Dat is inderdaad niet duur...!Paul Vingerhoets schreef: ↑do 26 feb 2026 10:35Nu nog steeds bij IBOOD.
Geen P1 sturing wel met een eventuele losse meting in de bekabeling.
Leverbaar met en zonder vaste kabel en geschikt voor 1 en 3 fasen laden.
Waarom een PHEV nu logischer is
Re: Waarom een PHEV nu logischer is
- dieseltijger
Mijn beeld was - en dat is niet onbekend voor jou denk ik - dat er zich allerlei partijen tussen proberen te wurmen. "Zorgeloze abonnementen" (nog zorgelozer: geen abonnement).
Je kan er gif op in nemen dat voor de billing gecertificeerde laadpalen op komst zijn. En voor remote aansturing (laden als de netcapaciteit voldoende is) ook weer een aparte certificering en technologie komt.
Niet druk over maken, het is van alle tijden.
Je kan er gif op in nemen dat voor de billing gecertificeerde laadpalen op komst zijn. En voor remote aansturing (laden als de netcapaciteit voldoende is) ook weer een aparte certificering en technologie komt.
Niet druk over maken, het is van alle tijden.
Kip Shuttle getrokken door twee premium fietsen met daaronder een muisgrijze auto. Hybride aandrijving: espresso, thee, bier, benzine en stroom.
Veel mensen willen nu ineens een MID-gecertificeerde paal omdat ze met ERE-certificaten denken rijk te worden.
- dieseltijger
We kunnen hier ook een certificaten handel beginnen: Caravanforum gecertificeerde kampeerder, of caravanforum afneembare trekhaak bevestigde en -losnemer.
Kip Shuttle getrokken door twee premium fietsen met daaronder een muisgrijze auto. Hybride aandrijving: espresso, thee, bier, benzine en stroom.
Ik word daar wel "rijk" van, want ik betaal "niets", laad of voor 24ct of vanaf de panelen 0ct, ik krijg 40ct per kWh en ik heb al een paal die gecertificeerd is.
Rijk worden natuurlijk niet maar is altijd een klein extraatje toch?
Tesla model Y Long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t met een Kip KG-45 TLB
Zo, dus jij bent die paal van de werkgever voor persoonlijk gewin aan het inzetten? Wat vindt de werkgever daarvan?

Groet
Edwin
Fendt Bianco Activ 515 SGE (2022)
Volvo XC60 T8 Ultra Black Edition (2025)
BIOD Extase 2L (1974)
Volvo Amazon P131 B20 (1968)
Edwin
Fendt Bianco Activ 515 SGE (2022)
Volvo XC60 T8 Ultra Black Edition (2025)
BIOD Extase 2L (1974)
Volvo Amazon P131 B20 (1968)
Oef..is dus loon. En daardoor belast.. ![Schrik [aschrik.gif]](./images/smilies/aschrik.gif)
Verbaast me niks trouwens.
Zelfs met een kerstpakketje moet je al uitkijken.
Verbaast me niks trouwens.
Zelfs met een kerstpakketje moet je al uitkijken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
Declaratie in overleg met de werkgever, het is voor hun heel veel goedkoper dan openbaar laden in de buurt, hoe zij dat verder verwerken zal mij een zorg zijn
Ja dat klopt en er is veel over geschreven, veel duidelijk en veel onduidelijk
Laatst gewijzigd door Micky op do 26 feb 2026 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Zolang het op je loonbrief staat zorgt de werkgever wel wel voor dat er belasting over betaald wordt.
En als ze dat niet doen zijn zij er verantwoordelijk voor.
Meestal worden ze vanzelf al door de boekhouder op de vingers getikt.
Dus ik ga ervan uit dat dat gewoon in orde is.
Je werkt nou niet bepaald bij de lokale slager .
En als ze dat niet doen zijn zij er verantwoordelijk voor.
Meestal worden ze vanzelf al door de boekhouder op de vingers getikt.
Dus ik ga ervan uit dat dat gewoon in orde is.
Je werkt nou niet bepaald bij de lokale slager .
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona Starlink mini unlimited roaming
Niet dat hoeft zeker niet, er speelt veel meer mee en hangt af hoe je het inkleedt
Waarom een PHEV nu logischer is
Ik krijg ook elke maand een bedrag voor het thuisladen met een laadpaal die door de werkgever is betaald. Dat wordt via de leasemaatschappij betaald. Ik heb een hoog en laagtarief ingevoerd in de app en zij zien op afstand hoeveel er is geladen en wanneer.
Ja daar “verdien” ik op. Zeker omdat we ook zonnepanelen hebben en ook ons energietarief om de zoveel tijd wijzigt.
Het blijft volledig buiten het salaris.
Maar iedereen die zonnepanelen heeft kan inmiddels opgewekte stroom die zelf niet wordt gebruikt legaal verkopen en “verdienen”
https://www.eigenhuis.nl/verduurzamen/e ... rgie-delen
Edit:
De laadpaal gebruiken we trouwens ook om de privé auto (PHEV) op te laden. Dat gaat dan buiten de leasmij om en even simpel gezegd rechtstreeks naar onze meterkast. We kunnen ook gasten laten laden en via de P1 meter zien hoeveel er wordt geladen en dit dan doorberekenen aan de gast.
Ja daar “verdien” ik op. Zeker omdat we ook zonnepanelen hebben en ook ons energietarief om de zoveel tijd wijzigt.
Het blijft volledig buiten het salaris.
Maar iedereen die zonnepanelen heeft kan inmiddels opgewekte stroom die zelf niet wordt gebruikt legaal verkopen en “verdienen”
Edit:
De laadpaal gebruiken we trouwens ook om de privé auto (PHEV) op te laden. Dat gaat dan buiten de leasmij om en even simpel gezegd rechtstreeks naar onze meterkast. We kunnen ook gasten laten laden en via de P1 meter zien hoeveel er wordt geladen en dit dan doorberekenen aan de gast.
Eriba Novaline 442 - 2026
VOLVO XC40 T5 PHEV Plus Dark-2023 & VOLVO EX40 Ultra-2025 MY2026
VOLVO XC40 T5 PHEV Plus Dark-2023 & VOLVO EX40 Ultra-2025 MY2026
-
erichendri
- Contacteer:
Heb zelf een pakketjes kastje aan de garage waar de granny lader in zit.
Staat ingesteld op 6A.
Kwestie van open doen en stekker in de auto pluggen.
Met de socket van homewizzard zet ik het laden in gang.
Had eerst ook verlengsnoer maar dat wordt je inderdaad gauw zat.
Ik laad eigenlijk altijd na 17:00 uur en rij de volgende dag weg met volle accu.
Eric
Staat ingesteld op 6A.
Kwestie van open doen en stekker in de auto pluggen.
Met de socket van homewizzard zet ik het laden in gang.
Had eerst ook verlengsnoer maar dat wordt je inderdaad gauw zat.
Ik laad eigenlijk altijd na 17:00 uur en rij de volgende dag weg met volle accu.
Eric
Privé : mitsubishi outlander phev 2013
Zakelijk rijd ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Zakelijk rijd ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.
Prima oplossing
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Hmm… ga ik zeker in de gaten houden.Daphne schreef: Maar iedereen die zonnepanelen heeft kan inmiddels opgewekte stroom die zelf niet wordt gebruikt legaal verkopen en “verdienen”
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Adria Action 391 LH (2023)
Land Rover Defender 110 (404 Pk 640 NM) (2025)
Land Rover Defender 110 (404 Pk 640 NM) (2025)
Thanks! Dit is inderdaad wat ik zoek voor 2027. Schappelijke prijs en ziet er goed uit.Jan van Vijven schreef: ↑do 26 feb 2026 11:03Ik heb er eentje van Easee, hartstikke slim via P1 en geheel privé dus niets via contract of de prik leverancier.
Nooit overbelasting en je kan kiezen of je overschot laad of op bepaalde tijden.
Ik doe het laatste, eerst de thuis accu vol en dan de auto, op die manier importeer ik minimaal.
BMW 530i Touring (2023) & Eriba Feeling 442 (2026)
Ik vind het stukje van Bright wel een eyeopener.
Was op zich in de markt voor een CUPRA Formentor e-HYBRID, vind het een mooie auto maar die gaat ‘m nu toch niet worden.
Het is voor ons niet mogelijk om een eigen laadpaal aan te laten leggen, heb ook geen zin om elke dag hier midden in het centrum een laadpaal te zoeken om te stekkeren dus ga mij maar weer op een ICE of een mild HYBRID oriënteren.
Was op zich in de markt voor een CUPRA Formentor e-HYBRID, vind het een mooie auto maar die gaat ‘m nu toch niet worden.
Het is voor ons niet mogelijk om een eigen laadpaal aan te laten leggen, heb ook geen zin om elke dag hier midden in het centrum een laadpaal te zoeken om te stekkeren dus ga mij maar weer op een ICE of een mild HYBRID oriënteren.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende scharrel Kip Kompakt 37 EKV Special
Was je daar zonder Bright niet opgekomen? Niettemin jammer, voor de caravaner die in het dagelijks leven met 80-100km elektrische range uitkomt, is het een uitkomst.
Zeker wel bedacht, ik twijfelde eigenlijk al geruime tijd.
Als ik een eigen oplaadpaal had gehad was de afweging heel anders geweest.
Een e-HYBRID of PHEV die je niet vaak oplaadt (of op kan laden) leek mij eigenlijk altijd al onhandig.
Als ik een eigen oplaadpaal had gehad was de afweging heel anders geweest.
Een e-HYBRID of PHEV die je niet vaak oplaadt (of op kan laden) leek mij eigenlijk altijd al onhandig.
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende scharrel Kip Kompakt 37 EKV Special
Dat lijkt me inderdaad vrij zinloos. Goede overweging dus.
Voor mij als EV rijder is thuisladen ook echt een must, het blijft gewoon behelpen, een stukje lopen is niet erg, maar dat de palen bezet zijn is gewoon erg vervelenddeusjevo schreef: ↑ma 2 mar 2026 21:29Ik vind het stukje van Bright wel een eyeopener.
EV rijders lopen hier briefjes onder andermans ruitenwissers te stoppen en briefjes op laadpalen te plakken of je zsm na gereed laden weg wilt wezen.
Toevallig zag ik een buurman van stukje verderop zo’n briefje stiekem onder een ruitenwisser frommelen.
Beste man staat zelf dagenlang aangekoppeld aan de laadpaal…

Toevallig zag ik een buurman van stukje verderop zo’n briefje stiekem onder een ruitenwisser frommelen.
Beste man staat zelf dagenlang aangekoppeld aan de laadpaal…
Hier staan er ook die in de middag thuis komen en aan de lader zetten. Als ik s'morgens de hond uit ga laten staan ze er vaak nog. Zullen wel een extra grote accu hebben.
Gemeente heeft er net twee plaatsen bij gemaakt. Deze zijn nu vaak bezet door mensen die gaan winkelen.
Blij dat ik mijn eigen plekje heb.
Gemeente heeft er net twee plaatsen bij gemaakt. Deze zijn nu vaak bezet door mensen die gaan winkelen.
Blij dat ik mijn eigen plekje heb.
Volkswagen Tiguan 1,5 Tsi bj 2025 plug in hybride.
Met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
- dieseltijger
Wellicht een item bij de gemeenteraads verkiezingen: "Waar laad/laat ik mijn EV?" Voer voor een echte popcorn & cola aflevering bij de rijdende rechter. Of een AD artikeltje inclusief een foto van een wanhopige autobezitter met een laadkabel in de hand. Is weer wat anders dan schuttinkjes die 10 centimeter op andermans terrein staan. (Alsof er in de wereld niets belangrijkers aan de hand is).
Daarom heb ik 25 liter in de tank van de PHEV gegooid, meer ging er niet in. Voor de prijzen wéér verder stijgen… eenmaal thuis direct weer aan de zonnelader (=wcd) gezet. En nergens meer druk om maken.