Miko 375 trafo vervangen door geschakelde voeding(en)
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 3 feb 2025 20:03
Miko 375 trafo vervangen door geschakelde voeding(en)
Hi allemaal,
na e.e.a. doorgelezen te hebben op dit forum toch besloten een account aan te maken om wat informatie te vragen over het volgende:
Onze Knaus 550FSK uit 2005 is momenteel voorzien van een Miko 375 omvormer voor de 12V voorziening.
Echter heb ik al gelezen dat deze niet geschikt is voor LED verlichting waar ik eigenlijk naartoe zou willen, en ook mijn zelf samengestelde koelkast ventilator systeempje werkt hier niet op.
Daarom zou ik de trafo van de Miko willen bypassen en gebruik maken van geschakelde voedingen(en), zoals ik al van o.a. forumgebruiker Chris heb gelezen dat dit mogelijk is. Hiervoor heb ik 2x een Mean Well sp-150-12 beschikbaar. Het relais gedeelde voor het uitschakelen van de spanning vanuit de auto wil ik daarbij wel blijven gebruiken.
Ik heb tot dusver echter geen schema van de Miko 375 kunnen vinden en heb ook elders geen beschrijving gevonden om deze aanpassing te doen. Wellicht kan Chris of iemand anders die hier ervaring mee heeft, mijn de goede richting wijzen over de benodigde aanpassingen? Het mooist zou zijn met een schema en/of foto's van de Miko 375. Vwb. verbruikers op de 12V hebben we het alleen over verlichting, waterpomp en toiletpomp (en dus straks hopelijk een koelkast fan), geen accu's oid.
De caravan staat momenteel in de stalling maar als deze daar later dit jaar uit komt zou ik graag wat informatie hebben om mee aan de slag te gaan.
Bij voorbaat dank!
na e.e.a. doorgelezen te hebben op dit forum toch besloten een account aan te maken om wat informatie te vragen over het volgende:
Onze Knaus 550FSK uit 2005 is momenteel voorzien van een Miko 375 omvormer voor de 12V voorziening.
Echter heb ik al gelezen dat deze niet geschikt is voor LED verlichting waar ik eigenlijk naartoe zou willen, en ook mijn zelf samengestelde koelkast ventilator systeempje werkt hier niet op.
Daarom zou ik de trafo van de Miko willen bypassen en gebruik maken van geschakelde voedingen(en), zoals ik al van o.a. forumgebruiker Chris heb gelezen dat dit mogelijk is. Hiervoor heb ik 2x een Mean Well sp-150-12 beschikbaar. Het relais gedeelde voor het uitschakelen van de spanning vanuit de auto wil ik daarbij wel blijven gebruiken.
Ik heb tot dusver echter geen schema van de Miko 375 kunnen vinden en heb ook elders geen beschrijving gevonden om deze aanpassing te doen. Wellicht kan Chris of iemand anders die hier ervaring mee heeft, mijn de goede richting wijzen over de benodigde aanpassingen? Het mooist zou zijn met een schema en/of foto's van de Miko 375. Vwb. verbruikers op de 12V hebben we het alleen over verlichting, waterpomp en toiletpomp (en dus straks hopelijk een koelkast fan), geen accu's oid.
De caravan staat momenteel in de stalling maar als deze daar later dit jaar uit komt zou ik graag wat informatie hebben om mee aan de slag te gaan.
Bij voorbaat dank!
Re: Miko 375 trafo vervangen door geschakelde voeding(en)
Hi DaandoubleU.
Welkom welkom hier en heel veel leesplezier...... en toen antwoord op je vraag.
Je hebt 2 Meamwell 150-12 voedingen... die zijn per stuk dus 12,5 ampere.
Helaas voor jou zijn dit nog niet de Meanwell voedingen die je parallel kunt aansluiten om zo 25 ampere te krijgen.
Die heeft Meanwell wel maar die zijn flink duurder..
Terug naar de Miko.
De Miko heeft geen eigen ingebouwde zekeringautomaat, die zit ergens in de buurt van de Miko.
De draad die links onder de Miko ingaat ( en van de zekering automaat komt) knip je af en sluit die aan op een Meanwell
Bruin op L, blauw op N en geel/groen op de aarde aansluiting.
Dat is de 230 volt kant.
LET WEL OP DAT JE DIT SPANNINGS-LOOS DOET
De voorkant van de Miko heeft een aantal schuifsteker verbindingen.
De meest Linkse is de BATT + Eingang.
Die draad is afkomstig van pen 9 op de Jaegerstekker op de dissel, en verzorgt dus de verlichting/pompjes als de Knaus achter de auto hangt en geen 230 volt heeft.
Er zit daarvoor een relais ( eigenlijk zelfs 2 relais) in de Miko.
Dat relais heeft de Meanwell niet... en moet je apart gaan bijmaken.... dat later misschien even..
De draad op BATT+ eingang zou ik voor nu even goed isoleren en niet aansluiten.... of je moet ook dat relais willen gaan monteren.... laat maar horen.
Verder zitten er allemaal + en - aansluitingen op de Miko die je eenvoudig op de + en - aansluitingen van de Meanwell omvormer kan aansluiten.
De Miko heeft zekeringen op de uitgang zitten, de Meanwell niet, je moet dus tussen elke + draad die je aan gaat sluiten op de Meanwell een zekering gaan maken.
Dan zou het moeten werken... op dat relais na.
MAARRRR... daar je de beide Meanwell omvormers niet parallel aan mag sluiten heb je er een teveel, en beide zijn eigenlijk te krap qua vermogen.
De Miko is 375 watt, de Meanwell is per stuk 150 watt...
Je werkt jezelf daarmee in de nesten.
Ook als je alle verlichting omgezet hebt naar LED is 150 watt ( 12,5 ampere) krap.
Want, mijn advies altijd, als je een dergelijke PWM voeding gaat gebruiken, koop er een die het dubbele aankan van wat je gaat verbruiken.
Dan wordt het ding alleen maar warm maar niet heet...
Ik denk dat er een veel betere oplossing is..
De Schaudt CSV300 is een alles in een oplossing.
En plek voor de zekeringautomaat.
En aansluiitingen voor de 230 volt bedrading.
En 5 gezekerde uitgangen van 12,5 VDC
En een omschakel relais aan boord, ( die batt + eingang) van de Miko
Speciaal ontworpen voor ons caravanners/camperaars.
En 300 watt bijh 12,5 VDC.
Het ideale alles in een apparaat...
Bedenk dat je nu 2 te kleine PWM voedingen hebt.
Geen omschakel relais, wat event extern erbij gehangen kan worden.
En allemaal losse zweefzekeringen moet gaan aansluiten.
Sorry... het is niet mooier dan het is.
Meanwell PWM voedingen zijn mooie dingen, ik gebruik ze op mijn werk ook, vaak in tandem opstelling, effe grotere, 24 Volt 20 Ampere din rail montage die wel parallel geschakeld kunnen worden.
Mja, die kosten ook ruim € 350,-
Mocht je nog vragen hebben, brand maar los...
Ik ken en de Miko's van binnen en van buiten en de Meanwell PWM voedingen, en de installatie van Knaus caravans goed..
Hier wat plaatjes van een net door mij gerepareerde Miko 375.
Op de print zijn die 2 relais duidelijk herkenbaar...en de verbrande onderdelen ook..
.
Welkom welkom hier en heel veel leesplezier...... en toen antwoord op je vraag.
Je hebt 2 Meamwell 150-12 voedingen... die zijn per stuk dus 12,5 ampere.
Helaas voor jou zijn dit nog niet de Meanwell voedingen die je parallel kunt aansluiten om zo 25 ampere te krijgen.
Die heeft Meanwell wel maar die zijn flink duurder..
Terug naar de Miko.
De Miko heeft geen eigen ingebouwde zekeringautomaat, die zit ergens in de buurt van de Miko.
De draad die links onder de Miko ingaat ( en van de zekering automaat komt) knip je af en sluit die aan op een Meanwell
Bruin op L, blauw op N en geel/groen op de aarde aansluiting.
Dat is de 230 volt kant.
LET WEL OP DAT JE DIT SPANNINGS-LOOS DOET
De voorkant van de Miko heeft een aantal schuifsteker verbindingen.
De meest Linkse is de BATT + Eingang.
Die draad is afkomstig van pen 9 op de Jaegerstekker op de dissel, en verzorgt dus de verlichting/pompjes als de Knaus achter de auto hangt en geen 230 volt heeft.
Er zit daarvoor een relais ( eigenlijk zelfs 2 relais) in de Miko.
Dat relais heeft de Meanwell niet... en moet je apart gaan bijmaken.... dat later misschien even..
De draad op BATT+ eingang zou ik voor nu even goed isoleren en niet aansluiten.... of je moet ook dat relais willen gaan monteren.... laat maar horen.
Verder zitten er allemaal + en - aansluitingen op de Miko die je eenvoudig op de + en - aansluitingen van de Meanwell omvormer kan aansluiten.
De Miko heeft zekeringen op de uitgang zitten, de Meanwell niet, je moet dus tussen elke + draad die je aan gaat sluiten op de Meanwell een zekering gaan maken.
Dan zou het moeten werken... op dat relais na.
MAARRRR... daar je de beide Meanwell omvormers niet parallel aan mag sluiten heb je er een teveel, en beide zijn eigenlijk te krap qua vermogen.
De Miko is 375 watt, de Meanwell is per stuk 150 watt...
Je werkt jezelf daarmee in de nesten.
Ook als je alle verlichting omgezet hebt naar LED is 150 watt ( 12,5 ampere) krap.
Want, mijn advies altijd, als je een dergelijke PWM voeding gaat gebruiken, koop er een die het dubbele aankan van wat je gaat verbruiken.
Dan wordt het ding alleen maar warm maar niet heet...
Ik denk dat er een veel betere oplossing is..
De Schaudt CSV300 is een alles in een oplossing.
En plek voor de zekeringautomaat.
En aansluiitingen voor de 230 volt bedrading.
En 5 gezekerde uitgangen van 12,5 VDC
En een omschakel relais aan boord, ( die batt + eingang) van de Miko
Speciaal ontworpen voor ons caravanners/camperaars.
En 300 watt bijh 12,5 VDC.
Het ideale alles in een apparaat...
Bedenk dat je nu 2 te kleine PWM voedingen hebt.
Geen omschakel relais, wat event extern erbij gehangen kan worden.
En allemaal losse zweefzekeringen moet gaan aansluiten.
Sorry... het is niet mooier dan het is.
Meanwell PWM voedingen zijn mooie dingen, ik gebruik ze op mijn werk ook, vaak in tandem opstelling, effe grotere, 24 Volt 20 Ampere din rail montage die wel parallel geschakeld kunnen worden.
Mja, die kosten ook ruim € 350,-
Mocht je nog vragen hebben, brand maar los...
Ik ken en de Miko's van binnen en van buiten en de Meanwell PWM voedingen, en de installatie van Knaus caravans goed..
Hier wat plaatjes van een net door mij gerepareerde Miko 375.
Op de print zijn die 2 relais duidelijk herkenbaar...en de verbrande onderdelen ook..

.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Miko 375 trafo vervangen door geschakelde voeding(en)
@chris
Zomaar een hersenspinsel maar als hij van de Milo de 230v af haald de gelijkrichtbrug eruit en de uitgang van de meanwell daar aankoppeld zou ts dan de omschakel relais niet kunnen behouden ? Incl de zekeringen en aansluitingen of althans een deel en een ander deel rechtstreeks op de 2e meanwell voor verlichting die niet noodzakelijk is als de caravan aan de auto hangt
Zomaar een hersenspinsel maar als hij van de Milo de 230v af haald de gelijkrichtbrug eruit en de uitgang van de meanwell daar aankoppeld zou ts dan de omschakel relais niet kunnen behouden ? Incl de zekeringen en aansluitingen of althans een deel en een ander deel rechtstreeks op de 2e meanwell voor verlichting die niet noodzakelijk is als de caravan aan de auto hangt
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: Miko 375 trafo vervangen door geschakelde voeding(en)
Hoi Paul.
Nee, kan niet.
De Miko heeft 2 dikke relais.
Die dingen produceren eigenlijk 3 verschillende spanningen... 2 zijn van die gore dik pulserende gelijkspanningen waarvoor relais 1 omschakelt.
En de 2e schakelt een gelijkgerichte spanning om.
Daarvoor zit een 4 ampere gelijkrichtbrug en een UA 7812.
Die bedrading loopt zo dwars door elkaar heen, het is eigenlijk niet uit te splitsen.
En dan zou je de print EN de dikke trafo eruit moeten halen, en achter die dikke trafo zit die shottky diode, dat ding met eigenlijk 2 diode's ingebakken.
Rare slooppartij zou dat worden...moet je wel heel veel kennis hebben om dat te omzeilen.
Op onderstaande foto kan je wel zien dat het intern in de Miko een aardige bedradingsbende is..
Hier zie je de print, de trafo maar de shottky diode zit verstopt achter de trafo, zie je niet.
Het idee had ik ook al maar de spagetti en dat dubbele relais aan boord bij de miko maakt het ombouwen wel lastig, zeker voor een leek.
Blijft dat de Meanwell PWM voedingen erg krap zijn en niet parallel geschakeld kunnen worden.
Op de foto daaronder is een project waar ik op mn werk mee bezig ben, die versie Meanwell kan wel parallel, dan verdubbel je de power.
( Deze zitten in de speeltafel van een orgel wat we aan het bouwen zijn, dit is allemaal 12 volt. In de 2 orgelkasten waar alle pijpwerk inkomt zitten die dikke 24 volt jongens, 4 totaal en een standby, net als hier die kleine MW. Verbinding tussen speeltafel en beide orgelkasten is met UTP.)
.
Nee, kan niet.
De Miko heeft 2 dikke relais.
Die dingen produceren eigenlijk 3 verschillende spanningen... 2 zijn van die gore dik pulserende gelijkspanningen waarvoor relais 1 omschakelt.
En de 2e schakelt een gelijkgerichte spanning om.
Daarvoor zit een 4 ampere gelijkrichtbrug en een UA 7812.
Die bedrading loopt zo dwars door elkaar heen, het is eigenlijk niet uit te splitsen.
En dan zou je de print EN de dikke trafo eruit moeten halen, en achter die dikke trafo zit die shottky diode, dat ding met eigenlijk 2 diode's ingebakken.
Rare slooppartij zou dat worden...moet je wel heel veel kennis hebben om dat te omzeilen.
Op onderstaande foto kan je wel zien dat het intern in de Miko een aardige bedradingsbende is..
Hier zie je de print, de trafo maar de shottky diode zit verstopt achter de trafo, zie je niet.
Het idee had ik ook al maar de spagetti en dat dubbele relais aan boord bij de miko maakt het ombouwen wel lastig, zeker voor een leek.
Blijft dat de Meanwell PWM voedingen erg krap zijn en niet parallel geschakeld kunnen worden.
Op de foto daaronder is een project waar ik op mn werk mee bezig ben, die versie Meanwell kan wel parallel, dan verdubbel je de power.
( Deze zitten in de speeltafel van een orgel wat we aan het bouwen zijn, dit is allemaal 12 volt. In de 2 orgelkasten waar alle pijpwerk inkomt zitten die dikke 24 volt jongens, 4 totaal en een standby, net als hier die kleine MW. Verbinding tussen speeltafel en beide orgelkasten is met UTP.)
.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 3180
- Lid geworden op: zo 17 jul 2016 12:31
Re: Miko 375 trafo vervangen door geschakelde voeding(en)
Dan wordt het inderdaad makkelijker om, of ern andere complete omvormer te nemen, of zelf een omschakelrelais ertussen te zetten.
2 gescheiden stroomkringen is natuurlijk wel te bedenken in een caravan.
1 voor pompjes en paar led lampen samen met een 87a relais
1 voor de rest van de led lampen en alleen werkend als de caravan aan de 230v hangt
Maar de csv300 is de netste en, denk ik, de beste oplossing
2 gescheiden stroomkringen is natuurlijk wel te bedenken in een caravan.
1 voor pompjes en paar led lampen samen met een 87a relais
1 voor de rest van de led lampen en alleen werkend als de caravan aan de 230v hangt
Maar de csv300 is de netste en, denk ik, de beste oplossing
Kuga 2,5l PHEV titanium X
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Dethleffs 490 BLF, unico bologna 13,1
geen hobby maar toch een hobby
Re: Miko 375 trafo vervangen door geschakelde voeding(en)
Idd... het is gewoon jammer dat TS 2 stuks 12,5 Amp. voedingen heeft die niet parallel te schakelen zijn.
Een is te weinig.
Twee wordt een hoop gedoe en dan is een CSV 300 gewoon een superding.
Maar waar is TS..?
Een is te weinig.
Twee wordt een hoop gedoe en dan is een CSV 300 gewoon een superding.
Maar waar is TS..?
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 3 feb 2025 20:03
Re: Miko 375 trafo vervangen door geschakelde voeding(en)
Hi Chris e.a.,
Ik ben er nog hoor, wist niet dat er een regel was om binnen een dag te reageren (geintje!)
Dank voor de uitgebreide reacties! Jammer dat ik deze voedingen niet lijk te kunnen gebruiken. Ik zal de Schaudt eens in overweging nemen. Als ik het goed begrijp kan ik de miko daar dus 1op1 mee vervangen zonder verdere aanpassingen of zie ik dat verkeerd? Dat is dan idd wel een erg mooie oplossing.
Ik ben er nog hoor, wist niet dat er een regel was om binnen een dag te reageren (geintje!)

Dank voor de uitgebreide reacties! Jammer dat ik deze voedingen niet lijk te kunnen gebruiken. Ik zal de Schaudt eens in overweging nemen. Als ik het goed begrijp kan ik de miko daar dus 1op1 mee vervangen zonder verdere aanpassingen of zie ik dat verkeerd? Dat is dan idd wel een erg mooie oplossing.
Re: Miko 375 trafo vervangen door geschakelde voeding(en)
Niet alleen een op een vervangen maar ook de zekeringautomaat en de huidige 230 volt verdeling kan in de behuizing van die Schaudt CSV 300.
Een superding voor ons caravanisten als je een oude omvormer wilt vernieuwen om LED te gaan gebruiken.
En ik kan de Schaudts ook van binnen.
Mooi en vooral slim ontwerp.
Geen bergen kabels intern, alles mooi op de grote print gemonteerd en met mooie materialen.
Een erg goed product.
Enne.. nee hoor, direct reageren is geen verplichting
Maar ik was wel effe "los" gegaan met mijn reactie, misschien teveel.
Hier is ie het goedkoopst : https://www.obelink.nl/schaudt-csv-300- ... M8QAvD_BwE
Een superding voor ons caravanisten als je een oude omvormer wilt vernieuwen om LED te gaan gebruiken.
En ik kan de Schaudts ook van binnen.
Mooi en vooral slim ontwerp.
Geen bergen kabels intern, alles mooi op de grote print gemonteerd en met mooie materialen.
Een erg goed product.
Enne.. nee hoor, direct reageren is geen verplichting

Maar ik was wel effe "los" gegaan met mijn reactie, misschien teveel.
Hier is ie het goedkoopst : https://www.obelink.nl/schaudt-csv-300- ... M8QAvD_BwE
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 3 feb 2025 20:03
Re: Miko 375 trafo vervangen door geschakelde voeding(en)
Je hebt zelfs al even geshopt voor de goedkoopste, wat een service 
Als ik besluit deze route te nemen, is dan al ergens beschreven hoe dit aangepakt wordt qua overzetten van de zekering automaat / 230v verdeling / spanning vanaf de auto? Of kun je daar iets over delen. De zekering automaat moet ik dan nog even zien te vinden. Het overzetten van de 12v 'groepen' gaat gewoon 1op1 van de Miko naar de Schaudt lijkt me?

Als ik besluit deze route te nemen, is dan al ergens beschreven hoe dit aangepakt wordt qua overzetten van de zekering automaat / 230v verdeling / spanning vanaf de auto? Of kun je daar iets over delen. De zekering automaat moet ik dan nog even zien te vinden. Het overzetten van de 12v 'groepen' gaat gewoon 1op1 van de Miko naar de Schaudt lijkt me?
Re: Miko 375 trafo vervangen door geschakelde voeding(en)
De Schaudt CSV300 is al veel vaker ingebouwd als vervanger voor een "oude trafo" omvormer.
Staan diverse inbouwverslagen hier en ook met foto's erbij.
Een best duidelijke: viewtopic.php?p=958703&hilit=Schaudt+cs ... en#p837454
En hier vind je de huidige fabrikant: https://www.lippertcomponents.eu/suppor ... documents/
En het manual van de SCV300, helaas niet in het nederlands maar wel in het Duits: https://res.cloudinary.com/lci-cloudina ... _BA_DE.pdf
Of in het Engels: https://res.cloudinary.com/lci-cloudina ... _BA_EN.pdf
Het is dus heel makkelijk..
Naar wens de huidige zekering automaat overbouwen, of alleen de huidige 230 volt die de Miko ingaat op de omvormer aan de linkerkant aansluiten.
Alle + en alle - draden die nu op de Miko zitten kan je precies zo overzetten op de Schaudt.
Staat " Minus Kreis 1-5 " bij en bij de plussen staat "+ Kreis" natuurlijk.
De huidige, meest LINKSE draad op de Miko, aangesloten bij BATT+ moet op de SCHAUDT helemaal RECHTS aangesloten worden bij BATT KFZ.
En dat is echt alles.
Even een tipje...
Alle MIN aansluitingen/draden zitten nu in de MIKO inwendig in de omvormer doorverbonden, dat is exact gelijk als de doorverbonden min aansluitingen in de Schaudt. Handig.
JE kan dus met de PLUS draden van de Miko zelf uit gaan kiezen welke van de 5 groepen je vaan de Schaudt wilt gebruiken.
Een beetje leuke verdeling is wel wenselijk, niet alles over 1 zekering sturen dus.
Echt... een ideaal ding voor ons caravanners.
Staan diverse inbouwverslagen hier en ook met foto's erbij.
Een best duidelijke: viewtopic.php?p=958703&hilit=Schaudt+cs ... en#p837454
En hier vind je de huidige fabrikant: https://www.lippertcomponents.eu/suppor ... documents/
En het manual van de SCV300, helaas niet in het nederlands maar wel in het Duits: https://res.cloudinary.com/lci-cloudina ... _BA_DE.pdf
Of in het Engels: https://res.cloudinary.com/lci-cloudina ... _BA_EN.pdf
Het is dus heel makkelijk..
Naar wens de huidige zekering automaat overbouwen, of alleen de huidige 230 volt die de Miko ingaat op de omvormer aan de linkerkant aansluiten.
Alle + en alle - draden die nu op de Miko zitten kan je precies zo overzetten op de Schaudt.
Staat " Minus Kreis 1-5 " bij en bij de plussen staat "+ Kreis" natuurlijk.
De huidige, meest LINKSE draad op de Miko, aangesloten bij BATT+ moet op de SCHAUDT helemaal RECHTS aangesloten worden bij BATT KFZ.
En dat is echt alles.
Even een tipje...
Alle MIN aansluitingen/draden zitten nu in de MIKO inwendig in de omvormer doorverbonden, dat is exact gelijk als de doorverbonden min aansluitingen in de Schaudt. Handig.
JE kan dus met de PLUS draden van de Miko zelf uit gaan kiezen welke van de 5 groepen je vaan de Schaudt wilt gebruiken.
Een beetje leuke verdeling is wel wenselijk, niet alles over 1 zekering sturen dus.
Echt... een ideaal ding voor ons caravanners.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: do 10 aug 2017 20:02
- Locatie: Beuningen
- Contacteer:
Re: Miko 375 trafo vervangen door geschakelde voeding(en)
ik heb vorig jaar ook mijn miko 375 vervangen door een schaudt cv 300, echt appeltje eitje.
Die miko stond bij mijn knaus sudwind onder de zitting van de bank van de rondzit, kabels 1 voor 1 losmaken en op de kabel een 1, 2 of 3 zetten. Kabels terugtrekken in de kast, gewoon de 1,2 en 3 stekkers weer aansluiten op de schaudt en klaar is klara.
Die miko stond bij mijn knaus sudwind onder de zitting van de bank van de rondzit, kabels 1 voor 1 losmaken en op de kabel een 1, 2 of 3 zetten. Kabels terugtrekken in de kast, gewoon de 1,2 en 3 stekkers weer aansluiten op de schaudt en klaar is klara.
Kia Sportage met daarachter een Knaus Sudwind.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: ma 3 feb 2025 20:03
Re: Miko 375 trafo vervangen door geschakelde voeding(en)
Chris,
Met jouw informatie gaat het zeker lukken, dit stelt inderdaad niks voor.
Zoals gezegd staat de caravan nog even in de stalling maar als deze er van de lente uitkomt ga ik hiermee aan de slag,leuk klusje. Nogmaals dank allen.
Met jouw informatie gaat het zeker lukken, dit stelt inderdaad niks voor.
Zoals gezegd staat de caravan nog even in de stalling maar als deze er van de lente uitkomt ga ik hiermee aan de slag,leuk klusje. Nogmaals dank allen.
Re: Miko 375 trafo vervangen door geschakelde voeding(en)
En... als je vragen hebt... gewoon vragen...
We weten hier met z'n allen samen meer dan zat.
We weten hier met z'n allen samen meer dan zat.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.