Abi Award Daystar sleutels kwijt

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
FordFocusdriver

Abi Award Daystar sleutels kwijt

Bericht door FordFocusdriver » wo 25 jun 2025 07:57

Onze caravan heeft vele jaren onderdak gestaan. Ikzelf heb nogal wat gedoe gehad in de laatste jaren waaronder een relatie breuk en verhuizing. Hierbij zijn de sleutels zoekgeraakt van de deur, disselbak en disselslot.

Ik wil nieuwe sloten gaan plaatsen in vooral de deur.
Online vind ik heel veel cilinders met sleutels, maar wel veel verschillenden. De vraag is, welke passen op een caravan deurslot? Of heeft elk merk een unieke cilinder die op zijn handel past? Abi kan ik niet contacteren want het merk bestaat niet meer.

Alvast bedankt.

dieseltijger

Re: Abi Award Daystar sleutels kwijt

Bericht door dieseltijger » wo 25 jun 2025 09:56

(theoretisch verhaal): als er een slot cylinder is die in de open stand gedraaid is, zou je met een universele, platte montage sleutel (van Thule bijvoorbeeld) de vergrendelstift in de "open" stand kunnen zetten en de cylinder los kunnen nemen en vergelijken met gangbare cylinders.

Of: vraag aan een slotenmaker in jouw woonplaats. Vermijd de internet slotenmaffia.
Kip Shuttle getrokken door twee premium fietsen met daaronder een muisgrijze auto. Hybride aandrijving: espresso, thee, bier, benzine en stroom.

Musso53

Bericht door Musso53 » wo 25 jun 2025 10:42

Zoek Abi Award Daystar eigenaren op het forum en vraag ze met een Pb of zij je aan de hand van hun caravan met sleutels het merk van de sloten kunnen vertellen.
SsangYong Rexton RX270 XVT AWD Sapphire (181 pk, 410 Nm) met Hobby Premium 560 CFe (2017)

Ab
Moderator

Bericht door Ab » wo 25 jun 2025 13:07

Ik heb dat ooit ook aan de hand gehad met een aantal caravandeuren. Die had ik uit een faillissement gekocht.
Er zaten geen sleutels bij.
Een erkende slotenmaker in mijn buurt maakte in no time nieuwe sleutels op de deuren.
Zonder ook maar de cylinder eruit te halen.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.

De reis is het doel.

FordFocusdriver

Bericht door FordFocusdriver » wo 25 jun 2025 15:39

Bedankt voor jullie reacties zover👌👍

BertJan

Bericht door BertJan » wo 25 jun 2025 20:09

hierbij de disselbaksleutel (als je de ronde hebt) https://www.swier.nl/product/southco-e3 ... ensleutel/

ik zie dat hij ook de deursleutel heeft, als je het nummer weet is het heel erg handig, de oudere modellen is een mc sleutel, de nieuwere
https://www.swier.nl/product/caravan-ca ... 1-t-m-200/ of hoger nummer

FordFocusdriver

Bericht door FordFocusdriver » zo 29 jun 2025 13:26

Geweldig, dank voor de info. Ik wilde net een draadje plaatsen over hoe mijn disselbak open te krijgen.

Dank je wel😁

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”