CEE stekker
CEE stekker
Ik zag afgelopen zomer een buurman zijn CEE stekker aan zijn caravan aansluiten.
Het klepje van de stekker helemaal omhoog en dan maar duwen maar. Tot grote frustratie uiteraard van het klepje van de CEE stekker én het klepje van de buitenwandaansluiting.
De man was niet nieuw in caravanland maar dit had ik nog nooit iemand zien doen. Hij wist niet dat het klepje van de CEE stekker in de doos van de buitenwandunit kon verdwijnen.
Is deze ervaring herkenbaar voor jullie?
En een filmpje hoe het moet (niet dus haha)
https://www.youtube.com/shorts/O0ABvkOW5U0
Het klepje van de stekker helemaal omhoog en dan maar duwen maar. Tot grote frustratie uiteraard van het klepje van de CEE stekker én het klepje van de buitenwandaansluiting.
De man was niet nieuw in caravanland maar dit had ik nog nooit iemand zien doen. Hij wist niet dat het klepje van de CEE stekker in de doos van de buitenwandunit kon verdwijnen.
Is deze ervaring herkenbaar voor jullie?
En een filmpje hoe het moet (niet dus haha)
https://www.youtube.com/shorts/O0ABvkOW5U0
Laatst gewijzigd door merchr32 op ma 1 dec 2025 09:52, 2 keer totaal gewijzigd.
VOLVO XC60 T8 PHEV Ultra Dark met een FENDT Tendenza 515 SG
Verzekerd rijden is meer dan louter een verzekeringspolis
- Bob Diesel
- Contacteer:
Re: CEE stekker
Dat valt onder camping entertainment
Hoort bij het kampeer onderwijs , je leert steeds bij
Hoort bij het kampeer onderwijs , je leert steeds bij
Today ,is Yesterday’s Tomorrow
Toyota Rav4 Hybrid 2.5 AWD 2016 voor een Avento-GT430-TCB
Toyota Rav4 Hybrid 2.5 AWD 2016 voor een Avento-GT430-TCB
Tja, na enig gepruts had ik het ook door. Gelukkig thuis...
Hahaha, ik wist niet eens dat het met het plaatje helemaal omhoog (zoals op het eerste plaatje) kon.
Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik, een paar jaar terug, ook een nieuwe caravanner was, maar ik heb hem zelf opnieuw opgeknapt en dus ook de CEE aansluiting vervangen, dus ik kon duidelijk zien hoe het geheel werkt.
Eerlijkheidshalve moet ik erbij zeggen dat ik, een paar jaar terug, ook een nieuwe caravanner was, maar ik heb hem zelf opnieuw opgeknapt en dus ook de CEE aansluiting vervangen, dus ik kon duidelijk zien hoe het geheel werkt.
Predom N126-D / Volvo XC90 2.5T AWD
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Niemand kon bij de geboorte direct lopen, als niemand het voordoet blijf je kruipen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Adria Action 391 LH (2023)
Land Rover Defender 110 (2025)
En nu maar hopen dat de vergrendeling bij het verwijderen wel wordt ingedrukt...
Ik zag tijdig mijn schoonbroer trekken en sleuren om dat ding los te trekken. Hem toch maar even op dat hendeltje gewezen.
Lieve man maar met veel macht en weinig inzicht en toch bovengemiddelde IQ.
-
Paul Vingerhoets
Daarom was natuurlijk dat klepje van de CEE stekker af van de eerste kabel die ik mee kreeg bij een particuliere aankoop. 
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Haha ja, mijn vrouw deed dat ooit ook weet ik nog. Ze vond het maar een waardeloze constructie 
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
De afgelopen dagen op FB ook exact dezelfde topics en filmpjes.
Ehhhhhh, ik ben wel nieuw in caravanland en ik wist dit dus ook niet.
Ik heb zitten klooien met mijn snoer en toen maar met de verloopstekker (naar een schuko-male) gewerkt, waarvan het klepje op de CEE-stekker iets verder terug boog.
Dank voor de tip!
Ton
Ik heb zitten klooien met mijn snoer en toen maar met de verloopstekker (naar een schuko-male) gewerkt, waarvan het klepje op de CEE-stekker iets verder terug boog.
Dank voor de tip!
Ton
Next 380 achter een Mercedes Citan
In mei dit jaar in Noorwegen ook een Duitse dame zien trekken aan een verloop van twee CEE stekkers. Met hulp van nog een Duitse dame en veel trekwerk kregen ze het los. Nadien heb ze even voorgedaan hoe het werkte. Klepje ietsjes oplichten en dan lostrekken.
Volvo V60 T6 AWD Recharge Inscription met Adria Adora 462UP
Maar waar...
Ik heb nog nooit een dealer dit uit zien/horen leggen aan een klant.
En zonder info is het wel een gek ding.
Maar zeker waar, op campings zie je wel de nodige fouten hiermee gemaakt worden, ook bij "ouwe rotten".
Ik heb nog nooit een dealer dit uit zien/horen leggen aan een klant.
En zonder info is het wel een gek ding.
Maar zeker waar, op campings zie je wel de nodige fouten hiermee gemaakt worden, ook bij "ouwe rotten".
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
CEE stekker
Ik dacht exact hetzelfde, overigens de dealer van mijn vorige caravan liet dit wel zien toen we de caravan kwamen ophalen.VIP schreef:De afgelopen dagen op FB ook exact dezelfde topics en filmpjes.
Home-car racer 48
- Jan van Vijven
- Moderator
- Contacteer:
Hoeveel opleveringen en dealers maak jij per week mee?Chris schreef: Ik heb nog nooit een dealer dit uit zien/horen leggen aan een klant.
Adria Action 391 LH (2023)
Je schrijft dat hij niet nieuw in caravanland was, dat wens ik te betwijfelen. 
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende scharrel Kip Kompakt 37 EKV Special
Dit is geen flauwekul hoor. Ik wil mijn buren op de camping in Edam niet met naam noemen, maar ze rijden al jaren heel Europa door met hun hut.
Daarom dat ik dit wel opmerkelijk vond en het gepost heb op dit forum. Misschien dat meerderen hiermee worstelen.
VOLVO XC60 T8 PHEV Ultra Dark met een FENDT Tendenza 515 SG
Ik kan me dat echt leeftig voorstellen. Op zich is het ook vrij eigenaardig - klepje niet gans omhoogtrekken...