Testcamping gezocht.
- Goudhaantje
Re: Testcamping gezocht.
Onze eerste camping testdagen waren op camping Zuidduinen in Katwijk. Voor ons idd redelijk dichtbij en dus konden we stukje bij stukje de caravan vullen. En we hadden een mooie ruime plek, ook fijn. Maar op deze camping mag je geen hond(en) meenemen.
Ik heb de (meekijkende) medekampeerders juist enorm gewaardeerd op deze en de camping erna. Hulp en adviezen zijn nooit ver weg! Ik zou dat juist omarmen ipv vermijden.
Ik heb de (meekijkende) medekampeerders juist enorm gewaardeerd op deze en de camping erna. Hulp en adviezen zijn nooit ver weg! Ik zou dat juist omarmen ipv vermijden.
Fendt Tendenza 560 SG
BMW 535i Touring
BMW 535i Touring
Bedankt voor alle tips!
Als het weer een beetje redelijk is proberen we volgend weekend te gaan… morgen de caravan maar eens inpakken.
En ik ben nog bezig een ander toilet in te bouwen maar dat rond ik deze week af.
Dan kunnen we het eens proberen! Ben erg benieuwd.
En ik ben echt niet bang voor alle kijkers hoor!
Ik gun iedereen z’n lolletje en ik weet zeker dat de mensen behulpzaam zijn als het nodig is. Ben ik zelf ook altijd.
Als het weer een beetje redelijk is proberen we volgend weekend te gaan… morgen de caravan maar eens inpakken.
En ik ben nog bezig een ander toilet in te bouwen maar dat rond ik deze week af.
Dan kunnen we het eens proberen! Ben erg benieuwd.
En ik ben echt niet bang voor alle kijkers hoor!
Ik gun iedereen z’n lolletje en ik weet zeker dat de mensen behulpzaam zijn als het nodig is. Ben ik zelf ook altijd.
Even off topic; is dat een verbrandings toilet? Ik fantaseer daar wel eens over.. Lijkt me ideaal. Wij hebben ook Fendt Tendenza 650 (SFDW).
Novice op caravan gebied maar ik leer graag. Als het zachtjes gaat is de schade beperkt
Nee een clesana.. mooi systeem en veel goedkoper als een verbrandings toilet.
Ik ben er erg blij mee.
Ik ben er erg blij mee.
Nou we hebben geboekt voor aankomend weekend op de paalberg in Ermelo
hopen op mooi weer dan kunnen we ons vermaken in bekende omgeving.
hopen op mooi weer dan kunnen we ons vermaken in bekende omgeving.
Vanuit Beekbergen is Het Oegenbos in Teuge prettig dichtbij. Bovendien een prettige camping.
2016 Fendt Bianco Selection 465 SFB, Alko mover, Thule 6300 4m50, Toyota Avensis 1.8 vvti cvt 2011
Lekker dichtbij, kan je even naar Hendriks als je wat mist of even naar huis om nog wat op te halen.
Veel plezier...
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Wij gaan in mei naar de Paalberg, met de kids.
We hebben een beschutte plek geboekt.
Onze eerste keer met de caravan, dat ging zo goed dat we geen commentaar kregen.
Wat was wel onze fout, door een avondzon plek te kiezen, terwijl de kids naar bed moesten. (in een bloedhete caravan)
En ook na een aantal jaar kamperen gaat er bij ons weleens iets fout. twee jaar terug, neuswiel vergeten helemaal in te doen, dat merkte ik wel vrij snel, maar toen had ik al klein stukje over de grote weg gereden en was die echt aan vervanging toe (was al niet best). Caravan stond even op parkeerterrein naast de grote weg, had de tractor vd camping m neergezet, anders had ik het natuurlijk op de camping wel gemerkt.
En vorig jaar stonden we op een plek die wat schuin afliep met erachter een greppel. Caravan was nog niet aangekoppeld, hadden m gedraaid en ging vervolgens bijna de greppel in. Ging gelukkig goed, snel de rem erop, maar zo zie je maar dat er al snel iets mis kan gaan, ook als je al langer kampeert (of wij zijn gewoon erg onhandig, maar zo schat ik mezelf dan weer niet in, haha).
Het zijn gewoon onhandige apparaten en zelfs bij 'we zijn er bijna' zie je dat er nog weleens iets misgaat met de kampeerders, terwijl die het vaak ook al jaren doen.
We hebben een beschutte plek geboekt.
Onze eerste keer met de caravan, dat ging zo goed dat we geen commentaar kregen.
Wat was wel onze fout, door een avondzon plek te kiezen, terwijl de kids naar bed moesten. (in een bloedhete caravan)
En ook na een aantal jaar kamperen gaat er bij ons weleens iets fout. twee jaar terug, neuswiel vergeten helemaal in te doen, dat merkte ik wel vrij snel, maar toen had ik al klein stukje over de grote weg gereden en was die echt aan vervanging toe (was al niet best). Caravan stond even op parkeerterrein naast de grote weg, had de tractor vd camping m neergezet, anders had ik het natuurlijk op de camping wel gemerkt.
En vorig jaar stonden we op een plek die wat schuin afliep met erachter een greppel. Caravan was nog niet aangekoppeld, hadden m gedraaid en ging vervolgens bijna de greppel in. Ging gelukkig goed, snel de rem erop, maar zo zie je maar dat er al snel iets mis kan gaan, ook als je al langer kampeert (of wij zijn gewoon erg onhandig, maar zo schat ik mezelf dan weer niet in, haha).
Het zijn gewoon onhandige apparaten en zelfs bij 'we zijn er bijna' zie je dat er nog weleens iets misgaat met de kampeerders, terwijl die het vaak ook al jaren doen.
Nou daar staan we dan!
Goeie reis gehad al met al toch 40 min onderweg
Netjes op de plek gekregen met de mover.
Wel aan denken volgende keer: in de winter geen water op de plek!
staan wel naast een toiletgebouw maar die is dicht. Alleen de grote verderop is los… dus paar keer met de gieter op pad. 

Vanmorgen met de caravan uit de hal krijgen toch een beginnersfout gemaakt. Handrem er nog op met moveren.. dacht al wat loopt dat stroef.
Goeie reis gehad al met al toch 40 min onderweg
Netjes op de plek gekregen met de mover.
Wel aan denken volgende keer: in de winter geen water op de plek!
Vanmorgen met de caravan uit de hal krijgen toch een beginnersfout gemaakt. Handrem er nog op met moveren.. dacht al wat loopt dat stroef.
- Bijlagen
-
- IMG_7355.jpeg (1.05 MiB) 1353 keer bekeken
Heb je een kleine kar , leer daar achteruit mee te rijden. Dat is stukken moeilijker dan met caravan.
En moveren? Een kind kan het. Hou wel de AB zoals de caravan staat (dus dissel = onderaan de AB). Dat maakt alles logischer.
En ja, pas na februari gaan meestal de buitenkraan terug open.
En moveren? Een kind kan het. Hou wel de AB zoals de caravan staat (dus dissel = onderaan de AB). Dat maakt alles logischer.
En ja, pas na februari gaan meestal de buitenkraan terug open.
Nou… achteruitrijden met een auto ambulance doe ik al jaren. Maar door de lengte en breedte van de caravan vindt ik dit toch wel even wennen vooral met het inschatten van de lengte. En het draaipunt. Zondag op de terugweg ga ik even op een industrie oefenen
Ja inderdaad herkenbaar. Meestal omdat je wordt afgeleid. Voor jezelf heb je een soort systeemvolgorde nodig, en als iemand dan iets zegt ofzo vergeet je iets. Zeker als je het met zijn 2en gaat doen. Zelfde als een machinist van een mobiele kraanwagen. Je mag hem nooit helpen als hij de "jip" opbouwt. Ze hanteren een werkvolgorde zodat je niks vergeet.
Koekblik op wielen met een sleurhut
Hangt van de camping af. Op onze wintercamping waar wij elke winter gedurende enkele maanden staan, hebben we overdag altijd water op de eigen waterkraan. Slechts in de nacht is deze bij strenge vorst even afgesloten.
Fendt Brillant 650 TF (2018)
BMW X5 xDRIVE45e HE M-Sport PHEV 475 pk / 750 Nm (2021) Stage1 Tuned
Ah oké. Kan ik bij een volgende x rekening mee houden net als de auto hier niet bij de plek mag staan. Heb ik liever wel… al is het maar als opslag…
Hier mag de auto gelukkig NIET op de plek staan
Fendt Brillant 650 TF (2018)
Is ook zo… vindt het gewoon een veiliger gevoel als hij naast me staat.
Zie het als de "steriele cockpit". Piloten mogen enkel met de checklists ed. bezig zijn tijdens de opstart naar vliegen en zich niet laten afleiden met koetjes en kalfjes, zelfs tussenkomende communicatie van de verkeerstoren kan fatale gevolgen hebben. Gelukkig is dat bij caravannen minder erg.wimw schreef: ↑vr 30 jan 2026 19:22Ja inderdaad herkenbaar. Meestal omdat je wordt afgeleid. Voor jezelf heb je een soort systeemvolgorde nodig, en als iemand dan iets zegt ofzo vergeet je iets. Zeker als je het met zijn 2en gaat doen. Zelfde als een machinist van een mobiele kraanwagen. Je mag hem nooit helpen als hij de "jip" opbouwt. Ze hanteren een werkvolgorde zodat je niks vergeet.
Niet babbelen met anderen dus!