Wilk Safari met wat mankementjes

Over klussen, reparatie en onderhoud van het exterieur van de caravan.
Plaats reactie
LaraV

Wilk Safari met wat mankementjes

Bericht door LaraV » za 11 jan 2025 14:40

Goeiemiddag allemaal!
Ik heb mij rond september 24 een wilk safari gekocht met eigenlijk als doel festival caravan. Deze heeft tot nu toe eigenlijk nog stil gestaan wachten tot ik deze wat liefde ga geven, dat moment is vandaag aangebroken.
Echter is mijn doel veranderd om er geen festival caravan van te maken maar in originele staat te laten en dan alle mankementjes tot zover ik het kan op te knappen.
Toen ik bij de caravan aankwam vanochtend was helaas een band slap, die wil ik nu gaan vervangen en hiervoor heb ik ook al een band. Zoals de youtube tutorial mij liet zien moet ik de pootjes van de caravan uitdraaien, nu pas kom ik er achter dat het voetje rechts achter volledig krom is waardoor er niet gesteund kan worden op dit voetje.
Hebben jullie een aanrader qua wat nu echt goede voetjes zijn? Want ik zie op internet vooral veel aluminium voetjes maar ik ben bang dat die zo snel kapot gaan.
Daarnaast doet de verlichting het niet en heb ik nu zo lichtbalk achterop zitten, de bekabeling van de originele verlichting is ook doormidden geknipt dus ik gok dat dit wel erg veel werk wordt om te herstellen. raden jullie aan om de lichtbalk dan gewoon netjes te gaan monteren op de caravan?

En hier werd ik thuis op geattendeerd, ik heb een soort radio antenne aan de voorkant van de caravan. weet iemand waar dit voor is??

Alvast bedankt van dit caravan groentje C forum4.gif
https://attachment.outlook.live.net/owa ... 522cc4fada
https://attachment.outlook.live.net/owa ... 522cc4fada

Ron

Re: Wilk Safari met wat mankementjes

Bericht door Ron » za 11 jan 2025 14:53

Je foto's zijn nu niet te zien.
Hier kan je zien hoe je ze moet plaatsen
viewtopic.php?t=19895

Verder is het niet verstandig om de caravan op zijn pootjes neer te zetten en een wiel er onderuit te halen.
Een goede krik onder het chassis of as is beter.
En laat hem aangekoppeld aan de auto staan
De pootjes gebruik je ook voor stabiliteit.

Het is een zelf gemonteerde radio antenne.

De verlichting zou ik wel goed maken.
Is nu ook niet zo heel ingewikkeld.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam

Chris

Re: Wilk Safari met wat mankementjes

Bericht door Chris » za 11 jan 2025 16:03

Een Wilk Safari....
Zeker een caravan met veel ervaring.
Bouwjaar rond 1980, dus nu 45 jaar jong.
Kijk, hier de folder van destijds.
https://www.caravan-museum.de/Herstelle ... _1980.html
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.

Plaats reactie

Terug naar “Exterieur”