Eerste caravan
Re: Eerste caravan
@Willy panorama heb je misschien wel gelijk. Maar in de praktijk hadden we hem toch vaak dicht om warmte buiten te houden.
Qua licht in de caravan zijn er meer dan voldoende ramen en dakluiken, zo heeft de Aero ook een raam in de deur. Wij hebben hem in ieder geval bewust zonder extra raam besteld.
Qua licht in de caravan zijn er meer dan voldoende ramen en dakluiken, zo heeft de Aero ook een raam in de deur. Wij hebben hem in ieder geval bewust zonder extra raam besteld.
Laatst gewijzigd door Familyman op ma 12 jan 2026 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Dethleffs Aero 500 QSK 2024
@Kasjan, staat een jong gebruikte met de goede accessoires bij Marsman:
https://www.marsmancaravans.nl/verkoop/ ... -qsk.html/
https://www.marsmancaravans.nl/verkoop/ ... -qsk.html/
Dethleffs Aero 500 QSK 2024
Ga ik doen.
Heb nu ook een burstner Premio plus 510tk op het oog, deze heeft ook een breder bed en ben wel te spreken over de indeling, echt een aparte kinderkamer.
Heb nu ook een burstner Premio plus 510tk op het oog, deze heeft ook een breder bed en ben wel te spreken over de indeling, echt een aparte kinderkamer.
Lynk&Co 01 23’ - Burstner PremioPlus 510tk 24’
ik snap jou Hobby heeft hier een soort gelijke variant van hierover hebben wij toen ook wel getwijfeld. Ik zelf ben dan altijd een beetje huiverig voor het systeem van een hefbed, zolang het werkt is het leuk maar als hier iets aan kapot gaat?
.Seat Leon ST 1.5 PHEV (2024) of Bmw X3 3.0 (2005).
......................Hobby 490 KMF (2022)......................
Adria adora 573 PT jong gebruikt aankopen is mijn advies.
Het 2 persoonsbed is 140x220 maar voelt ruim. Test het eens in een showroom.
Wel 250 cm breedte maar aangezien je beschikt over een BE rijbewijs ga ik er vanuit dat je wel wat ervaring hebt met aanhangers.
Voor deze indeling ivm andere merken een best lichte caravan die jullie auto probleemloos kan trekken mits verstandig beladen.
Zeker eens bekijken!
[
Het 2 persoonsbed is 140x220 maar voelt ruim. Test het eens in een showroom.
Wel 250 cm breedte maar aangezien je beschikt over een BE rijbewijs ga ik er vanuit dat je wel wat ervaring hebt met aanhangers.
Voor deze indeling ivm andere merken een best lichte caravan die jullie auto probleemloos kan trekken mits verstandig beladen.
Zeker eens bekijken!
[
Skoda Kodiaq 2.0 TSI 4x4 MY2019
Adria Adora 573 PT 2025
Adria Adora 573 PT 2025
Dat geldt uiteindelijk voor alles toch, zolang het werkt is het leuk en als het kapot is dan zal het hersteld moeten worden
Het komt niet veel voor, dus zijn er veel onderdelen van op voorraad?
Is dit niet een beetje dezelfde discussie als een vol automatische mover? Natuurlijk kan alles kapot, maar om iets niet te kopen wat je wel wil omdat je het handig om mooi vindt omdat het kapot kan ben ik niet zo van. Tenzij er bewijs is dat het heel vaak defect is, door een design fout of zo.
BMW 530i Touring (2023) & Eriba Touring 542 Edition 60 (2023) => Eriba Feeling 442 (2026 in bestelling)
Ik weet dat de 560 modellen van Hobby en Dethleffs bedden hebben die richting de 160 breed gaan. Wellicht de moeite waard om die te bekijken.
Verstuurd vanaf mijn CPH2363 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn CPH2363 met Tapatalk
Knaus Vimara 500 - Audi Q7 3.0 TDI Quattro
Ik kan me via dit forum wel iets herinneren van ketting- of riemconstructies van stapelbedden wat voor problemen zorgde, maar… alles kan kapot. En vaak ook weer gerepareerd. Dan is alleen nog de vraag hoe groot de kans is én of je het op reis ook kunt repareren, of dat je met het defect gewoon verder kunt kamperen. Keuzes en inschattingen.
Ik zeg niet dat hij daarvoor een caravan moet laten staan, maar alle caravanonderdelen worden door de jaren heen steeds schaarser en ik vraag me af of er er nu al veel van op voorraad is. Ik geef alleen aan tot dit voor mij een van de reden was om ver te kijken.
Dat begreep ik en is prima uiteraard. Mijn punt is dat ik dat persoonlijk nooit als reden zou zien om zelf verder te kijken. Er kan zoveel kapot aan een auto en caravan. Een ding meer of minder zou mij ook niet uitmaken. Zo maken we allemaal onze eigen afwegingen en TS heeft nu beide zienswijze gelezen. Mag hij zelf een keuze in maken.
BMW 530i Touring (2023) & Eriba Touring 542 Edition 60 (2023) => Eriba Feeling 442 (2026 in bestelling)
Daarvoor hebben wij een voorraamluifeltje, dat geeft veel schaduw. En groot verschil, onze rondzit zit vooraan.
Aanstaande zondag gaan we naar een burstner Premio plus 510tk kijken in België. Uitgerust met bankairco, mover, fietsendrager en wat andere bijkomende accessoires.
Iemand ervaring met het aanschaffen van een caravan in België en bijkomende rompslomp?
Iemand ervaring met het aanschaffen van een caravan in België en bijkomende rompslomp?
-
Volvo-Fendt
Wellicht is een Fendt 550 KMG nog om te overwegen, heeft een groot bed.
Wel wat zwaarder..
Succes met de zoektocht !
Wel wat zwaarder..
Succes met de zoektocht !
Volvo V90 T5 Polestar Inscription met IntroB&W/Luxery/Winter Line 2017.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Fendt Saphir 540 TK 2012 ATC/Truma SE/E&P leveler/Isabella Commodore Concept.
Dit is niet de juiste meter.
Lidl heeft hem niet meer in het assortiment.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Wij hadden vroeger een caravan met twee lengtebedden. Tussenin zat echter een uittrekbaar stukje lattenbodem en daarmee kon je er een bed van ruim 2x2 van maken. Is dat misschien iets?
Ja, dat is zeker iets. Wel zijn de caravans welke ik bekeken heb met een dergelijke indeling groot en daarmee zwaar. Je hebt het dan over een fendt 550kmg of een lmc 530k, deze wegen ledig 1450kg, met wat accessoires ga je over de 1500kg en dan wordt het allemaal krap aan.
-
VroegeVogel
Ik zou eerst wat ervaring opdoen, daarna krijg je pas echt een idee wat goed bij je past.
En die ervaring zou ik opdoen met deze Apero 495 SKM, gloednieuw 2025 model die dan ook nog mooi binnen budget past voor €28.000 (zit fikse korting op).
Invoeren stel niets voor. Bij aanschaf een Kurzzeitkennzeichen bedingen en rechtstreeks vanaf de dealer naar de RDW rijden (zou wel afspraak in de middag maken, zodat je op tijd bent in geval van files etc. en dan met een RDW eendagskenteken naar huis).
https://caravan-gode.de/wohnwagen/detai ... icle]=2310
Voordat ik het vergeet, allerbelangrijkste is natuurlijk stalling. Dat zou ik eerst uitzoeken vóórdat ik iets kocht!!!!
En die ervaring zou ik opdoen met deze Apero 495 SKM, gloednieuw 2025 model die dan ook nog mooi binnen budget past voor €28.000 (zit fikse korting op).
Invoeren stel niets voor. Bij aanschaf een Kurzzeitkennzeichen bedingen en rechtstreeks vanaf de dealer naar de RDW rijden (zou wel afspraak in de middag maken, zodat je op tijd bent in geval van files etc. en dan met een RDW eendagskenteken naar huis).
https://caravan-gode.de/wohnwagen/detai ... icle]=2310
Voordat ik het vergeet, allerbelangrijkste is natuurlijk stalling. Dat zou ik eerst uitzoeken vóórdat ik iets kocht!!!!
Dank vroegevogel, stalling heb ik reeds geregeld
. Kampeerervaring heb ik, echter is dit met een camper. Caravan gaat weer anders zijn, maar ben niet bang aangelegd.
Dan heb ik recent een van de laatste besteld
Misschien is hij binnenkort weer leverbaar ?
https://www.lidl.nl/p/parkside-contactl ... rrent_view
De zoektocht is beëindigd
!
Vandaag de burstner Premio plus 510tk wezen bekijken en meteen tot een akkoord gekomen. Mooi uitgevoerde caravan van eind 2024 met airco, mover, achteruitrij camera, voortent enz. Helemaal content!
Nu de campings maar eens gaan boeken voor het komende seizoen.
Dank allen voor de reacties en het meedenken!
Vandaag de burstner Premio plus 510tk wezen bekijken en meteen tot een akkoord gekomen. Mooi uitgevoerde caravan van eind 2024 met airco, mover, achteruitrij camera, voortent enz. Helemaal content!
Nu de campings maar eens gaan boeken voor het komende seizoen.
Dank allen voor de reacties en het meedenken!
Gefeliciteerd met de Burstner 
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona Starlink mini unlimited roaming
Congrats! Wat weegt-ie nou..?