Bericht
door FvW » vr 9 mei 2025 18:54
Ik heb het nodige getest, maar het maakt het voor mij niet duidelijker:
- de fietsdrager nog eens getest. Deze heeft vergelijkbare achterlichten ( 2x achteruit rijlichten, 2x combinatie remlicht + achterlicht, 2 x richting) . Werkt prima.
De caravan heeft 1 achteruit rijlicht en een mistlamp. Daarnaast enkele breedte lampjes en lampjes op de hoeken.
- Heb de achterlichten er allemaal uit gehaald en allemaal vervangen voor nieuwe. Wanneer ik begin met alleen 2 achterlichten (combi met remlicht), dan werkt het!!
Voeg ik extra lampjes lampjes toe, dan doen deze het ook. Uiteindelijk had ik alles werkend. Stekker eraf en contact van de auto uitgeschakeld en binnen 1 minuut weer contact gemaakt, stekker erop en alles werkt nog steeds. Ik in mijn nopjes.
Stekker er weer af en contact uitgeschakeld. 20 minuten later de stekker erop en contact gemaakt en helaas, het werkt weer niet….mijn punthoofd is gegroeid….
- komende week staat een afspraak bij de garage om de auto door te meten. Ik vrees dat ze niets gaan vinden, maar hoop van wel.
- inmiddels doet de electronisch inklapbare trekhaak het ook niet meer. Die kan ik niet meer inklappen. Zou het er iets mee te maken kunnen hebben?
- Qua ledlampjes heb ik geleerd dat deze ECE gekeurd moeten zijn, wil je deze op de openbare kunnen gebruiken. Deze zijn echter niet te verkrijgen, dus strictgenomen is led geen optie voor deze caravan. Een gloeilamp moet vervangen worden door een gloeilamp.
Tips zijn welkom ;-)