Ik denk dat Edwin meer heeft aan een grote parasol nu ik er over nadenk.
Een luifeltje heeft de vervelende eigenschap dat die niet met de zon wil meedraaien.
Zakluifel of dakluifel of aan de wand?
Re: Zakluifel of dakluifel of aan de wand?
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Als de zon het "probleem" is wel, Maar als je met een gezin met kleine kinderen een paar dagen ergens staat, wil je toch je stoelen, tafel en koelbox onder een luifel kunnen laten staan en niet telkens alles moeten verplaatsen.
Persoonlijk denk ik dat Edwin006 met bijvoorbeeld een boogluifel die breder dan de caravan kan worden uitgezet dan beter af is. Ik lees hier altijd dat de Verona luifels makkelijk opzetbaar zijn, dus dat hoeft het rondtrekken niet in de weg te staan.
Eriba Nova L 465 -2021 / In bestelling Eriba Novaline 442
VOLVO XC40 T5 PHEV Plus Dark-2023 & VOLVO EX40 Ultra-2025 MY2026
Verona lees ik verschillende verhalen over. De Torino is de zeer snel opzetbare van Unico, hoewel ik verwacht dat de Karsten nog een stukje vlotter staat. Maar die is niet geschikt om breder dan de caravan af te spannen. Dus zou een Torino (of de Fortex concurrent) een goede optie zijn in dit geval. De Verona is nog ruimer, maar ook meer opbouwwerk. Wel een hele mooie luifel vind ik zelf.
Overigens laten wij tafel en stoelen ook gewoon buiten staan zonder luifel. Kunnen ze prima tegen. Alleen na een regenbui zijn ze nat. Geen probleem voor de tafel, die je heb je zo droog, stoelen duurt wat langer.
Koelbox (als je die al nodig hebt) is een ander verhaal.
BMW 530i Touring (2023) & Eriba Touring 542 Edition 60 (2023) => Eriba Feeling 442 (2026 in bestelling)
Heel kleine caravan, en een heel grote voortent, het kan.
Dat is bewezen door een van onze forumleden.
Een heel grote luifel aan een heel kleine caravan kan dus nog veel makkelijker. Die luifels zijn te vinden op Marktplaats bijv.
Beetje out of the box denken.
En mogelijk effe langs een tent atelier, of iemand met een naaimachine voor wat aanpassingen.
Een grote tarp met wat stokken en scheerlijnen kan ook nog. Wel handig als er een stuk pees aangenaaid zit, om een stuk aan de caravan vast te kunnen zetten.
Dat is bewezen door een van onze forumleden.
Een heel grote luifel aan een heel kleine caravan kan dus nog veel makkelijker. Die luifels zijn te vinden op Marktplaats bijv.
Beetje out of the box denken.
En mogelijk effe langs een tent atelier, of iemand met een naaimachine voor wat aanpassingen.
Een grote tarp met wat stokken en scheerlijnen kan ook nog. Wel handig als er een stuk pees aangenaaid zit, om een stuk aan de caravan vast te kunnen zetten.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
De Verona heeft iets meer haringen dan de Torino.
Maar je zit wel echt droog en ruim.
Maar TS heeft moeite met een luifel of tent door de rail te trekken. ( De Groote en zwaarste valt dan wel mee)
Dan blijft een cassette of een zakluifel over.
Maar die zijn weer te kort.
Het zijn altijd compromissen die je moet maken.
Maar je zit wel echt droog en ruim.
Maar TS heeft moeite met een luifel of tent door de rail te trekken. ( De Groote en zwaarste valt dan wel mee)
Dan blijft een cassette of een zakluifel over.
Maar die zijn weer te kort.
Het zijn altijd compromissen die je moet maken.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona Starlink mini unlimited roaming
De laatste berichten zijn niet voor TS maar voor Edwin006.
Eriba Nova L 465 -2021 / In bestelling Eriba Novaline 442
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona Starlink mini unlimited roaming
En toch denk ik dat Ron het wel goed samenvat, want ook ik heb helaas enige beperkingen. En elk nadeel heeft zijn voordeel..
We overwegen nu de Isabella Shadow voor als we ergens een dag of enkele dagen staan, een grotere luifel zoals de Verona als we er wat langer staan en het de inspanning waard is om de luifel te bouwen met zijwanden etc. Voortent voor in het voorjaar :)
We overwegen nu de Isabella Shadow voor als we ergens een dag of enkele dagen staan, een grotere luifel zoals de Verona als we er wat langer staan en het de inspanning waard is om de luifel te bouwen met zijwanden etc. Voortent voor in het voorjaar :)