Dometic koelkast kapot
Re: Dometic koelkast kapot
Wat ik al schreef..die koelkast staat op voorraad in Schijndel.
Met wat goede wil en inventiviteit is er best iets te regelen lijkt me.
Had al veel eerder gemoeten eigenlijk.
En ja, dat kost dan € 2200 voor die koelkast. So what.
Service en garantie is belangrijker.
Met wat goede wil en inventiviteit is er best iets te regelen lijkt me.
Had al veel eerder gemoeten eigenlijk.
En ja, dat kost dan € 2200 voor die koelkast. So what.
Service en garantie is belangrijker.
Adria Coral Supreme S 690 SC.
Mover: 3,1 TDI op de voorwielen.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Op zich begrijp ik nog wel dat de koelkast uit Schijndel halen niet echt een optie is. Maar dat hoeft ook niet want Dometic heeft zelf voorraad, alleen niet in NL.
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Ja.. maar dat duurt 3 maanden las ik.
3 maanden levertijd bij Dometic...
3 maanden levertijd bij Dometic...
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Ab, Dometic Duitsland heeft het ding op voorraad zoals ik op de vorige pagina schreef….
full-time nomad Mercedes V220d 4Matic Marco Polo uit 2018 met Kabe Royal 560 XL KS uit 2022 (model 2021) Freshjet 2200/E&P/Truma XT/Unico Deeltent 500/Fortex Aronde/EcoFlow Delta Max 1600
Ja..maar TS schreef dat de levertijd 3 maanden was.
Vlgs de dealer.
Vlgs de dealer.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Niet kunnen zal wel meevallen.Goudhaantje schreef: ↑do 28 nov 2024 09:46Wel jammer dat ze toen nog geen nieuwe wilden bestellen. Er werd toen al gezegd dat de levertijd drie maanden zou zijn.
De dealer kan niet veel meer doen. Het blijft enorm frustrerend dat dit zo moeizaam verloopt. Ook het feit dat Dometic niet gewoon snel een nieuwe koelkast kan leveren. I
Het is meer niet willen, of ongeïnteresseerd zijn.
Laatst gewijzigd door Ab op vr 29 nov 2024 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
De reis is het doel.
De reis is het doel.
Ik heb het ooit es gehad met een koelbox de camper winkel waar ik hem gekocht heb kon niks voor mij betekenen,
in Italië op zoek gegaan naar een dealer in Italië en die vroeg het aankoop bewijs die had ik niet maar de beste man heeft gebeld en het verhaal uitgelegd,
moest even het type nr en productie nr doorgeven en kreeg zo een nieuwe mee.
Dat was nog es Service met een hoofdletter.
Waarom Dometic dat niet kan vind ik vreemd ze kunnen aan de hand van het type nr de productie datum zien en eventueel int buitenland vervangen.
Ja alleen dan moet je de tent afbreken en met de caravan die kant op, is ook wel weer een werk.
Maar hij is nu op wintervakantie de kk zal nu wel niet belangrijk zijn de kachel wel
in Italië op zoek gegaan naar een dealer in Italië en die vroeg het aankoop bewijs die had ik niet maar de beste man heeft gebeld en het verhaal uitgelegd,
moest even het type nr en productie nr doorgeven en kreeg zo een nieuwe mee.
Dat was nog es Service met een hoofdletter.
Waarom Dometic dat niet kan vind ik vreemd ze kunnen aan de hand van het type nr de productie datum zien en eventueel int buitenland vervangen.
Ja alleen dan moet je de tent afbreken en met de caravan die kant op, is ook wel weer een werk.
Maar hij is nu op wintervakantie de kk zal nu wel niet belangrijk zijn de kachel wel
Dometic is in dit verhaal de fabrikant, er zitten nog twee haltes tussen.
Dat ze bij Dometic en elders op voorraad staan doet weinig ter zake.
De dealer moet de belangen van de klant ter harte nemen.
Dat ze bij Dometic en elders op voorraad staan doet weinig ter zake.
De dealer moet de belangen van de klant ter harte nemen.
**** Fendt Bianco Activ 390 FHE ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****
**** Opel Astra Ultimate Hybrid ****
Denk dat goudhaantje inmiddels op de lange latten staat en blij is dat de verwarming het wel doet. Het bier blijft buiten wel koud.
Volkswagen T Roc 1,5 Tsi met dsg bj. 2024 met een Sprite sport 420 CT , bj. 2021, aan de haak.
- dieseltijger
Zoals vaker: het loopt zoals het loopt, en het bier wordt niet zo lauw opgedronken als het opgediend wordt.
Pluimvee ( 0 Nm) met vele onnodige opties, getrokken door een Avensis blackedition (180 Nm, max kogeldruk: 750 N) met achterruitverwarming en een asbakje. Aangevuld met iets anders, zonder asbakje(!) met drie koppels en wel 2 vulklepjes!
-
Ja, wij zijn inderdaad alweer onderweg. Nog niet op de lange latten, want we doen de reis lekker relaxed in drie dagen. De kachel doet het overigens uitstekend!
De koelkast is er nu uitgehaald om terug te sturen naar Dometic. Dat heeft als voordeel dat de koelbox nu in het gat past en dat is iig al een stuk comfortabeler dan eerder. We overleven het wel, maar het blijft een beetje sneu verhaal natuurlijk.
Ik begreep van de dealer dat zij eerst de koelkast terug moeten sturen naar Dometic en dat die dan eerst gaat vaststellen dat die echt kapot is en dat ze dan pas een nieuwe opsturen. Wel heeft Dometic eerst nog een onderdeel opgestuurd om te kijken of dat een oplossing zou zijn (wat dus niet zo was). Overigens vertelde de dealer dat ze de afgelopen tijd veel kapotte Dometic koelkasten hadden. Hij baalde vooral dat ze de koelkast moesten gaan opsturen (iets met een doos enzo).
Ook nog even gemaild met Dometic. De reactie was dat ze geen koelkast op voorraad hebben en deze dus niet eenvoudig omgewisseld kon worden. Die koelkast zou dan alvast besteld kunnen worden door de dealer, wat een ander verhaal is dan wat wij te horen kregen. En tenslotte dat de dealer verantwoordelijk is voor de service, omdat we de koelkast niet direct bij Dometic gekocht hebben. We hebben nog een reactie gestuurd dat het lastig is voor de dealer om die service te leveren als Dometic geen voorraad heeft om de garantie om een redelijke termijn af te handelen. Maar daar hebben we nog geen reactie van ontvangen.
We hebben het nu achter ons gelaten en gaan lekker genieten van het vervolg van ons nomaden bestaan. Er zijn ergere dingen. Maar ik wilde jullie toch graag even laten weten hoe het verder was verlopen.
De koelkast is er nu uitgehaald om terug te sturen naar Dometic. Dat heeft als voordeel dat de koelbox nu in het gat past en dat is iig al een stuk comfortabeler dan eerder. We overleven het wel, maar het blijft een beetje sneu verhaal natuurlijk.
Ik begreep van de dealer dat zij eerst de koelkast terug moeten sturen naar Dometic en dat die dan eerst gaat vaststellen dat die echt kapot is en dat ze dan pas een nieuwe opsturen. Wel heeft Dometic eerst nog een onderdeel opgestuurd om te kijken of dat een oplossing zou zijn (wat dus niet zo was). Overigens vertelde de dealer dat ze de afgelopen tijd veel kapotte Dometic koelkasten hadden. Hij baalde vooral dat ze de koelkast moesten gaan opsturen (iets met een doos enzo).
Ook nog even gemaild met Dometic. De reactie was dat ze geen koelkast op voorraad hebben en deze dus niet eenvoudig omgewisseld kon worden. Die koelkast zou dan alvast besteld kunnen worden door de dealer, wat een ander verhaal is dan wat wij te horen kregen. En tenslotte dat de dealer verantwoordelijk is voor de service, omdat we de koelkast niet direct bij Dometic gekocht hebben. We hebben nog een reactie gestuurd dat het lastig is voor de dealer om die service te leveren als Dometic geen voorraad heeft om de garantie om een redelijke termijn af te handelen. Maar daar hebben we nog geen reactie van ontvangen.
We hebben het nu achter ons gelaten en gaan lekker genieten van het vervolg van ons nomaden bestaan. Er zijn ergere dingen. Maar ik wilde jullie toch graag even laten weten hoe het verder was verlopen.