Volvo XC 40 Mild Hybrid

Arthurj
Berichten: 842
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Arthurj » ma 9 jun 2025 21:13

Zo, na de aanschaf van de Knaus die 1700 kg mag wegen toch maar weer eens een zeer voorzichtige oriëntatie op een 'betere' trekker (nu Peugeot 3008 die 1500 kg mag trekken). Waar 'kijk' ik naar? Een XC40 met 1969 cc (145 KW) mild hybrid met zo'n elektrische trekhaak. Vragen nu al, remt zo'n mild hybrid automatisch af (intelligent?) en wat zijn de rij-ervaringen? Ik lees, ledig gewicht 1588 kg en ga uit van beladen Knaus 1600 a 1700 kg (laatste is max). Iemand een idee wat die XC40 werkelijk leeg weegt? En die trekhaak zie ik auto's waar die met weinig (+/- 20.000 km) al flink verweerd is? Normaal of niet schoonmaken of niet inklappen na gebruik? Het ziet er niet uit....

Allemaal hersenspinsels voordat ik het ECHT serieus overweeg (je moet ergens beginnen) knipoog.gif
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition (2023)
Citroën C3 Pure Tech Shine (2022) (Daily)
Peugeot 3008 GT 1.6 Pure Tech S&S EAT 180 (Caravantrekker, sporadisch gebruik)
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie, zeldzaam gebruik)

erichendri
Berichten: 2395
Lid geworden op: ma 13 jun 2011 19:51
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Contacteer:

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door erichendri » ma 9 jun 2025 21:29

Koop je nieuw of gebruikt.
Gebruikt zou ik kijken naar de XC40 phev of zijn Chinese broertje, de linc& co.

Eric
Privé : mitsubishi outlander phev 2013
Zakelijk rijdt ik een VW ID3.
En de caravan???
Die huren wij altijd.

Arthurj
Berichten: 842
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Arthurj » ma 9 jun 2025 21:34

erichendri schreef:
ma 9 jun 2025 21:29
Koop je nieuw of gebruikt.
Gebruikt zou ik kijken naar de XC40 phev of zijn Chinese broertje, de linc& co.

Eric
Ik kijk naar gebruikt zonder 'stekker' wat betekent (?) dat Link&Co afvalt omdat die PHEV of full EV (?) zijn en dat wil ik niet. Correct me if I'm wrong mrgreen.gif
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition (2023)
Citroën C3 Pure Tech Shine (2022) (Daily)
Peugeot 3008 GT 1.6 Pure Tech S&S EAT 180 (Caravantrekker, sporadisch gebruik)
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie, zeldzaam gebruik)

Paul Vingerhoets
Berichten: 3485
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Paul Vingerhoets » di 10 jun 2025 07:26

Waarom zou je geen stekker hybride willen ?

Elke trekhaak kogel die vast onder de auto zit zal na enige tijd roest aanslag krijgen als er geen verflaag of chroom laag “meer” op zit
Is die spik en span is de kans groot dat ie nooit gebruikt is.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Gebruikersavatar
willem
Berichten: 539
Lid geworden op: ma 4 apr 2011 14:39
Locatie: Veluwe

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door willem » di 10 jun 2025 10:39

Met google kom je al een eind, hier voorbeeld:
De Volvo XC40 mild hybrid trekt afhankelijk van de motor een geremde aanhanger van maximaal 2100 kg. De B4 en B5 AWD uitvoeringen met de B420T6, B420T5 en B420T2 motorcodes mogen bijvoorbeeld 2100 kg trekken, volgens Volvo Support NL.
Nog meer details:
B4 en B4 AWD: Deze uitvoeringen (B420T6, B420T5) mogen 2100 kg geremd trekken.
B5 AWD: Ook deze uitvoering (B420T2) mag 2100 kg geremd trekken.
Ongeremde aanhanger: Het trekgewicht van een ongeremde aanhanger is 750 kg.
Volvo XC60 T5 Inscription MY2018, Fendt Bianco 515 SG selection (bj.2017)+Mover Enduro EM305+Reich PeakPowerPack.
You can't always get, what you want!

Afbeelding

60Yards
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 10 mei 2023 14:23

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door 60Yards » di 10 jun 2025 11:19

Ik heb geen ervaring met de XC40, maar wel met de motor. Ik rij sinds kort een V60 B4. Qua gewicht geen groot verschil met een XC40, denk dat je de auto's wel kunt vergelijken.
Ook bewust geen stekker hybride genomen.
De auto is zuinig te rijden, 1 op 20 is prima haalbaar met woon-werk verkeer met relatief veel snelweg.

Onze caravan is lichter dan die van jou (een Eriba Touring die tot 1400kg beladen mag worden) maar ik vind de rijeigenschappen prima.
Ik weet niet wat je bedoelt met je vraag over automatisch remmen, maar ook in heuvelachtig gebied kan ik met niet herinneren dat ik overmatig moest bijremmen.
Op steilere stukken wel af en toe even bijremmen en weer strekken.

Verbruik: bij 95-100km/u was het verbruik ongeveer 1:10 over lange afstand (naar Baskenkand).

Arthurj
Berichten: 842
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Arthurj » di 10 jun 2025 12:39

Paul Vingerhoets schreef:
di 10 jun 2025 07:26
Waarom zou je geen stekker hybride willen ?

Elke trekhaak kogel die vast onder de auto zit zal na enige tijd roest aanslag krijgen als er geen verflaag of chroom laag “meer” op zit
Is die spik en span is de kans groot dat ie nooit gebruikt is.
Bij de XC40 is dat met stekker een recharger, die weegt 1880 kg (met bijbehorende MRB) meen ik en als ik lees wat de range met caravan is (zie draadje van Peutje) dan voel ik daar weinig voor. En het gedoe met een kabel voel ik ook weinig voor. Vandaar die Mild Hybrid.

Zo'n trekhaak lijkt gepoedercoat(ed)? Het zou jammer zijn als die ook verweert als deze wel steeds keurig ingeklapt wordt, het ziet er niet uit vind ik.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition (2023)
Citroën C3 Pure Tech Shine (2022) (Daily)
Peugeot 3008 GT 1.6 Pure Tech S&S EAT 180 (Caravantrekker, sporadisch gebruik)
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie, zeldzaam gebruik)

Arthurj
Berichten: 842
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Arthurj » di 10 jun 2025 12:42

60Yards schreef:
di 10 jun 2025 11:19
Ik heb geen ervaring met de XC40, maar wel met de motor. Ik rij sinds kort een V60 B4. Qua gewicht geen groot verschil met een XC40, denk dat je de auto's wel kunt vergelijken.
Ook bewust geen stekker hybride genomen.
De auto is zuinig te rijden, 1 op 20 is prima haalbaar met woon-werk verkeer met relatief veel snelweg.

Onze caravan is lichter dan die van jou (een Eriba Touring die tot 1400kg beladen mag worden) maar ik vind de rijeigenschappen prima.
Ik weet niet wat je bedoelt met je vraag over automatisch remmen, maar ook in heuvelachtig gebied kan ik met niet herinneren dat ik overmatig moest bijremmen.
Op steilere stukken wel af en toe even bijremmen en weer strekken.

Verbruik: bij 95-100km/u was het verbruik ongeveer 1:10 over lange afstand (naar Baskenkand).
Verbruik ziet er prima uit. Over dat remmen, ik hoor/lees dat er Mild Hybrid zijn die automatisch gaan afremmen als een verkeerslicht op 'rood' staat zonder dat je er invloed op hebt, maar of de XC40 dat ook heeft?
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition (2023)
Citroën C3 Pure Tech Shine (2022) (Daily)
Peugeot 3008 GT 1.6 Pure Tech S&S EAT 180 (Caravantrekker, sporadisch gebruik)
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie, zeldzaam gebruik)

Gerrie
Berichten: 1947
Lid geworden op: vr 13 dec 2013 17:55

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Gerrie » di 10 jun 2025 13:02

Is het niet verstandig net juist een plug-in hybride te nemen. Het eigen gewicht hiervan is wat hoger en dat zou gezien uw caravan gewicht wel eens heel welkom zijn.
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.

60Yards
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 10 mei 2023 14:23

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door 60Yards » di 10 jun 2025 14:01

"Over dat remmen, ik hoor/lees dat er Mild Hybrid zijn die automatisch gaan afremmen als een verkeerslicht op 'rood' staat zonder dat je er invloed op hebt, maar of de XC40 dat ook heeft?"
Dat heb ik bij mijn V60 nog nooit gemerkt. Misschien in auto-pilot stand, maar dat gebruik ik alleen op de snelweg en nooit met caravan erachter (lane assist ook niet).
Anders gewoon even checken bij Volvo?

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 21026
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Daphne » di 10 jun 2025 17:09

Arthurj schreef:
Paul Vingerhoets schreef:
di 10 jun 2025 07:26
Waarom zou je geen stekker hybride willen ?

Elke trekhaak kogel die vast onder de auto zit zal na enige tijd roest aanslag krijgen als er geen verflaag of chroom laag “meer” op zit
Is die spik en span is de kans groot dat ie nooit gebruikt is.
Bij de XC40 is dat met stekker een recharger, die weegt 1880 kg (met bijbehorende MRB) meen ik en als ik lees wat de range met caravan is (zie draadje van Peutje) dan voel ik daar weinig voor. En het gedoe met een kabel voel ik ook weinig voor. Vandaar die Mild Hybrid.

Zo'n trekhaak lijkt gepoedercoat(ed)? Het zou jammer zijn als die ook verweert als deze wel steeds keurig ingeklapt wordt, het ziet er niet uit vind ik.

Peutje heeft een EV geen PHEV. Het is wel fijn dat Volvo de naam heeft gewijzigd naar EX40. Dat maakt het een stuk duidelijker. Wij reizen nu met een T5 recharge door Italië. Zitten nu tussen Monopoli en Lecce dus in de hak van de laars. Waren heerlijke kilometers met de caravan. De accu laden we op vakantie niet met stekker op, dat doen we alleen thuis. Mijn man rijdt thuis alle kilometers elektrisch. Onderweg met de caravan laadt de accu via de motor of remmend of bergaf op. Om de 300 km tanken we benzine. Wat het verbruik is letten we niet zo op.
Eriba Nova L 465 -2021
VOLVO XC40 T5 PHEV - 2023
In afwachting van VOLVO EX40 Ultra SMER - 2025

Arthurj
Berichten: 842
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Arthurj » di 10 jun 2025 22:47

[re.gif]
Dat kan natuurlijk ook, niet opladen via de kabel maar de auto zelf laten laden. Maar dan moet de benzinemotor (met caravan) flink aan de bak, of valt dat alles mee? Heb je dan iets van 129PK over? Met de beladen Knaus (1.600 kg) lijkt me dat niet echt soepel rijden? Ik roep maar wat want ik heb natuurlijk geen enkele ervaring. Ik lees wel dat die B4 motor qua elektra weinig in te brengen heeft (10KW en 40NM) maar die hoef ik dan ook verder niet extern te laden.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition (2023)
Citroën C3 Pure Tech Shine (2022) (Daily)
Peugeot 3008 GT 1.6 Pure Tech S&S EAT 180 (Caravantrekker, sporadisch gebruik)
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie, zeldzaam gebruik)

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 21026
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Daphne » wo 11 jun 2025 09:36

Een T5 PHEV is een hele goede trekker. Je merkt nog niet eens dat er iets aanhangt.

Heb het even op moeten zoeken, zonder elektrische ondersteuning blijft er 180 pk en 265 Nm over. Maar je zit eigenlijk nooit zonder elektrische ondersteuning.

Zie de specs. En volgens mij heeft de Link&Co dezelfde specs met als verschil iets meer elektrische kilometers.

https://www.autoweek.nl/auto/104968/vol ... gle.com%2F

Maar als je thuis niet kunt laden op bv zonnepanelen dan is een PHEV niet echt voordelig om privé te rijden.
Eriba Nova L 465 -2021
VOLVO XC40 T5 PHEV - 2023
In afwachting van VOLVO EX40 Ultra SMER - 2025

Arthurj
Berichten: 842
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Arthurj » wo 11 jun 2025 18:03

[re.gif]
Valt nog zeker niet tegen, maar ik heb geen zonnepanelen en ook geen laadpaal en rijd enkel privé. En zo'n kabel trekt me vooralsnog niet. Vandaag in een B4 gereden, rijdt goed, wel teveel (kleine) beschadigingen voor een auto van 10-2024 met 17.000 km. Die wordt het dus niet en gezien de inruilprijs al helemaal niet... Tja, natte distributie op de 3008.... Op de 1.2 wel maar dit is een 1.6 en die heeft een ketting. Maar goed, het zal wel.

Overigens zou zo'n elektrische trekhaak bij Volvo ook na aflevering (dealer) gemonteerd kunnen worden? Dat wist ik dan weer niet.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition (2023)
Citroën C3 Pure Tech Shine (2022) (Daily)
Peugeot 3008 GT 1.6 Pure Tech S&S EAT 180 (Caravantrekker, sporadisch gebruik)
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie, zeldzaam gebruik)

Kipke98
Berichten: 880
Lid geworden op: wo 16 aug 2017 22:59

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Kipke98 » wo 11 jun 2025 19:03

Arthurj schreef:
erichendri schreef:
ma 9 jun 2025 21:29
Koop je nieuw of gebruikt.
Gebruikt zou ik kijken naar de XC40 phev of zijn Chinese broertje, de linc& co.

Eric
Ik kijk naar gebruikt zonder 'stekker' wat betekent (?) dat Link&Co afvalt omdat die PHEV of full EV (?) zijn en dat wil ik niet. Correct me if I'm wrong mrgreen.gif
Lynk & Co 01 is ook in een HEV variant.
Zijn ook voordeliger dan een PHEV.

Gebruikersavatar
Daphne
Erelid
Berichten: 21026
Lid geworden op: wo 13 apr 2005 09:40
Locatie: 013

Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Daphne » wo 11 jun 2025 19:13

Achteraf elektrische trekhaak bij de dealer kan gewoon. Kosten zijn tegen de 1200€ dacht ik.

Laadpaal heb je ook niet nodig. Een stopcontact is voldoende. Wij rijden de PHEV ook privé, dat is geen lease. Als je eenmaal zo’n stekkerauto gewend bent, wil je niet meer anders :wink:

Lease hebben we over een paar weken een Volvo EX40, daar ga ik mee rijden maar daar gaan we de caravan niet mee trekken.
Eriba Nova L 465 -2021
VOLVO XC40 T5 PHEV - 2023
In afwachting van VOLVO EX40 Ultra SMER - 2025

Arthurj
Berichten: 842
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Arthurj » wo 11 jun 2025 20:20

[re.gif] [re.gif]
Weer wat geleerd thumbup.gif
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition (2023)
Citroën C3 Pure Tech Shine (2022) (Daily)
Peugeot 3008 GT 1.6 Pure Tech S&S EAT 180 (Caravantrekker, sporadisch gebruik)
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie, zeldzaam gebruik)

Paul Vingerhoets
Berichten: 3485
Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Paul Vingerhoets » wo 11 jun 2025 20:47

Is merk afhankelijk of een elektrische trekhaak achteraf nog kan, bij de Kuga bleek het onmogelijk om een elektrische trekhaak los te bestellen bij Ford.
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby

Arthurj
Berichten: 842
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Arthurj » wo 11 jun 2025 21:52

[re.gif]
Dan zal ik daar mee in de war geweest zijn denk ik.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition (2023)
Citroën C3 Pure Tech Shine (2022) (Daily)
Peugeot 3008 GT 1.6 Pure Tech S&S EAT 180 (Caravantrekker, sporadisch gebruik)
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie, zeldzaam gebruik)

MvdV
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 25 sep 2023 04:58

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door MvdV » do 12 jun 2025 12:45

Arthurj schreef:
di 10 jun 2025 22:47
[re.gif]
Dat kan natuurlijk ook, niet opladen via de kabel maar de auto zelf laten laden. Maar dan moet de benzinemotor (met caravan) flink aan de bak, of valt dat alles mee? Heb je dan iets van 129PK over? Met de beladen Knaus (1.600 kg) lijkt me dat niet echt soepel rijden? Ik roep maar wat want ik heb natuurlijk geen enkele ervaring. Ik lees wel dat die B4 motor qua elektra weinig in te brengen heeft (10KW en 40NM) maar die hoef ik dan ook verder niet extern te laden.
Toevallig heb ik wat ervaring met de combinatie.

Een XC40 T5 Recharge is technisch gelijk aan mijn Lynk & Co 01 (die is alleen iets langer en heeft een grotere batterij). Het PHEV gedeelte maakt er juist een top caravan trekker van door het hogere gewicht van de auto en omdat de elektromotor ondersteund als het nodig is. In de power stand rijdt je de accu ook niet leeg en blijft altijd het gecombineerde maximale vermogen beschikbaar. Dus een comfortabele hoeveelheid vermogen en veel koppel onderin. Persoonlijk zou ik kiezen voor een auto met een hoger eigen gewicht als je tot die 1700 KG wilt beladen.

Thuis opladen is ook zonder zonnepanelen goedkoper als tanken.

Het enige nadeel van deze auto's is de kleine brandstof tank, dus inderdaad elke max 350 km tanken. Maar ik stop sowieso elke 200-250 KM wel even om heel kort de benen te strekken.
Lynk & Co 01 MY22 & Knaus Südwind 460 EU '60 Years' Campovolo Grijs MY22

Mars1985
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 21 feb 2024 21:39

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Mars1985 » do 12 jun 2025 18:00

Ik zou gewoon eens een proefrit gaan maken met een lynk&co 01, heb ik ook gedaan en ook gedaan met een xc40 t5, het verschil toen in prijs was voor mij de reden om voor de lynk te gaan. Was op ongeveer zelfde uitrustings niveau bijna 17000 euro, voor toen een vergelijkbare auto, allebei 1.5 jaar oud rond de 20.000 km op de teller. Grootste verschil, het multimedia scherm, die is in de volvo beter, maar was voor mij geen 17000 euro meer waarde waard. Volvo reageert wat sneller, en start iets sneller op. En laden thuis doe ik ook gewoon via het stopcontact, ik heb wel zonnepanelen, maar ook zonder zit je met een gemiddelde stroomkring van rond de 26cent per kwh ook voordelig kwa rijden. Enigste is je betaald iets meer wegen belasting maar dat is 10tjes werk. Kortom, zou gewoon een proefrit gaan maken, 1 van minimaal bouwjaar 06-2022 ivm 360 camara en gelaagd glas en kijk wat binnen je budget past, staan er genoeg en het grootste voordeel, ze zijn bijna allemaal hetzelfde. Grootste verandering is 2023 model met zwarte hemel en afdekscherm in de kofferbak ipv hoedenplank.
Succes met je zoektocht en keuze
caravan.gif blauwe Lynk&Co 01 (mj22) & hobby ontour 470kmf (mj22)

Arthurj
Berichten: 842
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Arthurj » do 12 jun 2025 20:23

MvdV schreef:
do 12 jun 2025 12:45
Arthurj schreef:
di 10 jun 2025 22:47
[re.gif]
Dat kan natuurlijk ook, niet opladen via de kabel maar de auto zelf laten laden. Maar dan moet de benzinemotor (met caravan) flink aan de bak, of valt dat alles mee? Heb je dan iets van 129PK over? Met de beladen Knaus (1.600 kg) lijkt me dat niet echt soepel rijden? Ik roep maar wat want ik heb natuurlijk geen enkele ervaring. Ik lees wel dat die B4 motor qua elektra weinig in te brengen heeft (10KW en 40NM) maar die hoef ik dan ook verder niet extern te laden.
Toevallig heb ik wat ervaring met de combinatie.

Een XC40 T5 Recharge is technisch gelijk aan mijn Lynk & Co 01 (die is alleen iets langer en heeft een grotere batterij). Het PHEV gedeelte maakt er juist een top caravan trekker van door het hogere gewicht van de auto en omdat de elektromotor ondersteund als het nodig is. In de power stand rijdt je de accu ook niet leeg en blijft altijd het gecombineerde maximale vermogen beschikbaar. Dus een comfortabele hoeveelheid vermogen en veel koppel onderin. Persoonlijk zou ik kiezen voor een auto met een hoger eigen gewicht als je tot die 1700 KG wilt beladen.

Thuis opladen is ook zonder zonnepanelen goedkoper als tanken.

Het enige nadeel van deze auto's is de kleine brandstof tank, dus inderdaad elke max 350 km tanken. Maar ik stop sowieso elke 200-250 KM wel even om heel kort de benen te strekken.
Volgens mij heb je exact dezelfde Knaus als hier (wel gasuitvoering) en is de vraag daarover, is de kogeldruk leeg ook zo dramatisch (10 kg)? Dat de Recharger qua massa beter is voor de caravan dan de B4 (gewichtsverhouding) begrijp ik wel en ook (@Daphne) dat zonder de ondersteuning er nog genoeg vermogen overblijft (hetzelfde als de 3008 zonder ondersteuning). Maar ik rijd privé al niet veel (zonder caravan) dus los van extra MRB en verzekeringspremie (gewicht) is het wel een mooie optie (koppel) maar kan ik zonder dat elektrische gedeelte ook prima uit de voeten zonder caravan, dan volstaat de B4 ook prima. Over Lynk & Co 01, eerlijk gezegd vind ik dat geen mooie auto, misschien dezelfde motor maar niet de verschijning van de XC40 (dat is ook de reden dat ik naar een XC40 kijk), smaken verschillen natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Arthurj op do 12 jun 2025 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition (2023)
Citroën C3 Pure Tech Shine (2022) (Daily)
Peugeot 3008 GT 1.6 Pure Tech S&S EAT 180 (Caravantrekker, sporadisch gebruik)
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie, zeldzaam gebruik)

Gebruikersavatar
PD
Berichten: 25426
Lid geworden op: wo 16 jul 2014 11:12
Locatie: Wherever I lay my hat...

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door PD » do 12 jun 2025 20:30

Arthurj schreef:
wo 11 jun 2025 18:03
Valt nog zeker niet tegen, maar ik heb geen zonnepanelen en ook geen laadpaal en rijd enkel privé. En zo'n kabel trekt me vooralsnog niet.
Het klinkt wellicht een beetje als "Wij van WC-eend..." maar ik zou toch serieus een PHEV overwegen... Een eigen laadpaal is erg fijn maar zoals Daphne ook schrijft, niet direct noodzakelijk om thuis te kunnen laden. Onze schoonzoon rijdt zakelijk een V60 MildHybrid, maar dat effect vind ik verwaarloosbaar.

Wij rijden in de wintermaanden puur elektrisch met de prive-auto en laden thuis. In de periode van oktober tot maart heb ik slechts één keer getankt; elektrisch rijden icm een brandstofmotor bevalt ons super thumbup.gif Op vakantie laden we overigens vrijwel nooit tenzij er een laadpaal op de camping is (ook steeds vaker het geval).
Fendt Brillant 650 TF (2018)
BMW X5 xDRIVE45e HE M-Sport PHEV 475 pk / 750 Nm (2021) Stage1 Tuned

Arthurj
Berichten: 842
Lid geworden op: za 27 aug 2022 12:13

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Arthurj » do 12 jun 2025 20:42

[re.gif] [re.gif]

Over de Lynk & Co 01 schreef ik;

Over Lynk & Co 01, eerlijk gezegd vind ik dat geen mooie auto, misschien dezelfde motor maar niet de verschijning van de XC40 (dat is ook de reden dat ik naar een XC40 kijk), smaken verschillen natuurlijk.

Als ik naar het interieur kijk moet ik zeggen dat dat er zeker niet slecht uit ziet, dus wat betreft moet ik mijn mening nuanceren.
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition (2023)
Citroën C3 Pure Tech Shine (2022) (Daily)
Peugeot 3008 GT 1.6 Pure Tech S&S EAT 180 (Caravantrekker, sporadisch gebruik)
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie, zeldzaam gebruik)

Franswa
Berichten: 152
Lid geworden op: wo 14 dec 2016 19:36

Re: Volvo XC 40 Mild Hybrid

Bericht door Franswa » do 12 jun 2025 20:51

Het belangrijkste is het interieur dat zie je de hele tijd. En de buitenkant…….. vind ik ook niet mooi maar is minder belangrijk dan de binnenkant.
Zweedse auto, Duitse caravan.

Plaats reactie

Terug naar “Trekauto en Caravan-Auto combinaties”