Hoe zorg je dan dat je koelkast het doet? Heb je dan een batterij voeding erin zitten?
koelkast werkt niet gekoppeld aan auto
- Chrisje113
Re: koelkast werkt niet gekoppeld aan auto
Hoe zorg je dan dat je koelkast het doet? Heb je dan een batterij voeding erin zitten?
Volvo EX 40 Plus black edition twin engine Performance
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen
)
Tabbert Da Vinci 2022 met diverse opties erop(teveel om op te noemen
Vooraf koelen en koelblokken erin. 14 uur rijden maakt een biertje al snel koel genoeg hoor
De koelkast blijft onderweg dicht. Ik heb niet het idee dat het daar binnen erg warm wordt!
De koelkast blijft onderweg dicht. Ik heb niet het idee dat het daar binnen erg warm wordt!
Mijn Tristar koelbox achterin de auto werkte alleen op 230 volt.
Ik had het idee, dat ie het onderweg ook moest doen.
Met een inverter bezig geweest.
Het bleek, dat het totaal overbodig was.
Na lange ritten naar Kroatie, met hoge temperaturen, bleek dat ie aan het eind van de dag nog steeds steenkoud was.
Op de overnachtings camping deed ik de stekker erin en koelde 'm weer goed ver terug.
1 keer vergeten.
Na 2 dagen zonder stroom was ie wel wat warmer geworden, maar mijn biertjes waren bij aankomst in Kroatie nog steeds goed drinkbaar.
Nadien nooit meer onderweg de inverter aangesloten.
Het was totaal overbodig.
Ik heb het idee, dat de kou wel beter in een koelbox blijft dan in een koelkast.
Als je de deur open doet van een koelkast, valt de kou eruit.
Dichthouden dus..
Ik had het idee, dat ie het onderweg ook moest doen.
Met een inverter bezig geweest.
Het bleek, dat het totaal overbodig was.
Na lange ritten naar Kroatie, met hoge temperaturen, bleek dat ie aan het eind van de dag nog steeds steenkoud was.
Op de overnachtings camping deed ik de stekker erin en koelde 'm weer goed ver terug.
1 keer vergeten.
Na 2 dagen zonder stroom was ie wel wat warmer geworden, maar mijn biertjes waren bij aankomst in Kroatie nog steeds goed drinkbaar.
Nadien nooit meer onderweg de inverter aangesloten.
Het was totaal overbodig.
Ik heb het idee, dat de kou wel beter in een koelbox blijft dan in een koelkast.
Als je de deur open doet van een koelkast, valt de kou eruit.
Dichthouden dus..
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Bij mijn "oude" baas was er buiten een betonnen "accuhok".Ab schreef: ↑di 11 nov 2025 22:20Niet overdrijven Chris..
Afgelopen 60 jaar kan ik me geen enkel zwaar ongeluk in het nieuws herinneren gerelateerd aan 12 volt accu's.
En dat terwijl bijna iedereen dagelijks bij een accu in de buurt is.
Wel ervaringen mee..
2 keer naast een exploderende accu gestaan.
1 keer in miltaire dienst, 2 grote accu's stonden pal naast me in mijn pantserwagen, eentje klapte uit elkaar.
Later nog een keer tijdens mijn werk, bij een accu van een vrachtwagenlaadklep die ontplofte.
In beide gevallen was het niet echt leuk..maar effe wat krachttermen en gewoon weer door.
Het grootste probleem was de kleding..
Daar vielen enorme gaten in.
Daar werden de accu's van div. vliegtuigen ge-serviced, cellen vervangen, geladen, getest..
Op een goede dag ( eigenlijk nacht waarin geladen werd) is het betonnen dak van dat hok er af geblazen, accu explosie.
Ik geef toe, dat laden was wel met 80 ampere pulsladen, en niet een accu tegelijk maar een paar.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Ik ben niet bang voor accu's maar je moet ze wel met respect behandelen ik heb ooit eens een filmpje gezien dat ze aan het lassen waren met een accu.
En leg voor de gein eens op een scooter accu 7ah een steek sleutel op beide polen die last hij vast en word roodgloeiend.
Ze kunnen gewoon behoorlijke nare gevolgen hebben als je ze verkeerd aansluit of behandeld.
Ooit een keer iemand die met zijn kop erboven stond te kijken met een peukje in zijn mond en een vlokje as dat gloeide viel precies in de vuldop opening, (stonden los omdat ze gevuld en aan de lader stonden).
Die beste man naar een half jaar weer gezien maar herkende hem niet meer.
Wees je gewoon bewust dat als je ze verkeerd aansluit behandeld, het vaak slecht afloopt.
En leg voor de gein eens op een scooter accu 7ah een steek sleutel op beide polen die last hij vast en word roodgloeiend.
Ze kunnen gewoon behoorlijke nare gevolgen hebben als je ze verkeerd aansluit of behandeld.
Ooit een keer iemand die met zijn kop erboven stond te kijken met een peukje in zijn mond en een vlokje as dat gloeide viel precies in de vuldop opening, (stonden los omdat ze gevuld en aan de lader stonden).
Die beste man naar een half jaar weer gezien maar herkende hem niet meer.
Wees je gewoon bewust dat als je ze verkeerd aansluit behandeld, het vaak slecht afloopt.
Kip Grey line 45.
Lekker old skool.
Lekker old skool.
Ik ben ook niet "Bang" voor accu's, maar weet ook hoe ik ze moet behandelen.
Heb jaren supervisie gedaan aan vliegtuig accu's, en dat zijn flinke dingen.
En juist aan onbekendheid schort het bij velen aan en sluipt er onachtzaamdheid in..onder het mom van: Het is maar 12 volt.
Heb jaren supervisie gedaan aan vliegtuig accu's, en dat zijn flinke dingen.
En juist aan onbekendheid schort het bij velen aan en sluipt er onachtzaamdheid in..onder het mom van: Het is maar 12 volt.
Vliegtuig accu's, heftruck accu's, 80 Ampëre Pulsladers, accu's in onderzeeboten en opengedraaide accu's vullen staan best ver af van de accuutjes die je in caravans tegenkomt.
Of die in je boormachine, fiets, bromfiets, motorfiets , auto en stofzuiger zitten. Brrr..18 of 24 volt zelfs..fietsen zefs 48 volt..
En waar iedereen dagelijks zonder er bij na te denken gebruik van maakt.
Dat zijn er in Nederland maar zo veel meer dan er mensen zijn.
Moet ik me nu dan zorgen gaan maken over die al die 50 miljoen gevaarlijke dingen ?
Ik dacht het niet.
Daarom vind ik dat je het "gevaar" ook kunt overdrijven.
Het valt best mee allemaal.
Laten we het maar weer over koelkasten die niet werken gaan hebben.
En niet over alle gevaren die ons bedreigen... zoals gas en 12 volt accu's in caravans.. dat valt allemaal wel mee is afgelopen eeuw gebleken.
Of die in je boormachine, fiets, bromfiets, motorfiets , auto en stofzuiger zitten. Brrr..18 of 24 volt zelfs..fietsen zefs 48 volt..
En waar iedereen dagelijks zonder er bij na te denken gebruik van maakt.
Dat zijn er in Nederland maar zo veel meer dan er mensen zijn.
Moet ik me nu dan zorgen gaan maken over die al die 50 miljoen gevaarlijke dingen ?
Ik dacht het niet.
Daarom vind ik dat je het "gevaar" ook kunt overdrijven.
Het valt best mee allemaal.
Laten we het maar weer over koelkasten die niet werken gaan hebben.
En niet over alle gevaren die ons bedreigen... zoals gas en 12 volt accu's in caravans.. dat valt allemaal wel mee is afgelopen eeuw gebleken.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Mijn accu is toch echt ontploft in de caravan.. het zuur zat overal.. heeft mij m’n eerste lessen “hoe gebruik je een multi meter” van Chris opgeleverd
Maar terug on-topic, koelkast en 12 volt..
Maar terug on-topic, koelkast en 12 volt..
BMW X5 45e + Adria Adora 673 PK
een oudere iPad van mij die niet in gebruik was gaf zonder dat hij aan de lader hing ineens een knal.
de knal hoorden we maar wisten niet wat het was.
weer een dag of wat later weer een knal
en na de derde knal hebben we net zolang gezocht tot we de oorzaak gevonden hadden.
de iPad was meer dan dubbel zo dik geworden door accucellen die uit elkaar geklapt waren.
Dus enige bescheidenheid op het gebied van accu's is niks mis mee.
Wij hebben ook nooit wat aan de lader staan als we er niet bij zijn, vroeger wel maar na dit moment niet meer.
de knal hoorden we maar wisten niet wat het was.
weer een dag of wat later weer een knal
en na de derde knal hebben we net zolang gezocht tot we de oorzaak gevonden hadden.
de iPad was meer dan dubbel zo dik geworden door accucellen die uit elkaar geklapt waren.
Dus enige bescheidenheid op het gebied van accu's is niks mis mee.
Wij hebben ook nooit wat aan de lader staan als we er niet bij zijn, vroeger wel maar na dit moment niet meer.
Fendt Diamant
Sprite super de kuxe
Fendt Saphir 495 sfb
Fendt bianco selection 515 SG
Starlink standaard Gen 3
Sprite super de kuxe
Fendt Saphir 495 sfb
Fendt bianco selection 515 SG
Starlink standaard Gen 3
Goed plan, maar TS heeft volgens mij alleen dit bericht geplaatst en sinds dien niet meer gekeken, ook geen reactie meer.
Het is een grote raad plaat geworden uiteindelijk.
Ondertussen wel benieuwd of de KK nu werkt achter de auto.
Heb je al gecheckt of de koelkast werkt als de motor loopt? Dan draait de dynamo en is de spanning net wat hoger.Johan C Trend schreef:Herkend iemand dit probleem of heeft iemand een oplossing dan hoor ik het graag.
Ik had precies hetzelfde euvel, maar enkel als de motor uit stond. Om een andere reden is bij mij de printplaat in de N3000 omgewisseld, en sinds dien werkt de kk altijd.
Adria Adora 613 achter Volvo XC90 T8 Twin Engine