Dag iedereen!
Ik heb onlangs een 2dehands stacaravan gekocht dat rond 15j oud is.
Het bevindt zich in relatief goede staat, gezien de leeftijd.
Om zoveel kosten te kunnen sparen, zou ik periodiek nodige onderhoud willen geven.
Gezien ik voorheen nog nooit een stacaravan heb gehad, zou ik graag aan ervaren houders willen vragen wat men als eigenaar allemaal kan doen qua onderhoud.
Dan denk ik mss aan buitenkant reinigen, siliconen plaatsen bij ontstane openingen(lichtjes verwrongen raam bv), etc.
Alle adviezen welkom!!
Mvg, Jino
Periodieke onderhoud stacaravan
Re: Periodieke onderhoud stacaravan
Liever geen siliconen gebruiken voor de buitenzijde, butyleenkit is daar beter geschikt voor.
Controleer regelmatig de dakgoten zodat het water vrij kan weglopen.
Controleer regelmatig de dakgoten zodat het water vrij kan weglopen.
Bij een stacaravan kan siliconenkit heel goed, toercaravan niet
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tesla model Y Long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
Dank je voor de feedbacks, Erwin en Micky!
Gezien de tegenstrijdige reacties, weet ik niet of ik siliconekit kan gebruiken.
Alvast zal ik regelmatig de dakgoot checken.
Mvg

Gezien de tegenstrijdige reacties, weet ik niet of ik siliconekit kan gebruiken.
Alvast zal ik regelmatig de dakgoot checken.
Mvg
![[1174193.png] [re.gif]](./images/smilies/1174193.png)
op een nieuw chalet zit ook gewone huis tuin en keuken kit, vele jaren hebben wij diverse in de familie gehad, altijd de gewone kit gebruikt (wel overschilderbaar) bij een caravan of camper waarmee je rijdt gebruik je dat niet, ook daar heb ik ervaring in want naden die ik gekit heb aan mijn oude caravan uit 1989 zijn gaan lekken na een jaar of 12-13, ik heb de verkeerde kit destijds gebruik door onkunde, al doende leert men, je kunt toch ook wel zien waar het chalet/stacaravan nu mee gekit is?
Tesla model Y Long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)