verzoek ervaring montage tijdelijke losse achteruitrijcamera caravan
-
evelienenrik
verzoek ervaring montage tijdelijke losse achteruitrijcamera caravan
Wie heeft ervaring met achteruitrij camera caravan ? (tijdelijke montage)
Re: verzoek ervaring montage tijdelijke losse achteruitrijcamera caravan
Van Chris en Moyzo is bekend dat zij een camera aan de achterzijde vd caravan hebben.
Volvo V60 T6 AWD Recharge Inscription met Adria Adora 462UP
Ik heb zo'n systeem.
Maar wat noem jij tijdelijk?
In mijn hut zit een camera, binnen, achter het raam.
Een kabel onder de hut door getrokken en voorin de disselbak heb ik de zender geplaatst.
Draadloos systeem dus.
In de auto kan ik de monitor op het dashboard plaatsen en die twee hebben een goede draadloze verbinding.
Die goede verbinding vals soms 1 seconde uit als ik net langs een sterke zender(mast) rijd, maar hersteld heel snel weer.
( de monitor is ondertussen iets verplaatst en zit alleen tijdens de vakantie op het dashboard.)
( De onderste foto is de zender van de camera, zit in de disselbak dus... zo'n kort mogelijke afstand naar de monitor)
.
Maar wat noem jij tijdelijk?
In mijn hut zit een camera, binnen, achter het raam.
Een kabel onder de hut door getrokken en voorin de disselbak heb ik de zender geplaatst.
Draadloos systeem dus.
In de auto kan ik de monitor op het dashboard plaatsen en die twee hebben een goede draadloze verbinding.
Die goede verbinding vals soms 1 seconde uit als ik net langs een sterke zender(mast) rijd, maar hersteld heel snel weer.
( de monitor is ondertussen iets verplaatst en zit alleen tijdens de vakantie op het dashboard.)
( De onderste foto is de zender van de camera, zit in de disselbak dus... zo'n kort mogelijke afstand naar de monitor)
.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Ik had de camera ook achter de achterruit van de caravan (binnen dus). Na 2 jaar weer gedemonteerd. Leuk maar voor mij niet nuttig.
-
Paul Vingerhoets
Wat is tijdelijk en wat wil je tijdelijk.
Ik heb de camera achterop de caravan vast gemonteerd met een paar tonnetjes en schroefjes in de rail maar ook het 3e remlicht zit. Net als de eindstukjes die je gebruikt om een zakluifel te fixeren.
Kabel gaat dan via de kappen op de hoeken naar beneden en onder de caravan door naar voren.
Aangesloten op pen 12 van de stekker. Ook in de auto en zo naar voren toe tot aan de binnenspiegel.
Het schermpje hang ik met 2 elastieken aan de binnenspiegel en koppel dan aan de stekker richting camera.
Dus als scherm niet nodig is haal ik die weg, de rest blijft zitten.
Ik heb de camera achterop de caravan vast gemonteerd met een paar tonnetjes en schroefjes in de rail maar ook het 3e remlicht zit. Net als de eindstukjes die je gebruikt om een zakluifel te fixeren.
Kabel gaat dan via de kappen op de hoeken naar beneden en onder de caravan door naar voren.
Aangesloten op pen 12 van de stekker. Ook in de auto en zo naar voren toe tot aan de binnenspiegel.
Het schermpje hang ik met 2 elastieken aan de binnenspiegel en koppel dan aan de stekker richting camera.
Dus als scherm niet nodig is haal ik die weg, de rest blijft zitten.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Niet tijdelijk en dus "vast" Het is buiten naast de venster vastgevezen op een plastiek L-profieltje dat zelf met dubbelzijdige tape GEPLAKT is op de wand en dat is zonder schade weg te nemen.
Kabel gaat via het venster naar binnen.
180° zicht maakt dat ik echt alles achter de caravan zie maar auto´s snel klein worden.
Ik heb wel een gans bedraad systeem gemaakt via de vrije plug in de 13-polige stekker. Via draadloos had ik dikwijls storingen - ook al zaten de zender en ontvanger niet ver van de trekhaak. download/file.php?id=96459&mode=view
viewtopic.php?p=1152819&hilit=Camera+Sony#p1152819
Kabel gaat via het venster naar binnen.
180° zicht maakt dat ik echt alles achter de caravan zie maar auto´s snel klein worden.
Ik heb wel een gans bedraad systeem gemaakt via de vrije plug in de 13-polige stekker. Via draadloos had ik dikwijls storingen - ook al zaten de zender en ontvanger niet ver van de trekhaak. download/file.php?id=96459&mode=view
viewtopic.php?p=1152819&hilit=Camera+Sony#p1152819
Ik heb een draadloze Urvolax achteruit rij camera. Camera hangt met een zuignap aan het achterraam en kan makkelijk worden verwijderd. Makkelijk te monteren, geen gaten boren, dus zou deze wel onder tijdelijk willen scharen 
Zie:
viewtopic.php?t=50732&sid=546d2afe89f41 ... 0&start=25
Zie:
Ik denk niet dat ik een camera ga nodig hebben, maar als ik me toch bedenk is dit degene die ik momenteel zou aanschaffen:
https://www.bergmann-koch.com/nl/goto/k ... der-camera
Niet heel goedkoop (229 Euro), maar draadloos en oplaadbaar, nette uitstraling en volgens zo'n NL youtuber werkt dit ding uitstekend. En makkelijk mee te verhuizen naar een volgende caravan.
https://www.bergmann-koch.com/nl/goto/k ... der-camera
Niet heel goedkoop (229 Euro), maar draadloos en oplaadbaar, nette uitstraling en volgens zo'n NL youtuber werkt dit ding uitstekend. En makkelijk mee te verhuizen naar een volgende caravan.
BMW 530i Touring (2023) & Eriba Touring 542 Edition 60 (2023) => Eriba Feeling 442 (2026 in bestelling)
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb al een of stuk vier setjes van Van Zwitserland gehad, super goed, nu een draadloze set en bevalt ook uitstekend.
En voor mij ook belangrijk, is ook in het wit te verkrijgen.
En voor mij ook belangrijk, is ook in het wit te verkrijgen.
- Bijlagen
-
- camera.jpg (496.73 KiB) 729 keer bekeken
Adria Action 391 LH (2023)
Land Rover Defender 110 (404 Pk 640 NM) (2025)
Ik zou wel meer overzicht willen dan dit systeem dat zo laag hangt.
Op mijn auto zit die ook heel laag. Voor veel situaties geen probleem, maar soms mis je net wat beter zicht van bovenaf
Peugeot 508 1.6 180pk met Adria Adora 482PS
Ja een beetje afhankelijk van hoe hoog je kentekenplaat zit, levert dat bij een caravan al snel te weinig zicht op vrees ik. Het voorbeeld bij Jan zijn caravan bv; daar komt zo’n kenteken camera gewoon veel te laag denk ik.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
Voordeel is wel dat kleine kinderen achter de caravan wel goed zichtbaar zijn - of lage paaltjes.
Dat is trouwens de reden van mijn +180°-camera-keuze
Dat is trouwens de reden van mijn +180°-camera-keuze
Mijn 1e setje was een bumper montage.
Doodeng gewoon, elke auto lijkt naar binnen te komen, ook door de groothoek camera.
Nu ong. 1 meter hoog, door het achterraam kijkend.
Prima.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Eigenlijk willen jullie een (digitale) achteruitkijkspiegel en geen achteruitrijcamera.
Eriba Nova L 465 -2021 / In bestelling Eriba Novaline 442
VOLVO XC40 T5 PHEV Plus Dark-2023 & VOLVO EX40 Ultra-2025 MY2026
VOLVO XC40 T5 PHEV Plus Dark-2023 & VOLVO EX40 Ultra-2025 MY2026
-
Happy Camper
Arja75 schreef: ↑wo 4 feb 2026 14:09Ik heb een draadloze Urvolax achteruit rij camera. Camera hangt met een zuignap aan het achterraam en kan makkelijk worden verwijderd. Makkelijk te monteren, geen gaten boren, dus zou deze wel onder tijdelijk willen scharen
Zie:
Hebben dezelfde camera. Op plaats bestemming gaat ie in de kast. Perfect zicht tijdens rijden en parkeren.
Burstner Premio Limited 490 TS getrokken door Renault Megane estate 1.2 Tce Signature Exclusive.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Ik heb standaard twee achteruitkijk camera’s op de auto, eentje zoals gebruikelijk en een eentje op dak die ik aan kan zetten via de spiegel, lijkt me geweldig om daar de camera van de caravan op aan te sluiten, maar hoe?Daphne schreef:Eigenlijk willen jullie een (digitale) achteruitkijkspiegel en geen achteruitrijcamera.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Adria Action 391 LH (2023)