ZEEKR X caravanspiegels

Over alle soorten spiegels én
achteruitrijcamera's
Chris

Re: ZEEKR X caravanspiegels

Bericht door Chris » vr 19 sep 2025 16:34

Chris schreef:
vr 19 sep 2025 11:28
Aniel schreef:
do 18 sep 2025 21:17

Wij hebben verlengende standaard Emuks met druppelvormige spiegels. Wij zijn ook erg gecharmeerd van het merk en bij onze Passat zaten ze perfect. Maar nu met de X, die vlakke spiegels heeft tot aan de rand van de behuizing, zijn de Emuks niet meet goed vast te klemmen.
Druppelvormige Emuk spiegels?
Ben je niet in de war met Milenco spiegels?
Ik vroeg eerder of je wel zeker Emuk spiegels hebt.
Emuk heeft nl geen druppelvorm..
Mja..
Kan je een foto plaatsen wellicht?
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Daphne
Erelid

Bericht door Daphne » vr 19 sep 2025 17:07

Aniel schreef:Jammer dat het nu niet meer over mijn vraag gaat, (off-topic) Dit is voor mij en mogelijk voor andere geïnteresseerde lezers niet meer helpend. Ik ga mij elders verder richten op het verkrijgen van antwoord op mijn vraag. Ik bedank de mensen die inhoudelijk meegedacht hebben met mijn vraag. Succes!

Zou je misschien nog een keer kunnen terugkoppelen of we jou en de rij-instructeur hebben kunnen helpen aan de juiste informatie? En of je de rij-instructeur wellicht verkeerd hebt begrepen want ik kan me niet voorstellen dat hij/zij verkeerde info geeft.
(Je bent er zelf over begonnen :wink: )
Eriba Nova L 465 -2021 / In bestelling Eriba Novaline 442

VOLVO XC40 T5 PHEV Plus Dark-2023 & VOLVO EX40 Ultra-2025 MY2026

Kipke98

Bericht door Kipke98 » vr 19 sep 2025 17:33

Op het Zeekr forum (fb) is ook weinig te vinden anders dan de defa zuignap spiegels.
Die liggen bij mij in een hoekje van de Kip voor het geval een diender vindt dat er spiegels op de Lynk moeten.
De Kip is slechts 185cm breed dus gelukkig met deze combinatie geen spiegels nodig. Met de Volvo122S of 145E gaan de spatbord spiegels erop.

MaartenW

Bericht door MaartenW » vr 19 sep 2025 18:05

Ik ben sinds kort in het bezit van een Zeekr 7X. Ook hier geen rand om de buitenspiegels ( net als de Volvo EX30).
Heb nu als tip via het Zeekr forum de Defa spiegels aangeschaft. Zuigen zich vast op de autospiegel.
Blijft verrassend goed zitten en je kunt de caravanspiegel verstellen door je autospiegel te verstellen.
Spiegels hadden wat groter mogen zijn, maar het went en het zicht is ok.
Een andere optie heb ik nog niet gevonden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Zeekr 7X (2025) + Hobby Exellent edition 540 UL (2025), ENDURO mover EM515FL.

Micky

Bericht door Micky » vr 19 sep 2025 18:55

Aniel schreef:
vr 19 sep 2025 16:05
Jammer dat het nu niet meer over mijn vraag gaat, (off-topic) Dit is voor mij en mogelijk voor andere geïnteresseerde lezers niet meer helpend. Ik ga mij elders verder richten op het verkrijgen van antwoord op mijn vraag. Ik bedank de mensen die inhoudelijk meegedacht hebben met mijn vraag. Succes!
Je beantwoord de aan jou gestelde vragen niet scratch.gif

zoals geschreven EMUK kent geen druppelvorige spiegelkappen, dus wellicht hier verkeerde info gegeven?
Aniel schreef:
do 18 sep 2025 21:17

Mick, Waarom was het terugbrengen niet nodig volgens jou?
Je begon zelf in je draadje over spiegels over terugkeuren scratch.gif en stelt mij de vraag over waarom niet terug te keuren... jammer dat je dan nu zo reageert nu blijkt dat de antwoorden jou niet bevallen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat er ook niet echt veel meer info zal komen, we zwemmen allemaal wat rond met onze EV's op spiegelgebied.

Als je Chris zijn vraag beantwoord en we weten dat je Milenco's hebt ipv EMUK, dan zou je dus de EMUK's kunnen proberen, maar ook daar las ik verschillende berichten, voldoende iig voor mij om toch voor de ouderwetse Repusels te gaan.
Als je wilt mag je ze zelfs van me lenen om ze even te proberen thumbup.gif
Tesla model Y Long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)

RobinPS2

Bericht door RobinPS2 » vr 19 sep 2025 19:15

Ik heb de zuignap spiegels ook, maar ik vind ze niet prettig. De bolle spiegel geeft wel een oké beeld, maar klein. De vlakke spiegel vond ik veel te veel trillen. Ze liggen voor reserve in de caravan, maar ik zou wel verdrietig zijn als ik met de zuignap spiegels zou moeten rijden. Met specifieke andere spiegels als Emuk heb ik geen ervaring aangezien dit mijn eerste caravan combinatie is. Hopelijk bevallen ze jou beter.
Polestar 2 + Burstner Premio Life 480 TL

Micky

Bericht door Micky » vr 19 sep 2025 19:21

[re.gif]

Die zuignapjes had ik direct besteld, maar dat kan alleen voor nood, je mist de hele autospiegel vanwege de nap en die spiegels gebruik ik het ,meest, afgesteld naar benden zodat ik ook de onderkant en wielen van de caravan kan zien
Tesla model Y Long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)

Morgoth

Bericht door Morgoth » vr 19 sep 2025 21:04

Het spiegelglas van de auto zit met een soort kliksysteem in de houder. Trek je die niet los met zo'n zuignap spiegel? Zou mijn angst zijn.
Electrische Hyundai Ioniq 6 of dieselende Mercedes C-Klasse met een Hobby 420 uit 1987 aan de haak.

Micky

Bericht door Micky » vr 19 sep 2025 21:49

Nee je draait zodat hij zuigt, maar ik moet bijv de spiegels helemaal naar binnen stellen anders komt het armpje tegen het huis van de spiegel, doordat alles opgeslagen is en zich versteld bijv met het uitstappen is dat al een uitdaging de spiegel bijv stelt zich naar buiten als je uit wilt stappen zodat je het verkeer goed ziet, maar dat wil je juist niet, dus moet je nieuw profiel aanmaken waar die dat niet doet…. Laat maar, alleen voor nood dus

RobinPS2

Bericht door RobinPS2 » vr 19 sep 2025 22:40

Deze spiegels zijn helemaal vlak aan de voorzijde, dus daar heb je in dit geval geen last van. Het hele spiegelhuis beweegt ook als je de spiegel verstelt. Het gewicht zou misschien nog vervelend kunnen zijn en de krachten door de rijwind, want alles hangt aan het verstel mechanisme.
Polestar 2 + Burstner Premio Life 480 TL

Micky

Bericht door Micky » za 20 sep 2025 02:18

De zuignap bedekt het spiegelglas van de autospiegel en het spiegeltje is 1/3 van je auto spiegel, je hebt overal last van als je ze gebruikt, het punt van raken tegen de kap was het minste uit mijn verhaal

Rene59

Bericht door Rene59 » do 2 okt 2025 14:18

Aniel schreef:
do 11 sep 2025 23:08
Sinds januari 2025 rijden wij een ZEEKR X en hebben wij een trekhaak laten plaatsen voor vooral onze caravan. Een fantastisch fijne auto en met de caravan erachter merk je weinig. We hebben een Adria Adora 572 UT, schoon aan de haak 1700kg. Omdat de X maximaal 1600kg mag hebben, hebben we de caravan bij de RDW terug laten brengen naar 1600kg. Nu bevallen de Emuk spiegels niet erg goed en ben ik op zoek naar goed passende caravanspiegels voor de X. Iemand ervaring met goede spiegels?
Ik heb mijn ervaring met een op papier zwaardere caravan (max 1700 kg) dan de auto mocht trekken (1500 kg, Ford Kuga phev 2022) elders in dit forum uitgebreid beschreven.

In mijn ogen is het verstandig dat je de mtm van de caravan hebt verlaagd naar de max van jouw auto. Simpel en snel te doen en je voorkomt er eventuele discussies over. Bij een eventuele volgende auto die meer mag trekken is het zo weer terug gezet.

Ik zie op de site van Emuk bij de automerken geen Zeekr staan, dus er is nog geen passende spiegel voor jouw auto.
Dan wordt het een universele, zoals bijvoorbeeld van Milenco. Niet zo fijn als een Emuk vind ik maar op zich prima. Ik heb ze op meerdere auto’s zonder problemen gemonteerd gehad en ik denk dat er op MP wel wat te vinden is wanneer je ze niet nieuw wil kopen.
    Ford Kuga PHEV Activ X 2024 met daarachter een Fendt Bianco Activ 465 sge 2022. In bestelling een Fendt Bianco Activ 515 sge.

Morgoth

Bericht door Morgoth » vr 3 okt 2025 14:28

[re.gif]
    Milenco's passen niet op een Zeekr want die hebben geen rand om de Milenco's op te schroeven. Ik heb Milenco's op mijn Ioniq maar ik vind ze volkomen ruk. Ze trillen en je moet ze kneiter vast draaien zodat de plastic spiegelbehuizing ervan kraakt.

Verder zou ik niet weten waarom het verstandig is om het gewicht te verlagen. Er is geen enkele agent die zich laat leiden door papieren gewichten, tenzij het om het rijbewijs gaat. Als ze twijfelen over de toegestane masse van je combi, dan ga je toch de weegbrug op. Wanneer je over de B-grens van het rijvbewijs gaat en je hebt geen E, dan is het een ander verhaal.
    Electrische Hyundai Ioniq 6 of dieselende Mercedes C-Klasse met een Hobby 420 uit 1987 aan de haak.

Micky

Bericht door Micky » vr 3 okt 2025 14:34

[re.gif]

ik redt me redelijk met de Repusel (met grote zuignap, kun je los bestellen) ik heb ze nieuw gekocht, maar ze staan volop op marktplaats, wellicht kun je die nog proberen @Morgoth thumbup.gif

Morgoth

Bericht door Morgoth » ma 6 okt 2025 11:12

Ik ga eens kijken. Maar ik overweeg om de volgende vakantie een of twee honden mee te nemen. Dan moet ik sowieso met de Mercedes. Daar heb ik Emuks voor.

vespaman

Bericht door vespaman » ma 6 okt 2025 19:24

Daphne schreef:
    vr 19 sep 2025 17:07
    Aniel schreef:Jammer dat het nu niet meer over mijn vraag gaat, (off-topic) Dit is voor mij en mogelijk voor andere geïnteresseerde lezers niet meer helpend. Ik ga mij elders verder richten op het verkrijgen van antwoord op mijn vraag. Ik bedank de mensen die inhoudelijk meegedacht hebben met mijn vraag. Succes!

Zou je misschien nog een keer kunnen terugkoppelen of we jou en de rij-instructeur hebben kunnen helpen aan de juiste informatie? En of je de rij-instructeur wellicht verkeerd hebt begrepen want ik kan me niet voorstellen dat hij/zij verkeerde info geeft.
    Topic ging toch over spiegels ?? Waarom nu blijven reageren wel of geen E achter B.
    Maak daar dan een ander topic over !!

Micky

Bericht door Micky » ma 6 okt 2025 20:25

[re.gif]

Wist niet dat jij moderator was op dit forum, of TS van dit draadje, TS begon er namelijk zelf over in ZIJN eigen draadje weenie.gif

Daphne
    Erelid

Bericht door Daphne » ma 6 okt 2025 20:56

vespaman schreef:
    Daphne schreef:
    vr 19 sep 2025 17:07

Topic ging toch over spiegels ?? Waarom nu blijven reageren wel of geen E achter B.
    Maak daar dan een ander topic over !!
    Volgens mij rakel je nu zelf een off topic bericht op waar al 4 weken niet op is gereageerd. Waarom?

BTW: TS heeft hier verkeerde informatie verstrekt en schrijft dat de rest fout zit. M.i. mag daar op gereageerd worden. Als dat niet zo is, zal een moderator wel ingrijpen.
    Eriba Nova L 465 -2021 / In bestelling Eriba Novaline 442

VOLVO XC40 T5 PHEV Plus Dark-2023 & VOLVO EX40 Ultra-2025 MY2026

vespaman

Bericht door vespaman » di 7 okt 2025 17:34

Micky schreef:
    ma 6 okt 2025 20:25
    [re.gif]

Wist niet dat jij moderator was op dit forum, of TS van dit draadje, TS begon er namelijk zelf over in ZIJN eigen draadje weenie.gif
    Nee maar wel een gebruiker die een beetje moe wordt van die mensen die het iedere keer weer presteren om over iets heel anders te gaan beginnen dan de vraagstelling is van de TS. Of hun eigen mening gaan geven, wat ook niet altijd de vraag was........

Jan van Vijven
    Moderator
    Contacteer:

ZEEKR X caravanspiegels

Bericht door Jan van Vijven » di 7 okt 2025 17:45

[re.gif]
    Als TS niet eerst over gewichten was begonnen maar gewoon direct to the point een vraag over spiegels had gesteld was dit niet gebeurt!

75% van zijn verhaal heeft niets met de vraag te maken!

Adria Action 391 LH (2023)
    Land Rover Defender 110 (2025)

Micky

Bericht door Micky » di 7 okt 2025 17:54

vespaman schreef:
    di 7 okt 2025 17:34
    Micky schreef:
    ma 6 okt 2025 20:25
    [re.gif]

Nee maar wel een gebruiker die een beetje moe wordt van die mensen die het iedere keer weer presteren om over iets heel anders te gaan beginnen dan de vraagstelling is van de TS. Of hun eigen mening gaan geven, wat ook niet altijd de vraag was........
    Dat is nu eenmaal een levendig forum, ik zie dat jij na 11 jaar al enorm veel bijdrages hebt geleverd :( maar wel een beetje commentaar hebben op mensen die gewoon vragen beantwoorden en in dit geval willen voorkomen dat er verkeerde info gedeeld wordt over 1 van de belangrijkere zaken over onderweg zijn met de caravan knipoog.gif Nogmaals het was een reactie van Daphne op TS zelf. Misschien het hele draadje nog even teruglezen zodat je wel een helder beeld hebt bij hoe dit ontstaan is. aflower.gif

vespaman

Bericht door vespaman » ma 20 okt 2025 11:31

Pfoeee

Plaats reactie

Terug naar “Spiegels”