Beste allemaal, wij hebben onlangs een klapband gehad met onze Dethleff Fiat Ducato Comfort 2000 ( 6972)
Daardoor is de zijplaat boven het rechterachterwiel flink geschadigd. Helaas is zo'n onderdeel niet makkelijk te vinden. Weet iemand een goed adres voor onderdelen van dit type of anders een creatief alternatief?
Groet Cassandra
Klapband
Re: Klapband
Kun je die vraag niet beter op het Camper forum stellen?
Grijze auto met 4 wielen en een caravan. Grote voeten, 2 kranen, toilet, bedden en nog wat dingetjes waarvan ik vermoed dat het niemand een snars kan schelen. 

Re: Klapband
Dit is idd een caravan forum en geen camper forum.
M.a.w. heel weinig ervaring met camperdelen hier.
M.a.w. heel weinig ervaring met camperdelen hier.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Re: Klapband
Als er niet aan te komen is kun je het onderdeel wel na (laten) maken van polyester, een goede schadehersteller kan dit wel voor je doen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tesla model Y Long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
Re: Klapband
De kans dit deel te vinden is als een speld in een hooiberg.
Alternatief: bestaande kapotte deel eraf halen en ermee naar een metaalbewerker gaan en vragen dit deel na te maken (buigen van Aluminium plaat) en de wielkast uit te snijden.
Daarna in de primer en in de gewenste kleur lakken.
Alternatief: bestaande kapotte deel eraf halen en ermee naar een metaalbewerker gaan en vragen dit deel na te maken (buigen van Aluminium plaat) en de wielkast uit te snijden.
Daarna in de primer en in de gewenste kleur lakken.
Re: Klapband
Dat is denk ik inderdaad de beste oplossing.
Als oud-metaalbewerker zie ik daar ook geen probleem in.
De uitsnijding van de wielkast is nog wel wat lastig.
De rand daar aan maken moet met wat laswerk denk ik.
Vervormen om die rand naar binnen te buigen kan alleen met speciaal gereedschap.
Het is te doen, maar er zal wat rek en krimp in het materiaal komen, door warmte inbreng bij het lassen.
Maar dat is er met wat kloppen er wel uit te halen.
Strak maken met wat plamuur.
Als oud-metaalbewerker zie ik daar ook geen probleem in.
De uitsnijding van de wielkast is nog wel wat lastig.
De rand daar aan maken moet met wat laswerk denk ik.
Vervormen om die rand naar binnen te buigen kan alleen met speciaal gereedschap.
Het is te doen, maar er zal wat rek en krimp in het materiaal komen, door warmte inbreng bij het lassen.
Maar dat is er met wat kloppen er wel uit te halen.
Strak maken met wat plamuur.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
Re: Klapband
Bedankt voor de reacties. Zijn goede optie's denk ik.
Re: Klapband
Ooit had ik diverse plaatscharen, tot 4 meter, een paar plaatwalsen , een kantbank en een Engels wiel.
Helaas al een jaar of 5 niet meer.
Anders had je wel even langs kunnen komen.
Maar zo zijn er genoeg, het mag geen probleem zijn om het uit staal of aluminium na te maken.
Het is een fluitje van een cent voor een ervaren plaatbewerker.
In kleur spuiten is ook simpel.
Helaas al een jaar of 5 niet meer.
Anders had je wel even langs kunnen komen.
Maar zo zijn er genoeg, het mag geen probleem zijn om het uit staal of aluminium na te maken.
Het is een fluitje van een cent voor een ervaren plaatbewerker.
In kleur spuiten is ook simpel.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.