Ja maar die nemen vocht op en ik weet niet hoe waterdicht jouw hoes is, mijn auto hoezen laten we water door op den duurJan van Vijven schreef: ↑vr 9 aug 2024 14:00Ik zat zelf te denken aan dekbedden, zou dat niet wat zijn?
Moet makkelijk blijven ;-)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afdekhoes caravan
Re: Afdekhoes caravan
Tesla model Y long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
Je kunt ook zogenaamde "swim noodles" gebruiken. Ik weet niet of die dingen ook een Nederlandse benaming hebben, maar die zijn behoorlijk stevig, ze kosten bijna niets en ze zijn flexibel te plaatsen dus ze kunnen de ronding van je dak volgen.
Nu: Kip Isa White 41 TCB met Volvo XC40 T5
Van dat bubbeltjes plastic wat vaak in verpakkingen gebruikt wordt. Is wel te koop bij de bouwmarkt of tuincentra. Even met een stukje tape vastzetten en dan het kleed erover.
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
in het verleden legden we een caravanhoes vw dat er naast ons een kast van een huis gebouwd werd en de wind meestal onze kant op staat.. ik legde een vloerdoek zo'n rubber met gaatjes wat je in de voortent legt op het dak en daarop luchtbedden en wat spelballen en ander opblaasspul ( kleinkinderen en zwembad dan heb je dat) even een moment dat het niet waait.. de hoes over het vloerdoek en dan even met de trap erbij de luchtgevulde spullen tussen de hoes en het vloerdoek.. de rubber versies zijn nieuw heel zacht.. Ik heb geprobeerd in het midden van het dak hoger te leggen dat water zo snel mogelijk afloopt.. en sneeuw er ook bij dooien sneller afschuift.. dat lukte en is goed blijven liggen.. in die periode was er een hele strook hagelstenen gevallen van ons Balen België tot in Nederland Bergeijck en regio.. een hele straat waar het een na het andere huis een nieuw dak nodig had.. ook in Baarle Hertog had ik op het werk het een na het andere telefoontje van polycarbonaatplaat overkappingen dat kapot was... Onze caravan had geen schade ondaks de grote hagelbollen. en wij kochten een Unico Verona van mensen die hun nieuwe caravan op de oprit hadden met zoveel schade dat ze een nieuwe kregn van de verzekering en hun luifel met voorwanden enkel het dak hadden gebruikt. de rest was niet eens uit de verpakking geweest .... Ik wil een caravanhoes 4 lagen betaalbaar en voor een kleine caravan 380 opbouw en wil het weer zo opbouwen een nieuw vloerdoek zit nog in de verpakking vw onze 'nieuwe' Unico Bologna... en het ligbedden spul etc ligt ook klaar.. Maar eerst moeten we wat vocht droogstoken... en strips voor en achter boven de ramen opnieuw in de kit leggen.. heb wat vocht ontdekt met de vochtmeter
Ik heb dit jaar mijn caravan voor het eerst gehele jaar buiten staan ivm jaarplaats. Heb een brunner hoes aangeschaft of eigenlijk twee. De hoes welke ik gekocht heb zou geschikt zijn voor alle seizoenen en tot nu toe klopt dit. Ik heb de ramen en dakluiken op ventilatie stand en er is geen vocht waarneembaar in de caravan en ook niet op de buitenkant.
Ik heb nog een nieuwe hoes over 500-550 opbouwlengte , staat op marktplaats.
Ik heb nog een nieuwe hoes over 500-550 opbouwlengte , staat op marktplaats.
Kip Hyline 50 tdb + Mercedes C300e estate
![[1174193.png] [re.gif]](./images/smilies/1174193.png)
voor ons te groot.. we hebben een liggen bij onze zoon die iets kleiner is.. van onze vorige caravan.. maar ook die is nog meter te groot..mijn ervaring is dat 2 jaar meegaat en er dan slijtplekken komen...
Laatst gewijzigd door Trina op zo 2 feb 2025 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Reden: Onnodige quote op voorgaande bericht verwijderd
Wanneer je toch een luchtmatras gebruikt tegen hagelschade, zijn 2à4x van die grote en hoge 2-persoonsmatrassen dan een uitkomst met daarover dan een groot afdekzeil?
Bv Intex Luchtbed, 64765, kleurrijk, 203 x 152 x 25 cm (set)
Hoe dikwijls moet je die terug oppompen tijdens de winter?
ik heb destijds gewoon gebruikt wat ik had.. diverse luchtbedjes die op het water gebruikt worden.. ik heb er nu nog steeds een die in opgeblazen versie boven lag sinds een half jaar nu!!!zonder bij te blazen op het dak gelegd bij de luiken en het schoorsteenpijpje.. Er komt geen druk op .. en een hoger luchtbed heeft niet meer effect.. maar bij Hagelbollen beschermt het wel het dak.. wij hadden geen enkele bluts in het dak.. ik had eerst een voortent vloerdoek op het dak van de caravan, van de rubber versie met gaatjes die is wat stroef.. en houd ze beter op hun plaats .. en daarover een zeiltje met ogen rondom.. waarmee ik de luchtbedden vast heb gelegd.. en daar de hoes overheen.. En niks bij moeten pompen.. ze hoeven ook niet knalhard opgepompt te blijven .. .. als ze maar de hagel inslag weerstaan.. Dus als ik nu de hoes over de caravanga leggen komen er 2 strandballen een krokodil en nog 2 gewone ruimere water luchtbedjes op de strandballen gebruik ik om een hoogste punt te maken zodat er geen water plas op de caravan komt....WillyL schreef: ↑wo 5 feb 2025 22:45Wanneer je toch een luchtmatras gebruikt tegen hagelschade, zijn 2à4x van die grote en hoge 2-persoonsmatrassen dan een uitkomst met daarover dan een groot afdekzeil?