Winterkamperen 2025-2026; wie staat waar?
Re: Winterkamperen 2025-2026; wie staat waar?
Wij zijn net terug van camping de paalberg.
Voor het eerst in Januari weg geweest,
Onze ervaring is dat we een klein wintertentje nodig hebben.
Daarnaast…
We zetten de kachel in de nacht uit maar zaterdagochtend was het 5 graden in de caravan….
Dat is best frisjes,
Zaterdag en zondag een klein electrisch kacheltje op de zachte stand gezet.
Uitstekend te doen en in de ochtend was het 11 graden.
Volgende keer met tentje en kacheltje een klein tikkie hoger,
Voor de rest, met de kachel aan is het zo te heet binnenin de caravan.
Wij vinden ook dat de thermostaat vd gaskachel matig is,
Dus stand 2 en hij zakt naar 17 graden.
Stand 3 is al snel te heet,
Voor het eerst in Januari weg geweest,
Onze ervaring is dat we een klein wintertentje nodig hebben.
Daarnaast…
We zetten de kachel in de nacht uit maar zaterdagochtend was het 5 graden in de caravan….
Dat is best frisjes,
Zaterdag en zondag een klein electrisch kacheltje op de zachte stand gezet.
Uitstekend te doen en in de ochtend was het 11 graden.
Volgende keer met tentje en kacheltje een klein tikkie hoger,
Voor de rest, met de kachel aan is het zo te heet binnenin de caravan.
Wij vinden ook dat de thermostaat vd gaskachel matig is,
Dus stand 2 en hij zakt naar 17 graden.
Stand 3 is al snel te heet,
Fendt Diamant
Sprite super de kuxe
Fendt Saphir 495 sfb
Fendt bianco selection 515 SG
Starlink standaard Gen 3
Sprite super de kuxe
Fendt Saphir 495 sfb
Starlink standaard Gen 3
Wij hebben alle vormen van tenten al vele jaren geleden afgezworen. Veel te heet eronder als de zon schijnt.
Je stookt je gek als het koud is.
Waarom in de kouwe tent zitten als het binnen lekker warm is.
Zelfs onze cassetteluifels van de laatste 20 jaar gaan steeds minder uit, hoewel dat maar 3 minuten werk is.
In het begin wel, omdat we dachten dat het zo hoorde.
Maat vaak gingen we er voor of ernaast zitten om in de zon te kunnen zijn.
Stom toch..zeker als het geen 35 graden is, maar 18 graden of zo.
Nu gaat ie veel minder uit. Maar sporadisch.. Wij hoeven geen dak als het droog is, en de zon schijnt.
Hoofdzakelijk alleen bij regen, om droog buiten te kunnen zitten en de fietsen een beetje droog te houden.
Wij zijn blij met elke zonnestraaltje.
Op dit moment kan dat veel beter hier in Spanje.
Nog een paar dagen..dan komt de zon.. zegt men.
Maar het valt allemaal best mee..de luifel is nog niet uit geweest afgelopen 6 dagen.
Zelfs onze cassetteluifels van de laatste 20 jaar gaan steeds minder uit, hoewel dat maar 3 minuten werk is.
In het begin wel, omdat we dachten dat het zo hoorde.
Nu gaat ie veel minder uit. Maar sporadisch.. Wij hoeven geen dak als het droog is, en de zon schijnt.
Hoofdzakelijk alleen bij regen, om droog buiten te kunnen zitten en de fietsen een beetje droog te houden.
Op dit moment kan dat veel beter hier in Spanje.
Maar het valt allemaal best mee..de luifel is nog niet uit geweest afgelopen 6 dagen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Dag allen
Wij staan momenteel voor een week (vorige zaterdag toegekomen) op Austriaparks camping Arlberg in Arlberg/Pettnau Oostenrijk.
Tot nu toe schitterend weer gehad. Vanmorgen was het wel -14°.... Maar kledij lost dit natuurlijk op. Op de camping heeft zo goed als elke plaats verwarmd privé sanitair (WC, douche, lavabo, afwasbak, droogruimte). Een zaligheid!
Vele groeten.
Luc
Wij staan momenteel voor een week (vorige zaterdag toegekomen) op Austriaparks camping Arlberg in Arlberg/Pettnau Oostenrijk.
Tot nu toe schitterend weer gehad. Vanmorgen was het wel -14°.... Maar kledij lost dit natuurlijk op. Op de camping heeft zo goed als elke plaats verwarmd privé sanitair (WC, douche, lavabo, afwasbak, droogruimte). Een zaligheid!
Vele groeten.
Luc
-----
Hobby Easy Deluxe 400 (2001) - BMW Active Tourer 218i automaat
Hobby Easy Deluxe 400 (2001) - BMW Active Tourer 218i automaat
Hoi Luc,
Heerlijke plek om te staan met een prachtig skigebied, alleen vroeg in het seizoen veel schaduw en daardoor veel stoken.
Kan je ook nog steeds zwemmen in het overdekte zwembad? Vroeger zat dit bij de prijs in, maar de laatste keer (alweer 6 jaar geleden) niet meer.
Geniet ervan!
Heerlijke plek om te staan met een prachtig skigebied, alleen vroeg in het seizoen veel schaduw en daardoor veel stoken.
Kan je ook nog steeds zwemmen in het overdekte zwembad? Vroeger zat dit bij de prijs in, maar de laatste keer (alweer 6 jaar geleden) niet meer.
Geniet ervan!
Hartelijk groet,
Ray
Hobby Prestige 560 WLU - Volvo V60 T6 Recharge (2021)
"tutto compreso"
Ray
"tutto compreso"
Wij hebben ook geen tenten meer.Ab schreef: ↑ma 19 jan 2026 17:25Wij hebben alle vormen van tenten al vele jaren geleden afgezworen. Veel te heet eronder als de zon schijnt.
In het begin wel, omdat we dachten dat het zo hoorde.![]()
Op dit moment kan dat veel beter hier in Spanje.![]()
Maar we zullen vaker er opuit gaan en als het weer minder is dan kan een klein wintertentje best fijn zijn.
Nu is het wat rommelig bij de deur.
En ja, het kan warm zijn als het zonnig is maar dat hebben we in het eerste kwartaal van het jaar nooit zo vaak.
Fendt Diamant
Sprite super de kuxe
Fendt Saphir 495 sfb
Starlink standaard Gen 3
Sprite super de kuxe
Fendt Saphir 495 sfb
Starlink standaard Gen 3
Klein laagje tot in de dalen vandaag @ Oostenrijk.
De webcam vanaf het hoofdgebouw is nog buiten gebruik sinds de installatie van nieuwe wellness area.
Nog 2 weken aftellen!

De webcam vanaf het hoofdgebouw is nog buiten gebruik sinds de installatie van nieuwe wellness area.
Nog 2 weken aftellen!

Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2025
Adria Adora 573 PT 2025
Aufenfeld? Wij hebben het alleen op afstand in de sneeuw gezien toen we op weg naar Gerlos waren. We hebben daar alleen in de zomer met de kinderen meerdere keren gestaan. Heerlijke camping.
De voorpret is ook al lekker
Eriba Novaline 442 - 2026
VOLVO XC40 T5 PHEV Plus Dark-2023 & VOLVO EX40 Ultra-2025 MY2026
Wij gaan morgen weer naar camping Boersberg randje Veluwe. Daar hebben we ook een weekje oud op nieuw gestaan.
En nog even reageren op de wens van een tentje en de elektrische kachel op het laatste standje: Zo doe ik het ook en het tentje is niet meer dan een halletje waar " de natte spullen" verblijven. Ideaal want het zorgt voor een droge en schone tent. Het staat in een kwartiertje.
En nog even reageren op de wens van een tentje en de elektrische kachel op het laatste standje: Zo doe ik het ook en het tentje is niet meer dan een halletje waar " de natte spullen" verblijven. Ideaal want het zorgt voor een droge en schone tent. Het staat in een kwartiertje.
- Bijlagen
-
- Halletje
- 20260102_092707.jpg (699.15 KiB) 1797 keer bekeken
@Daphne : Klopt idd. Wist niet dat jullie er ook al zijn geweest. Leuk.
Wij waren er al eerder 1x winter, 1x zomer. Prachtige camping en omgeving.
Ik ga er btw van uit dat de sneeuw zeer binnenkort terug weg is.
Ik heb de webcam beelden hier geplaatst : we gaan het live meemaken.
In het dal moet je het echt treffen wil je sneeuw hebben, als alles loopt volgens plan dan zijn wij echter de hele dag op de skipistes te vinden.
Wij waren er al eerder 1x winter, 1x zomer. Prachtige camping en omgeving.
Ik ga er btw van uit dat de sneeuw zeer binnenkort terug weg is.
Ik heb de webcam beelden hier geplaatst : we gaan het live meemaken.
In het dal moet je het echt treffen wil je sneeuw hebben, als alles loopt volgens plan dan zijn wij echter de hele dag op de skipistes te vinden.
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2025
Adria Adora 573 PT 2025
Wij zijn daar ruim 20 jaar geleden terecht gekomen en hebben er een paar jaar achter elkaar op de terugweg van Kroatië een week gestaan.
Het was vanwege de skateramp speciaal uitgezocht door mijn oudste zoon die zich destijds als de Nederlandse Tony Hawk beschouwde
Ik moet het niet belachelijk maken want hij was best goed in skaten.
Hij heeft jarenlang skateles gegeven bij Area 51 in Eindhoven en heeft daar de boel ook mee opgebouwd. Inmiddels is hij 36 jaar en iets minder actief met skaten maar doet het af en toe nog wel als hij zich goed voelt.
Toen de kinderen niet meer meegingen zijn wij met tweetjes nog een keer geweest maar dat voelde toch anders zonder de kinderen en is dat hoofdstuk gesloten. Maar de kinderen hebben het er nog regelmatig over dat Aufenfeld zo leuk was.
Het was vanwege de skateramp speciaal uitgezocht door mijn oudste zoon die zich destijds als de Nederlandse Tony Hawk beschouwde
Ik moet het niet belachelijk maken want hij was best goed in skaten.
Toen de kinderen niet meer meegingen zijn wij met tweetjes nog een keer geweest maar dat voelde toch anders zonder de kinderen en is dat hoofdstuk gesloten. Maar de kinderen hebben het er nog regelmatig over dat Aufenfeld zo leuk was.
Eriba Novaline 442 - 2026
Je moet in Auffenfeld wel opletten dat je niet achter die hoge loods komt te staan.
Dat hadden wij een keer per ongeluk.
De hele dag in de schaduw.
Dat scheelt behoorlijk met het stoken..
Dat hadden wij een keer per ongeluk.
De hele dag in de schaduw.
Dat scheelt behoorlijk met het stoken..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Winterkamperen op camping De Vlagberg.
Bij het reserveren hoopte ik op winterse omstandigheden, maar zo in het zonnetje is het best goed vol te houden
Bij het reserveren hoopte ik op winterse omstandigheden, maar zo in het zonnetje is het best goed vol te houden
VW Polo 1.6 2008
Eriba Triton 1987
Eriba Triton 1987
van Zweden
Kabe Imperial 560 xl ks 2024…. Mercedes GLC coupe AMG 400 e 2024 …met luchtvering , thule 6300 , en EP levelsysteem , .en ATC.
- Goudhaantje
Een beetje offtopic. Ons winterkampeeravontuur in Sölden is voortijdig aan zijn eind gekomen. Vorige week heb ik beide benen gebroken tijdens het skiën. Rechter enkel en linker scheenbeen (tibia) plateau (onderdeel kniegewricht). Na een paar dagen opgenomen te zijn geweest bij Medalp in Imst ben ik woensdag overgebracht naar een ziekenhuis in Nederland voor een operatie aan mijn linkerbeen. Dus voorlopig 'kampeer' ik daar. Mijn man is donderdag in een keer alleen met de caravan naar Nederland gereden.
Vastbesloten om volgend seizoen weer op de lange latten te staan hebben we de camping in Sölden alvast weer gereserveerd voor december. Maar meer daarover volgt in het topic 'Winterkamperen 2026-2027: wie staat waar?'.
Vastbesloten om volgend seizoen weer op de lange latten te staan hebben we de camping in Sölden alvast weer gereserveerd voor december. Maar meer daarover volgt in het topic 'Winterkamperen 2026-2027: wie staat waar?'.
- Bijlagen
-
- IMG_1425.jpeg (337.33 KiB) 1261 keer bekeken
Fendt Tendenza 560 SG
BMW 535i Touring
BMW 535i Touring
Oops.
Dat is ook heftig.
Beterschap
Dat is ook heftig.
Beterschap
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona Starlink mini unlimited roaming
@Goudhaantje, beterschap en dat je maar snel mag herstellen van de klap
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen als ik zo vrij mag zijn?
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen als ik zo vrij mag zijn?
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende scharrel Kip Kompakt 37 EKV Special
@Goudhaantje
Oei dat is heftig beide benen! Heel veel beterschap en sterkte met de revalidatie
Ik snap dat je volgend jaar gewoon weer gaat
Na het breken van m’n heup vorig jaar, gaan ook wij weer begin maart
Heb hier hard voor getraind het hele jaar en we gaan er gewoon weer voor 
Oei dat is heftig beide benen! Heel veel beterschap en sterkte met de revalidatie
Ik snap dat je volgend jaar gewoon weer gaat
Na het breken van m’n heup vorig jaar, gaan ook wij weer begin maart

Groetjes,
Monique
SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023
Monique
SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023
Wij staan weer in het Zillertal ( al 20 jaar ). Onze " adres-ski voortent" opgebouwd en genieten hiervan. Net vandaag terug van een geweldige week skiën.
- Bijlagen
-
- IMG_1314 (1).JPG (267.04 KiB) 1190 keer bekeken
-
- IMG_1666 (1).JPG (257.98 KiB) 1190 keer bekeken
-
- IMG_1658 (1).JPG (227.16 KiB) 1190 keer bekeken
- Goudhaantje
Dank jullie wel!
Zoals alle ongelukken gewoon heel knullig. Niks spectaculairs. Na 400 meter skiën die dag schrok ik van een andere skiër, maakte een verkeerde beweging, herstelde die, maar vervolgens ging het toch helemaal mis. Ik ging niet hard, het was op een blauwe piste. Ik snap er ook niks van. Ik ben een goede, ervaren skiër.
Fendt Tendenza 560 SG
BMW 535i Touring
BMW 535i Touring
@goudhaantje
Beterschap toegewenst!
Twee gebroken benen, dat is heftig. Een gebroken enkel is bijzonder. Ik had altijd begrepen dat de skischoen moet voorkomen dat de enkel breekt. Die is zo ontworpen dat eerder het scheenbeen breekt, omdat dat doorgaans eenvoudiger herstelt.
De laatste tijd hoor ik opvallend veel mensen in mijn omgeving terugkomen van wintersport met blessures – soms zelfs met botbreuken. Ik vraag me af of het aan de (sneeuw)condities ligt, of dat het gewoon toeval is.
Deze week vertrekken wij naar Italië en voor zover ik heb gezien, zijn de omstandigheden daar goed, al hoor ik net dat het lawinegevaar hoog is.
Beterschap toegewenst!
Twee gebroken benen, dat is heftig. Een gebroken enkel is bijzonder. Ik had altijd begrepen dat de skischoen moet voorkomen dat de enkel breekt. Die is zo ontworpen dat eerder het scheenbeen breekt, omdat dat doorgaans eenvoudiger herstelt.
De laatste tijd hoor ik opvallend veel mensen in mijn omgeving terugkomen van wintersport met blessures – soms zelfs met botbreuken. Ik vraag me af of het aan de (sneeuw)condities ligt, of dat het gewoon toeval is.
Deze week vertrekken wij naar Italië en voor zover ik heb gezien, zijn de omstandigheden daar goed, al hoor ik net dat het lawinegevaar hoog is.
Hartelijk groet,
Ray
"tutto compreso"
Ray
"tutto compreso"
-
DolomietenJan
Beterschap Goudhaantje. Wij gaan dit jaar voor het eerst winterkamperen. We gaan naar een camping in Leutasch waar we willen gaan langlaufen. Stond al lang op mijn verlanglijstje en eindelijk mijn lief kunnen overhalen.
@Goudhaantje,
Beterschap gewenst.
Wij zijn net terug uit Oostenrijk en hebben daar iets vergelijkbaars meegemaakt. Een kennis van ons viel ook ongelukkig (ze is ook een ervaren skister) en heeft daarbij een open beenbreuk (scheenbeen kuitbeen) opgelopen. Met de helikopter afgevoerd naar het ziekenhuis en direct geopereerd. Ze is zaterdag per ambulance naar een Nederlands ziekenhuis vervoerd en moet daar nog een keer geopereerd worden.
Beterschap gewenst.
Wij zijn net terug uit Oostenrijk en hebben daar iets vergelijkbaars meegemaakt. Een kennis van ons viel ook ongelukkig (ze is ook een ervaren skister) en heeft daarbij een open beenbreuk (scheenbeen kuitbeen) opgelopen. Met de helikopter afgevoerd naar het ziekenhuis en direct geopereerd. Ze is zaterdag per ambulance naar een Nederlands ziekenhuis vervoerd en moet daar nog een keer geopereerd worden.
VW Tiguan E-hybrid 2023
Fendt Bianco Activ 445 SFB 2025
Fendt Bianco Activ 445 SFB 2025
Ben je met de kabe club naar Zweden geweest?
Kabe Royal xl ks 2025 getrokken door een Volvo XC60 hybrid
Wij hebben afgelopen weekend heerlijk op Het Lierderholt gestaan. Was voor ons de eerste keer midden in de winter, beviel erg goed! Voor het eerst met nieuwe luifel ook.

Skoda Kodiag Business Line Sport 1.5TSI, 110kW DSG, Fendt Bianco Selection 465 SFB 2025
@goudhaantje. Beterschap en straks veel sterkte toegewenst met de revalidatie.
Volvo V60 II T6 AWD Recharge Inscription met Adria Adora 462UP