Dus is het Aveco geworden waar we de afgelopen 15 jaar onze caravans hadden verzekerd.
Wat ik wel heb gedaan is de waarde lager gehouden, door alle pakketten die niets met de casco caravan te maken hebben te schrappen uit de nieuwprijs. Met een totaal verlies door aanrijding of hagel en storm hoeft voor ons een extra spiegeltje, douchevloer of gordijn niet te worden meeverzekerd. Ook het tussenstuk van het bed niet etc. etc. Uiteraard heb ik dit bij alle verzekeraars gedaan voor een goed vergelijk.
Daarnaast heb ik vervangende caravan eraf gehaald. Wist niet dat dit standaard in de volledig cascoverzekering zat. Door het eruit te halen scheelde dat iets meer dan 7€ per maand. Als onze caravan tijdens een vakantie total loss raakt dan gaan we naar huis met OV of auto en nemen we indien nodig onderweg een hotelovernachting. Ik hoef de vakantie niet af te maken in een vreemde caravan. Zit ik niet op te wachten op zo’n moment.
Uiteindelijk is de premie toch nog € 106,12 per maand geworden maar prima, het kan nu eindelijk van m’n lijstje af.