Help elektra vraag.
-
reiziger_pdaw
Help elektra vraag.
Goeie avond allemaal ik heb dus een caravan gekocht leuk ding mooi voor elkaar wat extra toepassingen maar :
Nu komt het de stroom even voor jullie beeld ik heb een leuke koelkast en een soort kachel electric.
Maar als de koelkast lekker koud is en nu echt koud begint te worden ik ook het kacheltje gebruik klapt er telkens me stroom er uit nu denk je dat is gek maar ik heb dus een en of andere stroom punt wat op een stekkerdoos lijkt l.
En aan de achterzijde 2 plugjes waar je glasjes in doet voor het overbelasten nu heb ik in 1 plugje 3.15 amp de andere gebruik ik niet maar ik kan ook niks vinden over de achter kant aansluiting enz enz ik heb dus echt echt hulp nodig wie o wie kan me helpen !!! Uitleg of weet hoe dit vage ding heet hoe ik best alles kan laten werken.
Tevens heb ook de vraag kan ik in beide plugjes bijvoorbeeld ook 6.30 amp doen ? Of is dit brand gevaarlijk bedankt alvast en bedankt voor de hulp
Nu komt het de stroom even voor jullie beeld ik heb een leuke koelkast en een soort kachel electric.
Maar als de koelkast lekker koud is en nu echt koud begint te worden ik ook het kacheltje gebruik klapt er telkens me stroom er uit nu denk je dat is gek maar ik heb dus een en of andere stroom punt wat op een stekkerdoos lijkt l.
En aan de achterzijde 2 plugjes waar je glasjes in doet voor het overbelasten nu heb ik in 1 plugje 3.15 amp de andere gebruik ik niet maar ik kan ook niks vinden over de achter kant aansluiting enz enz ik heb dus echt echt hulp nodig wie o wie kan me helpen !!! Uitleg of weet hoe dit vage ding heet hoe ik best alles kan laten werken.
Tevens heb ook de vraag kan ik in beide plugjes bijvoorbeeld ook 6.30 amp doen ? Of is dit brand gevaarlijk bedankt alvast en bedankt voor de hulp
- Bijlagen
-
- IMG_7678.jpeg (507.11 KiB) 588 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Trina op ma 10 nov 2025 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast.
Reden: Titel aangepast.
Re: Help!!!!
Dat zijn glas zekeringen.
Die zijn afgestemd op de draad diameter.
Ik verwacht dat die max 0,75 mm2 is. (zo afgaande op de foto)
En daar mag maximaal 1300 w over gaan. (+/- 5A)
Jouw kachel is sowieso veel te veel vermogen
Die zijn afgestemd op de draad diameter.
Ik verwacht dat die max 0,75 mm2 is. (zo afgaande op de foto)
En daar mag maximaal 1300 w over gaan. (+/- 5A)
Jouw kachel is sowieso veel te veel vermogen
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona Starlink mini unlimited roaming
Re: Help!!!!
Deze 230 volt aansluiting is wel heel erg antiek.
Dus weest voorzichtig, dit is niet ontworpen voor hoge stromen.
En in beide MOET dezelfde waarde zitten.
Ga idd niet hoger dan 5 ampere... de bekabeling is te dun.
Dus weest voorzichtig, dit is niet ontworpen voor hoge stromen.
En in beide MOET dezelfde waarde zitten.
Ga idd niet hoger dan 5 ampere... de bekabeling is te dun.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
reiziger_pdaw
Re: Help elektra vraag.
Bedankt voor je antwoord er zitten 2 buisjes in en ik heb nu 3.15 amp dus beide vullen is geen optie ?
-
reiziger_pdaw
Hoi Ron bedankt voor je antwoord het is een kleine electrice kachel er zit een soort van omvormer tussen zou je deze ook kunnen vervangen zoals allle campers hebben zo 3 polig ding ? Of een kastje tussen bouwen zoals aardlekschakelaar?
Ik heb nul verstand het is tijdelijk onderkomen voor mij voor me werk
Ik heb nul verstand het is tijdelijk onderkomen voor mij voor me werk
-
Paul Vingerhoets
Eerst eens zien wat het opgenomen vermogen is van je kachel. Staat op het type plaatje normaal.
En hoe is je caravan gekoppeld aan het 230v net van de (camping). Hoeveel amp krijg je daarvan.
En hoe is je caravan gekoppeld aan het 230v net van de (camping). Hoeveel amp krijg je daarvan.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
- dieseltijger
Ik zou het uitbesteden als ik jou was. Wat er onder meer moet gebeuren is: controleren of jouw 230v bedrading in goede conditie is, en de koperdraden voldoende diameter hebben om 10 - maar liever 16 A - door te voeren. Zoniet: vervangen.
Plaatsen van een aardlek/zekering automaat.Dat is zo'n blokje met wip schakelaar in een behuizing met een klepje.en vandaar uit: diezelfde kabel doortrekken naar de contactdozen.
En dan de omvormer: diverse smaken. Varierend van een simpele led voeding tot en met oplossingen die het laden van een accu vanuit de auto ondersteunen.
Dus hoe simpel jouw wens ook is: zet de eisen op papier, leg het een week weg en maak de eisen af en besteed het uit.
Plaatsen van een aardlek/zekering automaat.Dat is zo'n blokje met wip schakelaar in een behuizing met een klepje.en vandaar uit: diezelfde kabel doortrekken naar de contactdozen.
En dan de omvormer: diverse smaken. Varierend van een simpele led voeding tot en met oplossingen die het laden van een accu vanuit de auto ondersteunen.
Dus hoe simpel jouw wens ook is: zet de eisen op papier, leg het een week weg en maak de eisen af en besteed het uit.
Kip Shuttle getrokken door twee premium fietsen met daaronder een muisgrijze auto. Hybride aandrijving: espresso, thee, bier, benzine en stroom.
Ik vermoed dat TS alleen 230 V in de caravan nodig heeft.
En dat het tijdelijk is.
Schaf dit aan.
https://www.obelink.nl/proplus-tent-vou ... 66913.html
Alleen nog de kabel op een mooie manier naar buiten zien te krijgen.
De installatie van de caravan liever niet gebruiken.
En dat het tijdelijk is.
Schaf dit aan.
https://www.obelink.nl/proplus-tent-vou ... 66913.html
Alleen nog de kabel op een mooie manier naar buiten zien te krijgen.
De installatie van de caravan liever niet gebruiken.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona Starlink mini unlimited roaming
Zit er geen gaskachel in ?
Dat is een veel betere, en goedkopere oplossing om het warm te houden.
Het ligt eraan waar je tijdelijke onderkomen staat, maar een elektrisch kacheltje kan als het serieus kouder wordt, maar zo 30 tot 40 Kwh per dag aan electriciteit slurpen.
Dat kan soms ook 30 tot 40 euro per dag betekenen.
Met gas bij hetzelfde vermogen, 3 tot 4 euro per dag..
Lijkt me niet geheel onbelangrijk.
Tenzij de elektra gratis is.
Dat is een veel betere, en goedkopere oplossing om het warm te houden.
Het ligt eraan waar je tijdelijke onderkomen staat, maar een elektrisch kacheltje kan als het serieus kouder wordt, maar zo 30 tot 40 Kwh per dag aan electriciteit slurpen.
Dat kan soms ook 30 tot 40 euro per dag betekenen.
Met gas bij hetzelfde vermogen, 3 tot 4 euro per dag..
Lijkt me niet geheel onbelangrijk.
Tenzij de elektra gratis is.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.