Dit weekend ontdekte ik dat de keukenmengkraan in onze caravan niet alleen water uit de tuit laat komen, maar ook vrolijk staat te druppelen in de besteklade eronder. Warm of koud, het maakt ‘m allemaal niet uit
Na even overleg met het onderhoudsbedrijf (dat helaas niet bepaald om de hoek zit) heb ik besloten dit varkentje zelf maar te wassen. Alleen: ik zit nu thuis en de caravan staat ergens prachtig midden in het land (Vierhouten), dus even heen en weer naar het schuurtje voor gereedschap of advies zit er niet in.
Op advies van het onderhoudsbedrijf uit Tubbergen heb ik inmiddels dezelfde kraan besteld bij Obelink. Ik ben geen volleerd klusser, maar een schroef in de muur draaien en een bout losmaken lukt meestal wel. En ja… ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Ik snap ongeveer hoe de kraan vastzit, maar om erbij te komen wil ik eerst de twee lades onder de spoelbak eruit halen. Weet iemand of dat gewoon het “klassieke” systeem is waarbij je de lade een paar centimeter optilt en dan uit de rails trekt? Of zit dat in caravans net anders? Een filmpje of visuele uitleg zou helemaal top zijn!
En nog een tweede vraag: is het slim om gastape (teflontape) te gebruiken op het schroefdraad voor een goede afdichting?
Ben benieuwd wat de ervaren klussers hier ervan vinden.
Alvast bedankt!