Glaravans custom made
Glaravans custom made
Ze waren al even aan het teasen op social media, maar nu is hun eerste eigen nieuwe caravan geïntroduceerd.
https://glaravans.com/pages/custommade
Ze gaven aan dat het betaalbaar zou worden, maar met een vanafprijs van €44995,- denk ik dat het een zeldzaamheid zal blijven...
https://glaravans.com/pages/custommade
Ze gaven aan dat het betaalbaar zou worden, maar met een vanafprijs van €44995,- denk ik dat het een zeldzaamheid zal blijven...
Peugeot 508 1.6 180pk met Adria Adora 482PS
Re: Glaravans custom made
Ik behoor alvast niet tot de clientèle
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende scharrel Kip Kompakt 37 EKV Special
Qua uiterlijk lijkt het een beetje op een Eriba, en gezien de prijs zou ik dan eerder voor een gerenommeerd merk kiezen.
.Seat Leon ST 1.5 PHEV (2024) of Bmw X3 3.0 (2005).
......................Hobby 490 KMF (2022)......................
Beetje 1970 uitstraling, 2026 gemak en 2040 prijs ?
Ten eerste vind ik de naam glaravan al irritant.
Ten tweede wacht ik wel tot er een tweedehandsje te koop is.
Ten tweede wacht ik wel tot er een tweedehandsje te koop is.
heel gaaf concept!
Helaas twee bottlenecks die deze caravan vrijwel zeker kansloos maken
Als je wat reguliere opties aankruist om tot een complete caravan met bijvoorbeeld stapelbed te komen ga je heel rap richting of over de €60.000 heen. Dan zit je al snel in topklasse prijzen van Fendt en Tabbert (bij vergelijkbare afmetingen en uitrusting). En dan moet/mag je nog zelf aan de knutsel voor gordijntjes...
Het leeggewicht van bijna 1000kg biedt laadvermogen van max. 200kg (ophoogbaar tot 300kg). De opties die je toch wel wilt hebben (koelkast/toilet/kookplaat/dakramen etc) en eventuele luxe opties (airco/mover/fietsendrager/accupakket) gaan zonder moeite over de 200kg heen. Kortom: laadvermogen is praktisch afwezig.
Vanuit zakelijk oogpunt kan dit vrijwel onmogelijk een succes gaan worden. Jammer want het concept is heel fraai.
Helaas twee bottlenecks die deze caravan vrijwel zeker kansloos maken
Als je wat reguliere opties aankruist om tot een complete caravan met bijvoorbeeld stapelbed te komen ga je heel rap richting of over de €60.000 heen. Dan zit je al snel in topklasse prijzen van Fendt en Tabbert (bij vergelijkbare afmetingen en uitrusting). En dan moet/mag je nog zelf aan de knutsel voor gordijntjes...
Het leeggewicht van bijna 1000kg biedt laadvermogen van max. 200kg (ophoogbaar tot 300kg). De opties die je toch wel wilt hebben (koelkast/toilet/kookplaat/dakramen etc) en eventuele luxe opties (airco/mover/fietsendrager/accupakket) gaan zonder moeite over de 200kg heen. Kortom: laadvermogen is praktisch afwezig.
Vanuit zakelijk oogpunt kan dit vrijwel onmogelijk een succes gaan worden. Jammer want het concept is heel fraai.
Fendt Joker E 495t 1992 | Skoda Kodiaq PHEV 2025
Geduld is een schone zaak!
- dieseltijger
Polyester buitenkant, houten meubilair, stukproductie - dat kost natuurlijk wat. Beetje het BIOD idee - maar dan wat luxer en beter smoelend. Maar of je de pecunia er voor over hebt?
Kip Shuttle getrokken door twee premium fietsen met daaronder een muisgrijze auto. Hybride aandrijving: espresso, thee, bier, benzine en stroom.
8 jaar geleden verklaarde ik Kip voor gek, de nieuwe Grey Line met een prijs van meer dan 30.000 euro
Onverkoopbaar......dat bleek ook wel een beetje want veel zijn er niet van verkocht.
Maar nu lijkt het net of iedereen gek aan het worden is. Een beetje leuke Wave gaat zo richting de 60.000 euro, waanzin
Maar nu lijkt het net of iedereen gek aan het worden is. Een beetje leuke Wave gaat zo richting de 60.000 euro, waanzin
Kip Grey Line Special 47 TCB 2008 + Truma SE-R + PowerXtreme X20 + (Kip) Walker Vario Easy Door i.c.m. een Opel Astra Sports Tourer PHEV Business Edition 1.6 Turbo 180pk
Ze deden al verregaande renovatie wat waarschijnlijk niet veel minder kostte. Dat was al bijna nieuwbouw op basis van een oldtimer caravan.
Hier zal wel een markt voor zijn, maar wel een heel kleine.
Vind het ook opmerkelijk dat ze al een tijdje aan het aankondigen zijn, maar er nog geen echte caravan gebouwd lijkt te zijn. Ik las ergens dat die in april pas te zien zal zijn.
Hier zal wel een markt voor zijn, maar wel een heel kleine.
Vind het ook opmerkelijk dat ze al een tijdje aan het aankondigen zijn, maar er nog geen echte caravan gebouwd lijkt te zijn. Ik las ergens dat die in april pas te zien zal zijn.
Peugeot 508 1.6 180pk met Adria Adora 482PS
- dieseltijger
Kip Shuttle getrokken door twee premium fietsen met daaronder een muisgrijze auto. Hybride aandrijving: espresso, thee, bier, benzine en stroom.
Zal vast een markt voor zijn. Waar ik de Lume Traveller fraai vind, maar bizar duur, vind ik deze ronduit lelijk en duur. Nog los van de naam. Maar smaken verschillen en dat is maar goed ook.
BMW 530i Touring (2023) & Eriba Touring 542 Edition 60 (2023) => Eriba Feeling 442 (2026 in bestelling)
Als ik zoiets zou willen hebben, dan bouwde ik het zelf wel. 
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Ik zie dat onze nieuwe caravan de indeling van de Wave 14 heeft. Heel vernieuwend met de indelingen zijn ze niet. De naam vind ik ook slecht gekozen. Het unieke van deze conceptcaravan is de prijs denk ik 
Eriba Nova L 465 -2021 / In bestelling Eriba Novaline 442
VOLVO XC40 T5 PHEV Plus Dark-2023 & VOLVO EX40 Ultra-2025 MY2026
VOLVO XC40 T5 PHEV Plus Dark-2023 & VOLVO EX40 Ultra-2025 MY2026
Klopt, Wave 14 komt overeen met de Feeling / Novaline 442. Had ik ook al gezien. Je moet wel zeggen: ze hebben heel veel indelingen om uit te kiezen (met minimale verschillen, maar ok).
BMW 530i Touring (2023) & Eriba Touring 542 Edition 60 (2023) => Eriba Feeling 442 (2026 in bestelling)
Ik denk dat juist de inrichting die overeenkomen met gerenommeerde merken sowieso al afvallen. In dit segment moet vooral sturen op maat werk en speciale inrichtingen.
Mooi concept. Duur, maar dat is inherent aan de bouwwijze met polyester. Zeker vergelijkbaar met Biod en Lander eerder. Je moet dit niet vergelijken met de standaard caravans. Biod en Lander waren in de jaren 80 en 90 ook veel duurder dan andere merken. Er zal vast een "kleine" markt voor zijn en de productie capaciteit zal ook klein zijn. Lume schijnt ook te verkopen... Bovendien, zoals eerder al genoemd, prijs speelt nauwelijks een rol, "men" heeft gewoon veel te besteden. Nieuwe caravans en campers zijn niet aan te slepen, zeker niet in de hoge prijsklasses.
Voordeel is hopelijk een hoge restwaarde. Zag vorige week een BIOD uit 1996 te koop die na bijna 30(!) jaar, op 1500 euro na, gewoon nog de oorspronkelijke aanschafprijs op moet brengen en waar een een jaar garantie op gegeven wordt...
Voordeel is hopelijk een hoge restwaarde. Zag vorige week een BIOD uit 1996 te koop die na bijna 30(!) jaar, op 1500 euro na, gewoon nog de oorspronkelijke aanschafprijs op moet brengen en waar een een jaar garantie op gegeven wordt...
Volvo V70 2.4 BIOD 400TL
.Polyesterplaat is goedkoper dan alluminium gelakte plaat. Ook zwaarder door de veel grotere dikte.
Wel veel sterker, en deukbestendiger.
Het verlijmen tot een sandwich blijft precies hetzelfde.
Deze caravans wijken daarin eigenlijk ook niet eens af van vele anderen. Zo'n 35-36 jaar geleden deed ik het zelf ook al op dezelfde manier, voor wanden en daken van afzetunits. Polyester buiten, 30 mm hoogwaardige isolatie, en een 4 mm binnenwandje. Geen verschil, alleen gebruikt men hier gerecycled kunststof aan de binnenkant. Dat bestond toen nog niet.
De bouwwijze van Biod is totaal anders.
Die werd in grote mallen geproduceerd uit volledig polyester. Kwalitatief onverslaanbaar, maar een te kleine markt voor.
Die mallen zijn er nog ergens.
Wel veel sterker, en deukbestendiger.
Het verlijmen tot een sandwich blijft precies hetzelfde.
Deze caravans wijken daarin eigenlijk ook niet eens af van vele anderen. Zo'n 35-36 jaar geleden deed ik het zelf ook al op dezelfde manier, voor wanden en daken van afzetunits. Polyester buiten, 30 mm hoogwaardige isolatie, en een 4 mm binnenwandje. Geen verschil, alleen gebruikt men hier gerecycled kunststof aan de binnenkant. Dat bestond toen nog niet.
De bouwwijze van Biod is totaal anders.
Die werd in grote mallen geproduceerd uit volledig polyester. Kwalitatief onverslaanbaar, maar een te kleine markt voor.
Die mallen zijn er nog ergens.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Caravelair gebruikt ook platen met een polyester buitenkant maar zij heb een triplex binnenplaat.
Volkswagen Tiguan 1,5 Tsi bj 2025 plug in hybride.
Met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Zo goed als bijna alle caravans hebben dezelfde soort sandwichconstructie.
De buiten en binnenkant kunnen wat verschillen, glad of structuur. Maar in principe is het allemaal 1 pot nat.
Gewoon een heel simpele doos op wielen met wat lichte sandwichwandjes en met wat schroeven en kit aan elkaar gezet.
Maar dat ga je niet schrijven als caravanfabrikant natuurlijk..
De buiten en binnenkant kunnen wat verschillen, glad of structuur. Maar in principe is het allemaal 1 pot nat.
Gewoon een heel simpele doos op wielen met wat lichte sandwichwandjes en met wat schroeven en kit aan elkaar gezet.
Maar dat ga je niet schrijven als caravanfabrikant natuurlijk..
De reis is het doel.
De reis is het doel.
ik denk dat de 2ehands waarde van een onbekende caravan lager is dan van een bekende caravan.
ik denk dat als je deze caravan hebt van 5 jaar oud en deze vergelijkt met een met dezelfde indeling eriba
dan zal die eriba beter verkopen voor dezelfde prijs. het model vindt ik zo ouderwets dat ik denk dat de caravan bij na niets waard is na 5 jaar.
ik denk dat als je deze caravan hebt van 5 jaar oud en deze vergelijkt met een met dezelfde indeling eriba
dan zal die eriba beter verkopen voor dezelfde prijs. het model vindt ik zo ouderwets dat ik denk dat de caravan bij na niets waard is na 5 jaar.
En een cassette of zakluifel is wel een probleempje.
Zal toch een beperking zijn.
Zal toch een beperking zijn.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Dat geld voor veel caravans en die verkopen gewoon goed.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Adria Action 391 LH (2023)
Land Rover Defender 110 (404 Pk 640 NM) (2025)
Land Rover Defender 110 (404 Pk 640 NM) (2025)