vraagje Brink afneembare trekhaak
Re: vraagje Brink afneembare trekhaak
Jij wil gewoon weer posen met die mooie Saab en Knaus.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam
vraagje Brink afneembare trekhaak
Ja, dat is veel mooier dan mijn originele (Brink) die je horizontaal insteekt, ik heb zo'n lelijke deksel op de bumper van de Saab
Tesla model Y long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
Knaus Südwind 460EU 60 Years Edition
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 3008 GT 1.6 Pure Tech S&S EAT 180 (Caravantrekker, sporadisch gebruik)
SAAB 9-3 2.8 V6 Cabrio (Hobby|Obsessie, zeldzaam gebruik)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Nou, ik moest er ook eerst zeker van zijn dat er in 'afgenomen' toestand er ook echt niets van te zien zou zijn voordat ik deze aanschafte. Daarom alleen (of vooral) 'verticaal' afneembaar.
Maar gebruik is minimaal, het moet leuk blijven
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Mooi, zo'n Saab Cabrio. Misschien ook maar eens naar gaan kijken. Is toch wat meer auto dan mijn Peugeot 306 Cabrio. Maar goed, eerst volgend weekend een nieuw dak laten monteren. Dan zien we wel verder.
Electrische Hyundai Ioniq 6 of dieselende Mercedes C-Klasse met een Hobby 420 uit 1987 aan de haak.
Ik (en Micky en Techman denk ik ook) kan ze van harte aanbevelen, heerlijke auto's. En ook prima te tunen (voor mij hoeft dat niet). Wel een aandachtspunt is het gedeelte onder de tonneaucover (roestvorming). Ik heb dat compleet opnieuw laten behandelen en spuiten en daarna bescherming met een PPF folie.
Laatst gewijzigd door Ron op za 11 jan 2025 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gefixed
Reden: quote gefixed
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Ik heb het plaatwerk onder de tonneaucover ook moeten laten herstellen. Is een zwak punt.
Ik heb de afneembare trekhaak van brink en haal hem er iedere keer netjes af. Staat mooier.
Ik heb de afneembare trekhaak van brink en haal hem er iedere keer netjes af. Staat mooier.
Knaus Azur 500 EU bj 2007
Saab 9-3 Cabrio 1.8t bj 2008
Saab 9-3 Cabrio 1.8t bj 2008
Prachtige combi ook, heerlijk om naar te kijken, mooi dat je haar nog hebt. Tonneau, tja, blijft een dingetje, beter ineens goed aanpakken, ben je er weer lang vanaf En die afneembare trekhaak, ideaal, noodzakelijk om te trekken en beter zonder trekwerk, dat smoelt zoals het hoort, trekhaakloos.
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
die tonneau bij mij is idd echt roestig, enige roest aan de wagen wat zichtbaar is, maar goed hij is ook bijna 21 jaar oud inmiddel, heb hem in juni alweer 3 jaar.
om ontopic te blijven, de brink trekhaak is niet roestig
Tesla model Y long Range AWD en een Saab 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met de oeroude Kip KG-45 TLB (1989)
Die trekhaken krijgen inderdaad geen kans om te gaan roesten, na iedere klus direct eraf en netjes in de zak in de kofferruimte. Ze worden inmiddels ongeduldig...
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
klopt, ik rij er alleen in met mooi weer
Afgelopen jaar 900 km gereden met de SAAB incl. onderhoud waarvan 5 dagen met de Knaus naar de camping in Nijnsel...
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
Peugeot 107 (daily)
Peugeot 208 GTi (Fun)
ik wel zo'n 6000 km
Tsja, roest is de vijand van alle oldtimer liefhebbers. Mijn 306 Cabrio roest gelukkig nergens. De gehele bodem heb ik schoongemaakt en delen daarvan opnieuw gespoten. (Geen tectyl!)
Ik ben afgelopen weekend bijna in de verleiding gekomen om voor de cabrio een afneembare trekhaak te kopen. Degene die mijn nieuwe dak heeft geplaatst had ook een trekhaak liggen. Uiteindelijk toch maar niet gedaan. De 306 Cabriolet heeft 89pk mag 1000kg trekken. Theoretisch mag mijn caravan er achter maar het is wel allemaal op de grens. Ik heb het haar maar niet aangedaan, ik heb betere trekkers.
Ik ben afgelopen weekend bijna in de verleiding gekomen om voor de cabrio een afneembare trekhaak te kopen. Degene die mijn nieuwe dak heeft geplaatst had ook een trekhaak liggen. Uiteindelijk toch maar niet gedaan. De 306 Cabriolet heeft 89pk mag 1000kg trekken. Theoretisch mag mijn caravan er achter maar het is wel allemaal op de grens. Ik heb het haar maar niet aangedaan, ik heb betere trekkers.
Electrische Hyundai Ioniq 6 of dieselende Mercedes C-Klasse met een Hobby 420 uit 1987 aan de haak.
Ha ha mooie twist om toch on-topic te blijven
Maar op vakantie met de cabrio lijkt me toch wel heerlijk.
Moet het gebied wel niet te heet en zonnig zijn.
Dus toch maar die brink trekhaak er onder ?
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam
Ik heb een afneembare gebruikte gemonteerd. Daar zit een haak op met defect slot. Die helpt schade te beperken aan mijn RAV door anderen.
Er zat een nieuwe haak bij, daar gaat de caravan aan.
Hoe het eruit ziet? Voor mij prima
Er zat een nieuwe haak bij, daar gaat de caravan aan.
Hoe het eruit ziet? Voor mij prima
Toyota RAV4 CVT Executive 2010
En de Knaus is verkocht, op zoek naar een passende met 2 enkele bedden ipv Frans bed.
En de Knaus is verkocht, op zoek naar een passende met 2 enkele bedden ipv Frans bed.
Is het niet zo dat die oude haak vast roest in de houder? Dan krijg je hem er helemaal niet meer uit
Het is er allemaal schoon en zit goed in het vet, en dat doe ik bij het wisselen steeds opnieuw.
Laatst gewijzigd door Nimma op do 16 jan 2025 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar dat vet trekt juist weer vuil aan
Ford Focus 1.5 ST 182pk (Magnetic Grey) met een laagvliegende scharrel Kip Kompakt 37 EKV Special
Het gaat 2 keer per jaar schoon, en zit er weer strak in.
Ik vraag me echt af of het helpt bij schade. Ja de optische maar wat er onder de auto gebeurd en je niet ziet ?
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Een BMW M3 die net iets te ver doorreed kon een nieuwe voorbumper bestellen, ik had geen schade
Nee dat helpt bijna nooit want ze schaven je hoek, als je al recht tegen een pumper aan zou rijden heb je doorgaans geen schade, tenzij de ander een trekhaak heeft, maar dan heb je beide schade en heeft het niet geholpen, trekhaak laten zitten om schade te voorkomen is echt de grootste onzin wat mij betreft, de nadelen wegen niet op tegen de voordelen
dus zonder jouw trekhaak had die beste BMW rijder geen schade gehad en jij ook niet, tenzij het een echte aanrijding was, maar idd heb jezelf dan vaak ook meer schade die je zelf niet ziet
Nieuwe auto’s kreukelen zo graag (verplichting) . Toen wij met de captur aangereden werden leek de schade zo te zien wel mee te vallen. Hij maakt echter veel lawaai bij het rijden bij het linker achterwiel waar hij geraakt was. Politie vond het niet verantwoord om nog mee te rijden. De chauffeur van de afsleep auto was niet positief. De schadehersteller vond het wel meevallen.
Een half jaar later de auto ingeruild en tijdens het wachten op de t roc (levertijd) de captur nog een beurt moeten geven. Reactie van de dealer, even goed je linker achterband in de gaten houden hij is scheef af gesleten. Blij dat ik hem had ingeruild. Denk toch een souveniertje van de aanrijding.
Een half jaar later de auto ingeruild en tijdens het wachten op de t roc (levertijd) de captur nog een beurt moeten geven. Reactie van de dealer, even goed je linker achterband in de gaten houden hij is scheef af gesleten. Blij dat ik hem had ingeruild. Denk toch een souveniertje van de aanrijding.
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Maar deze schade had een trekhaak niet voorkomen. Bij een kleine aanrijding zorg je ervoor dat een ander schade heeft, bij een grote aanrijding doet het niks extra.