maar dan met een ander label/merk.
Beyerland Sprinter 460MD - jun 2000

sjoerdniqui
Berichten: 164
Lid geworden op: vr 29 mei 2009 23:16
Locatie: Noord-Holland

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door sjoerdniqui » zo 9 mei 2010 09:40

De AL-352 van Crespo weegt ook 7 kg. Dat valt dus wel mee. En hij is mooier dan de Basecamp tafel vind ik persoonlijk.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sjoerdniqui op zo 9 mei 2010 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Hobby 540 UF

Johnnyboy

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door Johnnyboy » zo 9 mei 2010 09:58

Wij hebben een zeer stevige tafel, kan iemand van 80 kg op gaan staan.
Onze caravan verkoper heeft deze speciaal ingekocht omdat zijn klanten steeds klaagde over de slappe tafels.
Ik ga zo naar de camping toe, zal eens kijken hoe ie heet, er zijn 3 kleuren te verkrijgen, tafel weegt wel 10-11 kg.

wendy+pablo

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door wendy+pablo » zo 9 mei 2010 11:12

wij nemen dit jaar gewoon onze kunstof tuintafel mee,lekker ruim en niet zo zwaar.

Gebruikersavatar
deusjevo
Berichten: 18188
Lid geworden op: zo 27 mar 2005 18:55
Locatie: Omgeving Rotjeknor

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door deusjevo » zo 9 mei 2010 11:39

Afbeelding

http://www.camping-voordeelshop.nl/camp ... rproof.php

Ik heb al enkele jaren de Defa CC ovaal, bevalt prima.
Leuk zeg dat de tafel onder zoveel verschillende namen geleverd wordt.
Fiat Ducato Buscamper (Grey) of als combi een Range Rover (Epsom Green love.gif ) of MINI Cooper Clubman (Midnight Black) met voorlopig ff niets na verkoop van onze Knaus 450TU Südwind…

Johnnyboy

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door Johnnyboy » zo 9 mei 2010 16:41

Was er al bang voor er staat geen merknaam op.
Bel eens naar Cor van den Oever in Herpen.
Als je zegt dat je een goede stevige tafel zoekt weten zij voldoende.
Is geloof ik een tientje of 8 en is er ook in het ovaal.
Dact dat de rechthoekige 70 bij 120 was, poten cq 3 cm doorsnee.

elannika

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door elannika » zo 9 mei 2010 17:03

Wij zijn gegaan voor een alu-plooitafel (staat heel stevig met de 'dwarsbalk' over de lengte).
We vonden de ovale tafel (ik dacht base-camp) eerst ideaal tot we ineens beseften dat ze opgeplooid een breedte zou houden van 75cm (was een tafel van 150x80) en deze dus niet door het serviceluik ( B 73cm) kon... dus ook even rekening mee houden!

Huisopwielen

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door Huisopwielen » zo 9 mei 2010 17:59

De Dukdalf New Age 3 bevalt ons heel goed.

willianv
Berichten: 1092
Lid geworden op: zo 15 feb 2009 14:55
Locatie: Omg. Eindhoven...

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door willianv » ma 10 mei 2010 09:21

Inderdaad,wij hebben ook de dukdalf new age en die bevalt uitstekend!
Momenteel weer caravan- en camperloos….

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door mri » ma 10 mei 2010 12:57

Hier ook de Dukdalf New Age 3
http://www.dukdalf.eu/index.php?option= ... =2&lang=nl
Alle 4 de pootjes makkelijk in hoogte te verstellen. En ook de "voetjes" zijn beweegbaar en zetten zich dus altijd netjes vlak op de grond. Van zeer stevige materialen gemaakt en met z'n 4-en zitten wij er prima aan, met voldoende ruimte voor potten en pannen.
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Irene

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door Irene » ma 10 mei 2010 16:19

Na altijd gewoon een plastic tuintafel te hebben gebruikt, hadden wij ook een speciale ovale campingtafel van een duur merk gekocht.
Eerlijk gezegd vind ik achteraf de tuintafel toch prettiger, steviger en royaler.
Enige fijne van de campingtafel is dat je 'm kan opvouwen.

Gebruikersavatar
Peli71
Berichten: 431
Lid geworden op: za 24 feb 2007 09:41
Locatie: Omg. Rotterdam

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door Peli71 » ma 10 mei 2010 17:17

mri schreef:Hier ook de Dukdalf New Age 3
<knip> Van zeer stevige materialen gemaakt en met z'n 4-en zitten wij er prima aan, met voldoende ruimte voor potten en pannen.
130 x 90 is aan de kleine kant en en lijkt me zeer onpraktisch met 4 personen. Daarnaast heeft het geen opvouwbaar tafelblad, wat weer minder praktisch is om bijvoorbeeld in de caravan of achter in de auto te laden.
Beyerland Sprinter 460MD - jun 2000

mri
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 28 sep 2009 16:55

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door mri » ma 10 mei 2010 18:46

Da's waar, hij is niet opvouwbaar en dat kan lastig zijn. Hij ligt bij ons (samen met 4 dukdalf stoelen en de airco) onder het franse bed tijdens het rijden. En dat ie klein is, is denk ik een relatief begrip. Wij zitten er met z'n vieren (zelfs soms met een logé met z'n 5-en) voor ons gevoel riant aan. Maar er zijn natuurlijk altijd grotere tafels te verkrijgen blij.gif . Voor ons gaf het de doorslag dat het de stevigste tafel was die we konden vinden, die bovendien aan 4 poten (individueel) verstelbaar is. thumbup.gif
Renault Talisman Estate dCi 160 EDC Initiale + een verbrande Hobby 560 UFE Prestige (2010)

Zandkasteel

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door Zandkasteel » ma 10 mei 2010 19:23

Enige jaren geleden een inklapbare vierkante tafel bij de Aldi gekocht. Wel een zwaar ding, maar super stevig!
Al veel reacties van mensen gehad, dat wij zo'n stevige tafel hebben. De poten klap je plat tegen de tafel weg en de tafel leggen we plat op bed in de caravan tijdens de reis.

Ikkedus

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door Ikkedus » ma 10 mei 2010 21:18

Bedankt voor al jullie reacties! Jij helemaal MRI met je verwijzing naar de Dukdalftafels. Komend weekend gaan we er weer op uit!

Vorig seizoen hebben we voor het eerst van ons leven een caravan gekocht. Omdat dat al een behoorlijk bedrag was, hebben we er toen voor gekozen om niet direct van alles aan te schaffen. Zo leek het mij geen probleem om zonder tafel te moeten. Een bord op schoot is net zo makkelijk, dacht ik. Ik had nog een klein bijzettafeltje (20 X 20), maar dat bleek dus toch niet zo handig te zijn; naast een glas drinken kon er niets meer bij mrgreen.gif .
Met de oneffen grond op een camping lijkt me een tafel met vier verstelbare poten het handigst. Ik had er ook nog niet aan gedacht dat het vervoer van een ondeelbaar tafelblad misschien wat problemen op kon leveren. Nu hebben wij ook een tweepersoonsbed met een grote ruimte daaronder, dus dat zal waarschijnlijk wel opgelost kunnen worden.

Ik ga nog een nieuwe vraag op het forum stellen, hopelijk krijg ik daar net ze veel reacties op haphop.gif

Black V70 AWD

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door Black V70 AWD » di 11 mei 2010 20:35

Wij hebben ook de Dukdalf new age 3 en we zijn met 5 personen. Tijdens het rijden ligt de tafel op het bed voorin de caravan. Bij een overnachting onderweg schuif ik de tafel in de auto tussen de achterbank en de voorstoelen. Het is een stevige stabiel tafel en makkelijk aan te passen aan de ondergrond.

492up

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door 492up » do 13 mei 2010 12:01

Toen iedereen nog mee ging waren we met zn 7 personen en hadden toen een dukdalf new age 3, en dat was gewoon voldoende, nu gaan we nog met zn 5 en en hebben we de dukdalf3 verkocht en een new age twin gekocht, deze bevalt ook weer prima en is een degelijke tafel.

Ikkedus

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door Ikkedus » wo 26 mei 2010 23:00

Het is een Dukdalf New Age 2 geworden. blij.gif

Gebruikersavatar
HansHobby
Berichten: 1490
Lid geworden op: wo 23 jul 2008 08:26
Locatie: 't Kielegat
Contacteer:

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door HansHobby » za 17 jul 2010 12:58

wendy+pablo schreef:wij nemen dit jaar gewoon onze kunstof tuintafel mee,lekker ruim en niet zo zwaar.
Bij ons gaat ook altijd de gewone tuintafel mee. Lekker royaal! Poten zijn gemakkelijk er af te halen en het blad kan mooi rechtop tegen het keukenblokje staan tijdens het rijden. Alles bij elkaar woog de tafel zo rond de 9 kilo. Dus echt overgewicht is het ook niet.

Bijkomend voordeel, hij staat steviger dan menig kampeertafel. ;)
Afbeelding
Subaru Forester 2.0 X Comfort(2007)Hobby 460T Prestige (1993)

wendy+pablo

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door wendy+pablo » zo 18 jul 2010 13:50

vind het ook wel fijn zon tafel hoor.heb hem toch staan thuis,zonde om er niks mee te doen.

gimmick

Re: Ik zoek een stevige campingtafel

Bericht door gimmick » za 31 jul 2010 18:52

Ook wij hebben nog geen tafel, dus ik volg dit even.
Denk er over om er eentje van MP te kopen.

Plaats reactie

Terug naar “Meubilair”