Klopt, maar als er geen slot op zit gaat het veel sneller dan dat ze eerst deze hulpmiddelen moet pakken en gebruiken.eurotrotter schreef: ↑di 15 apr 2025 00:02Die hulpverleners hebben hulpmiddelen waarmee ze jouw slot eerder open hebben dan dat jij je caravan afgekoppeld hebt.![]()
AKS-3004 Disselslot tijdens rijden.
- Hobby Linka
- Beheerder
Re: AKS-3004 Disselslot tijdens rijden.
Hobby Linka
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, GOK Caramatic DriveTwo CS
Getrokken door een witte Skoda Yeti 2.0 TDI
Het kan niet fout gaan,
hooguit anders dan verwacht.
Hobby 460 UFe de luxe 2007 met Truma Aventa-dakairco, Truma SE R mover, Optima Yellow Top 4.2 accu, GOK Caramatic DriveTwo CS
Het kan niet fout gaan,
- theotrucker
Ik heb genoeg serieuze crashes gezien. De snelste manier om die vervrongen berg ijzer uit elkaar te halen is de snijbrander. Die ligt bij de brandweer meteen in de hand als ze uitstappen en dat zien liggen Dat zijn twee minuten. Daar gaat geen koppeling meer open , alles staat onder spanning.
Maar die discussie hoeft hier niet.
Maar die discussie hoeft hier niet.
Renault Kadjar 140 pk zonder ahw koppeling 
met een Hobby Excellent 495 UFE
sailor wim schreef:Ik houd mij aan het forum advies, auto zo zwaar en caravan zo licht mogelijk.
Bij mij liggen deze accessoires achter de voorstoelen net zo als de Unico torino benodigde haringen etc.
Groetjes Wim
Daar ben ik dan niet zo’n voorstander van. Passagiersruimte houd ik altijd zo leeg mogelijk. Alles ligt afgesloten in kofferbak. Heb laatst bij een veiligheidstraining in een auto gezeten die ze (gecontroleerd) laten kantelen. Je wordt niet heel erg vrolijk van alles dat om je oren vliegt. Dat waren dan alleen nog maar lichte dingen.
Eriba Nova L 465 -2021
VOLVO XC40 T5 PHEV - 2023
In afwachting van VOLVO EX40 Ultra SMER - 2025
VOLVO XC40 T5 PHEV - 2023
In afwachting van VOLVO EX40 Ultra SMER - 2025
Als we rijden staat het Al-Ko AKS-3004 Safety Premium disselslot altijd op slot op de koppeling. Die kleine 5kg gewicht zal het verschil niet maken.
Het is een geruststelling onderweg om bij een stop de caravan niet steeds in de gaten te moeten houden.
Het is een geruststelling onderweg om bij een stop de caravan niet steeds in de gaten te moeten houden.
Nissan X Trail 1.6 Dig-T Tekna & Fendt 515 SGE Bianco Activ.
- theotrucker
@poorbeek, jouw huis staat 250 km verderop vanaf Landgraaf? Anders zou ik zeggen, probeer mijn slot eens uit dan weet je hoe het werkt.
Je hebt een Milenco slot gekocht en je kunt ruilen, dus mijn slot hoef je niet te kopen. Maar proberen mag wel.
Je hebt een Milenco slot gekocht en je kunt ruilen, dus mijn slot hoef je niet te kopen. Maar proberen mag wel.
Renault Kadjar 140 pk zonder ahw koppeling 
.. en als je een ALKO slot gaat kopen: Ze zijn niet allemaal SCM gekeurd.
Let daar even op als dat voor jouw verzekering belangrijk is.
Let daar even op als dat voor jouw verzekering belangrijk is.
Dethleffs C'Go 475 EL met Ventura Pacific 300 en Thule 9200.
Audi Q6 e-tron Quattro.
Audi Q6 e-tron Quattro.
Klopt de rode voldoet niet meer.
Je moet tegenwoordig de zwarte hebben
Je moet tegenwoordig de zwarte hebben
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam
Mijn verzekering gevraagd en die geven aan dat wordt gekeken naar wat de norm was tijdens aanschaf van de caravan.
Maar verbeteren (lees verzwaren) is altijd aan te raden.
Maar verbeteren (lees verzwaren) is altijd aan te raden.

Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )
Pfff, ik heb een grijze Alko-disselslot.
Het zal ook wel niet OKE zijn voor sommige verzekeringen maar weegt nauwelijks enkele 100-den gram.
De slingerrem kan nog open of gesloten gebruikt worden met het ding op de haak.
Het niet-goedgekeurde slot zal de dief wel wat afremmen in zijn bezigheden en dat is voldoende.
Het zal ook wel niet OKE zijn voor sommige verzekeringen maar weegt nauwelijks enkele 100-den gram.
De slingerrem kan nog open of gesloten gebruikt worden met het ding op de haak.
Het niet-goedgekeurde slot zal de dief wel wat afremmen in zijn bezigheden en dat is voldoende.
![[1174193.png] [re.gif]](./images/smilies/1174193.png)
In NL kan dit het verschil zijn tussen wel of niet verzekerd zijn tegen diefstal.
Laatst gewijzigd door JanP64 op di 15 apr 2025 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Dethleffs C'Go 475 EL met Ventura Pacific 300 en Thule 9200.
Audi Q6 e-tron Quattro.
Audi Q6 e-tron Quattro.
- Hobby Linka
- Beheerder
Jawel hoor. ik gebruik deze.theotrucker schreef: ↑ma 14 apr 2025 20:17Gaat trouwens binnenkort in de verkoop. Mijn nieuwe hobby heeft een Winterhof koppeling. Daar is blijkbaar niks voor.
.
Hobby Linka
Het kan niet fout gaan,
Het kan niet fout gaan,
Ook ik heb dat zwarte Alko slot en heb die ook erop tijdens het rijden.
Op basis van een eerder topic gezocht, maar geen wet kunnen vinden die dit zou verbieden. Ook niet in Belgie, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italie, Kroatie en Frankrijk (dat zijn alle landen waar ik kom). Draagt positief bij aan de kogeldruk in mijn geval, altijd afgesloten bij een stop.
Zo'n ding op en achterbank of een open kofferbak leggen zou ik meer bezwaar tegen hebben. Een blok metaal van bijna 5kg wordt een projectiel bij een aanrijding.
Op basis van een eerder topic gezocht, maar geen wet kunnen vinden die dit zou verbieden. Ook niet in Belgie, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italie, Kroatie en Frankrijk (dat zijn alle landen waar ik kom). Draagt positief bij aan de kogeldruk in mijn geval, altijd afgesloten bij een stop.
Zo'n ding op en achterbank of een open kofferbak leggen zou ik meer bezwaar tegen hebben. Een blok metaal van bijna 5kg wordt een projectiel bij een aanrijding.
2 x een 2023 jubileum Touring: BMW 530i Touring M-50 Jahre & Eriba Touring 542 Edition 60
Dus ligt ie ‘achter’ de bestuurdersstoel.
En eeuuhhh er zit opzij nog een stickertje…
LET OP!
Gevaar voor schade
bij manoeuvreren.
He een typevoud … staat maneuvreren
En eeuuhhh er zit opzij nog een stickertje…
LET OP!
Gevaar voor schade
bij manoeuvreren.
He een typevoud … staat maneuvreren
Groeten Erik ( caravan: Avento Touristique Comfort 365 TCB )