Loobuddy
Loobuddy
Op langere vakanties zouden wij het ook prettig vinden om de toilet voor de grote boodschap te kunnen gebruiken. Vooral indien een camping wat eenvoudiger of minder schoon sanitair heeft.
Nu kan dat op zich wel met een chemische toilet, maar is altijd best een gesleep. En steeds vaker staan er van die automaten die de organische versie van het de vloeistof gebruiken, waar stoffen in zitten waar mijn vrouw met vele allergieën niet tegen kan. Ik denk iets van dennen.
Nu hadden we al eens gedacht aan scheidingstoilet, maar is een flinke ombouw en tijdens een weekendje weg is zo'n chemische toilet eigenlijk best handig. Toen kwamen we nog niet zo lang geleden Loobuddy tegen. Gewoon te wisselen met de normale cassette, dus voor elke reis kan je kiezen welke je meeneemt (of beiden). Reviews zijn vrij lovend en het concept spreekt ons aan. Goedkoop is anders, maar ok. Dat is wel vaker zo.
Toevallig al iemand ervaring met het ding? Of hem goed bekeken in Dusseldorf afgelopen jaar?
Nu kan dat op zich wel met een chemische toilet, maar is altijd best een gesleep. En steeds vaker staan er van die automaten die de organische versie van het de vloeistof gebruiken, waar stoffen in zitten waar mijn vrouw met vele allergieën niet tegen kan. Ik denk iets van dennen.
Nu hadden we al eens gedacht aan scheidingstoilet, maar is een flinke ombouw en tijdens een weekendje weg is zo'n chemische toilet eigenlijk best handig. Toen kwamen we nog niet zo lang geleden Loobuddy tegen. Gewoon te wisselen met de normale cassette, dus voor elke reis kan je kiezen welke je meeneemt (of beiden). Reviews zijn vrij lovend en het concept spreekt ons aan. Goedkoop is anders, maar ok. Dat is wel vaker zo.
Toevallig al iemand ervaring met het ding? Of hem goed bekeken in Dusseldorf afgelopen jaar?
BMW 530i Touring (2023) & Eriba Feeling 442 (2026)
Re: Loobuddy
Geen ervaring mee, maar het ziet er zeer bruikbaar uit.
https://www.loo-buddy.com/
https://www.loo-buddy.com/
Knaus Südwind 540 UE (60 years) met Omnistor 9200 en Ventura Pacific 300.
Audi Q6 e-tron Quattro.
Audi Q6 e-tron Quattro.
Had ook al even zitten kijken en inderdaad heel bruikbaar zo te zien. Het lijken me 3D-geprinte elementen en vrij eenvoudig in elkaar te zetten. Het lijkt me nog steeds wat gek om de fecaliën vervolgens gewoon bij het restafval te doen, maar als die korrels alles hebben opgenomen: waarom niet? Je zult nog steeds wel een Thetfordspray oid nodig hebben om de pot schoon te maken, maar spoelen doe je niet meer.
Ik ga er vanuit dat ik nog steeds spoel (met kleine hoeveelheden, maar doen we nu ook al). Zodat de pot mooi schoon blijft. Je moet dan alleen vaker dat zakje vervangen.
En rondom afval: tja.... de uitwerpselen van ons hondje (42kg Berner) komen daar ook terecht. In een afgesloten zakje uiteraard.
Of het in de praktijk gaat bevallen weet ik ook niet. Maar tenzij er iemand met negatieve ervaringen komt gaan we het ding bestellen eind van de week. Dan gaat de pre-sale open voor de C400. Levering mid april.
Wel echt een mooie innovatie als je het mij vraagt 
Wat een bijzonder slim ding.
Benieuwd of het je gaat bevallen.
De signalering op de 400 van leeg/half vol/vol zal niet meer werken lijkt mij.
Dat zal dan denk ik "optisch" moeten gebeuren?
Benieuwd of het je gaat bevallen.
De signalering op de 400 van leeg/half vol/vol zal niet meer werken lijkt mij.
Dat zal dan denk ik "optisch" moeten gebeuren?
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Zelfs die werkt als je 1 kabeltje wil aansluiten. Kabeltje zit standaard bij de leveromvang. Of ik die moeite ga doen weet ik niet.
- dieseltijger
Ah! Slim concept.
Kip Shuttle getrokken door twee premium fietsen met daaronder een muisgrijze auto. Hybride aandrijving: espresso, thee, bier, benzine en stroom.
Het enige wat minder slim is..... ze verzenden alleen naar Duitsland en Oostenrijk.... oeps.... nou ja.... ik heb ze een mail gestuurd met de vraag of ze toch naar NL kunnen verzenden.
Ja dat zag ik ook, ik vermoed dat ze dat wel uitbreiden als het concept eenmaal aanslaat. Maar lijkt me dat ze er best eentje willen verzenden aan een enthousiasteling in ruil voor een eerlijke review, toch?
-
Paul Vingerhoets
Zo, 600 euries best aan de prijs.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Weer keuzestress verhogend: neem ik nou die grote of die kleine toiletcontainer mee? Altijd mooi nieuwe ontwikkelingen, maar of dit zoveel praktischer is?? Maarre vind je het teveel gesleep, maw. te zwaar? Karretje op wieltjes en/of gewoon legen als hij voor de helft vol is ... of zijn er andere overwegingen: er wordt hier gesproken over 'autark'. Doe je dat ook met de caravan of zal het meer bedoeld zijn voor een camper?? 
BTW: ik vond luierzakken altijd al stinken ...
BTW: ik vond luierzakken altijd al stinken ...
Ik ken beide werelden inmiddels heel goed.
Voor caravanners heeft dit niet veel zin. Er is immers bijna altijd een mogelijkheid om je toilet te legen. Om de twee dagen volstaat meestal prima.
Voor mensen met een camper kan het soms anders liggen.
Die staan vaker op plaatsen waar niks is. Soms heel mooi, je wilt eigenlijk niet weg..maar je moet wel.
Dat geldt echter lang niet voor iedereen. Ik ken er ook genoeg, die alleen maar campings bezoeken, en daar lang blijven.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Een paar dagen geleden stonden wij op een schitterende plek bij een leuk restaurant, en een prachtig gebied aan zee. Gewoon op een soort vlakke plek in een bosrijke omgeving.
Er stond ook een Nederlander met een Belgisch fabrikaat caravan, een klein, laag, soort off road rijdend bed.
Vlgs hem stond ie daar al een week.
Ik vroeg me af..hoe dan.
Maar het gesprek liep over heel andere onderwerpen..
Het zou voor hem heel goed passen denk ik.
Wij hebben 2 cassettes.
Het verlengd onze tijd vrij kamperen lang genoeg in de meeste gevallen.
Voor caravanners heeft dit niet veel zin. Er is immers bijna altijd een mogelijkheid om je toilet te legen. Om de twee dagen volstaat meestal prima.
Voor mensen met een camper kan het soms anders liggen.
Die staan vaker op plaatsen waar niks is. Soms heel mooi, je wilt eigenlijk niet weg..maar je moet wel.
Dat geldt echter lang niet voor iedereen. Ik ken er ook genoeg, die alleen maar campings bezoeken, en daar lang blijven.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. Een paar dagen geleden stonden wij op een schitterende plek bij een leuk restaurant, en een prachtig gebied aan zee. Gewoon op een soort vlakke plek in een bosrijke omgeving.
Er stond ook een Nederlander met een Belgisch fabrikaat caravan, een klein, laag, soort off road rijdend bed.
Vlgs hem stond ie daar al een week.
Ik vroeg me af..hoe dan.
Maar het gesprek liep over heel andere onderwerpen..
Het zou voor hem heel goed passen denk ik.
Wij hebben 2 cassettes.
Het verlengd onze tijd vrij kamperen lang genoeg in de meeste gevallen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
- dieseltijger
Het halve forum staat er vol mee. Neem ik auto zus-of-zo, een luifel-of-een voortent, etc.
Misschien helpt het om niet te zoeken naar de ‘beste’ keuze, maar naar wat voor jóu het minste gedoe oplevert. Je went snel aan wat je kiest, en achteraf blijkt vaak dat meerdere opties gewoon prima waren.
Kip Shuttle getrokken door twee premium fietsen met daaronder een muisgrijze auto. Hybride aandrijving: espresso, thee, bier, benzine en stroom.
Hier moet je geen keuze maken, je neemt ze gewoon beide mee.
Afhankelijk van de "behoefte" ter plaatse kan je kiezen.
Alleen de prijs voor dergelijk stukje plastic is aan de hoge kant, daar heb je 4 nieuwe cassettes van Thetford voor.
**** Camper LMC V643 65 Years Edition ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****

**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****

- dieseltijger
Zoals een Ab al aangaf: je staat zelden buiten een camping met een caravan.
Het gaat mij niet om vrij staan.
Ik heb rugklachten en de cassette is al vrij snel zwaar voor me. Ik heb een C400, met wieltjes, maar je moet hem toch optillen om te legen. Dus vaak legen. Daarbij vind ik het ontzettend goor om te legen als je hem voor meer gebruikt dan plassen. Ook de leegplekken dragen over het algemeen weinig bij aan de vakantie vreugde.
Ten tweede zijn er steeds meer campings waar je zo'n automaat hebt staan. Fantastisch voor mij, maar het biologisch middel kan mijn vrouw echt niet tegen. Ze heeft veel allergieën. Haar allergieën is zelfs de hoofdreden waarom we weer een caravan hebben. Dus ook die kunnen we niet gebruiken.
Wij ervaren het chemisch toilet dus niet als prettig voor ons.
En
: inderdaad ontzettend stevig aan de prijs voor wat het is. Maar goed: als het dan echt werkt zetten we ons daar maar overheen. Zijn (nog) niet echt alternatieven op de markt. Eerst maar eens kijken of ze naar NL verzenden. Anders wordt het vanzelf wachten.
PS: het meest simpele alternatief zou "Carebags" zijn. Kosten bijna niets en voor plassen blijf je dan je normale cassette gebruiken. Die hoeft dan ook niet zo vaak leeg.
Ik heb rugklachten en de cassette is al vrij snel zwaar voor me. Ik heb een C400, met wieltjes, maar je moet hem toch optillen om te legen. Dus vaak legen. Daarbij vind ik het ontzettend goor om te legen als je hem voor meer gebruikt dan plassen. Ook de leegplekken dragen over het algemeen weinig bij aan de vakantie vreugde.
Ten tweede zijn er steeds meer campings waar je zo'n automaat hebt staan. Fantastisch voor mij, maar het biologisch middel kan mijn vrouw echt niet tegen. Ze heeft veel allergieën. Haar allergieën is zelfs de hoofdreden waarom we weer een caravan hebben. Dus ook die kunnen we niet gebruiken.
Wij ervaren het chemisch toilet dus niet als prettig voor ons.
En
PS: het meest simpele alternatief zou "Carebags" zijn. Kosten bijna niets en voor plassen blijf je dan je normale cassette gebruiken. Die hoeft dan ook niet zo vaak leeg.
- Bob Diesel
- Contacteer:
Met een investering van € 600
Je moet toch lopen , en rotzoiien met zak verwissellen ed ,ook weg brengen
Leeg de gewone cassette ,iedere ochtend en avond , zit er dus nooit te veel in
Dus ook niet te zwaar , en ja hoe je het doet , nooit goed en het blijft kramperen
En juist dat vinden we leuk
Je moet toch lopen , en rotzoiien met zak verwissellen ed ,ook weg brengen
Leeg de gewone cassette ,iedere ochtend en avond , zit er dus nooit te veel in
Dus ook niet te zwaar , en ja hoe je het doet , nooit goed en het blijft kramperen
En juist dat vinden we leuk
Today ,is Yesterday’s Tomorrow
Toyota Rav4 Hybrid 2.5 AWD 2016 voor een Avento-GT430-TCB
Toyota Rav4 Hybrid 2.5 AWD 2016 voor een Avento-GT430-TCB
Lekker belangrijk wat wij denken allemaal te moeten doen in jouw situatie…
Als deze oplossing bijdraagt aan je vakantieplezier, gewoon doen. We hebben allemaal ons geld wel eens stukgeslagen op gekkere dingen toch?
Als deze oplossing bijdraagt aan je vakantieplezier, gewoon doen. We hebben allemaal ons geld wel eens stukgeslagen op gekkere dingen toch?
-
Paul Vingerhoets
Ik denk zomaar dat die zak met vulling ook aardig aan het gewicht komt als die vol zit.
Maar keuzes. Er zijn ook al toiletten die per boodschap een zakje vullen en afleggen onderin het toilet.
Hebben in ieder geval geen vochtabsorberende korrels nodig.
Maar keuzes. Er zijn ook al toiletten die per boodschap een zakje vullen en afleggen onderin het toilet.
Hebben in ieder geval geen vochtabsorberende korrels nodig.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Ik heb verder geen ervaring maar even kort door de bocht: je doet je behoefte al dan niet behoeftes in een zak en die gooi je weg?
Waar ga je met die zakjes dan weer naar toe, ik kan me voorstellen dat je deze niet in de voortent wilt bewaren dus je moet telkens naar de container lopen. (dan hopen dat zakje niet kapot gaat
)
Dat is volgens mij net zoveel werk als telkens het cassette verschonen en als je dit iedere keer doet denk ik niet zo heel veel zwaarder.
Waar ga je met die zakjes dan weer naar toe, ik kan me voorstellen dat je deze niet in de voortent wilt bewaren dus je moet telkens naar de container lopen. (dan hopen dat zakje niet kapot gaat
Dat is volgens mij net zoveel werk als telkens het cassette verschonen en als je dit iedere keer doet denk ik niet zo heel veel zwaarder.
.Seat Leon ST 1.5 PHEV (2024) of Hyundai i10 1.0 (2026).
......................Hobby 490 KMF (2022)......................
......................Hobby 490 KMF (2022)......................
Ik heb ‘m in Düsseldorf niet gezien anders was ik zeker gaan kijken. Ik kon me even niets voorstellen bij deze opvangtank dus via de genoemde link het filmpje bekeken. Het voordeel voor ons caravanners zie ik niet helemaal, maar jij wel als ik jouw argumenten zo lees. Ben benieuwd naar je ervaring met de loobuddy. Mij lijkt het nog steeds een hoop gesjouw maar wel met minder geurtjes
Eriba Novaline 442 - 2026
VOLVO XC40 T5 PHEV Plus Dark-2023 & VOLVO EX40 Ultra-2025 MY2026
VOLVO XC40 T5 PHEV Plus Dark-2023 & VOLVO EX40 Ultra-2025 MY2026
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Er zitten geen wieltjes onder die zakken, dus eigenlijk meer gesjouw…
Wat betreft die allergieën, je gaat toch niet op die tank zitten? Of anders een product gebruiken die je wel kan verdragen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Wat betreft die allergieën, je gaat toch niet op die tank zitten? Of anders een product gebruiken die je wel kan verdragen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Adria Action 391 LH (2023)
Land Rover Defender 110 (404 Pk 640 NM) (2025)
Land Rover Defender 110 (404 Pk 640 NM) (2025)
Het bio spul gebruiken we uiteraard niet, alleen de automaten met spoeling en vulling die er steeds meer zijn wel. Zonder keuze.
En ten aanzien van allergieën: we zijn al letterlijk 4 jaar niet meer in een hotel of restaurant geweest. Foute roomspray en mijn vrouw kan naar huis aan de medicijnen. Ook met toilet spul: de lucht die eruit komt met het klepje open tijdens gebruik is voldoende voor opzwellend gezicht en hals. Was het maar zo makkelijk als je voorstelt.
Verder:
1) ze leveren voor 10 Euro extra wel naar NL; zeer vriendelijke mail ontvangen
2) volle zak weegt volgens de site max 7kg (wij zullen eerder vervangen), maar overwegen naar aanleiding van dit topic om eerst eens care-bag (1 time use en ook zo'n spul in) te proberen.
De hoofdreden is de allergie tegen het biologische spul ?
En niet eens zozeer het sjouwen begrijp ik.
Maar op de door jullie bezochte campings is het biologische spul verplicht of wordt het door de automaat daarmee gevuld.
Dan is dit toch een prima oplossing.
En niet eens zozeer het sjouwen begrijp ik.
Maar op de door jullie bezochte campings is het biologische spul verplicht of wordt het door de automaat daarmee gevuld.
Dan is dit toch een prima oplossing.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona Starlink mini unlimited roaming