Camping in de buurt van Mechelen?

Plaats reactie
JGG82

Camping in de buurt van Mechelen?

Bericht door JGG82 » do 26 feb 2026 19:05

De vrouw wil graag met de Pasen in de buurt van Mechelen staan.

Iamnd tips??

Ik wil graag een plekje met vers water en afvoer op de plek. En uiteraard stroom.

Hondje moet mee.. en liefst de auto/mobiele schuur op de plek?

Ik zat zelf op de acsi app te kijken maar daar zie ik niet zoveel..

Wellicht nog andere tips voor wat betreft apps en sites om campings uit te zoeken

WillyL

Re: Camping in de buurt van Mechelen?

Bericht door WillyL » do 26 feb 2026 19:40

Dat is een moeilijke. Als Mechelaar kampeer ik hier niet.
Misschien is https://www.kampeerverblijfparkdiepvennen.be/ iets.
Het is in Londerzeel nabij de A12 maar wel op een 10-tal km van Mechelen.
Vroeger was er in Hofstade (bij Mechelen, niet bij Aalst) ook een camping maar ik weet niet of die nig bestaat.
Kan de toeristische dienst van Mechelen je helpen?

Met de camper? Soms zie ik bij het Zennegat wel een camper staan, lekker rustig, maar ook dat is een eind van het centrum.Maar dat is niets voor jou natuurlijk.
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
3409

hoboken

Bericht door hoboken » do 26 feb 2026 22:39

Wat Willie al vermeld veel is er niet rond Mechelen, maar ga eens op google maps en geef in, campings in de buurt van Mechelen.
Dan komen er een paar rond Mechelen te voorschijn.
Maar verwacht geen luxe dus geen water aan en afvoer op de campeerplaats.
Mercedes C250 Cdi 204 pk 500 nm, Tabbert turiano 420 QD/F 2025 leeg met alle extra's 1070kg mtm 1500kg, E-go mover, truma avanta comfort dak airco ultra heat 14 liter Boiler enz. en een Ducati Hyperstrada

JGG82

Bericht door JGG82 » vr 27 feb 2026 06:51

Aanbod is idd gering.. maar we breiden het zoekgebied gewoon wat uit. We hebben immers de auto mee. 😊

Iig bedankt voor het meedenken.

Rikkie

Bericht door Rikkie » vr 27 feb 2026 13:34

In Kampenhout (Sas) heb je camping Veronique ... maar dan zit je toch al 15 km ten zuidoosten van Mechelen ...
Er is wel een rechte baan die richting Mechelen gaat dus op 15-20 minuten sta je in Mechelen.
Best vooraf informeren of die met Pasen al open is.
https://www.kampeerverblijfparkveroniqu ... +Bienvenue

Effe terzijde ... op drukke dagen parkeerplaats zoeken in Mechelen is een tijdrovende bezigheid.
Best de randparkings gebruiken en dan 10 minuutjes stappen om in het centrum te zijn.
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen ...

WillyL

Bericht door WillyL » vr 27 feb 2026 20:29

Kampenhout-Mechelen kan ook met de fiets langs de "Leuvense vaart" goed te doen. Aan de oostkant is het pad (fietsostrade F8?) op sommige stroken wel gehavend door boomwortels.
Andere kant (west) is IMHO beter.
Aan de oostkant kan je wel ergens afslaan naar zoo-park Plankendael.

Hou rekening in Mechelen, dit is een auto-onvriendelijke stad. Alleen betaalparkings zijn in het centrum bereikbaar, andere straten zijn meestal autoluw of enkel toegelaten voor wijkbewoners - ook de vesten rond Mechelen zijn 1-richting in wijzerszin voor iedereen. Enkel wijkbewoners mogen de andere richting gebruiken - tenzij om naar een betaalarking te rijden, dan mag het plots wel. boos.gif Volg dus niet blindelings iemand naar "links" op de vesten. Dat is dat een "local" - zelfs ik als Mechelaar mag dat dus niet, mits GASboete van 58€ (denk ik, dat bedrag verandert soms).

Verder is Mechelen wel een mooie stad.

GAS : Gemeentelijk Administratieve Sanctie
Willy L. (B) - 65+ en adept ROB- & POV-er
Merc.B200(2021)-Autom@_!!DethleffsCamper450DB(2010) met Twinny-load (=bol op dissel & trekhaakfietsenrek)
3409

Plaats reactie

Terug naar “België”