Voordelen caravan?
Re: Voordelen caravan?
Die betonnen of asfalt parkings lijken troosteloos.
Dat zijn ze ook. Het zijn ook geen kampeerplaatsen.
Maar wel uitstekend geschikt om de stad (op loopafstand) te verkennen, je vehikel kwijt te kunnen, en na een late terugkeer uit dat leuke restaurantje een nacht (of 2) rustig te slapen, en de volgende morgen weer op weg te gaan.
Gewoon parkeerplaatsen, waar je ook ''s nachts mag blijven staan. Meer is het niet.
Je kunt er bijna altijd wel rustig slapen.
Iedereen om je heen is in diepe rust.
Van al die campers die er staan, is er niet eentje die daar 3 weken vakantie gaat houden.
Of het moet zijn dat die mensen redenen hebben om langer in die plaats te zijn.
Dat zijn ze ook. Het zijn ook geen kampeerplaatsen.
Maar wel uitstekend geschikt om de stad (op loopafstand) te verkennen, je vehikel kwijt te kunnen, en na een late terugkeer uit dat leuke restaurantje een nacht (of 2) rustig te slapen, en de volgende morgen weer op weg te gaan.
Gewoon parkeerplaatsen, waar je ook ''s nachts mag blijven staan. Meer is het niet.
Je kunt er bijna altijd wel rustig slapen.
Iedereen om je heen is in diepe rust.
Van al die campers die er staan, is er niet eentje die daar 3 weken vakantie gaat houden.
Of het moet zijn dat die mensen redenen hebben om langer in die plaats te zijn.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
-
![[1174193.png] [re.gif]](./images/smilies/1174193.png)

Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Alko Trailer Control,Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.
ik heb een camper gehad, en daarna vouwwagen en meerdere caravans.
Overweeg soms om toch voor een camper te gaan maar dat is niet zeker.
we wilen tzt na ons pensioen gaan trekken maar niet dagelijks rijden.
caravan op camping geeft vrijheid, camper geeft meer plaatsen om te gaan staan en minder stageld kosten.
Ik ga er maar vanuit dat we bij onze caravan blijven, die bevalt zo goed en ook trekken met een caravan kan moeiteloos als je de tijd hebt,
overal een weekje en weer door,
Overweeg soms om toch voor een camper te gaan maar dat is niet zeker.
we wilen tzt na ons pensioen gaan trekken maar niet dagelijks rijden.
caravan op camping geeft vrijheid, camper geeft meer plaatsen om te gaan staan en minder stageld kosten.
Ik ga er maar vanuit dat we bij onze caravan blijven, die bevalt zo goed en ook trekken met een caravan kan moeiteloos als je de tijd hebt,
overal een weekje en weer door,
Fendt saphir
Bauer Keller hebben wij zowel met caravan als met camper vaak gebruikt.
Gezellig? Ja, soms best wel, als bij mooi weer de tafels en stoelen naar buiten komen.
Maar wat is gezellig, en hoe belangrijk is dat.
Wij komen daar met een doel.
1e Lekker eten in het uitstekende restaurant.
2e Slapen en de volgende dag vroeg weer de 500 meter naar de snelweg afleggen en weer door. Ik mis niks daar, integendeel.
Sommige, of eigenlijk de meeste camperplaatsen hebben hetzelfde doel.
Niet kamperen, maar overnachten.
Wij zijn nu een maand onderweg in Spanje.
De volgende maand ook nog wel denk ik. Misschien nog een maand als ik mijn vrouw zo ver kan krijgen.
Wij hebben nog maar 1 camping gezien.
Wel veel mooie camperplaatsen. De meeste compleet met alle voorzieningen, soms ook electriciteit.
Bijna allemaal gratis, verzorgd door de plaatselijke gemeente.
De camping vlakbij rekent 57- 60 euro per nacht.
Is dat gezelliger ? Ik weet het niet. Wel heel luxe.
Ik heb ook een heel grote camperplaats gezien in Murcia.
Geen stroom, maar verder alle voorzieningen aanwezig.
Rondom liggen een Aldi, een Action, en nog een grote supermarkt. Prima voor elkaar.
Er staan ook wat caravans.
Er is een hele straat met Nederlanders, die daar de hele winter blijven staan. Van Oktober tot April hoorde ik van iemand. Geheel gratis. Wij zijn daar 2 nachten gebleven.
Niet ons idee van vakantie. Voor hen ook niet, ze noemen het overwinteren. Hebben het ook hardstikke gezellig met zijn allen.
Ze zitten de hele dag in de zon te klaverjassen, of van die stalen ballen te gooien in het naastgelegen park.
Kost allemaal niks..en thuis staat de kachel op de vorstbeveiliging. Komt bij dat het levensonderhoud beduidend goedkoper is in Spanje. Her en der staan zonnepanelen, om 's avonds via de schotel naar de tv te kunnen kijken met een volle accu.
Tja..de juiste definitie van gezellig is niet te geven denk ik.
Gezellig? Ja, soms best wel, als bij mooi weer de tafels en stoelen naar buiten komen.
Maar wat is gezellig, en hoe belangrijk is dat.
Wij komen daar met een doel.
1e Lekker eten in het uitstekende restaurant.
2e Slapen en de volgende dag vroeg weer de 500 meter naar de snelweg afleggen en weer door. Ik mis niks daar, integendeel.
Sommige, of eigenlijk de meeste camperplaatsen hebben hetzelfde doel.
Niet kamperen, maar overnachten.
Wij zijn nu een maand onderweg in Spanje.
De volgende maand ook nog wel denk ik. Misschien nog een maand als ik mijn vrouw zo ver kan krijgen.
Wij hebben nog maar 1 camping gezien.
Wel veel mooie camperplaatsen. De meeste compleet met alle voorzieningen, soms ook electriciteit.
Bijna allemaal gratis, verzorgd door de plaatselijke gemeente.
De camping vlakbij rekent 57- 60 euro per nacht.
Is dat gezelliger ? Ik weet het niet. Wel heel luxe.
Ik heb ook een heel grote camperplaats gezien in Murcia.
Geen stroom, maar verder alle voorzieningen aanwezig.
Rondom liggen een Aldi, een Action, en nog een grote supermarkt. Prima voor elkaar.
Er staan ook wat caravans.
Er is een hele straat met Nederlanders, die daar de hele winter blijven staan. Van Oktober tot April hoorde ik van iemand. Geheel gratis. Wij zijn daar 2 nachten gebleven.
Niet ons idee van vakantie. Voor hen ook niet, ze noemen het overwinteren. Hebben het ook hardstikke gezellig met zijn allen.
Ze zitten de hele dag in de zon te klaverjassen, of van die stalen ballen te gooien in het naastgelegen park.
Kost allemaal niks..en thuis staat de kachel op de vorstbeveiliging. Komt bij dat het levensonderhoud beduidend goedkoper is in Spanje. Her en der staan zonnepanelen, om 's avonds via de schotel naar de tv te kunnen kijken met een volle accu.
Tja..de juiste definitie van gezellig is niet te geven denk ik.

De reis is het doel.
De reis is het doel.
In 20 jaar met een camper en nagenoeg overal "vrij" staan ben ik veel mooie plaatsen tegen gekomen die ook gezellig waren maar dat ligt eraan wat er staat en of ze zelf ook contact zoeken.
Je hebt er ook gewone saaie parkeerplaatsen waar een camperplaats is maar je bent niks verplicht dus kun je doorrijden tot de volgende .
Ik had 16000 camperplaatsen in mijn navigatie en website ( dehoekies) staan en die waren voor iedereen beschikbaar en is ook veel gebruik van gemaakt want bij mij waren ze gratis wat bij campercontact niet was.
Website ben ik mee gestopt en die merknaam was de dag erna weg
De voordelen en nadelen kan ik hier wel vermelden maar veel is er al vermeld , nu een caravan met zijn vele voordelen en nadelen.
Groetjes Peter & Marijke
Best
https://dehoekiesreizen.blogspot.com/
https://www.instagram.com/peter.hoekstra/
Ga reizen voor je sterft anders reist diegene die erft
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Best
https://dehoekiesreizen.blogspot.com/
https://www.instagram.com/peter.hoekstra/
Ga reizen voor je sterft anders reist diegene die erft
Mazda CX 5 luxery 2.0 ltr uit 2022 met Hobby 495 UL Excellent
Voordelen caravan?
Wij spelen ook wel eens met de gedachte om een camper te kopen zodra de kids niet meer mee willen. Ze zijn nu 12 en 14 dus een aantal jaren gaan ze vast nog wel mee. We hebben nog even. Tot die tijd houden we deze caravan sowieso want die bevalt uitstekend.
Voordeel van een camper lijkt me de manier van trekkend vakantie vieren. Wat ons wel eens tegen houdt; dat trekkend vakantie vieren kan met een caravan ook. En met een caravan ben je dus flexibeler voor mijn gevoel. Je kunt rondreizen maar je kunt ook een uitvalsbasis kiezen voor een paar dagen een van daaruit wat dingen ondernemen.
We zijn er nog niet uit, voor beide valt wel iets te zeggen. Misschien huren we nog wel eens een camper en maken we daarna een keus.
Voordeel van een camper lijkt me de manier van trekkend vakantie vieren. Wat ons wel eens tegen houdt; dat trekkend vakantie vieren kan met een caravan ook. En met een caravan ben je dus flexibeler voor mijn gevoel. Je kunt rondreizen maar je kunt ook een uitvalsbasis kiezen voor een paar dagen een van daaruit wat dingen ondernemen.
We zijn er nog niet uit, voor beide valt wel iets te zeggen. Misschien huren we nog wel eens een camper en maken we daarna een keus.
Skoda Superb IV en Avento Gran Turismo Superbe 500TF
-
De afschrijving- en onderhoudskosten van een camper lijkt me aardig hoog. In de maand mei gaan we een camper voor een periode van een maand huren. Dan staat een mogelijk lange trip naar Griekenland op het programma. Waarbij we de eerste paar dagen een flinke afstand moeten afleggen.
De camper is net een jaar in de verhuur. Verwacht dat we geen motorische problemen gaan ondervinden. In voorkomend geval kunnen we terugvallen op de verzekering van de verhuurder.
Zal effe omschakelen zijn het gebruik van een camper voor deze 4 weken. Denk dat we de luxe van onze caravan wel gaan missen. Vloerverwarming, airco, vaste schotel, multimedia en ook wel de kleinere leefruimte tov de caravan. En mogelijk ook de gewichtsbeperkingen. We gaan het beleven..
Voor de andere weken in het jaar gaan we in ieder geval met onze caravan op pad.
De camper is net een jaar in de verhuur. Verwacht dat we geen motorische problemen gaan ondervinden. In voorkomend geval kunnen we terugvallen op de verzekering van de verhuurder.
Zal effe omschakelen zijn het gebruik van een camper voor deze 4 weken. Denk dat we de luxe van onze caravan wel gaan missen. Vloerverwarming, airco, vaste schotel, multimedia en ook wel de kleinere leefruimte tov de caravan. En mogelijk ook de gewichtsbeperkingen. We gaan het beleven..

Voor de andere weken in het jaar gaan we in ieder geval met onze caravan op pad.
Laatst gewijzigd door Henri Berends op ma 3 feb 2025 21:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC60 D4 AWD GT8, Eriba Nova GL 485 (2017) Truma mover, Dometic airco, Alko Trailer Control,Thule Omnistore 6200, PowerXtreme 75Ah.
Dat kan wel erg goed kloppen..
Mijn broer had niet te duur een camper van 13 jaar oud gekocht met een behoorlijke kilometerstand.
Onmogelijk veel motorische problemen en kosten aan gehad. ( ook in het buitenland)
Nu een nieuwere, maar de kosten zijn flink als ik dat zo hoor.
Dikke aanschafprijs, wegenbelasting, verzekering, onderhoud autogedeelte, onderhoud "huisje", afschrijving.
En daarnaast heeft ie ook een gewone auto, ook met al die kosten... net als iedereen.
Het is dus "EN-EN".
Ik ben erg happy met mijn caravan tot op heden, die mag best blijven.
Een blauw Zweeds reispaleis met een witte Duitse sleurhut aan de haak.
Klopt allemaal.
Daar staat tegenover dat sommige pensionada's met een camper iets van 200 dagen ( of meer) per jaar gemiddeld 25 euro (of meer) per dag besparen omdat ze nooit of zelden op een camping komen.
Daar staat tegenover dat sommige pensionada's met een camper iets van 200 dagen ( of meer) per jaar gemiddeld 25 euro (of meer) per dag besparen omdat ze nooit of zelden op een camping komen.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Maar dat laatste kan met een caravan toch ook gewoon?
-
Er zijn meer dingetjes.
Ik had een caravan. Een Fendt Diamant 560.
Prima, 12 jaar met veel plezier mee door Europa gekard.
Veel ruimte, 2,5 mtr breed.
Wat wij nu doen met de camper, zou niet gaan met die caravan. Beter gezegd, zou ik niet willen.
We gebruiken practisch nooit meer een sanitairgebouw.
Gewoon, omdat we over 150 liter schoon water kunnen beschikken, en er sowieso meestal geen sanitair is. Dat hebben ook niet nodig, hebben we zelf. We kunnen 100 liter grijs water opslaan, wat we kunnen lozen als de mogelijkheid of noodzaak daar is.
Electriciteit hebben we ook niet nodig. Dat produceren we zelf, en kunnen dat opslaan. Practisch elke camper
( uitgezonderd kleinere buscampers) is zo uitgevoerd, of wordt zo aangepast.
Met een caravan is dat allemaal ook wel mogelijk, met veel inventiviteit en investering ,maar niet zonder meer.
Alles kan natuurlijk, maar in dit opzicht verschilt een caravan of een camper toch best wel.
Geheel zelfvoorzienend met een caravan ergens een lange periode gaan staan is zeker niet onmogelijk.
Wat ik eerder schreef, op die grote camperplaats in Murcia staan er ook best wel wat. Op andere plaatsen ben ik ze ook tegen gekomen.
Maar hoe ze dat doen is mij een raadsel.
Ik had een caravan. Een Fendt Diamant 560.
Prima, 12 jaar met veel plezier mee door Europa gekard.
Veel ruimte, 2,5 mtr breed.
Wat wij nu doen met de camper, zou niet gaan met die caravan. Beter gezegd, zou ik niet willen.
We gebruiken practisch nooit meer een sanitairgebouw.
Gewoon, omdat we over 150 liter schoon water kunnen beschikken, en er sowieso meestal geen sanitair is. Dat hebben ook niet nodig, hebben we zelf. We kunnen 100 liter grijs water opslaan, wat we kunnen lozen als de mogelijkheid of noodzaak daar is.
Electriciteit hebben we ook niet nodig. Dat produceren we zelf, en kunnen dat opslaan. Practisch elke camper
( uitgezonderd kleinere buscampers) is zo uitgevoerd, of wordt zo aangepast.
Met een caravan is dat allemaal ook wel mogelijk, met veel inventiviteit en investering ,maar niet zonder meer.
Alles kan natuurlijk, maar in dit opzicht verschilt een caravan of een camper toch best wel.
Geheel zelfvoorzienend met een caravan ergens een lange periode gaan staan is zeker niet onmogelijk.
Wat ik eerder schreef, op die grote camperplaats in Murcia staan er ook best wel wat. Op andere plaatsen ben ik ze ook tegen gekomen.
Maar hoe ze dat doen is mij een raadsel.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
-
Het motto blijft: de voordelen van de camper zijn de nadelen van een caravan en andersom: de voordelen van een caravan zijn de nadelen van een camper.
Het is maar net waar je de meeste waarde aan hecht en dat kan nogal eens wisselen in de tijd.
Ben zelf namelijk van camper naar caravan gegaan en weer naar camper en nu weer naar caravan

.
De voornaamste reden blijft voor mij de flexibiliteit ter plaatse. Met een camper voel ik me steeds muurvast staan. Met caravan en losse auto heb ik als het ware een "huisje" van waar ik alle kanten op kan. Sightseeing, maar ook boodschappen, familie en vrienden bezoek etc.
Verstuurd vanaf mijn CPH2273 met Tapatalk
Het is maar net waar je de meeste waarde aan hecht en dat kan nogal eens wisselen in de tijd.
Ben zelf namelijk van camper naar caravan gegaan en weer naar camper en nu weer naar caravan

De voornaamste reden blijft voor mij de flexibiliteit ter plaatse. Met een camper voel ik me steeds muurvast staan. Met caravan en losse auto heb ik als het ware een "huisje" van waar ik alle kanten op kan. Sightseeing, maar ook boodschappen, familie en vrienden bezoek etc.
Verstuurd vanaf mijn CPH2273 met Tapatalk
Ab de investeringen voor eigen stroom voorziening zijn voor camper en caravan gelijk.
Schoon en grijswater heb je gelijk in.
Maar voor een dag of 2 a 3 heb ik niet zoveel water nodig.
En gezellig bij de Ikea in Murcia
![Schrik [aschrik.gif]](./images/smilies/aschrik.gif)
Doet mijn Oom ook .
De hele winter daar staan.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam
Ja ik snap de afweging helemaal hoor! Het heeft beide vóór en nadelen. Voor nu vinden we caravan perfect. We denken wel eens aan camper (ooit), maar ik sluit niet uit dat het er niet van komt en dat het toch caravan blijft. En dan gewoon een waar je jaar rond mee weg kunt.
Dat was mijn vrees ook een beetje..dat wij onze auto zouden missen.
Inmiddels zijn we al een jaar of 6-7 verder.
Die vrees was onterecht. Geen dag gemist.
Van "vast" staan is geen sprake. Er zitten wielen onder.
Boodschappentassen op de e.fietsen losten 1 probleem op.
Supermarkten hebben grote parkeerplaatsen.
Soms rijden we daar gewoon heen.
Een beetje rondtoeren in de omgeving gaat ook prima als we daar zin in hebben.
@ Ron De stroomvoorziening om (grote) accu's op te laden onder het rijden is in campers standaard aanwezig.
Een lader op 230 volt ook.
In caravans moet je dat zelf aanleggen.
Dat geeft wat meer problemen ook, door grotere afstand van dynamo naar accu.
Bij sommige auto's zelfs bijna onmogelijk.
Ik vond het best interessant voor een paar dagen in Murcia.
De diverse kolonies Noren, Zweden, Duitsers, en Nederlanders hadden het zo te zien best gezellig op de IKEA camping zoals die genoemd wordt.
Niet alleen de heel grote camperplaats stond ramvol, de net zo grote parkeerplaats ernaast ook.
Niet te geloven.. werkelijk honderden campers en nog een aantal caravans.
Inmiddels zijn we al een jaar of 6-7 verder.
Die vrees was onterecht. Geen dag gemist.
Van "vast" staan is geen sprake. Er zitten wielen onder.
Boodschappentassen op de e.fietsen losten 1 probleem op.
Supermarkten hebben grote parkeerplaatsen.
Soms rijden we daar gewoon heen.
Een beetje rondtoeren in de omgeving gaat ook prima als we daar zin in hebben.
@ Ron De stroomvoorziening om (grote) accu's op te laden onder het rijden is in campers standaard aanwezig.
Een lader op 230 volt ook.
In caravans moet je dat zelf aanleggen.
Dat geeft wat meer problemen ook, door grotere afstand van dynamo naar accu.
Bij sommige auto's zelfs bijna onmogelijk.
Ik vond het best interessant voor een paar dagen in Murcia.
De diverse kolonies Noren, Zweden, Duitsers, en Nederlanders hadden het zo te zien best gezellig op de IKEA camping zoals die genoemd wordt.
Niet alleen de heel grote camperplaats stond ramvol, de net zo grote parkeerplaats ernaast ook.
Niet te geloven.. werkelijk honderden campers en nog een aantal caravans.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Maar zonnepanelen kan dan weer wel.
Aggregaat trouwens ook.
Onderstaande camper is van een vriend van ons
Aggregaat van 6,5 kw onder de motorkap .
Heeft ook een gewone was automaat in de kast staan.
Woont er dan ook het hele jaar in.
Aggregaat trouwens ook.
Onderstaande camper is van een vriend van ons
Aggregaat van 6,5 kw onder de motorkap .
Heeft ook een gewone was automaat in de kast staan.
Woont er dan ook het hele jaar in.
Suzuki Vitara 1.4 boosterjet hybrid 145 pk 235nm automaat Knaus sport SS 420 QD 2021 Unico Verona dometic dakairco , truma vloerverwarming, extra voorraam
Ja.. kan ook makkelijk. 

De reis is het doel.
De reis is het doel.
De afgelopen jaren dus best wel onze camper gemist. Was een oldtimer. Voor en nadelen hier al eerder aangegeven.
Wat ik vooral ook miste was het zelf onderhouden. Het zgn winterwerk. Een revisie, motor revisie, onderhoud buitenkant, dak vervangen na lekkage, rondstruinen in Frankrijk op sloperijen voor saviem onderdelen. Of in Engeland voor de Bedford.
Maar vooral klussen. Na een week werken, gesprekken, verslagen schrijven, dossiers aanmaken, organisatie werkzaamheden, was het heerlijk om in onze gezamenlijke hobby werkplaats te klussen op zaterdag, of vrije dag.
En de rest van het jaar dus snel even weekend weg kunnen. Ik kocht de campers met achterstallig onderhoud, knapte ze zelf op.
Voor mij is dit klussen onverbrekelijk verbonden met 12 jaar een camper(2 eigenlijk) hebben.
Goede herinneringen dus aan klussen en de vakanties, Noorwegen, GB, Frankrijk, Tsjechie, Duitsland, NL. En nooit pech of technische problemen gehad.
En vaak gebruik gemaakt van de site van deHoekies!
Nu met genoegen de caravan, zeker nu fysiek klussen niet meer lukt.
Wat ik vooral ook miste was het zelf onderhouden. Het zgn winterwerk. Een revisie, motor revisie, onderhoud buitenkant, dak vervangen na lekkage, rondstruinen in Frankrijk op sloperijen voor saviem onderdelen. Of in Engeland voor de Bedford.
Maar vooral klussen. Na een week werken, gesprekken, verslagen schrijven, dossiers aanmaken, organisatie werkzaamheden, was het heerlijk om in onze gezamenlijke hobby werkplaats te klussen op zaterdag, of vrije dag.
En de rest van het jaar dus snel even weekend weg kunnen. Ik kocht de campers met achterstallig onderhoud, knapte ze zelf op.
Voor mij is dit klussen onverbrekelijk verbonden met 12 jaar een camper(2 eigenlijk) hebben.
Goede herinneringen dus aan klussen en de vakanties, Noorwegen, GB, Frankrijk, Tsjechie, Duitsland, NL. En nooit pech of technische problemen gehad.
En vaak gebruik gemaakt van de site van deHoekies!
Nu met genoegen de caravan, zeker nu fysiek klussen niet meer lukt.
Achter de auto, Honda CRV 2.0 iVTEC automaat, 2012, een knaus sudwind 440 uit 1996. Gehaakt met een Stabifix.
- Goudhaantje
Gehoord op een camping van een vrouw met camper: ¨Er rammelt altijd wel wat tijdens het rijden¨. Ze wilde graag een caravan (er zullen meer redenen zijn), maar haar man nog niet.
Fendt Tendenza 560 SG
BMW 535i Touring
BMW 535i Touring
Hier is dat in alle geval zo... (en ik ben bovendien blij met mijn caravan).
Om even on topic te blijven: jammer dat er zo weinig campings open zijn tijdens het late-herfst- of winterseizoen.
Dan zal je makkelijker een plaats vinden met een camper veronderstel ik.
- Bob Diesel
- Contacteer:
Alle voor en tegens over beide producten zijn reeds genoemd,en zijn waar
Het is maar hoe je als bezitter er mee om gaat ,en je het beste er bij voelt
Al reizend een €amper , eenmaal geland , een caravan,MET auto
De reden waarom er zo veel een paard achter de wagen spannen
Want ze willen het beide
Het is maar hoe je als bezitter er mee om gaat ,en je het beste er bij voelt
Al reizend een €amper , eenmaal geland , een caravan,MET auto
De reden waarom er zo veel een paard achter de wagen spannen

Want ze willen het beide
Today ,is Yesterday’s Tomorrow
Hyundai-IX35 2.0 Automaat , Avento-GT430-TCB
Genoeg combi's die ook een mooi prijskaartje hebben en waarbij het trekpaard niet in verhouding is met gewoon dagelijks gebruik.
**** Fendt Bianco Activ 390 FHE ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****

**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****

- Bob Diesel
- Contacteer:
Echt wel
Daar zit nl een heel groot verschil ,waar veel zich in vergissen
En waar ze geen weet van hebben voor men er aan begint
Today ,is Yesterday’s Tomorrow
Ik zou ook beide wel willen hebben
Zeker voor de autosport evenementen is het makkelijk.
En misschien ook wel voor als ik met pensioen ben en een rondje spanje / portugal of scandinavie wil doen.
Maar dat kan ook met de caravan.
En als ik van mijn collega hoor wat de camper maandelijks kost
Oke als je zoals Ab schrijft 200 dagen in het jaar ergens gratis staat dan is dat goedkoper dan een camping.
Als ik op YT kijk , en daar spreken ze van een prachtige plek
Maar ik zou zo nooit van zijn leven willen staan.
En gelukkig is iedereen anders .

Zeker voor de autosport evenementen is het makkelijk.
En misschien ook wel voor als ik met pensioen ben en een rondje spanje / portugal of scandinavie wil doen.
Maar dat kan ook met de caravan.

En als ik van mijn collega hoor wat de camper maandelijks kost
![Schrik [aschrik.gif]](./images/smilies/aschrik.gif)
Oke als je zoals Ab schrijft 200 dagen in het jaar ergens gratis staat dan is dat goedkoper dan een camping.
Als ik op YT kijk , en daar spreken ze van een prachtige plek
Maar ik zou zo nooit van zijn leven willen staan.
En gelukkig is iedereen anders .