Vochtmeting
Re: Vochtmeting
dat is alleen maar weggelegd voor mensen die dit echt kunnen inschatten en onder controle houden, als je geen benul hebt ben je dom bezig om je garantie te laten verlopen, de Kip die ik al heel lang heb had lekkage door een fabrieksfout destijds toen hij nog van mijn ouders was.
Tesla model Y Long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
de dealer maakt die controle's niets uit bij inruil, hij controleert de caravan bij inname en als deze niet vochtvrij / schadevrij is betaal je de schade gewoon bij.
Daar kwam ik ook achter.
Had verwacht dat het bij mijn jonge caravan een argument zou worden dat hij hem niet meer kan verkopen met waterdichtheid garantie.
Maar alle 4 de dealers die een offerte hebben gemaakt hebben er echt niets over gezegd en we hebben een uitstekende inruilprijs gekregen.
BMW 530i Touring (2023) & Eriba Touring 542 Edition 60 (2023) => Eriba Feeling 442 (2026 in bestelling)
Die waterdichtheidsgarantie heb ik altijd een waardeloos iets gevonden.
Een caravanfabrikant zou die garantie sowieso moeten geven. Zonder voorwaarden zoals die jaarlijkse vochtmeting..
Op deze manier is het gewoon een sigaar uit eigen doos.
10 jaar garantie..mits... je eigenlijk een soort premie betaald voor die garantie.
Dat slaat toch nergens op ?
Bovendien ben je evengoed al verzekerd via je all risk verzekering. Zou er ernstige schade ontstaan door lekkage is dat een van buiten komend onheil waarvoor je al premie betaald.
De controles zijn ook een wassen neus.
Dat zijn moment opnames.
Na een vakantie in Spanje, met temperatuur boven 35 graden, en daarna opslag in een droge loods, meet je absoluut geen vocht, al zou er een gat van 10 cm in het vierkant in het dak zitten. Wat een onzin.
Ik heb er nooit aan meegedaan.
Een tube kit koop je voor 10 euro.
Een vochtmeter voor 15 euro of zo.
De pest is.... Ik heb de eerste12 jaar nooit iets kunnen bespeuren van vocht in mijn caravan.
Da's best weer een beetje balen..al dat meten is achteraf ook tijdverspilling geweest.
Een caravanfabrikant zou die garantie sowieso moeten geven. Zonder voorwaarden zoals die jaarlijkse vochtmeting..
Op deze manier is het gewoon een sigaar uit eigen doos.
10 jaar garantie..mits... je eigenlijk een soort premie betaald voor die garantie.
Dat slaat toch nergens op ?
Bovendien ben je evengoed al verzekerd via je all risk verzekering. Zou er ernstige schade ontstaan door lekkage is dat een van buiten komend onheil waarvoor je al premie betaald.
De controles zijn ook een wassen neus.
Dat zijn moment opnames.
Na een vakantie in Spanje, met temperatuur boven 35 graden, en daarna opslag in een droge loods, meet je absoluut geen vocht, al zou er een gat van 10 cm in het vierkant in het dak zitten. Wat een onzin.
Ik heb er nooit aan meegedaan.
Een tube kit koop je voor 10 euro.
Een vochtmeter voor 15 euro of zo.
De pest is.... Ik heb de eerste12 jaar nooit iets kunnen bespeuren van vocht in mijn caravan.
Da's best weer een beetje balen..al dat meten is achteraf ook tijdverspilling geweest.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Verzekeringen betalen niet bij vochtschade. Het is of garantie of zelf betalen
Weet je dat wel zeker? All Risk is All Risk.
Ik heb ooit een caravan met een verrotte voorkant opgeknapt. Gekocht van een maatje van me, die handelt in schade auto's, die in alle gevallen van verzekeringsmaatschappijen gekocht worden.
De caravan kwam daar ook vandaan.
Die was total loss verklaard, door de vochtschade aan de voorzijde.
Ik heb ooit een caravan met een verrotte voorkant opgeknapt. Gekocht van een maatje van me, die handelt in schade auto's, die in alle gevallen van verzekeringsmaatschappijen gekocht worden.
De caravan kwam daar ook vandaan.
Die was total loss verklaard, door de vochtschade aan de voorzijde.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Zelf laat ik elk jaar braaf vochtmeting doen. Bij de Eriba die wij eerst hadden deden ze meer dan alleen een vochtmeting. Dit zoals eerder vermeld.
Bii de Adria welke wij nu hebben was er bij de laatste vochtmeting daadwerkelijk vocht en lekkage geconstateerd in de voorwand. Afgelopen September is onder garantie de voorwand in zijn geheel vervangen. Caravan is van 2022 en ben blij dat ik braaf elk jaar naar de dealer ben geweest en volgend jaar ook weer ga.
Bii de Adria welke wij nu hebben was er bij de laatste vochtmeting daadwerkelijk vocht en lekkage geconstateerd in de voorwand. Afgelopen September is onder garantie de voorwand in zijn geheel vervangen. Caravan is van 2022 en ben blij dat ik braaf elk jaar naar de dealer ben geweest en volgend jaar ook weer ga.
Volvo V90 cross country B4 / ADRIA Alpina 663 PT
Bij 'onze' maatschappij is schade door normale weersinvloeden, zoals verkleuring door de zon of vochtschade uitgesloten. Zaken als hagel en storm zijn wel gedekt.
BMW 530i Touring (2023) & Eriba Touring 542 Edition 60 (2023) => Eriba Feeling 442 (2026 in bestelling)