Quizvraag: Welke tent en maat is dit
Quizvraag: Welke tent en maat is dit
Bij onze nieuwe caravan zit een voortent, de dealer weet niet meer welke voortent het is. Ik heb de hele tent doorgezocht en ook geen nummer, naam of iets anders gevonden.
Het doel voelt stevig als tussen katoen en synthetisch in.
Ik vind wel een nummer, zou dat de omloopmaat kunnen zijn?
Wie o wie wint de quiz en denkt te weten welke tent het is? Zie enkele foto’s
Het doel voelt stevig als tussen katoen en synthetisch in.
Ik vind wel een nummer, zou dat de omloopmaat kunnen zijn?
Wie o wie wint de quiz en denkt te weten welke tent het is? Zie enkele foto’s
Re: Quizvraag: Welke tent en maat is dit
Met nog enkele plaatjes
- Bijlagen
-
- 0157ef34-e6c4-4661-abe4-cd24106b27b0.jpeg (342.14 KiB) 1028 keer bekeken
En er zit ook een bijtent met slaapcabine bij, eveneens zonder typeplaatje
Als deze tent bij de caravan zit, mag je er van uitgaan dat deze bij elkaar horen.
Dus, welk merk en type caravan is het? Dan kan je daarvan de omloopmaat zoeken, en aan de hand daarvan de maat van Dorema tenten.
Dan blijft alleen nog over het type voortent.
Gezien de kleuren denk ik een vrij oude voortent.
Dus, welk merk en type caravan is het? Dan kan je daarvan de omloopmaat zoeken, en aan de hand daarvan de maat van Dorema tenten.
Dan blijft alleen nog over het type voortent.
Gezien de kleuren denk ik een vrij oude voortent.
En niet bij elke Dorema tent was een uitbouw beschikbaar voor een slaapcabine. Dat kan ook helpen. En zat er nergens een opzetinstructie bij, bij de stokkenset bijvoorbeeld? Daar zou het zomaar op kunnen staan. Of op een factuur bij de caravanpapieren?
Yes, de omloopmaat heb ik net nagemeten 810cm is omloopmaat 7 zoals op het label.
Nu dus nog alleen het type. Ik voeg de frametekeming van de tent en de bijtent met slaapcabine toe, wellicht ziet iemand van jullie welk type het is.
Nu dus nog alleen het type. Ik voeg de frametekeming van de tent en de bijtent met slaapcabine toe, wellicht ziet iemand van jullie welk type het is.
Ja, maat 7 kom ik op uit. Nu nog slechts het type/serie/all weather, ten cate of anders
Gezien de kleurstelling is dit een Dorema van voor (ik schat) 2010, wij hebben een dorema Greylook gebruikt gekocht begin 2011 en die was zeker ouder dan 1 jaar.
En Greylook is het niet, want dat stond er altijd met grote letters op en die had strepen aan de onderkant.
de uitbouw is van later, die is grijs van onder, tenzij de foto's niet helder zijn
En Greylook is het niet, want dat stond er altijd met grote letters op en die had strepen aan de onderkant.
de uitbouw is van later, die is grijs van onder, tenzij de foto's niet helder zijn
Laatst gewijzigd door Micky op wo 11 feb 2026 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Tesla model Y Long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t met een Kip KG-45 TLB
Het nummer van de frametekening rechtsboven zou redelijk uniek voor jouw type tent moeten zijn. Je kunt op de site van Dorema helaas niet zoeken op dat nummer, maar alle frametekeningen zijn er wel beschikbaar. Ik denk dat je moet kijken bij de tekeningen met Staal 25 mm om de juiste te vinden. Of Dorema mailen.
Het probleem bij Dorema is nu juist dat tentframe's worden gebruikt voor verschillende types tenten. Daarmee kom je niet verder.
Andere insteek, waarom wil je weten welk type het is? zoek je iets speciaals?
Maar je kunt er dus al wel de mogelijkheden mee beperken, dat is ook al iets.
Ander idee: zet ‘m op en kijk dan nog eens!
Ander idee: zet ‘m op en kijk dan nog eens!
Ik vermoed om te kunnen verkopen…
een tent van een jaar of 18 verkopen is zo gebeurd, type is niet belangrijk, foto's en omloopmaat des temeer
De site van dorema geeft helaas nog geen uitkomst
Herkennen jullie de 7 op het label van de foto wel als een indicatie dat het omloopmaat 7 is? Ik meet 800cm. Maar onze (nieuwe) caravan hoort eigenlijk een maatje 6 te hebben….
heb zelf wel wat ervaring met het verkopen en kopen van gebruikte tenten vergelijkbaar met die van jouw, in die prijsklasse maakt het type echt niet uit, ik heb er nooit om gevraagd en mij is er ook niet om gevraagd
je zou voluva in Vaassen kunnen bellen die man weet alles van gebruikte tenten en handelt erin, heb zaken met hem gedaan en hele aardige vent, bij een tent die ik daar kocht mistte een paar hele korte stokjes, dat heeft hij keurig opgelost en nagestuurd
https://voluva.nl/index.html
Super, dat is fijne feedback.
Aan watvoor prijs inclusief zijtent met slaapcabine zou je denken?
Aan watvoor prijs inclusief zijtent met slaapcabine zou je denken?
Is bij mij al lang geleden, schatting gezien de leeftijd, 350-400 euro zonder de uitbouw, want daar is los veel vraag naar, kost nieuw zo'n 500 euro, die levert los denk ik zo €150,- €175,- op
dus ik zou ze los adverteren en eventueel verwijzen naar dat je ook een losse uitbouw te koop hebt.
Verwacht idd niet teveel winst op de verkoop van de tent.
Leeftijd, merk en gebrek aan gebruikers ervaring werkt niet positief aan de verkoop.
Weg is maar weg denk ik altijd als je een enigsinds acceptabel bod krijgt.
Zelf wil je hem niet ( als ie al past... herkenbaar issue voor mij) dus pak wat je krijgen kan.
Wel heel belangrijk is dat ie helemaal compleet is, de framedelen moeten echt kloppen.
Dan is die frame tekening wel erg handig.
Leeftijd, merk en gebrek aan gebruikers ervaring werkt niet positief aan de verkoop.
Weg is maar weg denk ik altijd als je een enigsinds acceptabel bod krijgt.
Zelf wil je hem niet ( als ie al past... herkenbaar issue voor mij) dus pak wat je krijgen kan.
Wel heel belangrijk is dat ie helemaal compleet is, de framedelen moeten echt kloppen.
Dan is die frame tekening wel erg handig.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Zo bedoel ik het ook..
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Merci allemaal.
Eens hoor. Weg is weg. Mijn gedachte is ook dat ik liever iets minder ‘verdien’ en iemand blij maak, dan het onderste uit de kan wil.
Eens hoor. Weg is weg. Mijn gedachte is ook dat ik liever iets minder ‘verdien’ en iemand blij maak, dan het onderste uit de kan wil.
- Bob Diesel
- Contacteer:
Dorema PRESIDENT,
Today ,is Yesterday’s Tomorrow
Toyota Rav4 Hybrid 2.5 AWD 2016 voor een Avento-GT430-TCB
Toyota Rav4 Hybrid 2.5 AWD 2016 voor een Avento-GT430-TCB