Dometic toilet spoelt niet meer
Re: Dometic toilet spoelt niet meer
Hoi Chris,
Cts 4110, heb het onderdeel ook op een tekening gezien als nr 33 maar kan het nergens zo bestellen.
Cts 4110, heb het onderdeel ook op een tekening gezien als nr 33 maar kan het nergens zo bestellen.
Ik heb laatst wat onderdelen van dit toilet bij parts.nl besteld.
Voor informatie dometic zelf
https://www.dometic.com/nl-nl/ondersteu ... onderdelen
Voor informatie dometic zelf
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona Starlink mini unlimited roaming
Jeemig... dat ook nog.
Ik zou in de telefoon klimmen en Dometic bellen voor raad en daad.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Dat deksel (242601135) is te koop via Italië:
https://www.sifisrl.com/coperchio-comps ... -242601313
Ik vermoed dat een Nederlandse dealer het gewoon bij Dometic kan bestellen.
Het nummer van de printplaat (complete bedieningsunit) is 242601760.
https://www.sifisrl.com/coperchio-comps ... -242601313
Ik vermoed dat een Nederlandse dealer het gewoon bij Dometic kan bestellen.
Het nummer van de printplaat (complete bedieningsunit) is 242601760.
Knaus Südwind 540 UE (60 years) met Omnistor 9200 en Ventura Pacific 300.
Audi Q6 e-tron Quattro.
Audi Q6 e-tron Quattro.
-
Paul Vingerhoets
Of die eleboog bovenin eruit halen en een nieuw stuk slang monteren vanaf de pomp naar boven door de deksel naar de spoelslang
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
In de werkende functie drukt hij een stuk plastic omhoog en gaat het water erlangs door de slangthule.
De slang rechtstreeks op de pomp monteren.
En de tule vergeten.
Pas nadat ik de foto zag begreep ik wat het defect was.
En de tule vergeten.
Pas nadat ik de foto zag begreep ik wat het defect was.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona Starlink mini unlimited roaming
-
Paul Vingerhoets
Er zal geen overdruk ventiel in zitten hooguit een 1 richting klep zodat water niet weg loopt terug de tank in.
Nis is die slang niet zo lang dus net even wat langer de spoelknop indrukken en anders een losse 1 richtingklep ertussen zetten maar noodzaak is er niet voor
Nis is die slang niet zo lang dus net even wat langer de spoelknop indrukken en anders een losse 1 richtingklep ertussen zetten maar noodzaak is er niet voor
Ik ga op zoek naar een slangverbinder om de slang te verlengen en aan de pomp aan te sluiten.
Gelukt. Even een extra gaatje gemaakt en een nieuwe slang eraan. Nieuwe pulsschakelaar gecentreerd geboord en alles weer terug in gepriegel. Hij heeft nog nooit zo goed gespoeld.
De volgende uitdaging.
Wij vertrekken morgen en vanavond heb ik de tanks gevuld.
Nu spoelt alles netjes door echter met een gevuld waterreservoir blijft hij doorlopen. Een Soort van aangezogen tuinslang effect.
Als het water eenmaal loopt dan blijft het lopen ook al is de pomp al lang gestopt. Heeft iemand nog een slimme oplossing voor dit probleem? Nu is het toilet nog niet bruikbaar.
Wij vertrekken morgen en vanavond heb ik de tanks gevuld.
Nu spoelt alles netjes door echter met een gevuld waterreservoir blijft hij doorlopen. Een Soort van aangezogen tuinslang effect.
Als het water eenmaal loopt dan blijft het lopen ook al is de pomp al lang gestopt. Heeft iemand nog een slimme oplossing voor dit probleem? Nu is het toilet nog niet bruikbaar.
-
Paul Vingerhoets
Les, zit je uitloop,in toilet, lager dan het waterniveau in de tank. ?
Wat je zou kunnen doen is in de tank een stukje pvc in de waterleiding te zetten met daarin een klein gaatje, net voldoende om lucht aan te zuigen, maar niet te groot om drukverlies te hebben anders blijft er weinig water over om te spoelen.
Een klein gaatje is voldoende om hevelen tegen te gaan. Zorg er wel voor dat het straaltje dat uit het gaatje komt terug in de watertank loopt en net boven het maximale waterniveau.
Wat je zou kunnen doen is in de tank een stukje pvc in de waterleiding te zetten met daarin een klein gaatje, net voldoende om lucht aan te zuigen, maar niet te groot om drukverlies te hebben anders blijft er weinig water over om te spoelen.
Een klein gaatje is voldoende om hevelen tegen te gaan. Zorg er wel voor dat het straaltje dat uit het gaatje komt terug in de watertank loopt en net boven het maximale waterniveau.
Gelukt! De boel even weer losgehaald en in de slang bovenin het reservoir een klein gaatje gemaakt. Hij loopt nu niet meer door.
Super bedankt!
Super bedankt!
Ondertussen ben je wel een Dometic expert geworden.
Mogen we bij je aankloppen voor info de volgende keer?
( Ik heb een Thetford, wees gerust)
Mogen we bij je aankloppen voor info de volgende keer?
( Ik heb een Thetford, wees gerust)
Ha Chris,
Wat een hel dat toilet. Ondertussen al zo'n beetje alles gehad wat je kunt verzinnen. Van een aantal jaar geleden slechte afdichtingen waardoor alles eroverheen en in de volle zon onder de tank liep tot defecte printplaten en slangbevestiging.
Het is een mooi toilet om te zien maar de kwaliteit is waardeloos van elk component
Wat een hel dat toilet. Ondertussen al zo'n beetje alles gehad wat je kunt verzinnen. Van een aantal jaar geleden slechte afdichtingen waardoor alles eroverheen en in de volle zon onder de tank liep tot defecte printplaten en slangbevestiging.
Het is een mooi toilet om te zien maar de kwaliteit is waardeloos van elk component
Ik moet helaas toegeven dat ik er nog niet veel positief's over heb gelezen.
Blij dat in mijn Knaussie een Thetford zit.
Het jaar ervoor was dat nog de Dometic.
Ik ben er vandaag achter gekomen dat er nog een onderdeel in zit dat kapot kan. Het oranje klepje dat wegklapt als je de cassette verwijderd is ook kapot gegaan. Hierdoor kun je de cassette niet zomaar meer terug plaatsen zonder hem aan de binnenkant omhoog te klappen.