Ik heb in mijn Ioniq 6 gewoon een constante 12V in de stekker. Wellicht dat het bij Tesla niet kan, maar bij andere merken wel hoor.
Bij mij verdubbelt de range ruim. De Ioniq 6 haalt een deel van zijn reikwijdte uit de goede stroomlijn. Met een caravan er achter is het verbruik gemiddeld zo'n 30kWh/100km, Solo zit ik op zo'n 14kWh/100km.
Ik zou kiezen voor veel range èn snel laden. Een Ioniq kan 350kW laden. In 12 minuten van 10-80%. Voordat je de koffie op hebt is ie weer voor 80% gevuld. Voordeel is ook dat ie na 80% ook nog een stevige snelheid over heeft. Tot 90% haal ik nog steeds 100kW, daarboven zakt het in tot zo'n 50kW. Wel ervoor zorgen dat je batterij op temperatuur is gebracht (gaat automatisch)
En wat betreft laadstructuur: Ook een Ioniq kan bij Tesla laden. Dat doe ik echter nooit omdat ze meestal niet heel snel zijn (is ook niet nodig omdat een Tesla tot 170kW kan laden) en meestal niet erg op de route liggen. De meeste Fastnet of Ionity laders zijn sneller (ook iets duurder)
Wat wel een voordeel van Tesla is: Ze zijn beduidend goedkoper dan hun Koreaanse concurrenten. Let wel op: een Tesla Model 3 mag maar 1000kg trekken. Neem dus een Y (1600kg) als het een Tesla moet worden. Een Ioniq mag 1500kg trekken
Electrische Hyundai Ioniq 6 of dieselende Mercedes C-Klasse met een Hobby 420 uit 1987 aan de haak.