ERIBA uit 1984 vraagjes
Re: ERIBA uit 1984 vraagjes
duidelijk
Maar heb je die er zelf ingezet?
Maar heb je die er zelf ingezet?
Bij een "gewone" caravan zit er een houten kader IN de wand tussen de buiten en de binnenplaat.
Daar zit het raam in met het openzet mechanischme en ook de schroeven van de rollo's.
Hoe die constructie is bij jou Eriba weet ik niet... Eriba is echt anders opgebouwd.
Misschien beter aan de verkoper vragen, ik begreep dat die veel Eriba kennis heeft.
Enne ja..
Mijn hutje is af fabriek volledig in de combi rollo's en ook dakrollo's en een deur muggenhor voorzien.
Eigenlijk elke moderne hut heeft dat wel af fabriek.
Daar zit het raam in met het openzet mechanischme en ook de schroeven van de rollo's.
Hoe die constructie is bij jou Eriba weet ik niet... Eriba is echt anders opgebouwd.
Misschien beter aan de verkoper vragen, ik begreep dat die veel Eriba kennis heeft.
Enne ja..
Mijn hutje is af fabriek volledig in de combi rollo's en ook dakrollo's en een deur muggenhor voorzien.
Eigenlijk elke moderne hut heeft dat wel af fabriek.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Alweer duidelijk
Er zijn hier ook mensen die een oudere eriba hebben en weet jij of zij iets veranderd hebben daaraan?
Er zijn hier ook mensen die een oudere eriba hebben en weet jij of zij iets veranderd hebben daaraan?
Ik heb bij een eriba dealer in Barneveld navraag gedaan over hor/verduistering.
Als de nieuwere nou dezelfde raam afmetingen hebben dan scheelt dat weer hoop geklooi
Als de nieuwere nou dezelfde raam afmetingen hebben dan scheelt dat weer hoop geklooi
Gadver Chris vertel je me ook nog dat wij geen gewone caravan hebben. Misschien niet helemaal als andere caravans maar om hem nu gelijk niet normaal te noemen
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Andersom..
Jullie hebben een Bijzondere Caravan.
Met deze type's Eriba sloeg de Eriba fabriek een heel andere weg in.
Geen houten opbouw met wat alu plaat, raggeltjes en berkentriplex, maar een stalen opbouw die bekleed werd.
Stevig tot en met... anders dan andere... zeker..
Ik heb wel eens gezegd: De europese Airstream.
Zelfde bouwwijze.... sterk.
Jullie hebben een Bijzondere Caravan.
Met deze type's Eriba sloeg de Eriba fabriek een heel andere weg in.
Geen houten opbouw met wat alu plaat, raggeltjes en berkentriplex, maar een stalen opbouw die bekleed werd.
Stevig tot en met... anders dan andere... zeker..
Ik heb wel eens gezegd: De europese Airstream.
Zelfde bouwwijze.... sterk.
Ja, heerlijke caravans. Pukje gehad en zouden wel weer één willen. Ze hebben alleen niet een juiste indeling. Zo’n heel klein zitje is niet ons ding. Mogen graag languit met de beentjes op de bank.
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
Ik ben in mijn Eriba bezig geweest met de "Remis Remiflair" wat toch niet echt een succes is.
Ik heb er 2 geplaatst en ze zitten maar geweldig is het niet.
Er waren 2 problemen waar ik tegenaan liep:
1e is vooral bij het achterraam.
Daar kreeg ik te maken met de ronding van het raam richting de zijwand en ook nog eens een ronding van de achterwand naar het dak.
Wil je dat het goed past dan heb je een set nodig die echt precies om je raam past.
De Remis Remiflair is niet in lengte aan te passen en zal daardoor altijd langer zijn als het raam waardoor je al last van de ronding krijgt.
Ook bij mijn keukenraam had ik aan de bovenkant wat last van de ronding naar het dak, maar wel minder als bij het achterraam.
2e is het bevestigen.
Wil je dat het goed vast zit moet je ze op het ijzeren frame van de caravan monteren. De kans dat je precies daarop kan monteren is erg klein, de maten van de Remis Remiflair zijn altijd anders dan je nodig zou hebben.
Dan kom je dus bij de wand zelf die daar dus niet geschikt voor is.
Ik heb het geprobeerd maar het wandje is zo dun ( dun plaatje met piepschuim erachter ) dat schroeven al snel wat los raken ( zeker na een ritje met de caravan ).
Dit zal alleen maar erger worden totdat de schroeven helemaal geen grip meer hebben.
Voor de meeste caravans zal de Remis Remiflair een uitkomst zijn, maar niet voor een Eriba.
Ik heb er 2 geplaatst en ze zitten maar geweldig is het niet.
Er waren 2 problemen waar ik tegenaan liep:
1e is vooral bij het achterraam.
Daar kreeg ik te maken met de ronding van het raam richting de zijwand en ook nog eens een ronding van de achterwand naar het dak.
Wil je dat het goed past dan heb je een set nodig die echt precies om je raam past.
De Remis Remiflair is niet in lengte aan te passen en zal daardoor altijd langer zijn als het raam waardoor je al last van de ronding krijgt.
Ook bij mijn keukenraam had ik aan de bovenkant wat last van de ronding naar het dak, maar wel minder als bij het achterraam.
2e is het bevestigen.
Wil je dat het goed vast zit moet je ze op het ijzeren frame van de caravan monteren. De kans dat je precies daarop kan monteren is erg klein, de maten van de Remis Remiflair zijn altijd anders dan je nodig zou hebben.
Dan kom je dus bij de wand zelf die daar dus niet geschikt voor is.
Ik heb het geprobeerd maar het wandje is zo dun ( dun plaatje met piepschuim erachter ) dat schroeven al snel wat los raken ( zeker na een ritje met de caravan ).
Dit zal alleen maar erger worden totdat de schroeven helemaal geen grip meer hebben.
Voor de meeste caravans zal de Remis Remiflair een uitkomst zijn, maar niet voor een Eriba.
super bedankt voor je reactie
Ik was daar idd al bang voor.
Ik hoop dat de eriba dealer uitkomst kan bieden
Ik was daar idd al bang voor.
Ik hoop dat de eriba dealer uitkomst kan bieden
Als je een lattenwerkje, op de maat van je combirollo om het raam heen op de wand lijmt met een High Tac lijm, dan heb je veel meer vlees om in te vast schroeven.
Zou kunnen maar dat is zo definitief
En komt erg precies