Hobby Excellent UFE gekocht
- theotrucker
Hobby Excellent UFE gekocht
Ik heb nog geen trekhaak, maar wel een caravan gekocht met eigen energie bron, kan ik er tenminste met moveren!
Renault Kadjar 140 pk zonder ahw koppeling 
met een Hobby Excellent 495 UFE
- theotrucker
Re: Hobby Excellent UFE gekocht
Met 95 Ah Bosch kom ik wel de straat uit.
Mag die gewone loodaccu in het onverwarmde tuinhuis staan in de winter als hij regelmatig wordt opgeladen?
Misschien nog een tweedehands voortent kopen.
Iemand een idee van de benodigde maat?
Mag die gewone loodaccu in het onverwarmde tuinhuis staan in de winter als hij regelmatig wordt opgeladen?
Misschien nog een tweedehands voortent kopen.
Iemand een idee van de benodigde maat?
![[1174193.png] [re.gif]](./images/smilies/1174193.png)
Dat is afhankelijk van het merk voortent.
Daar zit nogal verschil in.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam
- theotrucker
Met een touwtje de omloopmaat meten.
Dat zou ik zeker doen.
Maar er zal best wel ergens een lijstje zijn wat de omloop maar is
Maar er zal best wel ergens een lijstje zijn wat de omloop maar is
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam
- theotrucker
Ik wacht wel tot ik hem heb. Nog 2 weken, eerst vakantie voor de verkoper en daarna komt er nog een Bovag beurt.
Accu's beter niet laden als het vriest.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
- theotrucker
Chris, in de auto wordt toch ook zomer en winter de loodaccu geladen. Mijn motor staat ook altijd buiten onder een afdak. Elke 2 maanden een middagje de lader eraan. De laatste keer heb ik de agm accu na 7 jaar moeten vervangen. 1100 cc boxer heeft veel power nodig! Maar misschien beter de winter opslag in de bijkeuken, elke 2 maanden aan de (druppel) lader naast de biervoorraad. Daar is het altijd minstens 10 a 15 graden. Dan gaat hij misschien langer mee. 95 Ah Bosch van ca 23 kilo kan ik toch niet meer alleen tillen. Dan mag de zoon zijn handjes laten wapperen .. Ik word oud of jullie zijn te jong.
Ik was er al bang voor dat dit zou komen.
Die accu van je motor en je auto zijn ook in de winter in vol bedrijf, laden, ontladen, uitgassen, chemisch laadproces aan - uit..
Actie dus.
Jou caravan accu staat wat te verpieteren, niks te doen... sloom te worden van de kou, en dan ga jij hem een grote schop onder z'n kont geven.
Zet dat ding dan eerst een dagje binnen, beetje warm, vind ie lekker....
Je vrouw wil je ook niet koud opladen zeg ik altijd maar met een gekke bek.
En een accu blijft het langst bij je als je die net zo vertroetelt als je vrouw.
( enne.... ik heb mijn 21 kg accu ook de zegen na gegeven en gespaard voor een Lifepo4... tillen is ook bij mijn leeftijd niet meer echt top.)

Die accu van je motor en je auto zijn ook in de winter in vol bedrijf, laden, ontladen, uitgassen, chemisch laadproces aan - uit..
Actie dus.
Jou caravan accu staat wat te verpieteren, niks te doen... sloom te worden van de kou, en dan ga jij hem een grote schop onder z'n kont geven.
Zet dat ding dan eerst een dagje binnen, beetje warm, vind ie lekker....
Je vrouw wil je ook niet koud opladen zeg ik altijd maar met een gekke bek.
En een accu blijft het langst bij je als je die net zo vertroetelt als je vrouw.
( enne.... ik heb mijn 21 kg accu ook de zegen na gegeven en gespaard voor een Lifepo4... tillen is ook bij mijn leeftijd niet meer echt top.)
- theotrucker
Ik laat hem niet in de in de winter caravan. Er is geen stroom bij de boer in de schuur. Als hij kapot is komt er een tilbare 20 Ah agm in. Zolang de Bosch het doet houden we hem in ere. Twee keer per jaar. In de herfst en in het voorjaar ga ik hem wel met hulp tillen. De verkoper zei ik kan je een lipo van 4 kilo erin zetten. Dan ruilen we . Kost 400 meer. Laat maar zitten. Ik ben zuinig en heb vandaag al de diode voor het pompje en de Ali energiemeter eruit gehaald. De diode, streepje aan de plus toch voor de sperrichting, anders leeft ie niet lang.
Yep..
Streepje aan de pluskant...
Maar.. troost... ik heb er nog zat liggen.
Voor jou gratis... alleen porto kosten.
Pensionado's onder elkaar he..
Streepje aan de pluskant...
Maar.. troost... ik heb er nog zat liggen.
Voor jou gratis... alleen porto kosten.

Pensionado's onder elkaar he..

- theotrucker
Ik zal nog vaak hulp nodig hebben. Zit er maar een pompje in? Spoelbak koud en warm en een wasbakje en een toilet. Veel kranen, veel micro switch. Diode hoeft alleen over de motor, niet over alle micro switch. Die staan tenslotte allemaal parallel om dezelfde pompje te schakelen. Weer wat anders dan de pottipot.
Alleen de pomp heeft die diode nodig.
Want alle kranen, ( 2 maar, met beide 1 microswitch ) warm of koud maakt niet uit,.... allemaal gebruiken ze die ene pomp.
Voor het Thetfort toilet hoeft het niet, die heeft een elektronische sturing..... printje in het toilet zelf ingebouwd.
Want alle kranen, ( 2 maar, met beide 1 microswitch ) warm of koud maakt niet uit,.... allemaal gebruiken ze die ene pomp.
Voor het Thetfort toilet hoeft het niet, die heeft een elektronische sturing..... printje in het toilet zelf ingebouwd.
- theotrucker
Oke ik weet nog helemaal niet wat ik precies gekocht heb!
Het komt allemaal goed.
Ik krijg er nu een een jaar Bovag garantie op, de verkoper zegt we moeten dat doen bij verkoop boven 5000. Maar er verandert niks. Jij kwam in paniek destijds retour omdat je het slot had vernield met de verkeerde sleutel. Twee uur later vertrek je hier met een nieuw slot in de deur. Zonder rekening. Toen had ik nog geen Bovag en geen garantie. Maar jij hebt mij nodig en ik heb jou nodig. Hier hoeft niemand met garantie bewijzen te zwaaien.
Het komt allemaal goed.
Ik krijg er nu een een jaar Bovag garantie op, de verkoper zegt we moeten dat doen bij verkoop boven 5000. Maar er verandert niks. Jij kwam in paniek destijds retour omdat je het slot had vernield met de verkeerde sleutel. Twee uur later vertrek je hier met een nieuw slot in de deur. Zonder rekening. Toen had ik nog geen Bovag en geen garantie. Maar jij hebt mij nodig en ik heb jou nodig. Hier hoeft niemand met garantie bewijzen te zwaaien.
Ik snap niet zo goed wat je met de laatste post wil zeggen maar niettemin gefelici met de nieuwe caravan en op naar nieuwe avonturen
!
En inderdaad, het komt altijd allemaal goed.

En inderdaad, het komt altijd allemaal goed.
Ik snap je hoor Theo... een "Ouwe Jongens Krentebrood" relatie met je dealer.theotrucker schreef: ↑di 15 apr 2025 08:27Oke ik weet nog helemaal niet wat ik precies gekocht heb!
Het komt allemaal goed.
Geloven op het woord.
Lekker als dat zo kan...hou dat in ere

- theotrucker
Soms weet ik het zelf niet en klets ik teveel!
Bedankt in ieder geval!
Bedankt in ieder geval!
Gefeliciteerd Theo met de nieuwe caravan
Lekker een beetje meer comfort en luxe en ik hoop dat jullie er veel vakantieplezier mee mogen beleven!

Lekker een beetje meer comfort en luxe en ik hoop dat jullie er veel vakantieplezier mee mogen beleven!
Groetjes,
Monique
SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023
Monique
SEAT Alhambra 1.4 TSI - 2018
Fendt Bianco Selection 515 SG 2023